Speeldag 10 : STVV-Moeskroen, zat. 6/10, 20.00 u.

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 10 : STVV-Moeskroen, zat. 6/10, 20.00 u.

Bericht door lindoke »

Waarschijnlijk een van de slechtste wedstrijden dit seizoen maar toch verdiend gewonnen. Zoals enkele keren gezegd heeft de wissel van Legaer het verschil gemaakt. Niet zozeer omdat Legaer zo fantastisch gespeeld heeft maar omdat Brys nu de nodige flankpositie invulde waardoor er meer ruimte in het centrum kwam. Je moet niet zozeer over de flanken spelen maar zoals gisteren aangetoond kan de positie invulling alleen al ervoor zorgen dat je op een andere plaats meer gevaar kan creëren. Hopelijk blijft Brys dit gegeven koesteren en gebruiken.

Ook vond ik de wedstrijdleiding erg goed gisteren. Betrekkelijk onbekende ref maar bewijst dat die dikwijls beter zijn dan de gevestigde waarden. Ook de VAR heeft gisteren eens puik werk verricht. Als het goed is mag het ook wel gezegd worden.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 10 : STVV-Moeskroen, zat. 6/10, 20.00 u.

Bericht door smol »

De VAR deed inderdaad voortreffelijk zijn werk gisteren.
En ook de scheidsrechter liet van bij het begin merken dat er niet te sollen viel met hem. Liet voetballen waar het kon en trok alleen maar terechte kaarten. Moest hij de strafschopfase op Kamada zelf gezien hebben floot hij zowat een perfecte wedstrijd. Lang geleden eigenlijk dat ik me in een wedstrijd niet zat te ergeren aan de scheidsrechter.

Wat STVV betreft kan het volgens mij enkel maar beter. Bepaalde spelers zitten nog helemaal niet aan hun top en als je gisteren ziet dat we met een heel zwakke Bezus en Botaka en nog zwakkere De Sart Moeskroen opzij zetten is er zeker nog ruimte voor verbetering.
Wat Brys betreft merk ik ook dat er altijd veel overleg is met Charaï. T1 en T2 lijken alvast volledig op dezelfde lijn te zitten iets wat ook al effe geleden is bij STVV !!
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 10 : STVV-Moeskroen, zat. 6/10, 20.00 u.

Bericht door Mikman »

Jacques schreef: Om even het motto van de Philadelphia 76'ers te lenen: trust the process!
Kende het niet maar goed gevonden! Goeie samenvatting van onze huidige situatie. Kunnen de Japanners wat mee.

( In Cleveland plaatste Nike ook een reusachtig billboard met daarop een afbeelding van LeBron James met het bijschrift "Believe The Hype!" maar dat is pas voor binnen een paar maanden ;) )
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 10 : STVV-Moeskroen, zat. 6/10, 20.00 u.

Bericht door smol »

Alle uitslagen zijn gekend van deze speeldag en we staan op een mooie 6e plaats met 3 punt voorsprong op de 7e plek.
Een gelijkspel op Kortrijk garandeert ons dus dat we als PO I kandidaat starten in de wedstrijd tegen Brugge !!
C'mon Kanaries !!
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 10 : STVV-Moeskroen, zat. 6/10, 20.00 u.

Bericht door Brusselmans »

smol schreef:Alle uitslagen zijn gekend van deze speeldag en we staan op een mooie 6e plaats met 3 punt voorsprong op de 7e plek.
Een gelijkspel op Kortrijk garandeert ons dus dat we als PO I kandidaat starten in de wedstrijd tegen Brugge !!
C'mon Kanaries !!
Da stie mich allemool hiejl fel oan !!!
De concurentie heet Gent, Oostende en misschien Charleroi ....

Mijne prono van 15 op 15 is er niet doorgekomen tijdens de eerste 5 matchen, bijna helemaal wel in de laatste 5.

:onfire:
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 10 : STVV-Moeskroen, zat. 6/10, 20.00 u.

Bericht door Mikman »

Even veel punten en dezelfde plek als vorig seizoen na 10 speeldagen. Nu is er wel een bredere basis om die resultaten langer door te trekken.


https://www.vbal4.be/a2017/p010104l.htm#xd
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 10 : STVV-Moeskroen, zat. 6/10, 20.00 u.

Bericht door Vouch »

Toch eens over dat Belang van Limburg, want dat gezaag begint mij serieus mijn strot uit te hangen.

In het begin van het seizoen en in de voorbereiding kon het niet negatief genoeg over STVV schrijven. Een saai grijs seizoen, een bende Japanners die er niks van kenden en een trainer die 3 levens geleden al gebuisd geweest was, zoiets was de teneur in HBVL (TVL was niet beter trouwens). Nu kunnen de analisten en journalisten zich daar daar niet snel genoeg haasten om toch maar te kunnen zeggen dat het misschien toch kan die PO I. :roll: Maar er moet natuurlijk altijd een negatief kantje aan het STVV-verhaal zijn, dus nu richten ze zich maar op de toeschouwersaantallen. Toeschouwersaantallen die onder andere laag zijn door een hele zomer negatieve berichtgeving vanuit Hasselt.

Je kunt op dit moment geen beter voetbal spelen in België dan Racing Genk, ik denk dat ik niet overdrijf op dat vlak. Maar ik zag nergens (of ik moet er over gekeken hebben) iets over de magere 16.000 man tegen Zulte Waregem op een zaterdagavond. Als je dan weet dat ze in Genk ook graag de aantallen wat overdrijven, en ook graag kaarten uitdelen, dan zit dat betalend aantal toch ook een pak onder "het normaal" van enkele jaren geleden.
Toch zie ik daar nergens iets over in HBVL...
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 10 : STVV-Moeskroen, zat. 6/10, 20.00 u.

Bericht door lindoke »

We staan inderdaad op een mooie 6e plaats die recht geeft op POI. Ik denk echter dat onze grootste concurrent voor de POI plaats Gent gaat zijn. Ondanks het feit dat die de laatste tijd van jan en alleman een pak slaag om de oren krijgen hebben die een kern waar volgens mij een pak potentieel in schuilt. Als die de motor terug aan de praat gaan krijgen is dat gewoon een erg goeie ploeg.

Maar laten we ervan genieten op dit moment. Want dat hebben we allemaal dubbel en dik verdiend met de miserie dat we de laatste jaren hebben moeten meemaken.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Piet
Berichten: 309
Lid geworden op: 02 sep 2012, 13:57
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 10 : STVV-Moeskroen, zat. 6/10, 20.00 u.

Bericht door Piet »

Vouch schreef:Toch eens over dat Belang van Limburg, want dat gezaag begint mij serieus mijn strot uit te hangen.

In het begin van het seizoen en in de voorbereiding kon het niet negatief genoeg over STVV schrijven. Een saai grijs seizoen, een bende Japanners die er niks van kenden en een trainer die 3 levens geleden al gebuisd geweest was, zoiets was de teneur in HBVL (TVL was niet beter trouwens). Nu kunnen de analisten en journalisten zich daar daar niet snel genoeg haasten om toch maar te kunnen zeggen dat het misschien toch kan die PO I. :roll: Maar er moet natuurlijk altijd een negatief kantje aan het STVV-verhaal zijn, dus nu richten ze zich maar op de toeschouwersaantallen. Toeschouwersaantallen die onder andere laag zijn door een hele zomer negatieve berichtgeving vanuit Hasselt.

Je kunt op dit moment geen beter voetbal spelen in België dan Racing Genk, ik denk dat ik niet overdrijf op dat vlak. Maar ik zag nergens (of ik moet er over gekeken hebben) iets over de magere 16.000 man tegen Zulte Waregem op een zaterdagavond. Als je dan weet dat ze in Genk ook graag de aantallen wat overdrijven, en ook graag kaarten uitdelen, dan zit dat betalend aantal toch ook een pak onder "het normaal" van enkele jaren geleden.
Toch zie ik daar nergens iets over in HBVL...
Daarom na 20 jaar een abo genomen het laatste nieuws.
Trouwens voor mijn part mag Stef -anti STVV - Wijnants gerust een stadionverbod krijgen.
Ook voor hem bestaat er maar één ploeg en dat zijn de smurfen. Degoutant hoe hij zijn vragen formuleert.
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Speeldag 10 : STVV-Moeskroen, zat. 6/10, 20.00 u.

Bericht door Tamas »

Piet schreef:
Vouch schreef:Toch eens over dat Belang van Limburg, want dat gezaag begint mij serieus mijn strot uit te hangen.

In het begin van het seizoen en in de voorbereiding kon het niet negatief genoeg over STVV schrijven. Een saai grijs seizoen, een bende Japanners die er niks van kenden en een trainer die 3 levens geleden al gebuisd geweest was, zoiets was de teneur in HBVL (TVL was niet beter trouwens). Nu kunnen de analisten en journalisten zich daar daar niet snel genoeg haasten om toch maar te kunnen zeggen dat het misschien toch kan die PO I. :roll: Maar er moet natuurlijk altijd een negatief kantje aan het STVV-verhaal zijn, dus nu richten ze zich maar op de toeschouwersaantallen. Toeschouwersaantallen die onder andere laag zijn door een hele zomer negatieve berichtgeving vanuit Hasselt.

Je kunt op dit moment geen beter voetbal spelen in België dan Racing Genk, ik denk dat ik niet overdrijf op dat vlak. Maar ik zag nergens (of ik moet er over gekeken hebben) iets over de magere 16.000 man tegen Zulte Waregem op een zaterdagavond. Als je dan weet dat ze in Genk ook graag de aantallen wat overdrijven, en ook graag kaarten uitdelen, dan zit dat betalend aantal toch ook een pak onder "het normaal" van enkele jaren geleden.
Toch zie ik daar nergens iets over in HBVL...
Daarom na 20 jaar een abo genomen het laatste nieuws.
Trouwens voor mijn part mag Stef -anti STVV - Wijnants gerust een stadionverbod krijgen.
Ook voor hem bestaat er maar één ploeg en dat zijn de smurfen. Degoutant hoe hij zijn vragen formuleert.
Ik noem dat al lang niet meer HBVL maar "Het Belang van Racing Genk"
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 10 : STVV-Moeskroen, zat. 6/10, 20.00 u.

Bericht door miel »

lindoke schreef:We staan inderdaad op een mooie 6e plaats die recht geeft op POI. Ik denk echter dat onze grootste concurrent voor de POI plaats Gent gaat zijn. Ondanks het feit dat die de laatste tijd van jan en alleman een pak slaag om de oren krijgen hebben die een kern waar volgens mij een pak potentieel in schuilt. Als die de motor terug aan de praat gaan krijgen is dat gewoon een erg goeie ploeg.

Maar laten we ervan genieten op dit moment. Want dat hebben we allemaal dubbel en dik verdiend met de miserie dat we de laatste jaren hebben moeten meemaken.
Bij mijn weten hebben we vorig seizoen toch ook mee gedaan tot op het laatste voor PO1
En het jaar daar voor hebben we zelf Po2 gewonnen
Zo dramatisch en zoveel miserie , zoals gij het wil voorstellen was het voor mij niet de laatste jaren .
Waart gij het niet die deze kern een paar weken geleden kwalitatief niet goed genoeg vond ?
In elk geval ben ik tevreden dat we ons uiteindelijk niet gespiegeld hebben aan Mechelen , Zulte , Westerlo of aan wie dan ook . :party:
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 10 : STVV-Moeskroen, zat. 6/10, 20.00 u.

Bericht door omeloe »

miel schreef:
lindoke schreef:We staan inderdaad op een mooie 6e plaats die recht geeft op POI. Ik denk echter dat onze grootste concurrent voor de POI plaats Gent gaat zijn. Ondanks het feit dat die de laatste tijd van jan en alleman een pak slaag om de oren krijgen hebben die een kern waar volgens mij een pak potentieel in schuilt. Als die de motor terug aan de praat gaan krijgen is dat gewoon een erg goeie ploeg.

Maar laten we ervan genieten op dit moment. Want dat hebben we allemaal dubbel en dik verdiend met de miserie dat we de laatste jaren hebben moeten meemaken.
Bij mijn weten hebben we vorig seizoen toch ook mee gedaan tot op het laatste voor PO1
En het jaar daar voor hebben we zelf Po2 gewonnen
Zo dramatisch en zoveel miserie , zoals gij het wil voorstellen was het voor mij niet de laatste jaren .
Waart gij het niet die deze kern een paar weken geleden kwalitatief niet goed genoeg vond ?
In elk geval ben ik tevreden dat we ons uiteindelijk niet gespiegeld hebben aan Mechelen , Zulte , Westerlo of aan wie dan ook . :party:
We hebben vorig seizoen nog geen halve competitie op niveau gespeeld en PO2 betekent nauwelijks iets .
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 10 : STVV-Moeskroen, zat. 6/10, 20.00 u.

Bericht door lindoke »

miel schreef:
lindoke schreef:We staan inderdaad op een mooie 6e plaats die recht geeft op POI. Ik denk echter dat onze grootste concurrent voor de POI plaats Gent gaat zijn. Ondanks het feit dat die de laatste tijd van jan en alleman een pak slaag om de oren krijgen hebben die een kern waar volgens mij een pak potentieel in schuilt. Als die de motor terug aan de praat gaan krijgen is dat gewoon een erg goeie ploeg.

Maar laten we ervan genieten op dit moment. Want dat hebben we allemaal dubbel en dik verdiend met de miserie dat we de laatste jaren hebben moeten meemaken.
Bij mijn weten hebben we vorig seizoen toch ook mee gedaan tot op het laatste voor PO1
En het jaar daar voor hebben we zelf Po2 gewonnen
Zo dramatisch en zoveel miserie , zoals gij het wil voorstellen was het voor mij niet de laatste jaren .
Waart gij het niet die deze kern een paar weken geleden kwalitatief niet goed genoeg vond ?
In elk geval ben ik tevreden dat we ons uiteindelijk niet gespiegeld hebben aan Mechelen , Zulte , Westerlo of aan wie dan ook . :party:
Toch even een kanttekening. Als ik het over de "miserie van de laatste jaren" heb kijk ik wel iets verder dan 2 jaren terug hoor. Laten we gerust stellen zo ongeveer het volledige Duchatelet tijdperk was er niet eentje waar ik met veel vreugde over terug denk. En ja we hebben een paar keer kampioen in tweede gespeeld omdat hij met zijn beleid erin slaagde ons te laten degraderen, en ja we hebben al eens POI gespeeld en 4e geworden.......Maar dit weegt niet op tegen de teleurstellingen.

En inderdaad, ik vond de kern enkele weken kwalitatief niet goed. Dat vind ik nu trouwens ook nog. Verschil is dat er nu wel een systeem is. Iets wat JDR er nooit in gekregen heeft. Ben ik nu ineens wild van het mooie voetbal dat STVV brengt? Ab-so-luut niet!!! Bij momenten is het nog altijd om te janken. Maar zoals ik zei, er is een systeem. Er staat een blok en ik zie 11 spelers die voor mekaar willen werken en ook dat weet ik te appreciëren.

Wij Truienaars zijn echt geen moeilijke supporters hoor. Ondanks dat er hier mensen waren die dat sommige forumgangers hier verweten. Het bewijs is er. We staan 6e met weinig aantrekkelijk voetbal en de algemene teneur hier die er toch één van tevredenheid. Een teneur waar ik meer dan graag aan bijdraag.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 10 : STVV-Moeskroen, zat. 6/10, 20.00 u.

Bericht door STimVV »

Bezus loopt blijkbaar rond met een brace die de vroegere loopgips vervangt. Dan lijkt me dat die iets gebroken zou kunnen hebben in zn voet?
In het begin van de match kreeg hij een trap op de voet en wilde hij vervangen worden. Maar de coach ging daar niet op in. Hij speelde daarna zowat zn zwakste match van het seizoen. Niet onlogisch dan.
Hopelijk zijn we hem niet te lang kwijt.
Tendens
Berichten: 286
Lid geworden op: 29 nov 2011, 14:05

Re: Speeldag 10 : STVV-Moeskroen, zat. 6/10, 20.00 u.

Bericht door Tendens »

Ik zag hem dinsdag strompelen vanaf de parking tot ingang ziekenhuis...
Plaats reactie