Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Alles over de wedstrijden van STVV
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door toyotacorolla »

Na de interland break opnieuw competitie voetbal.
Benieuwd of Stvv zich kan handhaven in de top zes van de rangschikking. :beer:
Een moeilijke verplaatsing, met hopelijk punten gewin.
Heeft iemand weet van de blessure van Bezus?
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door Brusselmans »

Club Brugge - Waasland-Beveren
Moeskroen - Standard
Antwerp - Lokeren
KRC Genk - Eupen
Anderlecht - Cercle Brugge

De kans op puntenverlies bij onze voorgangers lijkt me heel klein, enkel Standard misschien een beetje moeilijker...

Oostende - AA Gent
Charleroi - Zulte Waregem

Puntengewin bij onze naaste achtervolgers is er sowieso !

STVV heeft dus de moeilijkste opdracht van dit weekend.

De kans dat de top 5 een eerste serieuze kloof (minimum 4 punten) slaat is groot, een gelijkspel in Kortrijk zou toch ook nog minstens 3 punten achterstand zijn, weliswaar een zekerheid om in de top 6 te blijven, als koptrekker van een tweede groep van 5 (met Charleroi, Oostende, Gent en Kortrijk), en dan de rest.

Winst zou magistraal zijn natuurlijk, maar kunnen we alles winnen ? Want volgende week gaan we ook al winnen tegen Bruhhe ! :D

Tevreden dus met een oersaaie 0 - 0, zonder kansen of mooi voetbal.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door Jacques »

Correcte vaststelling. De kans is klein dat we dit weekend een zaakje kunnen doen in het klassement. Met een puntje ben ik tevreden. op Kortrijk is toch vaak een vervelende verplaatsing die weinig puntengewin oplevert voor ons. Meer mag natuurlijk altijd. De eventuele schade die we oplopen in het klassement maken we de week nadien wel goed. ;)

Ben toch benieuwd op hoeveel velden "het is een vriend van Vertenten" of iets in die aard te horen zal zijn. :mrgreen:
Overdrijven is een kunst
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door lakie »

Jacques schreef:
Ben toch benieuwd op hoeveel velden "het is een vriend van Vertenten" of iets in die aard te horen zal zijn. :mrgreen:
"Korting op nen auto, hij kreeg korting op nen auto, korting op nen aaauuuuutooo, hij kreeg korting op nen auuutoooo"
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door Brusselmans »

Nieuwe hymne voor alle stadions, na de reclame "refs weten waarom" ...
https://www.youtube.com/watch?v=k4V3Mo61fJM
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door Smurf »

Alvast geen Teddy Chevalier morgen. Niet in vorm en volgens De Boeck in onderling overleg niet in de selectie.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door Jan Bulder »

242 schreef:Niet dat mijn mening veel uitmaakt, maar het is soms goed een mening te geven, opdat men zou weten dat die mening bestaat. Waar niet al te lang geleden nog een ultieme wens bestond om de schouders te zetten onder een supporters-actie, is na de voetbal-affaire de zin om nog maar iets te doen, volledig in rook opgegaan. Hoeveel signalen moeten er nog openbaar gemaakt worden, eer we gaan inzien dat er duchtig met onze passie voor het voetbal gespeeld wordt. Dat was al vroeger zo, dat is er nog steeds en dit alles binnen een structuur die het op alle vlakken toelaat en mogelijk maakt. Zelfverrijking in alle gelederen. Deze dingen kunnen enkel plaats vinden zolang er financiële input aan de basis ligt. Die basis zijn wij, u en ik. Ongetwijfeld een minderheid bijtredend, besloot ik onlangs niet meer te betalen voor het voetbal. De vraag is of ik nog zou gaan kijken op uitnodiging. En ook daar is mijn besluit negatief, aangezien je ook dan weer naar dezelfde poppenkast zou staren. Is er überhaupt nog een sport waar je nog naartoe kan gaan zonder de vraagstelling of er fraude mee gemoeid is, in de wetenschap dat die sport een reflectie is van de maatschappij waarin we leven. Dooddoeners als 'tot op het bot' of 'de onderste steen' waren en zijn holle slogans en fungeren als wortel voor de ezel. Neen, voor mij hoeft het niet meer. Toch veel plezier gewenst aan allen die er anders over denken.

Hoe ver zijn we af van deze soort van 'gelegitimeerde fraude' in bijvoorbeeld het vrouwen-voetbal? Ik zie niet direct een mannen-elftal zich ombouwen tot vrouwen want daar valt de winst niet te halen. Wat er dan wel gebeurt is dat diezelfde mannen naar producten (spuiten, baxters, ...) grijpen om nog meer testosteron op te bouwen. Die verhalen zijn ons reeds bekend. De vraag is of je dan nog naar de sport gaat zien, als je niet alleen weet maar ook ziet dat het niet normaal meer is.

Nieuws van vandaag: https://sporza.be/nl/2018/10/19/transge ... nnen-en-v/
Ik begrijp u, maar de profiteurs zitten overal. Van de laagste tot hoogste sociale klassen. In alle takken van de bedrijfswereld. In alle takken van de sport. Bij verenigingen.

In dat geval blijft ge best elke dag, de rest van uw leven, thuis in de zetel zitten.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door Positivo »

Tja, het is zoals met alles in het leven. Niets is perfect. Dat is onmogelijk. Er zullen altijd en overal zaken mis zijn ....
En dan heb je twee opties : je kunt kijken naar de zaken die goed zijn .... en je kunt kijken naar zaken die slecht zijn. En van het tweede wordt een mens ongelukkig. Aan iedereen de keuze. Amen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door Jacques »

Positivo schreef:Tja, het is zoals met alles in het leven. Niets is perfect. Dat is onmogelijk. Er zullen altijd en overal zaken mis zijn ....
En dan heb je twee opties : je kunt kijken naar de zaken die goed zijn .... en je kunt kijken naar zaken die slecht zijn. En van het tweede wordt een mens ongelukkig. Aan iedereen de keuze. Amen.
Klopt, al mag je niet exclusief de ene of de andere kant opkijken. De ene kant maakt je wereldvreemd, de andere cynisch en depressief. Beiden zijn niet al te gezond op lange termijn.

Wat het huidige schandaal betreft, ga ik er zeker niet voor thuisblijven, al zeker niet omdat wij tot hiertoe (hout vasthouden) nergens in betrokken zijn. Ik wil niet naïef zijn, wij hebben zeker ook wel al eens een match gekocht (via dienst-en-wederdienst of met geld), maar STVV moet geen nadeel ondervinden, omdat er in de huidige zaak anderen de boel belazeren. Bovendien heb ik zoiets van "nu gaat het eens terug de goede kant uit, nu blijf ik ook niet thuis". We hebben het voorbije decennium door 2 degradaties en 4 (schijn)overnames moeten ploeteren, zonder media-aandacht, zonder publieke verontwaardiging en zonder schouderklop. Dan ga ik nu ook niet thuis blijven nu het eindelijk terug de goeie kant opgaat.
Ik ben ook behoorlijk exclusief supporter van STVV, waarmee ik wil zeggen dat er weinig andere clubs in België op mijn sympathie kunnen rekenen, net zomin als de Bond, de Pro League, de makelaars of de scheidsrechters. Dat zij in de shit zitten, doet mij niets. De imagoschade voor het Belgisch voetbal, idem. Wij zijn de oorzaak, noch de oplossing van het huidige schandaal en dus moeten we ons daar zo weinig mogelijk van aantrekken en vooral doorgaan waar we mee bezig zijn, op en naast het veld. Dat is een stukje met oogkleppen op, maar soms is dat de beste manier om vooruit te raken.

Voor wie toch een beetje tegengif tegen de huidige actualiteit nodig heeft, hier een voorbeeld van hoe een club, zelfs onze goede vrienden uit Genk, ook het voortouw kan nemen in iets positiefs, terwijl ze zich in Brussel vastrijden in procedures. Mogen ze bij ons gerust ook doen voor onze lokale Sint-Vincentius, want ook hier kijken een aantal politici bewust de andere kant op. https://www.hbvl.be/cnt/dmf20181019_038 ... t=plus-web

Soit, de selectie voor morgen
Afbeelding
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door STVV-fan »

Sekine heeft blijkbaar een nieuwe hamstringblessure.

Koike traint terug mee.

Nazon raakte geblesseerd op training bij Haïti.

Al bij al genomen een correcte selectie.
Het valt af te wachten of Brys kiest voor een soort 2 spitsensysteem (Boli-Acolatse) of dat hij kiest voor Boli in de punt met Bezus en Kamada er achter
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door Brusselmans »

Eerst wilt ge de boel volledig vol laten lopen, een paar weken later volledig laten leeglopen.
Gij zijt nog straffer dan mij !!!!

Dat van die bekerfinale hebben we trouwens al achter de kiezen !
Dusan, Dusan !!!!
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door Mikman »

Na zo'n goeie eerste helft ( met een dipje in het midden ) moet je altijd op voorsprong staan ipv op achtervolgen aangewezen. Zonde.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door enrique »

Bij die 2e goal blijft gewoon iedereen staan
Pfft...
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door toyotacorolla »

Botaka moet inplaats van eigen show, overstapjes en achter steunbeen zijn flank en tegenstrever korter dekken.
Laatst gewijzigd door toyotacorolla op 20 okt 2018, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door smol »

We spelen geen slechte 1e helft maar gaan rusten met een 2-1 achterstand.
Het uitvallen van Casper bleek cruciaal voor ons in de wedstrijd.
Ik had liever bvb Kotysch zien invallen en dat Garcia de taak van Casper innam maar zo kon je Endo laten staan waar hij stond.
Plaats reactie