Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Alles over de wedstrijden van STVV en nieuwtjes over de spelers
Mikman

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Berichtdoor Mikman » 29 Okt 2018, 17:28

Nog iets over de sfeergroep: misschien eens een tifo maken waarbij men naar de Japanners verwijst? Iets met een Samoerai en een kanarie en een Japans opschrift, ik zeg maar wat. Er was een Japanse vlag in het uitvak in Anderlecht en dat hebben ze blijkbaar ten zeerste geapprecieerd ( bron: Voetbal Magazine ).

Mikman

Berichtdoor Mikman » 29 Okt 2018, 17:34

STVV-fan schreef:
Mikman schreef:Ik heb er geen problemen mee dat men de voordeelregel streng en consequent toepast, maar dan moet het wel altijd gebeuren. Van mij mag een scheidsrechter gerust een hele fase laten uitspelen om dan alsnog een vrije trap ( of in dit geval een strafschop) te geven op de plaats van de fout. Maar dan moet het dus wel consequent gebeuren.

Maar Mikkie, kom jij dan ALTIJD op een voordeelbal terug?

Hiermee bedoel ik, kom je erop terug als zowel 1) een speler van STVV het voordeel onderbreekt (terecht).
2) Als de aanvallende ploeg de fase volledig uitspeelt, maar ze zelf verkwanselt.

Wat doe je in situatie 2? Ook het voordeel omkeren?
Wordt dan niet de volledige clue van de voordeelregel onderuit gehaald en schaf je hem niet beter af?
Want dat is wat er zaterdag gebeurde.

Versta me niet verkeerd, het was fout van Steppe op Wesley, maar ik kan gewoon niet leven met de uitleg die Gumieny en Tim Pruts eraan geven. Dat is gewoon een pure verkrachting van de logica.
Geef me een logische uitleg en ik volg.
Tot nu toe blijft die echter uit en zal er ook geen logische uitleg komen.

Ik zou zelfs zo ver durven gaan als in )2 , ja. Totdat de bal weer uit het spel is blijft de overtreding gelden. In de NFL gebeurt dat ook ( men gooit een gele vlag op de plaats van de overtreding en speelt de fase indien mogelijk uit ) en iedereen vindt dat normaal. Zo geef je écht voordeel. Je kan dan ook meer aanvallende risico's nemen, dus het voegt wat toe aan het spel.

Dus als ploeg A aanvalt, voordeel krijgt en de bal op de paal schiet, en ploeg B gaat in de tegenaanval en scoort, dan wordt het doelpunt van ploeg B afgekeurd. Tenzij ploeg A ook een overtreding maakt natuurlijk, dan wordt de overtreding opgeheven. Zo ingewikkeld is dat allemaal niet hoor.

STVV-fan

Berichtdoor STVV-fan » 29 Okt 2018, 18:39

Mikman schreef:
STVV-fan schreef:
Mikman schreef:Ik heb er geen problemen mee dat men de voordeelregel streng en consequent toepast, maar dan moet het wel altijd gebeuren. Van mij mag een scheidsrechter gerust een hele fase laten uitspelen om dan alsnog een vrije trap ( of in dit geval een strafschop) te geven op de plaats van de fout. Maar dan moet het dus wel consequent gebeuren.

Maar Mikkie, kom jij dan ALTIJD op een voordeelbal terug?

Hiermee bedoel ik, kom je erop terug als zowel 1) een speler van STVV het voordeel onderbreekt (terecht).
2) Als de aanvallende ploeg de fase volledig uitspeelt, maar ze zelf verkwanselt.

Wat doe je in situatie 2? Ook het voordeel omkeren?
Wordt dan niet de volledige clue van de voordeelregel onderuit gehaald en schaf je hem niet beter af?
Want dat is wat er zaterdag gebeurde.

Versta me niet verkeerd, het was fout van Steppe op Wesley, maar ik kan gewoon niet leven met de uitleg die Gumieny en Tim Pruts eraan geven. Dat is gewoon een pure verkrachting van de logica.
Geef me een logische uitleg en ik volg.
Tot nu toe blijft die echter uit en zal er ook geen logische uitleg komen.

Ik zou zelfs zo ver durven gaan als in )2 , ja. Totdat de bal weer uit het spel is blijft de overtreding gelden. In de NFL gebeurt dat ook ( men gooit een gele vlag op de plaats van de overtreding en speelt de fase indien mogelijk uit ) en iedereen vindt dat normaal. Zo geef je écht voordeel. Je kan dan ook meer aanvallende risico's nemen, dus het voegt wat toe aan het spel.

Dus als ploeg A aanvalt, voordeel krijgt en de bal op de paal schiet, en ploeg B gaat in de tegenaanval en scoort, dan wordt het doelpunt van ploeg B afgekeurd. Tenzij ploeg A ook een overtreding maakt natuurlijk, dan wordt de overtreding opgeheven. Zo ingewikkeld is dat allemaal niet hoor.

Maar het punt was dat de bal wel buiten was. Want er werd doeltrap voor de keeper gegeven. Dus die ballon gaat ook niet echt op dan om op het voordeel terug te komen.

Ik dacht dat ze in de NHL ook een dergelijke regeling hebben met het toekennen van straftijden.

In ieder geval vind ik de manier waarop jij het voorstelt wel erg extreem en als je de logica doortrekt dan zou je dus, mocht je in balbezit blijven, na pakweg 5 a 8 minuten (langer zelfs) alsnog de overtreding meegeven?

Vind het idee van een STVV meets Japan tifo wel schitterend

Vouch

Berichtdoor Vouch » 29 Okt 2018, 20:02

Ik vind dat men het woord "voordeel" wel eens mag uitleggen. Wat is dat, "voordeel"? Kun je meer "voordeel" hebben dan een open doelkans zoals Van Aken kreeg? Ja, met een penalty... Maar, dan moet er maar direct gefloten worden, want dan was dit geen voordeel.

Soms geven ze voordeel aan een speler die door 4 man belaagd wordt en daar de bal verliest maar laat men wel doorspelen, nu geven ze een penalty nadat hij juist een "penalty" heeft mogen nemen maar hem huizenhoog oversjot.

Je zag ook dat Lardot de Truiense redenering volgde, anders zeg je niet: "Mais j'ai donné l'advantage." en dan sta je daar geen 4 minuten te discussiëren, maar iemand in dat busje had meer gezag.
In dat opzicht vind ik het ééééécht geen goed idee dat alles gecentraliseerd wordt in Tubeke. Waar Jan en alleman achter de schermen kan meebeslissen én druk kan leggen op een scheidsrechter zonder dat de buitenwereld daar zicht op heeft.
Zeker met onze Bond waar sommige ploegen wel heel veel pionnetjes op belangrijke plaatsen hebben is dat geen goed idee... Zaterdag is bewezen dat een scheidsrechter gewoon overruled kan worden door iemand in een busje... met welke intenties of instructies?

Ja ja, ik zoek het misschien allemaal wat ver, maar ik betrouw niks of niemand op de Bond.

Kunnen de TV-stations bij rugby niet meeluisteren naar het gesprek tussen scheidsrechter en spelers? Misschien is dat de oplossing, na de match krijgt de pers toegang tot de communicatie tussen scheidsrechter en VAR, dan ben je zeker dat er absoluut geen manipulatie mogelijk is, want ik ben daar nu zo zeker niet van.

STVV-fan

Berichtdoor STVV-fan » 29 Okt 2018, 21:10

Vouch schreef:Ik vind dat men het woord "voordeel" wel eens mag uitleggen. Wat is dat, "voordeel"? Kun je meer "voordeel" hebben dan een open doelkans zoals Van Aken kreeg? Ja, met een penalty... Maar, dan moet er maar direct gefloten worden, want dan was dit geen voordeel.

Soms geven ze voordeel aan een speler die door 4 man belaagd wordt en daar de bal verliest maar laat men wel doorspelen, nu geven ze een penalty nadat hij juist een "penalty" heeft mogen nemen maar hem huizenhoog oversjot.

Je zag ook dat Lardot de Truiense redenering volgde, anders zeg je niet: "Mais j'ai donné l'advantage." en dan sta je daar geen 4 minuten te discussiëren, maar iemand in dat busje had meer gezag.
In dat opzicht vind ik het ééééécht geen goed idee dat alles gecentraliseerd wordt in Tubeke. Waar Jan en alleman achter de schermen kan meebeslissen én druk kan leggen op een scheidsrechter zonder dat de buitenwereld daar zicht op heeft.
Zeker met onze Bond waar sommige ploegen wel heel veel pionnetjes op belangrijke plaatsen hebben is dat geen goed idee... Zaterdag is bewezen dat een scheidsrechter gewoon overruled kan worden door iemand in een busje... met welke intenties of instructies?

Ja ja, ik zoek het misschien allemaal wat ver, maar ik betrouw niks of niemand op de Bond.

Kunnen de TV-stations bij rugby niet meeluisteren naar het gesprek tussen scheidsrechter en spelers? Misschien is dat de oplossing, na de match krijgt de pers toegang tot de communicatie tussen scheidsrechter en VAR, dan ben je zeker dat er absoluut geen manipulatie mogelijk is, want ik ben daar nu zo zeker niet van.

In het veldhockey is dat met de videoref wel het geval (matchen op tv), men hoort de discussie tussen ref en videoref

enrique

Berichtdoor enrique » 29 Okt 2018, 23:22

Tim Pots doet elke week een VAR
Die vent is misschien de onbetrouwbaarste van allemaal
Corrupt, dat is zeker
Remember A'lecht-STVV 4-1 (3 keer buitenspel en 1 penalty)
Degryse geeft ons gelijk
Joos niet
Maar dat is dan zo'n sukkel waar Degryse het over heeft

Jebus4life

Berichtdoor Jebus4life » 30 Okt 2018, 00:33

Mikman schreef:Nog iets over de sfeergroep: misschien eens een tifo maken waarbij men naar de Japanners verwijst? Iets met een Samoerai en een kanarie en een Japans opschrift, ik zeg maar wat. Er was een Japanse vlag in het uitvak in Anderlecht en dat hebben ze blijkbaar ten zeerste geapprecieerd ( bron: Voetbal Magazine ).

Iets meer context? Hadden ze er zelf naar verwezen dat ze dat konden appreciëren?

Nu is het wel zo dat Japanners eenmaal erg eerzuchtige mensen zijn, dus ik geloof dat wel hoor. Het lijkt erook op dat ze de intentie hebben op het volk terug op stayen te krijgen, dus dan is een leuke tifo of een Japanse vlag in het sfeervak zeker niet teveel moeite.

STVV-fan

Berichtdoor STVV-fan » 30 Okt 2018, 02:35

enrique schreef:Tim Pots doet elke week een VAR
Die vent is misschien de onbetrouwbaarste van allemaal
Corrupt, dat is zeker
Remember A'lecht-STVV 4-1 (3 keer buitenspel en 1 penalty)
Degryse geeft ons gelijk
Joos niet
Maar dat is dan zo'n sukkel waar Degryse het over heeft

Heb dat deel op Extra Time gezien. Enkel dat deel.

Marc Degryse zijn standpunt is volledig mijn standpunt.
Voordeel gegeven, speler verpest zelf voordeel, ergo NIET meer terugkomen op de beslissing.

Enige repliek die Joos kon geven: "Jama, als die penalty dan niet gegeven wordt dan bloedt mijn voetbalhart" :gek: :gek: :gek:

Geen antwoord op de vraag van Degryse wat nu eigenlijk de regel is. Joos blijkt toe te geven dat er geen regel is.
Raes probeerde, uiteindelijk met succes, om de discussie af te kappen.

Dus nogmaals, nog altijd géén plausibele uitleg waarom plots de ref, na een viertal minuten lang beraad met de VAR op het voordeel terug komt.

1 woord: schandalig

Positivo

Berichtdoor Positivo » 30 Okt 2018, 07:37

Stel dat de scheidsrechter duidelijk het voordeelteken geeft, (Wat hij dus niet gedaan heeft) dan is er volgens mij geen discussie mogelijk. Daar heeft de scheidsrechter de opening voor discussie gelaten. Als hij duidelijk voordeel aangeeft zal(kan) de VAR nooit ingrijpen.

Brusselmans

Berichtdoor Brusselmans » 30 Okt 2018, 07:52

Het feit dat er geen refbestormers waren van jankers zoals Vanaeken en Former, zegt meer dan genoeg.
Verdere discussie is dus overbodig !
Alleen nog het probleem Pots proberen op te lossen !

xtimx

Berichtdoor xtimx » 30 Okt 2018, 10:33

Mikman schreef:
Tallyson is wat anders, dat is gewoon een mislukte transfer. Communiceren met hem is moeilijk. De club kan wel bepaalde dingen aanreiken (taallessen bijvoorbeeld ) maar het is aan de speler zelf om daar wat mee te doen.
.

Mikman, je post hier min of meer letterlijk wat Van den Abeele in VM verkondigt, maar de waarheid is toch iets meer genuanceerd. Eerst en vooral, elke speler heeft een aanpassingsperiode. Voor de ene verloopt die culturele en sociale aanpassing iets vlotter dan voor de andere. Kijk maar eens naar de evolutie van Tomiyasu op 6 maanden. Als ik die comments van enkele maanden geleden ga bijhalen, klinken deze verdacht identiek als de kritiek aan het adres van Thallyson. Hij wordt nu geviseerd omwille van zijn zogezegd gebrek aan inzet
om.zich aan te passen, terwijl die jongen nauwelijks kansen heeft gekregen. Op het veld en ernaast. Toegegeven, hij is wat schuchter en Peter Delorge heeft zijn handen goed vol met de 30-koppige spelerskern maar Thallyson moet het doen met een app om Engels te leren... En verder probeer ik hem persoonlijk wat te helpen. Trouwens, er zijn nog tal van spelers voor wie die taalbarrière er eveneens is, maar die er niet op afgerekend worden. Of denk je dat onze Japanse jongens allemaal feilloos Engels praten? En als Thallyson iets niet zou snappen, is er nog altijd Texeira of Andre Pinto, die hem in het Portugees kunnen verder helpen. Mijns inziens zijn er enkele redenen dat Thallyson geen kans krijgt: het feit dat Marc Brys zijn voornemen om Casper op rechts uit te spelen heeft opgeborgen, het feit dat je een té grote kern hebt, waardoor sommige jongens uit de boot vallen en tot slot zijn aanpassingsperiode (cultureel/tactisch,...). Maar inderdaad, ik vrees dat het voor hem een afgelopen hoofdstuk is maar die mislukking is niet (uitsluitend) aan hem te wijten. Ik ben er zeker van dat als hij zijn kans zou krijgen, hij ze zeker zou grijpen. Zou hij Casper uit de ploeg spelen? Wellicht niet... Maar net zoals Abrahams dat zou gekund hebben, zou hij een meerwaarde voor de kern zijn met zijn voorzetten, rushes en vrije trappen.

Henri is de man

Berichtdoor Henri is de man » 30 Okt 2018, 10:52

STVV-fan schreef:
Heb dat deel op Extra Time gezien. Enkel dat deel.

Marc Degryse zijn standpunt is volledig mijn standpunt.
Voordeel gegeven, speler verpest zelf voordeel, ergo NIET meer terugkomen op de beslissing.

Enige repliek die Joos kon geven: "Jama, als die penalty dan niet gegeven wordt dan bloedt mijn voetbalhart" :gek: :gek: :gek:

Geen antwoord op de vraag van Degryse wat nu eigenlijk de regel is. Joos blijkt toe te geven dat er geen regel is.
Raes probeerde, uiteindelijk met succes, om de discussie af te kappen.

Dus nogmaals, nog altijd géén plausibele uitleg waarom plots de ref, na een viertal minuten lang beraad met de VAR op het voordeel terug komt.

1 woord: schandalig

Laat ons nu toch maar realistisch blijven en stellen dat de situatie inderdaad voor discussie vatbaar was. Het is geen discussie of het fout was of niet maar inderdaad over het al dan niet voordeel geven. Dit is relatief "nieuwe" situatie met de VAR - daar was het Extra Time panel het ook over eens en ik neem aan dat men bij de bond dit soort fases aangrijpt als voorbeeld om de regels te verduidelijken zodat het in het vervolg sneller kan gaan dan 4 minuten... (eerste helft maar 2 minuten laten bijspelen ??? :mad: ).
Wat mij betreft een kinderziekte van het VAR-systeem, dat moet op termijn eruit, de regels moeten verduidelijkt worden. Maar schandig ? Neen dat is een brug of 2 te ver.
Niet vergeten dat het slecht terugkoppen van Garcia de fase inleidt dus eigenlijk zit daar de fout, niet bij de scheidsrechters.

"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB

Antismurf

Berichtdoor Antismurf » 30 Okt 2018, 11:15

Jebus4life schreef:
Mikman schreef:Nog iets over de sfeergroep: misschien eens een tifo maken waarbij men naar de Japanners verwijst? Iets met een Samoerai en een kanarie en een Japans opschrift, ik zeg maar wat. Er was een Japanse vlag in het uitvak in Anderlecht en dat hebben ze blijkbaar ten zeerste geapprecieerd ( bron: Voetbal Magazine ).

Iets meer context? Hadden ze er zelf naar verwezen dat ze dat konden appreciëren?

Nu is het wel zo dat Japanners eenmaal erg eerzuchtige mensen zijn, dus ik geloof dat wel hoor. Het lijkt erook op dat ze de intentie hebben op het volk terug op stayen te krijgen, dus dan is een leuke tifo of een Japanse vlag in het sfeervak zeker niet teveel moeite.

Staat in interview Voetbal Magazine, ze moeten er dus intern (positief) over gecommuniceerd hebben. Lijkt me niet meer dan logisch, als Kotysch speelt moet de Duitse vlag op de Noord voor hem toch ook een steun zijn? Idem met Japanse vlaggen voor de Japanse eigenaars en wellicht nog meer voor de spelers uit het land van de rijzende zon. En ja, ik weet dat Kotysch ondertussen een Belgische identiteitskaart heeft ;)

Positivo

Berichtdoor Positivo » 30 Okt 2018, 11:46

Brusselmans schreef:Het feit dat er geen refbestormers waren van jankers zoals Vanaeken en Former, zegt meer dan genoeg.
Verdere discussie is dus overbodig !

Inderdaad, HET bewijs. Kort, bondig en veelzeggend.
Nooit gedacht Brusselmans dat ik je ooit over iets zou gelijk geven.

Mikman

Berichtdoor Mikman » 30 Okt 2018, 12:01

xtimx schreef:
Mikman schreef:
Tallyson is wat anders, dat is gewoon een mislukte transfer. Communiceren met hem is moeilijk. De club kan wel bepaalde dingen aanreiken (taallessen bijvoorbeeld ) maar het is aan de speler zelf om daar wat mee te doen.
.

Mikman, je post hier min of meer letterlijk wat Van den Abeele in VM verkondigt, maar de waarheid is toch iets meer genuanceerd. Eerst en vooral, elke speler heeft een aanpassingsperiode. Voor de ene verloopt die culturele en sociale aanpassing iets vlotter dan voor de andere. Kijk maar eens naar de evolutie van Tomiyasu op 6 maanden. Als ik die comments van enkele maanden geleden ga bijhalen, klinken deze verdacht identiek als de kritiek aan het adres van Thallyson. Hij wordt nu geviseerd omwille van zijn zogezegd gebrek aan inzet
om.zich aan te passen, terwijl die jongen nauwelijks kansen heeft gekregen. Op het veld en ernaast. Toegegeven, hij is wat schuchter en Peter Delorge heeft zijn handen goed vol met de 30-koppige spelerskern maar Thallyson moet het doen met een app om Engels te leren... En verder probeer ik hem persoonlijk wat te helpen. Trouwens, er zijn nog tal van spelers voor wie die taalbarrière er eveneens is, maar die er niet op afgerekend worden. Of denk je dat onze Japanse jongens allemaal feilloos Engels praten? En als Thallyson iets niet zou snappen, is er nog altijd Texeira of Andre Pinto, die hem in het Portugees kunnen verder helpen. Mijns inziens zijn er enkele redenen dat Thallyson geen kans krijgt: het feit dat Marc Brys zijn voornemen om Casper op rechts uit te spelen heeft opgeborgen, het feit dat je een té grote kern hebt, waardoor sommige jongens uit de boot vallen en tot slot zijn aanpassingsperiode (cultureel/tactisch,...). Maar inderdaad, ik vrees dat het voor hem een afgelopen hoofdstuk is maar die mislukking is niet (uitsluitend) aan hem te wijten. Ik ben er zeker van dat als hij zijn kans zou krijgen, hij ze zeker zou grijpen. Zou hij Casper uit de ploeg spelen? Wellicht niet... Maar net zoals Abrahams dat zou gekund hebben, zou hij een meerwaarde voor de kern zijn met zijn voorzetten, rushes en vrije trappen.

Inderdaad, dat is wat VDAB verkondigde. Dank voor deze aanvullende context. Ik heb Thallyson nog niet aan het werk gezien dus ik kan hem niet op zijn sportieve waarde beoordelen.

Terug naar “Wedstrijden en spelersnieuws”