Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door Tompie »

Kan ik mee leven hoor Mikman. ;)

Ik ben ook geen familie van Boli (zelfs niet van heel erg ver :mrgreen: ) dus ik hoef hem op zich ook helemaal niet te verdedigen. En ook ik ben ontgoocheld bij de kansen die hij mist, dat zijn er inderdaad te veel. ;) Gelukkig heeft hij naast zijn doelpunt in Standard toch ook al 2 assists op zijn naam staan, dwong hij de penalty af tegen Oostende en was hij gisteren betrokken bij de combinatie bij de 0-1. Dat is toch al een voet in meer dan de helft van onze doelpunten. Had hij nu in plaats van 1 al 3 keer gescoord (wat perfect had gekund), was de kritiek wellicht ook heel wat minder.

Alleen denk ik dan: wie stel je anders op? Nazon komt voorlopig te kort, Gladon is een vraagteken, Buya daar verwacht ik verder in dit seizoen nog wel (heel) wat van.

Maar goed, mijn standpunt over hem is duidelijk en ik ga de discussie ook niet blijven voeren.

Voor de rest ben ik week na week meer onder de indruk van het duo Teixeira-Tomiyasu. Teixeira vond ik vorig seizoen al onze beste speler en Tomi die kan zijn voet daar momenteel gewoon langs zetten. Ook gisteren met een paar belangrijke interventies en schoten waar hij zich nog net in de bal van de baan gooide. Met ook Garcia daar nog eens bij vond ik dat het nog stabieler oogde dan de vorige wedstrijden. Op basis van gisteren zeg ik: die kan je er niet zomaar opnieuw uitzetten.

Ceballos was inderdaad opnieuw eerder ongelukkig. Wel een leuke assists maar voor de rest toch vaak de verkeerde keuze makend.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door Jacques »

Tompie schreef: Alleen denk ik dan: wie stel je anders op? Nazon komt voorlopig te kort, Gladon is een vraagteken, Buya daar verwacht ik verder in dit seizoen nog wel (heel) wat van.
Correcte vaststelling. Er zijn de voorbije jaren aardig wat spitsen de revue gepasseerd, maar Boli blijft ondanks zijn gebreken (met name in de afwerking) toch een vaste waarde. Dat zegt misschien toch ook wel wat. Kan iemand eigenlijk bevestigen dat er bij Buya een mentaliteitsprobleem zou zijn? Van waar komt dat verhaal?

Ceballos is opnieuw de Ceballos die hij hier arriveerde. Leuke balbehandeling, geen eindproduct: 20 keer naar binnen komen en 19 keer de bal kwijt zijn. Die ene keer levert dan wel de 0-1 op, maar alles bij elkaar is het toch te weinig. Hij kan niet wegsteken dat hij een jaar heeft stilgelegen.
Overdrijven is een kunst
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door voetballiefhebber »

Eigenlijk zien we het beste STVV dit seizoen op verplaatsing. Het lijkt erop dat heel wat spelers toch liever op natuurgras spelen dan op ons kunstgras.

Ceballos, daar had ik nu veel meer van verwacht. Brys was nochtans ook niet tevreden van Acolatse, zagen we op de beelden. Botaka maakt toch vrij veel technische fouten en zijn voorzetten waren ook allesbehalve op maat. Buya Turay lijkt wel veel weg te hebben van een paniekaankoop. Als ik hoor dat hij op training ook geen spectaculaire dingen doet en de kantjes ervan af loopt. STVV miste enkele mogelijke targets steeds, zodat men uiteindelijk uit is gekomen bij één van de topschutters uit Zweden. Zou hij echt gescout zijn geweest, of is men enkel afgegaan op zijn statistieken? Misschien de reden waarom men veel te veel heeft betaald voor een op zich matige voetballer.

Kent iemand Pulido nog? Bij STVV mislukt, zeg maar. Nu is die blijkbaar basisspeler bij Huesca in de Primera Division en hij doet het daar goed. Het kan dus echt wel verkeren in het voetbal.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door STimVV »

voetballiefhebber schreef:... Buya Turay lijkt wel veel weg te hebben van een paniekaankoop. Als ik hoor dat hij op training ook geen spectaculaire dingen doet en de kantjes ervan af loopt. STVV miste enkele mogelijke targets steeds, zodat men uiteindelijk uit is gekomen bij één van de topschutters uit Zweden. Zou hij echt gescout zijn geweest, of is men enkel afgegaan op zijn statistieken? Misschien de reden waarom men veel te veel heeft betaald voor een op zich matige voetballer.

...
Buya Turay kwam bij STVV terecht via z'n manager, dat is dezelfde die eerder Sankhon binnen bracht.
Hij wist dat STVV een spits zocht en kwam met Buya op de proppen nadat de transfer van Akpom was afgesproken. Aansluitend zijn er dan video's bekeken.
Die manager wist natuurlijk ook dat STVV veel geld wou geven aan een spits. Aan die WK-spits en later ook voor Akpom. Dat er daar dus wel iets voor voorzien was. Ik denk dat ze zich laten rollen hebben, en dat bedoel ik dan puur financieel. Sportief kan het straks toch nog een meevaller blijken te zijn. maar als iedereen het daarover eens was geweest waren we Gladon niet gaan huren denk ik.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door Mikman »

Jacques schreef: Kan iemand eigenlijk bevestigen dat er bij Buya een mentaliteitsprobleem zou zijn? Van waar komt dat verhaal?

In de kranten heeft al enkele keren gestaan dat Buya een gebrek aan ijver toonde, zo stond er in een trainingsverslag dat hij de week na zijn doelpunt tegen Lokeren vedette-neigingen toonde en daardoor zwaar werd aangepakt door Charai.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door Jacques »

Dat van Lokeren wist ik, maar de rest heb ik gemist. Ik lees nu ook wel niet dagelijks hbvl/hln. Laat ons hopen (ik ga er min of meer vanuit) dat Brys hem in het gareel krijgt. Liet toch een aantal aardige dingen zien in zijn eerste wedstrijd.

Wat de flanken betreft: als Garcia bevestigt op de linksachter, kan wat mij betreft De Norre naar rechts in een viermansdefensie (4-3-3/4-2-3-1). Botaka kan daardoor een rij opschuiven en met Ceballos strijden om een basisplaats. We hebben in feite teveel flankaanvallers om slechts met enkele flanken te spelen.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door lindoke »

Als Brys geen oplossing heeft om Endo op het middenveld te posteren zou ik die eerder eens op de rechtsback willen zien in plaats van De Norre. Endo lijkt me technisch een pak sterker waardoor het uitvoetballend op de rechterflank veel vlotter zal gaan.

Na edit: als zijn landgenoot Tomi naast hem staat heb je ook al het voordeel van communicatie.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door tesneusdoek »

Geweldig resultaat! Pol Garcia bevesigt al het goede dat ik van hem verwachtte. Teixeira en Tomiyasu bevestigen ook week na week. Verder zijn er nog Mmae, Kotysch, De Norre en Thallyson. Kenny Steppe is een secuur sluitstuk. Vanachter zit het dus goed. We verdedigen goed en er kan ook uitgevoetbald worden. Endo is ook een heel goede aanwinst voor ons. De Petter functionneert als de "patron" en ook al ben ik nooit een grote fan van hem geweest, heeft die blijkbaar toch zijn plaats in deze groep.

De rest van de ploeg kan dus op die stevige basis proberen gevaar te creëren. Bezus en Ceballos spelen daar toch een belangrijke rol in en geef Ceballos nog een paar weken om terug in zijn positieve flow van voor zijn blessure te komen en dan gaan we nog mooie dingen zien. De Sart is ook een goede speler en Boli doet heel veel nuttig werk en zal vroeger of later ook wel beginnen te scoren. Van Acolatse verwacht ik ook veel dit seizoen en dan blijft er nog de x-factor van de ploeg...onze recordaankoop, Buya. Die moet toch ook vroeg of laat doorbreken, want om die zijn statistieken te behalen, moet er toch iets in zitten, dat we tot nu toe nog niet gezien hebben.

Voor de rest heb je nog spelers als Botaka, Nazon, Legear, Kamada, Sekine, Sankhon, Assamoah..die u toelaten om wissels uit te voeren zonder dat het algemene niveau (veel) verandert.

Ik denk dat we niet vaak een seizoen zijn begonnen met zo veel opties...een echte luxe waar we niet aan gewend waren. Over een heel seizoen gezien moeten al die wisselmogelijkheden u toch toestaan om een terugval te vermijden en constant te presteren. Het is misschien nog vroeg op het seizoen, maar ik zie ons toch in de linkerkolom terechtkomen en als het een beetje meezit, dan strijden we tegen clubs als Antwerpen, Charleroi en Oostende om de zesde PO I-plaats. Volgende week tegen Antwerpen een heel belangrijke wedstrijd dus, tegen een directe tegenstander op lange termijn.
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door Iniesta »

Leuke wedstrijd die ik nog eens live heb kunnen/willen bijwonen. Eerste helft had je met 0-2 moeten leiden want de bal van Boli moet erin gewoon in eerste klasse. Nadien pak je alsnog de verdiende 3 punten door de mooie actie van de debutant.

Bezus vond ik niet zo slecht, hij verdeelde het spel en gaf vaak diepe ballen die helaas niet altijd aankwamen maar toch was het idee goed. Zonder hem zie ik niet direct die dat zal overnemen. De ref had het ook duidelijk niet op hem, geel bij de eerste fout en rood bij de 2e :roll: Hij heeft welgeteld 1 fout mee gekregen. De ref was een thuisfluiter en ik vreesde dat we nog een penalty zouden tegen krijgen.

Gent was zwak, te veel rommel in het spel en te veel spelers die niet op niveau waren. Yaremchuk was afwezig en Chakvetadze kreeg zijn stempel niet gedrukt. De jaegere deed wat zijn naam doet vermoeden maar vooral veel goede wil zonder veel verderzetting door zijn ploegmaten. Achteraan zijn ze verzwakt na vertrek van Mitrovic, Fokket en vooral Gigot. Asare is zowat de enige van de grote ploeg die nog over is. 2 keer in de rug gepakt waarvan eentje kassa. Dat Bronn komt scoren zegt genoeg over de armoede aan klasse bij de buffalo's.

STVV was goed georganiseerd en gaf amper iets weg. Steppe heeft maar 1 keer moeten ingrijpen, dat zegt vooral veel over de kwaliteit bij Gent. Zelf kwamen we er geregeld goed uit maar vooraan was Boli niet goed bezig. Ja, hij werkt veel en ik zie hem persoonlijk graag bezig maar niet zoals gisteren. Een reuzekans gemist en bij de rest telkens de foute beslissing nemen. Hopelijk herpakt hij zich snel en krijgt hij weer wat vertrouwen.

Voor Gent komen nu moeilijke weken aan met matchen tegen Antwerpen en Brugge, zal Yves nog lang aanblijven? In ieder geval was er geen enkel probleem om een lege plaats te vinden in de Ghelamco :lol:
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door panter »

vdl schreef:Al dat opgehemel van Bezus,was de slechtste man bij ons.
Als een geluk dat hij een slechte controle heeft ,zodat Ceballos een assists kan geven,anders had hij zich weer vastgelopen.
Altijd die kaarten ook,brengt steeds de ploeg in de problemen door zijn onbesuisde acties.
Asamoha op de plaats van Endo was wel een succes vooral voor de organisatie, aanvallend kon hij ook wat beter.
Nazon ne stikker op zijn gat en terug sturen als je nog twee andere spitsen hebt,kan het niveau niet aan.
Als je Bezus de slechtste speler vond is er maar een therapie nog mogelijk!
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door vdl »

panter schreef:
vdl schreef:Al dat opgehemel van Bezus,was de slechtste man bij ons.
Als een geluk dat hij een slechte controle heeft ,zodat Ceballos een assists kan geven,anders had hij zich weer vastgelopen.
Altijd die kaarten ook,brengt steeds de ploeg in de problemen door zijn onbesuisde acties.
Asamoha op de plaats van Endo was wel een succes vooral voor de organisatie, aanvallend kon hij ook wat beter.
Nazon ne stikker op zijn gat en terug sturen als je nog twee andere spitsen hebt,kan het niveau niet aan.
Als je Bezus de slechtste speler vond is er maar een therapie nog mogelijk!
Ja geweldig, de man zijn statistieken spreken voor zich, zijn beste statistiek is zijn kaartenlast :toppie:
Boterberg had het anders ook zowat gehad van zijn vallende ziekte,en zijn onbesuisde tackles.
Nog geen twee minuten voor zijn tweede gele kaart had hij weer eens een onbesuisde tackle gedaan, toen nog onbestraft.
Ik wil het goede in elke speler zien, maar dit is nu al het derde seizoen en het komt er nooit uit, behalve in PO2 ja.
Ik ben er zeker van dat Ceballos of kamada het op die positie goed zullen doen.
Maar we zullen het na mijn therapie nog eens bespreken. :gek:
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door lindoke »

vdl schreef: Ik wil het goede in elke speler zien, maar dit is nu al het derde seizoen en het komt er nooit uit
Ik begrijp je wat betreft Bezus. Hij heeft nochtans talent, maar er is nog schaafwerk aan. Het enige wat Brys die jongen moet aanleren is vertrouwen hebben om met het hoofd opgeheven te durven spelen. Hij verliest heel veel van zijn kwaliteiten omdat hij het spel rond zich niet ziet bewegen omdat hij teveel naar de bal kijkt als hij een actie moet maken. Brys kan dat al voor een groot stuk oplossen door hem te leren meer tussen de lijnen te laten lopen waardoor hij niet telkens te snel onder druk komt als hij de bal aangespeeld krijgt en de tijd en de rust krijgt om te zien hoe zijn ploegmaats lopen. Het is niet dat hij de techniek niet heeft maar hij heeft te veel oog voor een ploegmaat in balbezit in plaats van te kijken waar de tegenstander loopt en waar de ruimte is om zelf te lopen. Voetbal is vooral slim lopen zonder bal. Wie zelf ooit op enig niveau gespeeld heeft weet hoe belangrijk dit is. Als Brys dat ziet en dat erin krijgt en een deel van de onbesuisdheid eruit heb je een fantastische speler aan Bezus.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door vdl »

lindoke schreef:
vdl schreef: Ik wil het goede in elke speler zien, maar dit is nu al het derde seizoen en het komt er nooit uit
Ik begrijp je wat betreft Bezus. Hij heeft nochtans talent, maar er is nog schaafwerk aan. Het enige wat Brys die jongen moet aanleren is vertrouwen hebben om met het hoofd opgeheven te durven spelen. Hij verliest heel veel van zijn kwaliteiten omdat hij het spel rond zich niet ziet bewegen omdat hij teveel naar de bal kijkt als hij een actie moet maken. Brys kan dat al voor een groot stuk oplossen door hem te leren meer tussen de lijnen te laten lopen waardoor hij niet telkens te snel onder druk komt als hij de bal aangespeeld krijgt en de tijd en de rust krijgt om te zien hoe zijn ploegmaats lopen. Het is niet dat hij de techniek niet heeft maar hij heeft te veel oog voor een ploegmaat in balbezit in plaats van te kijken waar de tegenstander loopt en waar de ruimte is om zelf te lopen. Voetbal is vooral slim lopen zonder bal. Wie zelf ooit op enig niveau gespeeld heeft weet hoe belangrijk dit is. Als Brys dat ziet en dat erin krijgt en een deel van de onbesuisdheid eruit heb je een fantastische speler aan Bezus.
Je hebt gelijk hij heeft de basis maar mist net iets,net te traag net overal te laat komen,zo krijg je kaarten.
Maar als je dat een speler van 28 nog moet leren,dat is wat laat,zou nu op zijn piek moeten zitten.
Dat talent moet je hebben ,kijk naar Hans Vanaecken die heeft dat altijd gehad.
Kijk naar Morioka, die zag je ook nooit zwoegen, die laat de bal het werk doen,maar dat heb je of heb je niet en helaas heeft Bezus het niet.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door voetballiefhebber »

Vanavond zei Filip Joos dat STVV heel goed speelde op AA Gent en verdiend won (in de keek op de week)
Hij vond Bezus een heel sterke match spelen trouwens.

Om deel te nemen aan PO I zijn we wel nog wat te plat en daarvoor ontbreekt toch wel wat. Maar de kern is zo uitgebreid, zodat je op heel wat posities nauwelijks de ploeg verzwakt als er iemand niet bij is.
Daarom zou dit STVV wel alles moeten geven in de Beker, nu er wat meer wisselmogelijkheden zijn. Een speler als Nazon komt te kort op dit niveau, alhoewel hij wel koelbloediger voor doel kan blijven als Boli heb ik de indruk. Toch als ik me die goal tegen Olympiacos nog herinner van hem. Alleen weegt hij te weinig op de tegenstander. Tegen Duffel zou het normaal wel moeten lukken bijvoorbeeld.
hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 12 feb 2012, 23:23

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door hamster »

Bezus speelde een zwakke wedstrijd en heeft door zijn rode kaart de ploeg niet geholpen. Ik vond het middenveld soms onbestaande, kan mij herinneren dat verdedigers van Gent de bal mochten opbrengen tot aan de 16 van Sint-Truiden. Bezus heb ik een paar keer in verdediging in zijn zone zien wandelen ipv van door te dekken.

Zijn doorsteekballetjes en vrije trappen zijn uniek, maar hij doet de ploeg niet beter spelen als we balbezit hebben. Hoeveel kansen kan STVV bij elkaar voetballen als een ploeg een verdedigende opstelling hanteert. Niet veel.

Dat we tegen Gent een goede match spelen, komt volgens mij omdat Gent ons ruimte heeft gegeven om op de tegenaanval te spelen. Daar heeft Brys wel een goed plannetje voor uitgewerkt. De posities werden goed ingevuld, op de flanken stonden er telkens spelers klaar om de opkomende ballen te ontvangen en het middenveld kwam ook goed mee.
Plaats reactie