Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Alles over de wedstrijden van STVV
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door Underdog »

Mocht Brys door de blessure van De Petter opnieuw voor een viermansdefensie kiezen, zou ik dat een slecht signaal vinden. Daarmee geeft hij aan dat het systeem met drie verdedigers staat of valt met de blessure van één van die drie. En dat terwijl er met Mmaee, Garcia en Kotysch toch drie (valabele?) alternatieven zijn om de positie van De Petter over te nemen. Het zou een motie van wantrouwen zijn ten opzichte van dat trio. Zeker omdat hij door een blessure van Teixeira in Waasland-Beveren ook al overschakelde op twee centrale mensen.

Verder vind ik dat de spelers dit seizoen al een paar keer hebben getoond dat er wel muziek in die 3-5-2/5-3-2 zit. Het punt op Genk, de sterke prestatie tegen Standard en uiteindelijk de langverhoopte zege tegen Oostende hebben de spelers in dat systeem behaald. Vooral Botaka is in deze opstelling minder kwetsbaar in de rug. Denk maar aan het duel tegen Waasland-Beveren waarin hij het erg lastig had.

Ik hoop met andere woorden dat Brys niet gaat switchen. Het komt niet alleen de automatismen niet ten goede. Het zaait ook twijfel in de spelersgroep, want er is dan nog altijd niet zoiets als een vaste speelwijze.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door smol »

Geen plaats in de selectie voor Nazon, Mmae en Buya !!
Ben eens benieuwd :)
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door Geel-Blauw »

Legear weer ‘geblesseerd’ :roll:
Nie zievere, speile!
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: RE: Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door geelblauw »

smol schreef:Geen plaats in de selectie voor Nazon, Mmae en Buya !!
Ben eens benieuwd :)
Buya zal zich rcht moeten bewijzen. Voor hem de eerste keer dat de.ploeg niet rond hem draait

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI NMO-L31 met Tapatalk
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door enrique »

smol schreef:Geen plaats in de selectie voor Nazon, Mmae en Buya !!
Ben eens benieuwd :)
Mensen met veel geld hebben rare toeren, zeggen ze hier
2M voor ne spits die niet in de kern zit
Wat scheelt daarmee?
Boli is zijne diepe spits he
pat@
Berichten: 1065
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door pat@ »

Bij winst vandaag beuk je de poort naar PO1 open, bij verlies wordt het een grijs seizoen. Zo simpel kan het zijn.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door Positivo »

Ik kan me niet één overwinning op het terrein van Gent herinneren .... iemand ?
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door Tompie »

Positivo schreef:Ik kan me niet één overwinning op het terrein van Gent herinneren .... iemand ?
0-1 in 2010, 2-3 in 2008. Geloof dat bij die 2-3 een "poedel" steward van Gent volledig door het lint ging.

Maar doorgaans halen we er inderdaad zelden punten. Twee seizoenen geleden wel verdienstelijk, pas in blessuretijd de 2-1 na een vrije trap van... Schoofs.

Iemand een opstelling uit de krant?
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door BoemBoem »

pat@ schreef:Bij winst vandaag beuk je de poort naar PO1 open, bij verlies wordt het een grijs seizoen. Zo simpel kan het zijn.
Wacht nog maar een beetje met deuren beuken..
Vorig jaar stond je veel later in de competitie hoger en beter gerangschikt en heb je PO1 gemist..
De competitie begint pas binnen enkele maanden..

Feit dat buya er niet bij is vind ik echt wel raar..
Snelle spits voor de counter?
Nazon die er 5 maakt tijdens zijn interland? ( oké, niveau is moeilijk in te schatten, maar toch)
Maakt die nieuwe spits dan indruk op training misschien?
We zullen zien, om kwart voor 10..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door voetballiefhebber »

Ik vraag me echt af hoe het transferbeleid werkt bij STVV. De trainer vindt de meeste nieuwe spelers precies niet goed genoeg, zelfs een spits die bijna 2 miljoen euro kost. Zo'n man zou normaal gezien toch altijd in de selectie moeten zitten.
Brys wisselt echt wel te veel in zijn selecties. Van de basis, naar de bank, naar de tribune gaat het vaak.
Ik weet niet of het beleid hier echt mee kan lachen, met de selectiepolitiek. Zonder iets te zeggen vindt de trainer dus de transferpolitiek niet goed.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door Tompie »

Heeft dat ook niet deels te maken met het feit dat sommige spelers pas laat terug kwamen van hun interlandverplichtingen? Een paar van de last minute nieuwkomers hadden geen interlandverplichtingen en zitten bijvoorbeeld wel in de kern (Gladon, die nieuwe Japanner …).

Misschien dat Brys liever zoveel mogelijk spelers kiest die optimaal naar deze wedstrijd konden voorbereiden.

Pas op, ik vind het ook vreemd, maar dat zal wellicht toch hebben meegespeeld.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door Positivo »

Brijs hecht veel belang aan werken tijdens de week. Volgens mij selecteert Brijs uitsluitend spelers die de voorbereiding op de wedstrijd op een voor hem
aanvaardbare manier hebben meegemaakt. De anderen gaan er zonder pardon uit. Moet je een speler selecteren ifv zijn transferprijs of loon ? Brijs toont op die manier wie de baas is. Goede attitude als je het mij vraagt. Op die manier hou je rust in de ploeg.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door enrique »

Hoeveel we ook klagen en vragen hebben
Ik las hier ergens, 0/9 en Brys ligt buiten
Als ze straks winnen, staan ze ook gewoon 7e
Dat is ook de realiteit
Buya, 2 miljoen of niet, het is niet zijn schuld dat ze zoveel betaald hebben
Daar mag dan niks aan schelen?
Ik zou het wel graag weten eigenlijk
Fysisch probleem, snapt hij het niet, ...?
In elk geval, de coach zal zijn redenen wel hebben
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door BoemBoem »

Positivo schreef:Brijs hecht veel belang aan werken tijdens de week. Volgens mij selecteert Brijs uitsluitend spelers die de voorbereiding op de wedstrijd op een voor hem
aanvaardbare manier hebben meegemaakt. De anderen gaan er zonder pardon uit. Moet je een speler selecteren ifv zijn transferprijs of loon ? Brijs toont op die manier wie de baas is. Goede attitude als je het mij vraagt. Op die manier hou je rust in de ploeg.
Rust in de ploeg?
Of net niet.....

Uw spelers van de bank naar de tribune naar de basis balanceren is alles behalve de rust houden in uw ploeg..
Rust krijgt ge door continuïteit in uw ploeg te steken, niet door elke week 5 aanpassingen te doen..

Wie er niet voor werkt moet eruit, daar ben ik akkoord bij..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door Mikman »

Als je 25% van je jaarbudget aan één speler uitgeeft ( dat is zoals Neymar binnen halen voor Real Madrid ) dan mag je toch verwachten dat die deftig gescout is en onmiddellijk inzetbaar, zeker als die uit een competitie komt die al een tijdje bezig is en het fysieke dus niet meespeelt.

Ofwel is de trainer die hem wel opstellen zelf niet goed gescout natuurlijk, dat kan ook.

Hoe dan ook, foute toestanden.
Plaats reactie