Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Alles over de wedstrijden van STVV en nieuwtjes over de spelers
Smurf

Re: Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Berichtdoor Smurf » 31 Okt 2018, 15:25

Ik kom er toch nog eens terug. Het was dus absoluut buitenspel.
Voor het overige wel een verdiend verlies. Maar moeten wij de enige ploeg zijn die telkens verdiend moet winnen? Elke ploeg speelt al wel eens een mindere wedstrijd en gaat dan toch nog met de punten lopen. En ja, dat zou hier ook gekund hebben. Als de VAR zijn werk doet heb je al een (onverdiend) punt. En bal van De Sart aan het eind van de 1e helft kan er zomaar in. Bij het schot van Ceballos stond de keeper van Charleroi ook aan de grond genageld en De Norre krijgt nog de ultieme kans.
Maar het was inderdaad één van de mindere wedstrijden van het seizoen. 1 op 9 is niet goed, al zit er met de wedstrijd tegen Club Brugge toch de beste prestatie in een heel lange tijd tussen.
Halen we met deze ploeg PO1? Meer dan waarschijnlijk niet. Ook al omdat de grote ploegen op dit moment al wat punten voorsprong hebben. En Antwerp lijkt me dit seizoen echt wel klaar om PO1 te halen.
Komen we met deze ploeg in de problemen? Lijkt me ook sterk.

Nog maar eens even Boli. Ja, hij scoort te weinig! Dat ontkent niemand. Maar hij is je aanspeelpunt vooraan. En dat doet hij echt wel heel goed (meestal tegen meerdere verdedigers). Zet daar iemand bij,die met de ogen toe scoort en we staan veel verder. Dus graag een scorende spits erbij. En met erbij bedoel ik: bij Boli. Want als je er eentje hebt die enkel de balletjes tegen het net stampt maar voor de rest niks uitvoert, scoren we nog minder. Waarom? Omdat we dan niet eens voorin geraken.

De Sart wordt hier ondertussen ook vlotjes afgebroken. Jonge gast, Belg, heeft best al mooie dingen laten zien. Maar heeft het op dit moment best wel moeilijk. Tijd geven. Mag gerust eens op de bank hoor. Bezus op die positie, lijkt me (zoals door anderen aangegeven) zeker een optie. Bezus mis je trouwens overduidelijk. Akkoord Asamoah komt beter uit de verf, maar we geraken er niet echt ver mee (op aanvallend vlak). Geen verwijt naar Asamoah toe.

Botaka krijgt veel krediet van Brys. Hij kan moeilijk anders nadat hij 'm kapitein gemaakt heeft en duidelijk gezegd heeft dat hij de rechtsback wordt.

De onenigheid hier op het forum ligt volgens mij aan het verwachtingspatroon. Als je echt gelooft dat we PO1 moeten spelen, dan ben je niet tevreden. Maar volgens mij is die doelstelling niet realistisch. Misschien kan dit wel als de Japanners gedurende de komende jaren de kern stelselmatig versterken op kwalitatief gebied. kwantiteit hebben we op dit moment zelfs iets te veel.
Maar dat is lange termijn denken en dat is blijkbaar niet meer van deze tijd (analisten, kranten, SOMMIGEN OP DIT FORUM,...)!

242

Berichtdoor 242 » 31 Okt 2018, 15:37

De wedstrijd tegen Brugge was een sleutelmatch op eigen plein. Bij winst had je kunnen aanklampen zoals in een wielerwedstrijd. Je had in het zog kunnen meegaan, om iets verder ene jump te plaatsen. Na verlies bij Charleroi is er enkel nog de strijd om de 6e plek, doch Gent en Charleroi gaan nu een tandje hoger schakelen, puur vanuit de ervaring. Die pieken op het juiste moment. De paar puntjes die je dan tekort komt liet je gisteren bij een rechtstreekse concurrent liggen. Ik zie STVV PO1 missen, maar wel op dit elan de finale PO2 winnen, om daarna twee dagen na de finale, een vermoeide uitwedstrijd te spelen op het veld van Antwerp, Charleroi of Gent.
Laatst gewijzigd door 242 op 31 Okt 2018, 16:46, 18 keer totaal gewijzigd.

Jacques

Berichtdoor Jacques » 31 Okt 2018, 15:43

ronnieking schreef:Zeg me dan eens waar het juiste vak is, achter de goal ? Daar moet je misschien nog zijn qua sfeer, akkoord. Maar om de match goed te kunnen volgen zit ik liever ergens aan de zijkant... altijd zo geweest.... foute vakken nu qua beleving van A tot K... ik kan de vergelijking heel goed maken met vroeger, ga al een paar jaartjes mee..geloof me het was anders, de oude tijd, als je het quasi met de paplepel hebt meegekregen om voetbal mee te beleven, echt mee te beleven en daar niet te zitten als zoutzakken (de uitzonderingen niet te na gesproken) is het nu heel bedroevend om dat te moeten vaststellen. Iedereen moet voor zich uitmaken of dat belangrijk is of niet, voor mij is het part of the game... en heel belangrijk...Wanneer dat nog niet kan tijdens een match als tegen Brugge, dan is dat heel droevig... voetbal is emotie, mee beleven...niet alleen achter de goal. Ik hoop dat het ooit terugkomt maar ik vrees er voor. Andere generaties....

Ik heb ook andere tijden gekend hoor, draai al mee sinds Kingambo nog het spektakel verzorgde en Davidts penaltyheld tegen Anderlecht was in de beker. Je hebt gelijk dat het vroeger beter was qua sfeer, spontaner, vuriger en luider. Ook achter de goal hoor, waar ik soms feeling voor de match mis. Ik vind de sfeer zeer belangrijk, want het is zowat het enige dat ons onderscheidt van de Moeskroens en Eupens van deze wereld, maar geloof me, het is nu al (een beetje) beter dan vorig seizoen. We gaan volgens mij stilaan terug de goede richting uit en dus moeten we door doen en niet afhaken. Door af te haken maak je onbewust en ongewild het probleem alleen maar erger. Als iedereen die sfeer wil, afhaakt wegens "geen sfeer" wat blijft er dan over? Juist ja, zoutzakken zonder sfeer. Fijn hoor en de laatste mag het licht uit doen, terwijl de rest thuis tegen vrouw/man/hond/kat aan het klagen is dat het vroeger toch allemaal beter was. Die sfeer in het stadion komt niet alleen van boven, onder of langs u, maar ook van u. Als we sfeer in het stadion willen, hebben we iedereen nodig, in het bijzonder zij die hun keel willen opentrekken of dat nu op Oost, Zuid, West, A, K of Afrika is.

En we kunnen toch ook niet bij iedere slechte match afhaken? Wat zijn wij? Juffertjes van Anderlecht die alleen maar voor kaviaar en champagne komen? Zijn we 25 jaar geleden thuis gebleven, omdat we afgedroogd werden door Abdellah Mateso en KTH Diest? Of toen we met Lippens en Van Marcke bijna in 3de stonden? Dan gaat ge nu toch niet thuis blijven, omdat we als 7de in de stand net tegen Charleroi een slechte match gespeeld hebben en omdat de sfeer tegen Brugge niet was wat je ervan verwacht had? ieder zijn keuze, maar het spijt me, ik kan daar met mijn hoofd niet goed bij.

Gisteren was slecht, zondag moet veel beter, qua spel en resultaat. Dat is het leven, dat is het spel. Als we zondag winnen en met wat geluk terug in de top 6 opduiken, staan we weer op de banken. Ik denk trouwens niet dat we die top 6 uiteindelijk zullen halen, wel top 10, maar ik wil er wel voor mee strijden tot het einde, een aantal mooie resultaten halen, hopelijk en passant wat volk zien terugkeren en sterke bekercampagne neerzetten. Als we daarin slagen, is dit seizoen voor mij meer dan geslaagd, ook met een non-match in het Zwarte Land.

"We zijn ver van huis en van de oorspronkelijke bedoeling van voetbal ... als zo weinig mogelijk investeren en zoveel mogelijk profiteren de trend wordt." Hans Vandeweghe

242

Berichtdoor 242 » 31 Okt 2018, 18:03

Jacques schreef:
We staan bijna halverwege de competitie nog altijd 7de, op 2 punten van PO1 en tenzij Kortrijk straks met 4 doelpunten verschil wint, blijven we daar na deze speeldag ook gewoon staan. Wie moet er hier feitelijk wiens ongelijk bewijzen, vraag ik me dan af.

Als je het jezelf afvraagt, dan bewijs ik je ongelijk.
Als Kortrijk straks wint, heeft het een winstmatch meer en springt het navolgend over ons heen. Een 1-0 volstaat. Sed lex, dura lex.

Zulte-Waregem wordt ECHT belangrijk om tegen dan, de 6e plaats te mogen ambiëren of ... de middenmoot.

toyotacorolla

Berichtdoor toyotacorolla » 01 Nov 2018, 08:18

Vorig seizoen ook een goede start en daarna slap terug gevallen.

Vouch

Berichtdoor Vouch » 01 Nov 2018, 08:21

toyotacorolla schreef:Vorig seizoen ook een goede start en daarna slap terug gevallen.

Dit jaar zit er net dat meer kwaliteit en veel meer organisatie in de ploeg. PO I kan, maar dat is nog net wat te hoog gegrepen, denk ik. Maar een terugval zoals vorig jaar gaat er, naar mijn gevoel, niet komen.

STVV-fan

Berichtdoor STVV-fan » 01 Nov 2018, 10:11

Zielig dat er iemand deze snertmatch aanhaalt om te stellen dat hij niet meer komt.

Zeer toevallig gewacht op een verliesmatch om zo te reageren. Zo heeft men altijd wel een excuus natuurlijk, want je gaat van nu tot het einde van het seizoen nog matchen verliezen hoor.

We staan 7de, ondanks onze zware openingskalender.
We staan 7de, ondanks dat onze kern op voorhand (alwéér) tot diep onder de grond geboord werd.
We staan 7de, ondanks de kritiek op de trainer.
We staan 7de, ondanks de massale kritiek, aangespoord door de media, overgenomen door supporters op onze Japanse overnemers.

We hebben, buiten Standard, niet verloren van de "top" ploegen, die we, buiten Brugge, nog allemaal thuis moeten treffen.

Maar we hebben eens een slechte match verloren, we blijven allemaal thuis zou ik zeggen!!!

STVVninof

Berichtdoor STVVninof » 01 Nov 2018, 20:03

Gelukkig vallen de resultaten van de concurrenten mee. Nogmaals, hadden echt een dikke zaak kunnen doen bij winst.

242

Berichtdoor 242 » 01 Nov 2018, 20:14

STVVninof schreef:Gelukkig vallen de resultaten van de concurrenten mee. Nogmaals, hadden echt een dikke zaak kunnen doen bij winst.

Off-topic: ZW wint van de Liège. :shock: Dat beloofd voor zondag.

Tompie

Berichtdoor Tompie » 02 Nov 2018, 08:04

Vouch schreef:
toyotacorolla schreef:Vorig seizoen ook een goede start en daarna slap terug gevallen.

Dit jaar zit er net dat meer kwaliteit en veel meer organisatie in de ploeg. PO I kan, maar dat is nog net wat te hoog gegrepen, denk ik. Maar een terugval zoals vorig jaar gaat er, naar mijn gevoel, niet komen.

Meer kwaliteit, misschien. Maar jammer genoeg niet evenredig verdeeld over de verschillende posities.

Onze twee flankverdedigers zijn geen flankverdedigers.
Er is geen waardig alternatief voor Boli.
We hebben een overload aan spelers die graag naar binnen trekken/centraal spelen en de bal in de voet krijgen, maar amper een échte flankspeler.

Los die zaken op en je kan meedoen voor PO1. De Japanners mikken op PO1 op 3 seizoenen tijd dus het kan zeker.

Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.

Mikman

Berichtdoor Mikman » 02 Nov 2018, 12:50

Dit is een ploeg op rond plaats 8-10 te draaien, dus ze staan op hun plaats. Alles bij elkaar hebben we ook iets te weinig punten gekregen in verhouding met het geleverde spel. Het is goed dat Brys zegt dat ze voor PO1 gaan, er zijn tijden geweest dat zo'n comfortabele start tot een gezapig rest van het seizoen had geleid. De doelstelling voor het seizoen was 40 punten en als ze de volgende twee matchen 2 op 6 halen zitten ze perfect op schema. Als je PO1 wil halen, moet je ook het geluk hebben dat één of meer vaste waarden een minder seizoen draaien, dat lijkt dit seizoen niet het geval ( hoewel...).
Wordt het toch PO2, dan moet je daar gewoon heel veel ambitie tonen.

En laten we vooral niet vergeten dat de beker hét hoofddoel van dit seizoen moet worden. Met zo'n gunstige loting moet je daar vol voor gaan.

omeloe

Berichtdoor omeloe » 02 Nov 2018, 13:22

STVVninof schreef:Gelukkig vallen de resultaten van de concurrenten mee. Nogmaals, hadden echt een dikke zaak kunnen doen bij winst.

Hoezo ? Moeskroen en Zulte-Waregem hebben gewonnen , Lokeren heeft toch een punt gehaald op Anderlecht !

Vouch

Berichtdoor Vouch » 02 Nov 2018, 13:58

omeloe schreef:

Hoezo ? Moeskroen en Zulte-Waregem hebben gewonnen , Lokeren heeft toch een punt gehaald op Anderlecht !

:toppie:

Vouch

Berichtdoor Vouch » 02 Nov 2018, 14:03

Tompie schreef:
Vouch schreef:

Meer kwaliteit, misschien. Maar jammer genoeg niet evenredig verdeeld over de verschillende posities.

Onze twee flankverdedigers zijn geen flankverdedigers.
Er is geen waardig alternatief voor Boli.
We hebben een overload aan spelers die graag naar binnen trekken/centraal spelen en de bal in de voet krijgen, maar amper een échte flankspeler.

Los die zaken op en je kan meedoen voor PO1. De Japanners mikken op PO1 op 3 seizoenen tijd dus het kan zeker.

En toch... Dat de ploeg niet uitgebalanceerd is, daar ben ik mee akkoord, maar het geraamte is sterker als vorig jaar.

Soit, 1 op 9 met uitmatchen op Kortrijk en Charleroi en een thuismatch tegen Club. Vroeger hield men hier rekening mee, nu is het mager en zijn we teleurgesteld. We evolueren dus in de goede richting. :)

Zondag winnen en je bent mee met "de goei".

Terug naar “Wedstrijden en spelersnieuws”