Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door enrique »

Voordeel op een penaltyfout, als het er een is...
Klinkt heel vreemd
Ik kan mij niet herinneren dat ik het ooit gezien heb
Denk dat er maar 2 redenen zijn voor alle heisa
Vuile handen en gebrek aan kwaliteit bij de arbiters
Oplossing is gewoon de penalties wegtrekken van de VAR
Arbiter moet maar beslissen
Anders hebben ze straks helemaal niks meer te doen
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door Louis XIV »

Wat ik nog altijd niet kan begrijpen in volgende sequentie van de feiten :
-Fout wordt gemaakt op Wesley binnen de 16 (vanuit vak C leek het me toch een penaltyfout)
-Balvoordeel wordt gegeven en Vanaken schiet los over
-VAR komt tussen en Lardot gaat verhaal halen en doet daar maar liefst + 4 minuten over !!
Hier stopt bij mij de logica aangezien dit zo lang allemaal duurt
Lardot is daar op het scherm geen 4 minuten moeten gaan zien of het al dan iet penalty was,
ah nee want had balvoordeel gegeven vs toekennen fout .
Wat is er dan gedurende die +4 minuten wel gebeurd, enig logisch verklaring : men heeft op de man
ingepraat en laten verstaan dat hij penalty MOEST fluiten.
In heel het gezever vergeet hij Kenny dan nog gele kaart te geven wat de logische consequentie zou
zijn in navolging van de penalty.
Het is dit gebeuren waar ik met mijn verstand niet bijkan !!
Al de rest is gezever !
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door Tompie »

Van achter het doel leek het mij zelfs géén penalty.

Maar los daarvan klopt er toch iets niet aan de "logica" van die regel. Voordeel geven MOET volgens de scheidsrechter/VAR dus resulteren in een doelpunt om het voordeel niet terug te draaien in deze fase.

Dan weegt het geven van een voordeel eigenlijk zwaarder door dan direct een penalty fluiten. Een penalty kan gemist worden, maar de kans dat eerst een open doelkans gemist wordt én dan nog eens de daaropvolgende strafschop, is toch wel erg klein.

Samengevat: je gunt het team dat je voordeel geeft kunstmatig een extra unieke kans om te scoren. In dit geval wordt STVV daardoor benadeeld.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door stvvilvoorde »

Amai die filmpjes waarmee Joos zijn gelijk wou bewijzen.
Allemaal filmkes waarbij de bal gewoon verloren gaat in de tweede fase en de arbiter die dan teruggrijpt naar de eerste fase.
Ik kan er niet bij hoe hij met zulke dwaze voorbeelden, die penalty probeert te rechtvaardigen.
In zijn filmpjes is het al duidelijk dat als de bal vertrekt uit de eerste fase , er geen voordeel meer is...
Terwijl bij deze fase, Vanaken een loepzuivere kans krijgt in de tweede fase.
Ik denk dat het zelfs makkelijker was om die bal erin te stampen, dan in de penalty ndien.
Joos haalt nog aan dat het geen lege goal was, er lagen nog twee spelers in de richting van de bal ,maar een penalty is ook geen lege goal.

het is zoals Jacques eerder aanhaalt. Er is onduidelijkheid in zulk een fase en die is altijd in het voordeel van de topclub.
Ofwel had die penalty altijd gefloten moeten worden, ook als Vanaken in de herneming wel gescoord had. (Stel je eens voor, Vanaken scoort in voordeel, maar mist de penalty)
Ofwel laat je dat voordeel lopen en zeg je achteraf tant pis als je hem gemist hebt.

Maar dat zelfverklaarde "topscheidsrechters" nu in de pers verkondigen dat als "vanaken die eerste bal gewoon binnegeshot had" er nu geen discussie zou zijn, dat kan er echt niet in.
Daar geef je toch gewoon toe dat er twee kansen op scoren gegeven worden en dat je wel dat voordeel hebt laten lopen.
Lardot betreft weing schuld, nog steeds een van de betere, zoniet de beste belgische scheidsrechter van het moment.
Maar je zag echt dat hij onder druk gezet werd door de VAR om die penalty toch toe te kennen.
Dezelfde VAR die Brugge vorig jaar tot kampioen kroonde, door een goal die uit hands ontstaat goed te keuren.
Plaats reactie