Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door vdl »

voetballiefhebber schreef:
Wat ik me afvraag is, hoe lang het kunstgras er nog gaat liggen. Dat de tegenstander er niet over te spreken is, daar moet je je niets van aantrekken. Dat men bij STVV het een dramatisch veld noemt, is wel erg. Veld is spekglad volgens Filip Joos, die het verslag voor Play Sports deed.
Joos sprak zelfs op het einde, dat het kunstgras is verleten. Nu dacht ik toch dat dit gras er nog niet lang ligt en dat het vorige toch vele jaren lag. Ik meen me te herinneren dat het vorig jaar of zo werd vervangen.
Inderdaad het kunstgras lijkt mij ook al versleten, ben er onlangs ook nog regelmatig op geweest en ziet er nu al niet meer uit.
De kwaliteit van deze grasmat lijkt me minder dan de vorige,maar niks kan op tegen een oerdegelijk natuurlijk grasveld.
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door Alain »

9 op 9, zeer content. Vooral ook omdat er nog veel progressiemarge in zit.
Hoewel het misschien niet altijd spectaculair is, moeten we toch toegeven dat we er op tactisch vlak op vooruit zijn gegaan t.o.v. JDR. Het is aangenaam om te voelen dat een uitwedstrijd niet op voorhand verloren is.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door STVV-fan »

Over het spelpeil: zoals zo vaak foute passes in de laatste zone, veel foute keuzes.

Het enige wat Antwerp kon was fysiek spel leveren en de bijbehorende schoppen uitdelen, tesamen met het naar voren keilen van de ballen in de hoop dat 1 van de grote, snelle jongens vooraan deze zou krijgen.
Dit is ook exact hoe ze aan hun enige goede kans in de eerste helft komen. Ik snap eerlijk gezegd niet wat "iedereen" die ploeg zit op te hemelen... Maar bon.

STVV zijnde win je de match verdient vanwege een zeeeeeeer verdienstelijke De Norre, de (nonchalante) flair van Kamada en uw ijzersterk centraal duo: Teix en Tomi.
Dat deze laatste pas 19 is, is waarlijk onbegrijpelijk. De Japanners gaan van hem de duurste uitgaande transfer ooit maken.
Een eervolle vermelding voor Boli, want hoewel hij Boli-aans toch weer een aantal kansen mist, houdt hij een ganse match de verdediging van Antwerp aan de praat een incasseert daarbij de nodige stampen, soms zelfs op korte tijd.
Ceballos krijgt deze match een 5. Juist zijn (mooie) assist op De Norre voorkomt dat hij een onvoldoende krijgt.

Dat het geen matchen à la Barcelona zijn, is geweten. Maar als wij door zo te spelen de grote monden (van oa Antwerp) kunnen snoeren en ons rustig kunnen nestelen onder de subtop, hoor je mij niet klagen. Zoals iemand hier ook heeft vermeld, nu weet je als supporter tenminste dat je op verplaatsing niet op voorhand kansloos bent.

Heb gehoord dat onze CEO lachtte na de match.
Die man lacht nooit.
STVV doet het voorlopig niet slecht dus.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door voetballiefhebber »

Ceballos speelde toch veruit zijn beste match van het seizoen denk ik. Wim De Decker vertelde aan voetbalkrant dat zij in de eerste helft vooral heel veel moeite hadden met Ceballos. Dat tierlantijntje mag hij wel achterwege laten bij 0-0, om de bal zomaar weg te geven achter zijn steunbeen.

Antwerp speelt fysiek en heeft ook een zeer sterke organisatie. Straf eigenlijk dat je daar 2 keer tegen kon scoren. Zij hebben een geweldige mentaliteit en lopen door een muur. Tegen Club en tegen Anderlecht haalden ze een achterstand op en ik kan me voorstellen dat ze daarvoor wel worden opgehemeld. Geweldig om naar te kijken is het niet altijd, alhoewel ze wel een publiek hebben om jaloers op te zijn. En ook zij hebben een zeer ruime kern. Hun spitsen weten wel de weg naar doel wat beter te vinden dan die van STVV.
Krikke
Berichten: 315
Lid geworden op: 22 sep 2011, 13:19

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door Krikke »

Dit team verdient zo veel meer supporters dan het huidige aantal!
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door stvvilvoorde »

Knap van De Norre met goal en assist, maar voor mij was Asamoah man van de match.
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door bert1924 »

Wij hebben een zeer degelijke ploeg(kern) waarin iedereen goed kan vervangen worden.
In het verleden had ik kritiek op Brijs.Maar ik moet mijn fout toegeven.Brijs zet altijd een zeer goede organisatie neer.
Spijtig van de vele door Boli gemiste open kansen (een achttal tot hiertoe),of wij stonden nu royaal tussen de 4 eersten.
Op dit ogenblik moet dit STVV van niemand schrik hebben.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door STimVV »

voetballiefhebber schreef:...Ceballos. Dat tierlantijntje mag hij wel achterwege laten bij 0-0, om de bal zomaar weg te geven achter zijn steunbeen..
Dat was geen tierlantijntje om een tierlantijntje te doen volgens mij. Hij deed dat omdat hij zn rechter voet liever nooit gebruikt. Ik deed dat vroeger ook al eens zonder dat dit het plan was...als je zo gewoon bent alles met hetzelfde been te doen dan gebruik je nog liever je goede voet achter het steunbeen wanneer de bal voor je houten been ligt. Maradona deed dat zelfs ook.

Ik heb de match nog net kunnen zien voordat ik n buitenland vertrok en Ceballos zn match was zoals vorige week: zwak, maar geeft wel weer een mooie belangrijke assist.

Over assists gesproken. DeSart toonde dat we gisteren Bezus misten, en dit vooral in 2 typische fases die me deden terug denken aan vorig seizoen toen DeSart vanop de nr10 ook te veel 100%kansen verkwanselde.
In de 15e minuut moet bij Boli altijd alleen voor de keeper zetten in die 2 tegen 1 fase. Bezus krijgt dat wél voor elkaar. Boli zou de kans dan missen, en kenners zouden dan weer zeggen dat Roman niet genoeg assists geeft... :shock:
En diep in de 2e helft opnieuw dezelfde situatie waar DeSart Kamada alleen voor de keeper kan zetten maar zn pass te slecht was waardoor Kamada moest uitwijken tot op de achterlijn. 2 fases die nog eens het ongelijk bewijzen van DeRoeck vorig jaar.

Garcia: tegen Gent was ik nog niet overtuigd van hem als linksback. Nu ben ik dat wel, waarschijnlijk omdat hij nu op zn beste plaats stond. Als linksvoetige in die 3mansdefensie is hij een meerwaarde. Heeft een heel goede strakke zuivere inspeelpass. DePetter zou zn plek wel eens kwijt kunnen zijn.

Antwerp kreeg tot nu toe nog maar 3 goals tegen en was ongeslagen. Wij verdubbelen bijna hun aantal tegengoals en verslaan voor de 2e week op rij een ongeslagen ploeg. Top!

Ik ben net op tijd terug in de belgische regen om op mn uitnoding voor Anderlecht-stvv in te gaan . Ik kijk er naar uit, want die zijn te pakken...
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door Brusselmans »

Heb een stuk van de match gezien in Herenthout.
Dan hoor je al eens iets vanuit een andere hoek.

- daaine mè zaai stetteke en daaine Japaneis zeete daai van ons in e rolstoeleke :D
- ge got het zien, daaine Japaneis got er iejne moake, en dan hebbe waaile het vlagge.
- der is nie duij te groake.
- da klaain zwetteke duut oos beire serjuis zwiejte.
- daainen Braais is nen ambetaante mins.

Toen ik een gebalde vuist en een "yesssssss" niet kon onderdrukken bij goal 2 : "Zedde gaai vuij den Baarschot ?" ... "Nee mannen, ik ben van St-Truiden en ben hier voor een werkopdracht." ... "Allei vuiroat, lot aawe pas moar es zien dan" .... "aUb mannen" ... "Ah zoewe, allei dan, dameij kunne waaile leive, goe toowes en zaai vuijzichtig. Het stoat er wel nie oep da ge van de Limburreg zaait, ma waaile huure da ge goe kunt zinge".

:lol:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door Jacques »

Jacques schreef: Ik hoop morgen op een wedstrijd met veel strijd en intensiteit die we uiteindelijk (nipt) winnend afsluiten. Kortom, een ouderwets avondje Staaien. Dat zou top zijn, niet alleen in de stand, maar ook gevoelsmatig zou het ideaal zijn om mensen terug aansluiting te laten vinden bij de club en (hopelijk) terug naar het stadion te krijgen.
Het gebeurt niet vaak, maar als je dan zo'n match hebt waarin je alles krijgt waar je op hoopt, is het een zalig gevoel.

Voetballend zit er nog rek op de zaak, zeker aanvallend, maar de strijd en intensiteit, de beleving op en naast het veld (met dank ook aan het vocale weerwerk van de Antwerp aanhang die ons stimuleerde) en natuurlijk de drie punten met de ontlading bij de 2-0. Topavond!
De afwezigen hadden ongelijk.
Overdrijven is een kunst
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door vdl »

stvvilvoorde schreef:Knap van De Norre met goal en assist, maar voor mij was Asamoah man van de match.
Toch nog iemand die ziet hoe goed en nuttig die jongen is.
Franske
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2010, 09:31

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door Franske »

Ik lees hier veel (terechte) kritiek op bepaalde spelfases van Ceballos/De Sart/Boli, denk dat we dringend eens oog moeten hebben voor de dingen die ze wél goed doen:
- De Sart kan met een simpele beweging 2 man in de wind zetten en het halve veld openleggen. Gaat trouwens helemaal op het einde nog terugjagen om de pre-assist richting De Norre te duwen. Hij is nog jong, hé mannen!
- Boli werkt als een paard, houdt soms 4 tegenstanders aan de praat. Als hij dan nog vlot zou scoren speelde 'm niet bij STVV hé... Maar dat komt goed, binnenkort vliegen die wel binnen.
- Ceballos: ik ken te weinig van voetbal om hem goed in te schatten. Als een Dedecker hem aanhaalt als reden waarom ze het 45' moeilijk hebben met het spel van STVV, zal hij wel dingen doen die ik als sterveling niet zie. Die afstandsschoten worden wel stilaan belachelijk.
- Asamoah: liever in mijn ploeg als ertegen, blijft gaan, zit overal tussen. Onderschatte speler in mijn ogen.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door pat@ »

Wat mij iedere week opvalt is dat hoe slecht een individu ook in de wedstrijd zit, toch wordt er 90 minuten geknokt voor iedere bal en ieder duel. Zelfs een Botaka gaat mee in dit verhaal wat alleen maar positief is.
Omtrent Ceballos kunnen we hetzelfde zeggen, zeer veel goede wil maar soms nog te onbesuisd (ongelukkig) in zijn acties. Desalniettemin is hij naar zijn beste vorm ah groeien, hij wordt week na week beter. Endo was voor mij de beste speler op het veld, al is dat natuurlijk moeilijk te bepalen. Hij zat overal tussen, had veel diepgang en kon op het juiste moment het spel verleggen. Garcia heeft zijn stekje in de defensie veroverd, die vooruit voetbalt wanneer het kan. Ik vrees voor De Petter dat het voor hem bij invalbeurten zal blijven dit seizoen.
Over Brys kunnen we stilaan toch heel positief beginnen te worden, ook al is het niet altijd super aanvallend. Wat die man tactisch uit de mouwen schudt is toch wel zeer efficiënt. Yattabaré had geen vaste bewaker, maar hij kon ook maar weinig aanvangen met de geboden ruimte. Dat is grondig gescout denk ik dan.
De vaste 11 zijn bijna een feit, enkel Asamoah zal volgens mij nog vervangen worden (De Sart of Ceballos op zijn plaats en Bezus terug op de 10). Kamada, die nog wat te kort komt om een ploeg te laten draaien, mag altijd zijn half uurtje invallen ;)
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door Mikman »

Dit was een match die je in het stadion waarschijnlijk heel anders beleefde dan op tv. Ik kan me voorstellen dat als je deze match -zeker als neutrale toeschouwer- op tv volgt je de neiging had om weg te zappen gezien de vele technische mankementen, maar in het stadion voelde je toch de spanning hangen die je toch wel vaker hebt als je tegen Antwerp speelt. Hate them or love them, maar als club zijn ze wel een meerwaarde voor eerste klasse, het is een club met een ziel.
De eerste helft was voetbaltechnisch dus niet over naar huis te schrijven, maar je voelde wel dat ieder foutje meteen kon worden afgestraft. Iets waar De Sart helaaas twee maal een hoofdrol vervulde. Eerst door al in de openingsseconden verkeerd te kaatsen en zo ei zo na Bolingi op weg te zetten naar Steppe, anderzijds door het zelf totaal verkeerd uit te spelen toen hij samen met Boli 2 tegen 1 kon oprukken richting Bolat. Dat dat dan de wrevel van het publiek wekt is logisch. Net zoals het niet onlogisch is dat het publiek Boli op de korrel nam voor wéér een klungelig verkwanselde kans. Had al aan 10 doelpunten kunnen zitten en zit uiteindelijk maar aan 1 inleggertje, dan mag je nog zo hard werken als je wil, dan zal je altijd kritiek krijgen.

Steppe is aan een goed seizoen bezig, enkel op Standard was hij wat onder de maat. Maar voor de rest brengt hij de rust en pakt hij de ballen die je van een ervaren doelman verwacht. De drie centraal achterin speelden allen een puike match, die positie zit Garcia inderdaad als gegoten. Van de twee andere weten we intussen al dat ze klasbakken zijn.

De Norre had het moeilijk en toch behoorlijk wat technische fouten maar heeft wel de kwaliteit om zich dan in de match te knokken. Mooi dat hij dat beloond zag met een knappe goal en een even knappe assist. Eventjes de gewezen nummer 10 in hem die naar boven kwam.
Asamoah was inderdaad sterk -heeft bovendien het voordeel dat hij alle posities centraal op het middenveld kan spelen- en ik vond Endo gisteren een goeie match spelen. Maar na het openingsdoelpunt werd ons middenveld wel overlopen. Ik vond dat Brys te lang wachtte om in te grijpen. Zeker omdat je toch heel wat kwaliteit op de bank had, misschien zelfs wel meer dan hun concurrenten op het veld. Dat Acolatse niet eens mocht invallen en niemand Legear mist zegt toch wel iets over de keuzes die Brys heeft.

Ceballos, tja, ik denk dat die gast een serieus pakket aandelen van B-Post heeft. Hij wou in alle geval steeds de bal als een postbode diep komen ophalen om hem dan elders af te leveren. Iets wat zonder hem als tussenstation ook perfect gelukt was. Natuurlijk was het voor hem niet makkelijk voetballen tegen de organisatie van Antwerp en de 10 is misschien wel zijn beste positie, maar gisteren overdreef hij vaak. Wou echt alle ballen opeisen waardoor hij ook de ploegmaats wat verstikte, en dan waren er nog de onnodige fantasietjes die op dat moment niet gepast waren. Maar vooral dat hij na balverlies een paar keer bleef liggen omdat er zogezegd aangetrapt was, werkte op de zenuwen.
Uiteraard wel een knappe assist voor De Norre. Net als vorige week dus een slechte match maar met één flits wel medeverantwoordelijk voor het openingsdoelpunt.

Kamada zat als invaller eigenlijk niet goed in de match, maar de manier waarop hij het alweer beheerst afwerkte verraadt klasse. Op de 10 stonden hier ooit spelers als Rocky, Buvens, Deferm zelfs, dan is dit qua balbehandeling ( vroeger was het soms eerder -mishandeling ) toch wel een ander niveau.

Dus nu een gedeelde 6e plaats en je kan niet zeggen dat het onverdiend is, het had zelfs nog wat meer kunnen zijn. Niet altijd met goed voetbal maar wel altijd met een ploeg die in staat is om tegen iedereen punten te pakken. 1 tegendoelpunt in 4 thuismatchen is ook typisch Brys zeker? Anderzijds op verplaatsing tegen toch niet de minste ploegen ( Genk, Standard, W-B en Gent ) toch al 7 doelpunten gemaakt, terwijl we vorig seizoen op een heel seizoen aan amper 12 zaten.
We zijn -zoals Joos aanhaalde in de samenvatting en het interview na de match- een ambetante ploeg om tegen te spelen, maar dat is eigenlijk een compliment. Meer nog, het is zelfs een beetje het historische DNA van deze club.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door Bartman »

Iemand eigenlijk een idee waarom Pol García werd gewisseld voor Kotysch op 10 min voor tijd ? Ik begreep niet goed waarom Brys deze wissel doorvoerde vermits de organisatie achteraan prima was.
Plaats reactie