Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door toyotacorolla »

Na de aangename verassing vorig seizoen op Anderlecht is zondag punten gewin mogelijk.
Stvv zit momenteel in een positieve flow na een 9 op 9 in de competitie en bekert verder in de Croky cup :beer:
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 9: Rsca Anderlecht - STVV

Bericht door Mikman »

Normaal is alles wat je op Anderlecht haalt een onverhoopte meevaller, maar met onze huidige vorm en het bedenkelijke niveau van Anderlecht zou ik ontgoocheld zijn als we daar zondag niks rapen. Zonder de Dikke Nekken-bonus die Anderlecht jaarlijks 10-15 punten oplevert ( scheidsrechters, druk om te moeten winnen, tegenstanders die te veel respect tonen ) zou het een ploeg zijn op het niveau Oostende, zo rond de 6e à 7e plaats.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 9: Rsca Anderlecht - STVV

Bericht door Dreke »

Het is een heel bijzondere situatie. Anderelcht knalde uit de startblokken in de competitie, maar staan ondertussen meer dan met hun voeten op de grond. Onze diesel lijkt nu pas aan te slaan. Als de lijn van de voorbije weken door beide ploegen doorgetrokken wordt, mogen we zeker hopen op oogst.

Saelemaekers zijn rode kaart was illustratief: wanhopig, gefrustreerd, zielig.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door Jacques »

Speelt die zondag mee of is hij dan al geschorst? ik denk dat op dit moment 50% van het Anderlechtse gevaar van zijn voet komt.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door weekenders »

Jacques schreef:Speelt die zondag mee of is hij dan al geschorst? ik denk dat op dit moment 50% van het Anderlechtse gevaar van zijn voet komt.
Volgens voetbalkrant zou hij zondag nog kunnen spelen.
https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/ ... en-krijgen
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door vdl »

Jacques schreef:Speelt die zondag mee of is hij dan al geschorst? ik denk dat op dit moment 50% van het Anderlechtse gevaar van zijn voet komt.
Zo snel werken ze nie op de bond ,daar zijn ze nog altijd bezig met Carcela en Wesley.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door voetballiefhebber »

Scheidsrechter is Bram Van Driessche. Aan deze man hebben ze bij STVV heel slecht herinneringen. Ik herinner me nog dat er commotie ontstond vorig seizoen nadat hij vorig seizoen op Club Brugge de ene foute beslissing na de andere nam in het nadeel van de kanaries. Hij ging zelfs de beelden bekijken. Het begon toen hij Wesley liet staan na een horrortackle op Kotysch.

Na die partij werden er nog beelden bijgehaald van STVV en Van Driessche. Telkens floot hij zwaar in het nadeel van STVV. Bij de KBVB vond men zelf dat hij maar eens een hele tijd geen wedstrijden van STVV meer moest leiden ... tot nu dus in Anderlecht blijkbaar.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door STVV-fan »

Ik zal mijn telraam alvast erbij nemen dan?

Kijk. 6/9 in dit drieluik is ook geen schande he. Ik geloof dat iedereen daar op voorhand voor zou getekend hebben. Misschien is het "beter" dat je verliest tegen Anderslecht, want ik heb het nijpende voorgevoel dat, als je wint morgen, je thuis tegen Moeskroen een deftig kerwatch gaat krijgen.

We zullen zien.
Met Brammeke erbij spelen we zondag tegen 12 man.

Geen voet uitsteken dus, of het is kans dat je de match met minder dan elf man uitspeelt.
Geen speler nog maar blazen in de zestien of het is penalty.

Die fratsen die Amuzu uithaalde in de beker, zullen nu wél gefloten worden.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door smol »

We moeten eens stoppen met dat calimero gedrag tov de scheidsrechters. Oké ik ben na vorig seizoen ook geen fan van Van Driessche maar dat was ik evenmin van Erik Lambrechts die vorige week tegen Antwerp floot. Denk je nu dat de supporters van Antwerp bvb niet vonden dat Lambrechts voor het handspel van Texeira een penalty kan kunnen fluiten.
Het niveau van de scheidsrechters valt dit seizoen over het algemeen nogal goed mee vind ik tot nu toe. Waarschijnlijk zal de dubbele controle door de VAR hier toch wel wat mee te maken hebben.
Als Anderlecht speelt op zijn niveau van de laatste weken en wij ook dat maken we een mooie kans op winst. Maar ik verlies eigenlijk liever morgen om dan volgende week terug aan een nieuwe reeks te beginnen tegen Moeskroen, want anders zou zoals hier eerder werd aangehaald misschien de wedstrijd tegen Moeskroen als een makkie aanzien kunnen worden, net zoals Antwerp vorige week ons effe dacht te komen opeten !
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door Brusselmans »

Er wordt gesnakt naar een verliesmatch, want als ze winnen dan is het volgende week ..... !
Wa ne blablabla, man man man !!!!
Ambitieuze supporters toch hier !!!
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door voetballiefhebber »

Winnen morgen en je zal toch weer een andere beleving gaan krijgen bij de supporters. Moeskroen wordt daardoor niet gemakkelijker of moeilijker hoor. Met de nieuwe trainer hebben zij ook een andere elan gekregen bij de Henegouwers. Hun organisatie staat de jongste weken ook veel meer op punt.
Brys zorgt er wel voor dat niemand zweeft. Hein gaat morgen weer iets anders proberen. Bakkali zou nu voor de creativiteit moeten zorgen. In het verleden kon hij dat alvast, maar ik weet niet of hij nu voldoende ritme hiervoor heeft. Ik verwacht nu wel een extra scherp Anderlecht.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door STimVV »

Beetje vreemd dat Legear de voorkeur krijgt op Acolatse in de kern. Acolatse vind ik steeds een meerwaarde brengen. Bij Legear is dat lang geleden en hij heeft bovendien geen matchritme.
Rekent Brys op het mentale aspect bij zowel Anderlecht als Legear? Bij een eventuele invalbeurt. Na zijn triomf van vorig seizoen daar...

Ben net terug in Belgie, en morgen van de partij voor mn 3e uitmatch van het seizoen. (Tussen de kostuumkes dit keer) Daarentegen ben ik nog niet op Stayen geraakt.
Stunten we morgen opnieuw, dan zit er 2000 man meer op Stayen de komende match ter vergelijking met de 1e thuismatch. (Inclusief ik) Dus JA! Uitwinst tegen Anderlecht weegt tegen niks anders op.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door Halenaar »

STimVV schreef:Beetje vreemd dat Legear de voorkeur krijgt op Acolatse in de kern. Acolatse vind ik steeds een meerwaarde brengen. Bij Legear is dat lang geleden en hij heeft bovendien geen matchritme.
Rekent Brys op het mentale aspect bij zowel Anderlecht als Legear? Bij een eventuele invalbeurt. Na zijn triomf van vorig seizoen daar...
Jij hebt de match tegen Duffel niet gezien, anders zou je wel weten waarom Acolatse niet in de kern zit :mrgreen:
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door voetballiefhebber »

Welke meerwaarde hebben ze in die Gladon gezien vraag ik me af. Als ik me niet vergis huren ze hem, maar hij is toch zowat de laatste keuze precies. Buya zal wellicht ook in de selectie zitten omwille van zijn hoge prijskaartje, want de trainer was woensdag tegen godbetert Duffel zelfs niet tevreden over hem.
Dat Legear in de selectie zit kan ik wel begrijpen. Vorig jaar zorgde vooral hij daar dat STVV kon stunten in het Astridpark.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door Vouch »

voetballiefhebber schreef:Welke meerwaarde hebben ze in die Gladon gezien vraag ik me af. Als ik me niet vergis huren ze hem, maar hij is toch zowat de laatste keuze precies. Buya zal wellicht ook in de selectie zitten omwille van zijn hoge prijskaartje, want de trainer was woensdag tegen godbetert Duffel zelfs niet tevreden over hem.
Dat Legear in de selectie zit kan ik wel begrijpen. Vorig jaar zorgde vooral hij daar dat STVV kon stunten in het Astridpark.
Het seizoen is nog heel lang, het is een wonder dat Boli ondertussen nog niet geblesseerd geraakt is. Hoe komt dat? Door de veranderingen in de medische staf? Anders laten trainen?

Ik denk echter dat hij nog wel eens zal uitvallen, dan is de komst van Gladon geen overbodige luxe.

Als er 1 match is waar Legear zich voor kan opladen, dan is het voor de match op Anderlecht. Als je hem dan kan meenemen, dan moet je dat gewoon doen, zo simpel is het.
Plaats reactie