Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Alles over de wedstrijden van STVV
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door metser »

Idd zeer zwakke match van de 2 ploegen. Degradatievoetbal. Ook duidelijk waarom buya er op standard niet bij was......nog veel werk aan die jongen . Heb zo al mijn vragen als dat werk wel zin zal hebben ! Wat hij vandaag toont is provinciaal niveau, hopelijk vergis ik mij!
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door lindoke »

Eindelijk 3 punten. Verdiend? Op basis van de kansen misschien wel. Al waren die kansen alweer schaars. Dat zegt ineens iets over Oostende. Die hebben er denk in 1 gehad. Het moet gezegd worden dat qua voetbal Oostende beter was dan STVV. Op basis van het getoonde spel vind ik dat we te veel gekregen hebben. En toch heb ik ergens een lichtpuntje gezien. Sekine heeft me met zijn weinige minuten toch kunnen bekoren. Ik denk dat we aan deze kleine Japanner nog plezier gaan beleven. Is heel vinnig en heeft en knappe, korte dribbel in huis. Ziet de openingen ook goed. Is volgens mij de ideale speler om langs Boli, Turay of Nazon te spelen. Ik hoop echt dat Brys deze combinatie eens een deftige kans geeft.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Slechtste match van dit seizoen.......maar ze brengt een driepunter op!
Daarmee is alles gezegd. :yes:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door vdl »

Hoe kan ik mijn ploeg zo defensief mogelijk laten spelen, met 5 man vanachter spelen en de flanken niet laten aanvallen .
Endo en De Sart niet teveel over de middenlijn laten komen,waardoor de spitsen op een eiland staan en Bezus die eindeloos blijft lopen met de bal.
Ik zou eens willen weten wat de strategie van Brijs is ,week na week slechter spelen.
Gelukkig houden jongens als Texeira en Tomiyasu ons recht ,De Norre verdedigend ook altijd top aanvallend kan het nog beter,Botaka gewoon te weinig voor een flank zowel aanvallend als verdedigend.
Gaat een heel triestig seizoen worden met dit saaie en trage voetbal.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door miel »

Geen gezever , je kon duidelijk merken dat er druk op de ketel zat
Stvv speelde zijn slechtste wedstrijd van het seizoen maar het leverde de 3 punten op
Who cares , deze overwinning was noodzakelijk en ze is er, het maakt niet uit hoe
Al het ander gezeik doet niks ter zake , nog één draak winnen en je kan bevrijd spelen
En let dan maar op !!!!
Er zijn nog een aantal spelers die niet of weinig aan bod zijn gekomen die ons nog gaan verbazen
Chapeau voor Bezus , hij speelde een erbarmelijke wedstrijd , maar bleef proberen met hart en ziel , gesteund door Desart en Endo die ontelbare meters moesten lopen om zijn bal verlies te neutraliseren
Dan staat er een team die ondanks het slechte spel toch de overwinning verdiend uit de brand sleept op wilskracht .
Als we dat nog eens kunnen herhalen op Gent zijn we vertrokken .
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door Dreke »

lindoke schreef:Dat zegt ineens iets over Oostende. Die hebben er denk in 1 gehad. Het moet gezegd worden dat qua voetbal Oostende beter was dan STVV. Op basis van het getoonde spel vind ik dat we te veel gekregen hebben.
Huh? Op basis van wat was "het voetbal" van Oostende beter? Die hebben nu eens werkelijk niks laten zien.

Alhoewel het verre van goed was, vond ik de overwinning verdiend. Een aantal zeer goede kansen gehad in de tweede helft. Oostende heeft daar zo goed als niks tegenover gesteld.
A loyal football fan only supports the shirt...
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door Mikman »

Slechtste match en zwakste prestatie van dit seizoen, maar wel drie punten. Oostende stond wel goed maar aan de bal lieten ze weinig kwaliteit zien.

Ik heb het stilaan gehad met de eigenzinnige keuzes van Bryzzzzz :? Hij heeft wel een systeem maar het wringt langs alle kanten en de invulling is soms toch bizar.

De Petter komt als linker centrale verdediger véél snelheid te kort, moet op het middenveld staan waar De Sart - bijna letterlijk- te slapjes speelde. De Petter op de 6 en Endo ( of Sakhon?) wat hoger zou toch vlotter moeten gaan. Over Mmaee en Garcia kan ik niet oordelen als linker centrale verdediger omdat ik ze nog nooit zag spelen maar Kotysch was vorig jaar goed wanneer hij op die positie werd uitgespeeld. Als vind ik de ploeg als geheel veel beter renderen in een 4-3-3.
Dit zijn geen flanken voor een 5-3-2. Botaka heeft altijd de neiging om terug te draaien en de actie te maken, terwijl je als flankspeler in dat systeem vooral moet draven. De Norre heeft ook niet de kwaliteiten voor die positie. Kan offensief wel zijn mannetje staan als overlappende back maar alleen op de flank is het te weinig.

Buya aan de rust er af halen ipv Boli?
De kopkans die Boli liet liggen maakte Buya wel af tegen Lokeren.

Bewonderenswaardig dat Bezus bleef proberen maar zoekt veel te vaak de moeilijke oplossing of loopt te lang met de bal. Met twee spitsen voor je en 2 man in je rug die de gaten dichtlopen moet je als nummer 10 een hoger rendement halen. Gaat concurrentie krijgen van de nieuwe Japanner.

Nazon brengt energie in de ploeg maar komt behoorlijk kwaliteit te kort. Invalbeurt van een kwartier, 20 minuten lijkt me geschikter voor hem.

Tomayashu en Teixeira zijn bijzonder sterk achteraan, godzijdank.
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door KNRI »

De korte invalbeurt van onze japanner Sekine vond ik veelbelovend! Leek me een snelle vinnige speler.
Blesseerde zich wel helemaal op het einde als ik me niet vergis. Hopelijk niet te erg want hij leek me erg aangeslagen....
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door lindoke »

Dreke schreef:
lindoke schreef:Dat zegt ineens iets over Oostende. Die hebben er denk in 1 gehad. Het moet gezegd worden dat qua voetbal Oostende beter was dan STVV. Op basis van het getoonde spel vind ik dat we te veel gekregen hebben.
Huh? Op basis van wat was "het voetbal" van Oostende beter? Die hebben nu eens werkelijk niks laten zien.

Alhoewel het verre van goed was, vond ik de overwinning verdiend. Een aantal zeer goede kansen gehad in de tweede helft. Oostende heeft daar zo goed als niks tegenover gesteld.
Vonden mekaar veel beter op de flanken. Vooral als Canesin en Vandendriessche zich gingen moeien. Ik zeg niet dat er veel rendement uit voort kwam maar ze vonden mekaar toch erg goed tegen de zijlijn. Het soort van combinaties waar ik bij STVV nu nog altijd naar aan het zoeken ben.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door Louis XIV »

miel schreef:Geen gezever , je kon duidelijk merken dat er druk op de ketel zat
Stvv speelde zijn slechtste wedstrijd van het seizoen maar het leverde de 3 punten op
Who cares , deze overwinning was noodzakelijk en ze is er, het maakt niet uit hoe
Al het ander gezeik doet niks ter zake , nog één draak winnen en je kan bevrijd spelen
En let dan maar op !!!!
Er zijn nog een aantal spelers die niet of weinig aan bod zijn gekomen die ons nog gaan verbazen
Chapeau voor Bezus , hij speelde een erbarmelijke wedstrijd , maar bleef proberen met hart en ziel , gesteund door Desart en Endo die ontelbare meters moesten lopen om zijn bal verlies te neutraliseren
Dan staat er een team die ondanks het slechte spel toch de overwinning verdiend uit de brand sleept op wilskracht .
Als we dat nog eens kunnen herhalen op Gent zijn we vertrokken .
Bezus erbarmelijk ?? Was verdomme de beste man op’t plein
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door Vouch »

Ik weet niet of Brys vindt dat dit de slechtste wedstrijd van de 6 was. Ik denk dat dit, in zijn ogen, een redelijk goeie match was.

Op 1 kopbal na, net na het doelpunt, hebben ze niks weggegeven en ze hebben zelf een open kans of 3-4 gecreëerd. Ik denk dus niet dat de trainer zo ontevreden is.

Brys gaf al aan dat Oostende enkel scoort op de omschakeling, awel hij heeft Oostende de kans op omschakeling totaal afgenomen. Dus tactisch gezien de ideale match.

Voor mij persoonlijk: kutmatch met 0,0 amusementswaarde. Pfff, ge wint, that's it.

Trouwens nog even, wat een volwassen spelers is onze Tomi geworden seg! 19 jaar en dit centraal achterin kunnen brengen. Chapeau! Die jonge gaat hier niet lang rondlopen.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door lindoke »

Vouch schreef:Ik weet niet of Brys vindt dat dit de slechtste wedstrijd van de 6 was. Ik denk dat dit, in zijn ogen, een redelijk goeie match was.

Op 1 kopbal na, net na het doelpunt, hebben ze niks weggegeven en ze hebben zelf een open kans of 3-4 gecreëerd. Ik denk dus niet dat de trainer zo ontevreden is.

Brys gaf al aan dat Oostende enkel scoort op de omschakeling, awel hij heeft Oostende de kans op omschakeling totaal afgenomen. Dus tactisch gezien de ideale match.

Voor mij persoonlijk: kutmatch met 0,0 amusementswaarde. Pfff, ge wint, that's it.

Trouwens nog even, wat een volwassen spelers is onze Tomi geworden seg! 19 jaar en dit centraal achterin kunnen brengen. Chapeau! Die jonge gaat hier niet lang rondlopen.
Kan me volledig vinden in deze post. Toen er sprake was dat Brys hier trainer ging worden kon ik hier en daar al lezen dat spektakel en mooi voetbal niet aan hem besteed is. Wel, het blijkt dat die beweringen volledig juist zijn.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door Mikman »

Gisteren toevallig eventjes gepraat met iemand wiens schoonbroer in het bestuur van Beerschot-Wilrijk zit. Brys + zijn gevolg heeft STVV 500.000€ gekost. En zeggen dat hij eigenlijk weg moest op Het Kiel.

Beetje pijnpunt van het nieuwe bestuur toch: ze investeren wel, maar de middelen worden niet efficiënt genoeg ingezet.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door Jacques »

Vouch schreef:Ik weet niet of Brys vindt dat dit de slechtste wedstrijd van de 6 was. Ik denk dat dit, in zijn ogen, een redelijk goeie match was.
Hij gaf na afloop thans ruiterlijk toe dat dit zeker niet onze beste match was.

Voor de rest grotendeels eens met Dreke en Mikman. Dit was veruit onze slechtste wedstrijd en een draak van een match tout court. Wij stelden niet veel voor, Oostende zo mogelijk nog minder. Drie passen tegen de (enkel bezette) zijlijn die nergens toe leiden, tel ik niet mee. Da's in mijn ogen nutteloze spielerei. Helaas deden wij niet veel beter omdat we al wekenlang in aanvallend opzicht teveel fouten maken tegen basisprincipes (inspelen, bewegen zonder bal,...) en daardoor vaak meer tegen onszelf dan de tegenstander voetballen. Alles bij elkaar opgeteld zit het defensief wel goed in elkaar, maar staat er offensief nog altijd geen systeem of wat daar voor moet doorgaan. Ik ben dan ook hoe langer hoe minder voorstander van deze opstelling. Bezus leidt bovendien aan het Ono-syndroom: veel goeie wil, maar weinig of geen rendement. Voorin lijkt Nazon kwaliteit tekort te komen en moet Buya nog veel tactische bokes eten. Gelukkig floot Dierick de terechte strafschop, want ondanks enkele grote kansen zoals die van Boli, had ik weer het gevoel dat we nog drie dagen konden verder spelen zonder een doelpunt te maken. Het is allemaal te veel rekenen op een ingeving en te weinig voetballen vanuit een systeem en filosofie. Ik zou sterk overwegen om terug in een 4-2-3-1/4-3-3 te gaan spelen.

Samengevat: vooral opluchting na gisteren en de wetenschap dat er offensief nog zeer veel werk aan de winkel is.
Overdrijven is een kunst
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door Tamas »

Toch niet te geloven hoe Bezus hier door bepaalde mensen met alle zonden Israëls overladen wordt terwijl Gert Verheyen, die toch op veel vlakken reeds heeft laten blijken over veel voetbalverstand te beschikken, aanhaalt dat het voor Oostende misliep vanaf het moment dat ze, ik citeer "de greep op Bezus moesten lossen".
Plaats reactie