Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Alles over de wedstrijden van STVV en nieuwtjes over de spelers
Louis XIV

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Berichtdoor Louis XIV » 28 Okt 2018, 00:48

Geel-Blauw schreef:Ok Buya viel slecht in, maar om hem daarom zo af te maken..
Bezus had eerst ook persoonlijke problemen, en nu is hij een van onze beste spelers. Ik geloof zeker dat Turay kwaliteiten heeft, maar als je niet in vorm bent, persoonlijke problemen hebt en niet op je geliefde positie speelt komt het er helaas niet uit.

@Louis Legear werd gevraagd door de communicatieverantwoordelijke van STVV om mee te komen, ik veronderstel voor een interview.

Merci Geel-Blauw voor de info...

STVV-fan

Berichtdoor STVV-fan » 28 Okt 2018, 01:10

Ik heb mijn telraam niet meer bijgehouden, dus kan ik niet zeggen hoeveel keren we nu al droog genomen zijn.

Over de penalty laten ze niet echt een duidelijk beeld zien.
Als Steppe eerst op de bal is (wat ik geneigd ben in eerste instantie te zeggen) dan hebben ze dat toch ch weer goed geflikt. Of de VAR mag tussenkomen, tsja, daar passen ze toch een mouw aan zodat ze het kunnen doen. Btw: als zr volgens de reglementen niet mogen ingrijpen en dan alsnog ingrijpen, kraait daar toch geen haan naar.

Over de fout op Boli. Decarli heeft zijn linkerarm rond Boli op moment dat die neergaat. In mijn ogen is het een lichte penalty, al heb ik zo het gevoel dat "andere ploegen" die wel zouden krijgen.

De weinige gele kaarten voor Brugge valt ook wel op.

Ik ben superblij dat we alsnog gelijkspelen. Op bepaalde momenten overklaste we Brugge gewoon.
Verlies je deze match, dan zal iedereen snel vergeten zijn hoe je gespeeld hebt. Dan zullen de mensen die nu sinds lang nog eens gekomen zijn, wegblijven.

Nu speelde je echt 70 minuten goed voetbal, ben je gewoon beter dan Brugge en heb je de "feeling" mee omdat je toch nog een punt hebt in plaats van verliest

Jacques

Berichtdoor Jacques » 28 Okt 2018, 01:37

Vier keer op rij genaaid door de scheids tegen dezelfde ploeg.

Het was geen balvoordeel (wat gekund had), want dan fluit je meteen na de misser voor strafschop en niet voor een doeltrap.
Het was ook geen clear error, want dan moet je geen (letterlijk) 3 min naar een scherm zitten staren.
Wat is het dan?

Vier keer,
Op rij,
Genaaid,
Tegen dezelfde ploeg,
Faut le faire.

Erger en ergerlijker dan Anderlecht, Genk en Standard bij elkaar opgeteld.

We waren nadien, begrijpelijk maar het zou niet mogen, de rest van de eerste helft het noorden kwijt en vonden ons spel niet meer. Chapeau voor de strijdlust van de ploeg in de 2de helft. Niet altijd/zelden academisch, maar toch tot het eind zitten vechten en hopen op een (verdiende) 3-2. Het mocht niet zijn. Toch content dat we tegen 13 man een punt uit de brand slepen.
Laatst gewijzigd door Jacques op 28 Okt 2018, 02:41, 10 keer totaal gewijzigd.

"We zijn ver van huis en van de oorspronkelijke bedoeling van voetbal ... als zo weinig mogelijk investeren en zoveel mogelijk profiteren de trend wordt." Hans Vandeweghe

voetballiefhebber

Berichtdoor voetballiefhebber » 28 Okt 2018, 01:46

omeloe schreef:Ons transferbeleid is zeker niet geslaagd met teveel onbruikbare spelers .
Inderdaad en ondanks dat de resultaten wel goed zijn mogen we niet tevreden zijn met de spelers die in de zomer kwamen.

In de krant stonden enkele weken geleden de spelers die werden aangeworven en buiten enkele Japanners en Garcia was de transferperiode geen onverdeeld succes. Sommige spelers kregen nog wat voordeel van de twijfel in de krant. Gelukkig haalt Brys vrij veel uit de ploeg.

lindoke

Berichtdoor lindoke » 28 Okt 2018, 04:38

Asamoah was gisteren echt top! Verder vond ik de Japanners, Acolatse en Texeira erg goed. Van de Japanners was Tomi alweer outstanding. Wat een klasse verdediger die jongen aan het worden is!!! Erg zwak waren in de eerste plaats Botaka en De Sart. Ook Ceballos en Turay hebben er een zeer zwakke invalbeurt opzitten. Boli.....tja....de dag dat die een beetje concurrentie krijgt gaat hij toch de bank mogen warm houden hoor.

Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.

Jack
Beheerder

Berichtdoor Jack » 28 Okt 2018, 08:38

De scheidsrechter doet helemaal het teken niet van voordeel geven.
Was dat wel zo geweest, dan was het inderdaad een schande, want je mag niet voordeel geven en dan toch de herkansing aanbieden bij een misser.

Het feit dat hij daarna nog 5min nodig heeft om überhaupt te bepalen of het penalty is zegt hierbij al genoeg. Gaf hij eerst voordeel, dan wou dat zeggen dat hij de fout al erkend had.

Jongens toch, kennen jullie de regels wel?
Zet die bril eens af. Dit was gewoon penalty.

En wil je per se eentje krijgen voor de arm rond Boli, wat kon hoor, dan verdien je op het einde ook nog eens eentje tegen voor net hetzelfde op (ik dacht) Rezaii.

Vouch

Berichtdoor Vouch » 28 Okt 2018, 09:03

Jack schreef:De scheidsrechter doet helemaal het teken niet van voordeel geven.
Was dat wel zo geweest, dan was het inderdaad een schande, want je mag niet voordeel geven en dan toch de herkansing aanbieden bij een misser.

Het feit dat hij daarna nog 5min nodig heeft om überhaupt te bepalen of het penalty is zegt hierbij al genoeg. Gaf hij eerst voordeel, dan wou dat zeggen dat hij de fout al erkend had.

Jongens toch, kennen jullie de regels wel?
Zet die bril eens af. Dit was gewoon penalty.

En wil je per se eentje krijgen voor de arm rond Boli, wat kon hoor, dan verdien je op het einde ook nog eens eentje tegen voor net hetzelfde op (ik dacht) Rezaii.

Beide voor mij geen penalty. Maar die van de 1-1, nja, ik vind het toch discutabel. Enfin, 2-2 is billijk lijkt mij.

stvv fan

Berichtdoor stvv fan » 28 Okt 2018, 09:08

Lag het aan mij of had die buya turay geen zin vandaag??
Stuur die maar direct terug en haal ne goeie jap in de winter.

Voorspelling: STVV eindigt tussen plaats 7 en 12 en draait een seizoen met ups en downs, daarnaast halen we de kwartfinale van de Croky cup ☺️

enrique

Berichtdoor enrique » 28 Okt 2018, 09:29

We mogen niet ontgoocheld zijn
Punt dubbel en dik verdiend, het hadden er 3 mogen zijn
De scheidsrechter heeft u mentaal gekraakt
Wie dat ontkent, is gewoon oneerlijk
Zet uwe bril af is klinklare onzin
Stijve hark Vanaken schiet de bal over zoals ne nieuweling en mag dan na 5 minuten tv-show nog eens proberen vanop de stip
Daar gaat het over
De gsm van Bartje moet zowat plat geweest zijn van te bellen met de VAR
Joris heeft weer wat werk bij ... :D
Alleen maar mogelijk in Belgie dit circus
De pro-league is bezig met nieuwe regels op te stellen
Vanaf nu geen kaarten meer voor Brugge
In de 90' kon het niet meer anders
Dat kost de arbiter 2 punten
Tijd voor de uefa om in te grijpen... maar als het daar moet van komen

Positivo

Berichtdoor Positivo » 28 Okt 2018, 10:17

Die strafschopfout.
Lardot stond er heel dicht bij. Of het een fout is, is voor interpretatie vatbaar.
Steppe raakt “ongeleid projectiel Wesley”, maar toch ook de bal.
Volgens mij wou Lardot géén penalty fluiten, maar heeft de var zijn wil doorgeduwd.
Tot nu toe is de var niet erg in het voordeel van stvv geweest.
Ook in Beveren werd die wereldgoal van Bezus afgekeurd na ingreep van de var (voorafgaandelijk buitenspel van Buya).
Een wedstrijd kantelt soms op details (herinner je Kortrijk vorig weekend)

stvvilvoorde

Berichtdoor stvvilvoorde » 28 Okt 2018, 10:56

lindoke schreef:Asamoah was gisteren echt top! Verder vond ik de Japanners, Acolatse en Texeira erg goed. Van de Japanners was Tomi alweer outstanding. Wat een klasse verdediger die jongen aan het worden is!!! Erg zwak waren in de eerste plaats Botaka en De Sart. Ook Ceballos en Turay hebben er een zeer zwakke invalbeurt opzitten. Boli.....tja....de dag dat die een beetje concurrentie krijgt gaat hij toch de bank mogen warm houden hoor.

Ik vond Ceballos echt niet slecht invallen, Turay daarentegen, zelden zo weinig iever gezien

tweety

Berichtdoor tweety » 28 Okt 2018, 11:01

Jack schreef:De scheidsrechter doet helemaal het teken niet van voordeel geven.

Ik heb het niet gezien, maar op TV kan je op een bepaald moment zien dat lardot;"j'ai donné l'avantage" zegt tegen de VAR blijkbaar.

Tompie

Berichtdoor Tompie » 28 Okt 2018, 11:02

Die strafschop: de VAR mag enkel ingrijpen bij een clear error.

Brugge krijgt (al dan niet bewust) balvoordeel in die fase en mist een unieke doelkans. De VAR kijkt naar de beelden en ziet al dan niet een fout. Maar de VAR ziet toch ook dat de scheidsrechter daar eigenlijk het juiste doet: laten doorspelen. Dat Lardot op die 1 seconde tijd niet het voordeelteken doet is toch volstrekt overbodig? Staat dat ergens in de reglementen dat dat verplicht is?

Kortom, de scheidsrechter maakt hier geen clear error want zelfs bij een overtreding was laten doorspelen het enige juiste. Brugge mist de kans en daar stopt dan toch het voordeel? Pas op, er zijn nogal fases geweest waarbij een speler eerst mist en er dan toch nog gefloten wordt. Maar dan is er iets mis aan de regel.

Hoe dan ook, als je dan nog zolang nodig hebt om te zien of het fout was of niet, kan je dan spreken over een clear error...? Zeker als je weet dat Brugge al voordeel haalde uit die situatie en gewoon de kans liet liggen.

Sorry, maar omgekeerd belandt die bal NOOIT op de stip.

Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.

STVV-fan

Berichtdoor STVV-fan » 28 Okt 2018, 11:07

Na de beelden een paar keer uit het standpunt gezien te hebben van de gewone tv, ben ik geneigd te zeggen dat het inderdaad penalty is.

Van het punt achter het doel (bij de herhaling) lijkt het alsof Steppe de bal van richting verandert, maar in het gewone tv-standpunt zie je dat Wesley de bal wegtikt.

Penalty dus.

Jack, je was sowieso genaaid hoor. Zelfs als Lardot voordeel gaf en niet op zijn beslissing terug kwam, is dit een kolfje naar de hand van de VAR. Zelfs al zou de VAR niet heben mogen ingrijpen (stel), dan zou ze dat in een seconde van verstandsverbijstering toch gedaan hebben hoor. Achteraf kan en mag je daar toch niets meer van zeggen.

Het is niet zozeer een bril, als wel een bepaalde perceptie Jack. Ik heb penalties stukken goedkoper zien gegeven worden (zowat elke penalty die Vossen krijgt eigenlijk), maar wij krijgen hem niet. Dat is geen bril, dat is een bepaalde aanvoeling.

Wat Boli daar mist op een uitstekende voorzet van Tomi is eigenlijk wat Openda doet tegen Monaco in de laatste minuut. Geef Gladon eens zijn kans.
Want steekt die bal van Boli, dan win je die match.

Tompie

Berichtdoor Tompie » 28 Okt 2018, 11:15

De Boli haters hebben gisteren al even gezien wat een van zijn alternatieven er van bakte. Hij had in de beker tegen Duffel ook al 45 minuten iets gelijkaardigs laten zien. Al blijf ik erbij dat Turay wel potentieel heeft.

Ik heb het hier al honderd keer gezegd: geen probleem dat je Boli wisselt voor een efficiënte spits, maar dan moet je die eerst hebben. Hij moet trouwens niet enkel efficiënt zijn maar OOK hetzelfde werk opknappen als Boli. Want anders ga je ook in de problemen komen. Een Kamada profiteert bijvoorbeeld ook van het werk van Boli want loopt zelf niet al te veel.

Op basis van wat wordt er hier geroepen op godbetert Gladon? Heeft iemand die man ooit al zien spelen? Nogmaals, als er eentje bij was die beter was dan Boli, dan zou Brys die gewoon opstellen.

In het beste scenario komt er nog dit seizoen een echte goaltjesdief bij en kan je wat "afval" ergens anders lozen. Wil je écht in aanmerking komen voor PO1, dit of een van de volgende seizoenen, zal dat nodig zijn.

Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.

Terug naar “Wedstrijden en spelersnieuws”