Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Alles over de wedstrijden van STVV
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door tweety »

hamster schreef:. Ik vond het middenveld soms onbestaande, kan mij herinneren dat verdedigers van Gent de bal mochten opbrengen tot aan de 16 van Sint-Truiden.
Dat is opdracht van de trainer, hè.. Het is niet dat Gent ons wegdrukte.. Nee, we lieten ze zo ver komen, door zo diep in te zakken.
hamster schreef: Dat we tegen Gent een goede match spelen, komt volgens mij omdat Gent ons ruimte heeft gegeven om op de tegenaanval te spelen. Daar heeft Brys wel een goed plannetje voor uitgewerkt. De posities werden goed ingevuld, op de flanken stonden er telkens spelers klaar om de opkomende ballen te ontvangen en het middenveld kwam ook goed mee.
Die ruimte kwam er mede door zo diep in te zakken. In de omschakeling waren we goed. Alleen verknalt Ceballos veel mogelijkheden doordat hij altijd naar zijn linkse voet zoekt
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door STimVV »

vdl schreef:
panter schreef:
vdl schreef:Al dat opgehemel van Bezus,was de slechtste man bij ons.
....
Als je Bezus de slechtste speler vond is er maar een therapie nog mogelijk!
Ja geweldig, de man zijn statistieken spreken voor zich, zijn beste statistiek is zijn kaartenlast :toppie:
...
Man man… soms lees je hier wat. Scorebord-analist?
Blind voor de gemiste kansen die er komen dankzij hem en dus geen statistieken opleveren door het falen van anderen?
Als je ook effectief de matchen van STVV gezien hebt zal u toch ongeveer dezelfde dingen gezien hebben? Altijd dat gezeik over Bezus hier, en dan nog over z'n statistieken. Hij is niet perfect nee, maar voor ons is hij wél dè man die het verschil maakt, wekelijks, constant aanwezig is, zich nooit wegsteekt, (zoals DeSart vorig seizoen wel deed op de nr10).

Momenteel staat hij inderdaad nog maar op 1 goal en 2 assists. Maar alleen al in Gent zet hij Boli alweer 2x alleen voor de keeper. Bekijk die kans die Boli mist na 5 minuten. Er is geen enkele stvv-speler die door een individuele actie op die manier Boli alleen voor de keeper kan zetten. 2 Man in de wind, en 3 man uitgeschakeld door de pass waarmee hij Boli alleen voor de keeper zet. Boli moet daar AL-TIJD scoren. En dan had hij weer een assist extra. In de 2e helft zette Bezus Boli nog eens alleen voor de keeper.
Als Boli die 2 kansen afmaakt, dan staat Bezus op 4 assists. Dat had meteen even veel geweest als uwe Hans Vanaken…

En dan heb ik het nog niet over alle gemiste kansen uit de voorgaande matchen die ook kwamen op assist van Bezus. Hij geeft er wekelijks, die dan gemist worden. 3 voorbeelden die nog fris in mn geheugen zitten.
Buya alleen voor de keeper tegen Oostende.
Boli alleen voor de keeper gezet tegen Cercle.
Boli alleen voor de keeper gezet tegen Genk.

Zet een spits vooraan die de kansen afmaakt en Bezus zat makkelijk aan 5-6 assists. En dan "onderdrijf" ik zelfs nog. Dan hadden zelfs bijlange niet alle kansen afgemaakt moeten worden. Dan was Bezus momenteel zelfs met afstand de assist-koning in de jupiler pro league. Want momenteel is dat Hans Vanaken met 4. Ik zou ook gefrustreerd geraken en eens een tegenstander omhoog willen schoppen.

Uwe slechtste speler tegen Gent was met afstand Ceballos. Die dan "oh ironie" z'n enige goede moment bekroont zag met een assist, omdat DeSart zijn kans wél afmaakt. Maar scorebordanalisten zullen wel vinden dat Ceballos goed speelde omdat hij een assist gaf.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door Mikman »

Iedere week discussie over Bezus. Intrinsiek nochtans onze beste speler, en op Gent vond ik hem ook echt wel behoorlijk goed, in tegenstelling tot tegen Oostende. Twee punten die altijd terugkomen in de kritiek: loopt soms te veel met de bal ( in Gent viel dat echt wel mee ) en gaat te driest in duel, waardoor hij wekelijks met kaarten flirt.
Maar had zeker op kop van het assist-klassement kunnen of moeten staan indien er rond hem wat beter afgewerkt wordt. En heeft in Beveren eigenlijk ook gewoon het mooiste doelpunt van deze competitie gemaakt, helaas afgekeurd voor iets wat niets met zijn actie te maken had. Met 5 of 6 assists en een topdoelpunt zou de perceptie heel anders zijn. Dan zou iedereen panikeren dat zijn contract nog niet verlengd was.

Benieuwd om Kamada volgende week eens op de 10 aan het werk te zien ( als Brys voor die oplossing kiest ).
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door zipke373 »

STimVV schreef:
vdl schreef:
panter schreef:
vdl schreef:Al dat opgehemel van Bezus,was de slechtste man bij ons.
....
Als je Bezus de slechtste speler vond is er maar een therapie nog mogelijk!
Ja geweldig, de man zijn statistieken spreken voor zich, zijn beste statistiek is zijn kaartenlast :toppie:
...
Man man… soms lees je hier wat. Scorebord-analist?
Blind voor de gemiste kansen die er komen dankzij hem en dus geen statistieken opleveren door het falen van anderen?
Als je ook effectief de matchen van STVV gezien hebt zal u toch ongeveer dezelfde dingen gezien hebben? Altijd dat gezeik over Bezus hier, en dan nog over z'n statistieken. Hij is niet perfect nee, maar voor ons is hij wél dè man die het verschil maakt, wekelijks, constant aanwezig is, zich nooit wegsteekt, (zoals DeSart vorig seizoen wel deed op de nr10).

Momenteel staat hij inderdaad nog maar op 1 goal en 2 assists. Maar alleen al in Gent zet hij Boli alweer 2x alleen voor de keeper. Bekijk die kans die Boli mist na 5 minuten. Er is geen enkele stvv-speler die door een individuele actie op die manier Boli alleen voor de keeper kan zetten. 2 Man in de wind, en 3 man uitgeschakeld door de pass waarmee hij Boli alleen voor de keeper zet. Boli moet daar AL-TIJD scoren. En dan had hij weer een assist extra. In de 2e helft zette Bezus Boli nog eens alleen voor de keeper.
Als Boli die 2 kansen afmaakt, dan staat Bezus op 4 assists. Dat had meteen even veel geweest als uwe Hans Vanaken…

En dan heb ik het nog niet over alle gemiste kansen uit de voorgaande matchen die ook kwamen op assist van Bezus. Hij geeft er wekelijks, die dan gemist worden. 3 voorbeelden die nog fris in mn geheugen zitten.
Buya alleen voor de keeper tegen Oostende.
Boli alleen voor de keeper gezet tegen Cercle.
Boli alleen voor de keeper gezet tegen Genk.

Zet een spits vooraan die de kansen afmaakt en Bezus zat makkelijk aan 5-6 assists. En dan "onderdrijf" ik zelfs nog. Dan hadden zelfs bijlange niet alle kansen afgemaakt moeten worden. Dan was Bezus momenteel zelfs met afstand de assist-koning in de jupiler pro league. Want momenteel is dat Hans Vanaken met 4. Ik zou ook gefrustreerd geraken en eens een tegenstander omhoog willen schoppen.

Uwe slechtste speler tegen Gent was met afstand Ceballos. Die dan "oh ironie" z'n enige goede moment bekroont zag met een assist, omdat DeSart zijn kans wél afmaakt. Maar scorebordanalisten zullen wel vinden dat Ceballos goed speelde omdat hij een assist gaf.
Ik heb Standard-STVV gezien tussen het Luikse publiek. Die waren het allemaal roerend eens dat Bezus welkom was bij hen...
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door tesneusdoek »

Ik begrijp ook die kritiek op Bezus en Boli niet...zeker niet als we alles binnen zijn juiste context bekijken (STVV...een club uit de middelmoot van de Jupiler League die hogerop wil en kan -met deze kern volgens mij-). Bezus is onze Modric en Boli onze Benzema (op ons niveau wel te verstaan, voordat ze me hier voor zot verklaren :mrgreen: )... de eerste de draaischijf die de ploeg doet functionneren en de tweede uw targetman vooraan die, ook al scoort hij niet- veel loopwerk verricht, op de verdediging weegt, anderen toestaat te scoren en vroeg of laat zelf tot scoren gaat komen.

Er zit volgens mij wel degelijk iets in deze kern en als we de volgende wedstrijd winnen tegen onze rechtstreekse concurrent A'pen, dan denk ik dat we kunnen meedingen naar een plaats in PO 1. Deze kern biedt heel veel mogelijkheden om een heel seizoen lang in de linkerkolom mee te draaien en als Brys het klaarspeelt dat alle spelers gemotiveerd zijn en om hun plaats strijden, dan zal de onderlinge concurrentie ons alleen maar versterken. :stvv: :stvv: :stvv:
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door Tamas »

tesneusdoek schreef:Ik begrijp ook die kritiek op Bezus en Boli niet...zeker niet als we alles binnen zijn juiste context bekijken (STVV...een club uit de middelmoot van de Jupiler League die hogerop wil en kan -met deze kern volgens mij-). Bezus is onze Modric en Boli onze Benzema (op ons niveau wel te verstaan, voordat ze me hier voor zot verklaren :mrgreen: )... de eerste de draaischijf die de ploeg doet functionneren en de tweede uw targetman vooraan die, ook al scoort hij niet- veel loopwerk verricht, op de verdediging weegt, anderen toestaat te scoren en vroeg of laat zelf tot scoren gaat komen.

Er zit volgens mij wel degelijk iets in deze kern en als we de volgende wedstrijd winnen tegen onze rechtstreekse concurrent A'pen, dan denk ik dat we kunnen meedingen naar een plaats in PO 1. Deze kern biedt heel veel mogelijkheden om een heel seizoen lang in de linkerkolom mee te draaien en als Brys het klaarspeelt dat alle spelers gemotiveerd zijn en om hun plaats strijden, dan zal de onderlinge concurrentie ons alleen maar versterken. :stvv: :stvv: :stvv:
Echt waar ongelooflijk deze aanhoudende kritiek op Bezus. Past blijkbaar hij niet bij het DNA van veel STVV "supporters", wat toch erg vreemd is want hij vecht er steeds voor ook als het allemaal wat minder lukt.
Net als Hagnal indertijd, nadien maakte hij het wel waar in de Bundesliga !!!
Anderlecht roept om een nummer 10, zet Bezus daar en hun probleem is opgelost. Ik, en zo te zien toch ook veel andere voetballiefhebbers, hoop dat Bezus nog lang bij STVV mag blijven, daarvoor zullen ze hem wel een verbeterd contract moeten aanbieden hetgeen hij ook waard is.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door Henri is de man »

In de "keek op de week" van Filip Joos zitten enkele acties van Bezoes: alleen al op basis daarvan durf ik zeggen dat het al heeel lang geleden was dat we zo een speler hadden op STVV. Supporters van de tegenstander zien het, de coaches van de tegenstander zien het, en halen aan dat Bezoes uit de wedstrijd houden de sleutel tot het onwrichten van STVV is.

Nu onze eigen supporters nog...

Wat mij betreft: zo SNEL contract verlengen. Zo sta je tenminste sterk in de onderhandelingen met andere clubs (die komen er sowieso aan in de winter of na het seizoen)
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door Jan Bulder »

Henri is de man schreef:In de "keek op de week" van Filip Joos zitten enkele acties van Bezoes: alleen al op basis daarvan durf ik zeggen dat het al heeel lang geleden was dat we zo een speler hadden op STVV. Supporters van de tegenstander zien het, de coaches van de tegenstander zien het, en halen aan dat Bezoes uit de wedstrijd houden de sleutel tot het onwrichten van STVV is.

Nu onze eigen supporters nog...

Wat mij betreft: zo SNEL contract verlengen. Zo sta je tenminste sterk in de onderhandelingen met andere clubs (die komen er sowieso aan in de winter of na het seizoen)
Hij heeft zeker kwaliteit, hij moet er alleen efficiënt mee leren omspringen. Dat was de voorbije weken een enorm probleem. Ik vond hem op Gent wel een betere/efficiëntere wedstrijd spelen met minder balverlies. Speelde dikwijls ook wat lager en komt daar volgens mij met zijn duelkracht, goede passing en iets meer beschikbare ruimte beter tot zijn recht dan als echte 10.
Laatst gewijzigd door Jan Bulder op 18 sep 2018, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door scoormachine »

Eind vorig seizoen wouden velen hem weg, nu is hij bij de betere voetballers in de competitie.
Voor of tegenstanders zullen er altijd zijn. Das voor elke speler bij ons.
Brys werd bij velen ook al liever buiten dan binnen gezien. Na zondag is hij weer meester tacticus.
Gelukkig bestaat er dan zoiets als een forum om ons af en toe eventjes te laten gaan.
Conclusie is dat het een knappe overwinning was....ja, een rode kaart erbij ...maar wat maakt dat uit.
We hebben bezus nu in onze rangen.....laten we ervan genieten voordat hij weg is
Plaats reactie