Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
FANFOREVER
Berichten: 582
Lid geworden op: 18 okt 2010, 08:22

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door FANFOREVER »

Tompie schreef:De VAR kan blijkbaar wel ingrijpen bij zo een fase als een fout duidelijk een rode kaart verdient. Ook als de scheidsrechter diezelfde fase al heeft bestraft met een gele kaart.
Referentie?
:stvv:
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door AirMontella »

voetballiefhebber schreef:
Jack schreef:We zijn al in beroep ondertussen.
Jammer.
3 weken is toch wel het minste bij zo'n gevaarlijke fout zou je denken.
Ik denk dat hij er eerder 4 zal krijgen ipv 2. Is er bij die indicatieve tabel geen sprake van 4 speeldagen bij dit soort overtredingen?

Bovenstaand ging het over Boli. Momenteel is hij de beste of moeten we zeggen, de minst slechte spits die men heeft. Hopelijk wordt er vanaf nu meer gescout om een spits binnen te halen.
Ze zouden beter wat kijken naar de voorrondes van de Champions League of de Europa League. Daar loopt materiaal rond dat nog betaalbaar is. Zo merkte Genk destijds Malinosky op bij de Europese tegenstander van Charleroi in de voorrondes. Hij was niet duur en kijk eens hoeveel plezier ze er nu aan hebben.
3 miljoen vind ik nu wel niet "niet duur". ;-)
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door Tompie »

FANFOREVER schreef:
Tompie schreef:De VAR kan blijkbaar wel ingrijpen bij zo een fase als een fout duidelijk een rode kaart verdient. Ook als de scheidsrechter diezelfde fase al heeft bestraft met een gele kaart.
Referentie?
Hier bijvoorbeeld: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/07/14 ... 1-3024548/

"Waar mag de VAR over oordelen?

Een scheidsrechter neemt honderden beslissingen tijdens een wedstrijd, maar alleen de spelbepalende beslissingen mogen aan het oordeel van de VAR onderworpen worden. Er zijn vier categorieën waar de VAR een oordeel mag over vellen:
1. Is het een geldig doelpunt of niet?
2. Is het een penalty of niet?
3. Moet er een directe rode kaart getrokken worden (geldt niet voor een tweede gele kaart)
4. Identiteitswissels (bijvoorbeeld wanneer de verkeerde speler een rode kaart heeft gekregen)"

Hier geldt volgens mij dus punt 3. De VAR is van mening dat een rechtstreekse rode kaart vereist is. Dat de scheidsrechter voor diezelfde fout al geel gaf, speelt daarbij geen rol.

Het is overigens niet de eerste keer dat dit gebeurt in onze competitie hoor. Vorig seizoen kreeg uitgerekend ex-kanarie Rob Schoofs in Charleroi-KV Mechelen eerst een gele kaart, maar die werd na tussenkomst van de VAR ook omgezet in een rode kaart.

Meer over die rode kaart: https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/77 ... leroi.html

Het was vooral gewoon een oerdomme fout van Ceballos, ik denk niet dat we hier veel moeten wijzen naar de (video)ref. Al denk ik ook wel dat voor een speler van Anderlecht de VAR misschien niet was tussen gekomen. Maar dat maakt de fout niet minder smerig natuurlijk.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door smol »

Als je ziet dat Saelemaekers een voorstel krijgt voor 4 wedstrijden voor zijn rode kaart tegen Union is het voorstel voor Ceballos correct.
Natuurlijk wel op voorwaarde dat dit gedurende een gans seizoen consequent blijft gebeuren.
Het zou dus een goede zaak zijn moesten Wesley en Carcela alsnog hun schorsing moeten uitzitten.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door lakie »

Ik vind 3 speeldagen ook niet te veel.
Maar ELKE club gaat in beroep tegenwoordig tegen een schorsingsvoorstel. Dus waarom zouden wij het ni doen?
Dat bedoel ik met dat we niet heiliger moeten zijn dan de paus.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door STimVV »

Als we vergelijken met Saelemaekers zijn er wel 2 punten waarop je jezelf mag beroepen om hem 4 en Ceballos 2 (ipv 3 speeldagen te schorsen)
Saelemaekers beging een bewuste overtreding in de laatste minuut van de match.
Ceballos schoof wat uit, was uit balans en belandde in mijn ogen eerder ongelukkig en onbewust op zijn kuit. Terecht rood, maar niet bewust volgens mij. Maar vooral: wij speelden al 75 minuten met een man minder. Het verschil in schorsing zou dus maar 15 minuten bedragen met dat voorstel van Saelemaekers, en dat mag wel wat meer zijn gezien de intentie. Zowel STVV als Ceballos werden al bijna een volledige match gestraft. Als hij 2 matchen krijgt zijn er dat in praktijk al bijna 3. (Pakweg 2,8 ;) )

Gisteren iemand Extra-time gezien? Het ging over RSCA-STVV, en over de kwaliteiten van Anderlecht. Allezja, over het gebrek er aan. Joos wist te zeggen dat van alle spelers die op het veld stonden hij het meest genoot van de kwaliteiten van Bezus. Dat hij de speler was die altijd iets extra kon brengen. Hetgeen hij bij het huidige Anderlecht mist.
Dit enkel ter info voor de "kenners" die hier wekelijks kritiek komen geven op 1 van onze beste spelers.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door smol »

@ STimVV : ik wou er gewoon op wijzen dat de spelers van topploegen ook wel degelijk hogere schorsingen opgelegd krijgen sedert de nieuwe indicatieve tabel :)
Maar je redenering klopt volledig en dat moet STVV namiddag ook duidelijk stellen tijdens hun beroep (maar ik ga er vanuit dat ze dat wel weten).

Over o.a. Bezus en Boli, als ze dat tikkeltje meer hadden dan dat ze momenteel laten zien, speelden ze zeker niet meer bij STVV. Aan beiden gaan we nog veel plezier beleven :)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door Jacques »

STimVV schreef: Gisteren iemand Extra-time gezien? Het ging over RSCA-STVV, en over de kwaliteiten van Anderlecht. Allezja, over het gebrek er aan. Joos wist te zeggen dat van alle spelers die op het veld stonden hij het meest genoot van de kwaliteiten van Bezus. Dat hij de speler was die altijd iets extra kon brengen. Hetgeen hij bij het huidige Anderlecht mist.
Dit enkel ter info voor de "kenners" die hier wekelijks kritiek komen geven op 1 van onze beste spelers.
Klopt, al moet je het ook wel kaderen in het feit dat er bij Anderlecht niemand is met ideeën. Gerkens en Trebel zijn dravers, Kums raakt in een paars-wit shirt niet verder dan risicoloze ballen breed of achteruit en de spitsen zijn in de eerste plaats afwerkers, geen creatieve aanvallers of hangende spitsen die mee het aanvalsspel verzorgen. De ingevingen moeten al een heel seizoen van de jonkies Amuzu en Saelemaekers komen. Het enige alternatief (Morioka) zat op de tribune. Anderlecht lijdt aan de ziekte waarbij je het gevoel krijgt dat je nog drie dagen mag voetballen, maar dat je dan nog altijd geen 100% kans bij elkaar zal krijgen, omdat niemand (behalve de jonkies) de beslissende pass ziet of kan geven.
In vergelijking daarmee is Bezus een betere, veel meer aanwezige spelmaker die wel probeert om die pass te geven waarmee je een verdediging pijn doet, al kan het met zijn efficiëntie zeker nog beter (maar dat ligt dan ook weer deels aan anderen, zoals reeds vermeld).
Laatst gewijzigd door Jacques op 02 okt 2018, 12:33, 4 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door AirMontella »

STimVV schreef: Gisteren iemand Extra-time gezien? Het ging over RSCA-STVV, en over de kwaliteiten van Anderlecht. Allezja, over het gebrek er aan. Joos wist te zeggen dat van alle spelers die op het veld stonden hij het meest genoot van de kwaliteiten van Bezus. Dat hij de speler was die altijd iets extra kon brengen. Hetgeen hij bij het huidige Anderlecht mist.
Dit enkel ter info voor de "kenners" die hier wekelijks kritiek komen geven op 1 van onze beste spelers.
Inderdaad, waarom Van Damme trouwens instemmend knikte en zei "Ja, die is echt goed he".
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door smol »

AirMontella schreef:
STimVV schreef: Gisteren iemand Extra-time gezien? Het ging over RSCA-STVV, en over de kwaliteiten van Anderlecht. Allezja, over het gebrek er aan. Joos wist te zeggen dat van alle spelers die op het veld stonden hij het meest genoot van de kwaliteiten van Bezus. Dat hij de speler was die altijd iets extra kon brengen. Hetgeen hij bij het huidige Anderlecht mist.
Dit enkel ter info voor de "kenners" die hier wekelijks kritiek komen geven op 1 van onze beste spelers.
Inderdaad, waarom Van Damme trouwens instemmend knikte en zei "Ja, die is echt goed he".
Van Damme is eigenlijk wel een leuke gast in zo een programma, recht voor de raap heerlijke kerel vind ik.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door Jack »

smol schreef: Over o.a. Bezus en Boli, als ze dat tikkeltje meer hadden dan dat ze momenteel laten zien, speelden ze zeker niet meer bij STVV.
Ik vind dat ondertussen wel echt een goedkope dooddoener geworden wat betreft de missers van Boli.
Dus als hij zou stoppen met NIET TE MISSEN kansen te missen, dan zou hij onhoudbaar zijn voor STVV? :ugeek:
Denk dat er nog een heel spectrum tussen zit eerlijk gezegd.
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door Smurf »

Jack,

Ik denk niet dat hier een heel spectrum tussen zit. Als hij zijn 'niet te missen kansen' afgewerkt had, zou hij na al aan een stuk of 6 (lijkt me toch realisctisch geteld) zitten. Trek dat een seizoen door en we komen als snel uit op 15 tot 20 doelpunten. Een speler die zo aanwezig is en bovendien aan dat aantal doelpunten komt, is weg. Uiteraard krijg je er dan ook een pak centen voor.
Het is inderdaad een dooddoener geworden als je het als een excuus bekijkt. ik bekijk dat eerder als een vaststelling, want nogmaals het is niet omdat hij hard werkt dat hij geen doelpunten meer zou moeten maken.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door Jack »

Smurf schreef:Jack,

Ik denk niet dat hier een heel spectrum tussen zit. Als hij zijn 'niet te missen kansen' afgewerkt had, zou hij na al aan een stuk of 6 (lijkt me toch realisctisch geteld) zitten. Trek dat een seizoen door en we komen als snel uit op 15 tot 20 doelpunten. Een speler die zo aanwezig is en bovendien aan dat aantal doelpunten komt, is weg. Uiteraard krijg je er dan ook een pak centen voor.
Het is inderdaad een dooddoener geworden als je het als een excuus bekijkt. ik bekijk dat eerder als een vaststelling, want nogmaals het is niet omdat hij hard werkt dat hij geen doelpunten meer zou moeten maken.
Ik vind dat toch een zeer kromme redenering. Je kan dat toch niet simpelweg doortrekken over een volledig seizoen. Dan veronderstel je 1 dat hij evenveel niet te missen kansen blijft krijgen en 2 dat hij ze dan ook nog eens allemaal maakt. Net iets te gemakkelijk verondersteld.
Een of twee niet te missen kansen kan iedereen wel eens missen op een seizoen. Maar toch niet zoveel als hij nu al gemist heeft op die paar wedstrijden? Dan heb ik het dus over kansen die de gemiddelde spits uit Provinciale afwerkt he. Of die gemiddelde spits uit Provinciale in de scoringspositie geraakt zou zijn (of toch zo vaak als Boli) is een ander.
Het spreekt in Boli zijn voordeel dat hij er wel telkens is om die kans te hebben ondanks (of net dankzij?) zijn harde werk, maar hij mist ze dan wel he! Is dat doordat hij niet fris genoeg staat? Dan zou hij beter zijn momenten moeten kiezen, want hoe je het draait of keert, die kansen moeten erin.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door Mikman »

smol schreef:
AirMontella schreef:
STimVV schreef: Gisteren iemand Extra-time gezien? Het ging over RSCA-STVV, en over de kwaliteiten van Anderlecht. Allezja, over het gebrek er aan. Joos wist te zeggen dat van alle spelers die op het veld stonden hij het meest genoot van de kwaliteiten van Bezus. Dat hij de speler was die altijd iets extra kon brengen. Hetgeen hij bij het huidige Anderlecht mist.
Dit enkel ter info voor de "kenners" die hier wekelijks kritiek komen geven op 1 van onze beste spelers.
Inderdaad, waarom Van Damme trouwens instemmend knikte en zei "Ja, die is echt goed he".
Van Damme is eigenlijk wel een leuke gast in zo een programma, recht voor de raap heerlijke kerel vind ik.
Eerlijk gezegd: de grootste eikels op een voetbalveld ( Verheyen, Sonck ) blijken achteraf de beste analisten, of toch zeker gasten die zichzelf heel goed kunnen relativeren.

De droge opmerking van Degryse over HVH: "Nu moet hij enkel nog met Coucke ruzie maken, dan heeft hij echtmet iedereen ruzie." Zo raak. :cool:

Volgens Hein speelde Anderlecht nog dominanter toen wij met 11 stonden. Dat is de waarheid behoorlijk verdraaien. Het klopt dat Anderlecht in de eerste 10 minuten dominant was, maar dat was omdat ze aantraden in een onverwachte 4-3-3. Na 10 minuten werd dit bijgestuurd door Brys en Charaï en waren wij de betere ploeg. Ok, dat duurde maar tot aan de rode kaart maar toen had het wel 0-2 kunnen staan. Dus zijn verhaal hangt met haken en ogen aan elkaar. Natuurlijk heeft hij gelijk als hij zegt dat het Anderlecht-publiek qua steun niet kan tippen aan Brugge, maar het is gewoon dom om zoiets openlijk te zeggen. Soms moet je weten wanneer je beter kan zwijgen. Moest het nu effect hebben en mensen wakker schudden, dan wel. Maar dit gaat enkel het publiek tegen hem doen keren.


Over STVV: 10 van de 11 starters speelden vorig seizoen al voor STVV. Enkel Garcia niet, maar die blijkt voorlopig wel een meerwaarde en speelt nu op de positie die De Petter dit seizoen had ( anders waren het mss 11 starters van vorig seizoen ). Dat wil niet zeggen dat de nieuwkomers allemaal miskopen zijn, zowel Endo als Kamada hebben de ploeg al diensten bewezen. De kern is ook breder geworden. Maar het is wel opvallend en het is zowel voor De Roeck die Tomeyashu toch wel onwaarschijnlijk over het hoofd zag als voor de nieuwe transfercommissie geen goed nieuws.

Over Boli: natuurlijk begrijp ik dat hij mag starten bij gebrek aan beter maar waarom zo'n Buya of een andere spits geen kwartier laten invallen ipv een half fitte Legear? Ook al weet die gast misschien niet goed waar lopen, een kwartier lang voor dreiging zorgen en 2 à 3 verdedigers aan de praat houden met zijn snelheid moet toch lukken zeker?


De laatste 4 speeldagen hebben we amper 1 doelpunt geslikt, op Gent. In de thuismatchen over het ganse seizoen ook nog maar 1 tegendoelpunt ( Lokeren ). En je hebt echt niet het gevoel dat Steppe, die wel veel meer rust en stabiliteit brengt dan Pirard, iedere week moet uitblinken. Eigenlijk heeft die nog maar zelden wonderen moeten verrichten zoals Simon destijds, Steppe pakt wat hij moet pakken en straalt rust uit, dat is ruim voldoende met zo'n oersterke verdediging voor hem. Ik zou TomiTex ( en wat we voorlopig van Garcia gezien hebben ) niet willen inruilen met eender welke verdediging in eerste klasse.
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door Louis XIV »

[quote="Mikman"][quote="smol"][quote="AirMontella"][quote="STimVV"]

Over Boli: natuurlijk begrijp ik dat hij mag starten bij gebrek aan beter maar waarom zo'n Buya of een andere spits geen kwartier laten invallen ipv een half fitte Legear? Ook al weet die gast misschien niet goed waar lopen, een kwartier lang voor dreiging zorgen en 2 à 3 verdedigers aan de praat houden met zijn snelheid moet toch lukken zeker?

Ik heb die de laatste keer tegen Duffel zien spelen man,man,man ...men spreekt hierboven over provincialer, wel het was dat niveau...al hoewel ik echt hoop dat het met Buya de goede richting uitgaat...Boli werkt (nog) niet af zoals je van spits zou verwachten maar weegt wel op verdediging..zie die man graag bezig, blijven gaan !!! Buya sowieso (momenteel) niet goed en niet leep genoeg om laatste 15 min in te vallen tegen Anderlecht met 11 tegen 10 ...mocht je daarentegen 11/11 gestaan hebben kon je eventueel iets riskeren op de counter maar nu was het vooral defensief stand houden;;;moan gedacht
Plaats reactie