Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Bericht door Jones »

Blijkbaar kunnen we geen 2 matchen op 3 dagen aan. We kunnen het niet opbrengen om meer inzet te vertonen dan dit. Erg. Gladon weer niet van de bank en maar blijven opwarmen. Dat blijft niet duren. Gladon gaat dat niet leuk blijven vinden.
Boli weer geen kloten waard. Ceballos zwak ingevallen en Kamada kan niet alles doen he. De sart speelt weer zoals we van hem gewoon zijn : ondermaats.
Koop u nen deftige nr 8 zodat we die De sart zijn gezicht niet meer hoeven te zien. Ik krijgt het gevoel dat hij en Boli blijven erop staan doordat ze Belg of voetbalbelg zijn.
Trouwens : Charleroi scoort op duidelijk buitenspel maar toch gaat het circus weer door. Lijn op hesgoal.com werd getrokken. Zelfs met 2 man buitenspel !! Er zitten Bayats in de tribune he. :devil:
Dit Charleroi was niet fameus en zeker te pakken maar de heren hebben geen zin vooraan.

Ik wil vooraan op links terug Ceballos, op de 10 Bezus, rechts Legaer voor 60' en op de 8 Kamada. Vooraan Gladon, gewoon om te bewijzen dat hij niet beter is desnoods dan de onmondige schlemiel Boli. Na 60' vervang je Legaer door Acolatse en wissel je Ceballos van kant. Dat is offensief spelen !!
Niet zoals vandaag : extra verdedigers ingooien !

Bank : Boli, De sart, Sankhon, Maee, Pirard en Nazon
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Bericht door Stan »

lindoke schreef:Voila, dik verdiend verloren van een Charleroi dat veel gretiger was dan STVV. Ik ga er niet teveel woorden aan vuil maken, maar één ding weet ik zeker. Deze manier van spelen waardoor er zo verschrikkelijk weinig kansen gecreëerd worden gaan STVV gegarandeerd naast POI doen pakken.
PO1, zonder flankaanvallers en spits?
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Bericht door metser »

Juist terug uit het zwarte land . Zozeer ik zaterdag gecharmeerd was zozeer ben ik vandaag gedegouteerd ! Wat was me da ? Echt eerste klasse onwaardig. En dan nog een geweldige ingeving van onze trainer om bij een achterstand spelverdeler "achteruit " nog in te brengen ! Het zal weer enkele maanden duren eer ik nog eens aanwezig zal zijn ! Als je vandaag de krant leest spreken de heren van genoeg kwaliteit voor po1 , wel als je zo speelt als vandaag zal het nog harken worden om de veilige 30 punten te halen. SHAME ON YOU !
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Bericht door Brusselmans »

metser schreef:Juist terug uit het zwarte land . Zozeer ik zaterdag gecharmeerd was zozeer ben ik vandaag gedegouteerd ! Wat was me da ? Echt eerste klasse onwaardig. En dan nog een geweldige ingeving van onze trainer om bij een achterstand spelverdeler "achteruit " nog in te brengen ! Het zal weer enkele maanden duren eer ik nog eens aanwezig zal zijn ! Als je vandaag de krant leest spreken de heren van genoeg kwaliteit voor po1 , wel als je zo speelt als vandaag zal het nog harken worden om de veilige 30 punten te halen. SHAME ON YOU !
Da noemt men decompressie ! :roll:
Het is niet mogelijk om u voor een tweede keer op 3 dagen op te pompen voor een plaats in de top 6 !
Het DNA van de club noemt men dat ! :roll:
Dit was weer zoooooooo voorspelbaar !

Welke schele zever moet ik nog allemaal gaan aanhoren ?
Ne spits die werkt ? Ocharme 2 goals in 13 matchen ...
Nee mennekes, zo geraakt ge er nie, echt nie !

De Japanners, voor wie ik veel respect heb, hebben nog wat knopen door te hakken deze winter !!!
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Bericht door Positivo »

Zou het kunnen dat we Bezus (fel) missen ?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Bericht door Jacques »

Ongetwijfeld. Het gebrek aan ideeën is pijnlijk. Enkel Kamada probeert iets. Van de rest van het middenveld en de flanken, die van (te) ver moeten komen, gaat geen enkele dreiging uit. Kan er iemand zich een goede inspeelpass naar voren van De Sart voor de geest halen de laatste weken? Bezus leidt in zijn dadendrang regelmatig balverlies, maar hij probeert tenminste wat. Zonder hem zit er aanvallend weinig of geen lijn in het spel.

En, zoals iemand hier ook al aanhaalde, wil er iemand onze flanken eens zeggen dat het niet verboden is om ook eens over hun man te gaan en een voorzet te trappen i.p.v. altijd naar binnen te knijpen en balleke breed te leggen? Er volgt negen keer op tien zelfs geen schot of echte actie. Daar kan ik ook nog op verdedigen hoor.
Overdrijven is een kunst
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Bericht door tweety »

Jacques schreef:En, zoals iemand hier ook al aanhaalde, wil er iemand onze flanken eens zeggen dat het niet verboden is om ook eens over hun man te gaan en een voorzet te trappen i.p.v. altijd naar binnen te knijpen en balleke breed te leggen? Er volgt negen keer op tien zelfs geen schot of echte actie. Daar kan ik ook nog op verdedigen hoor.
Inderdaad, vooral Botaka doet dat constant. Acolatse gaat af en toe wel eens buitenom (vooral tegen Brugge dat hij dat regelmatig, viel ook de eerste goal uit), maar gisteren ook veel te weinig.
De keren dat het wel gebeurt is het gevaarlijk of goal.
vb Acolatse op standard en zoals al gezegd tegen Brugge.
Wij gebruiken de flanken veel te weinig. Dat komt ook grotendeels omdat zowel botaka als Acolatse en de norre eigenlijk die rol van enkele flanken niet goed invullen.
We missen die diepgang en snelheid. Iets wat Legaer wel telkens probeert te brengen.
Ceballos zou dat op de linkerkant ook moeten kunnen brengen (in 4-3-3), maar die is zo balverliefd dat hij hem uit steppe zijn handen zou gaan halen om hem toch maar te hebben.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Bericht door voetballiefhebber »

Blijkbaar kunnen ze zich niet altijd opladen tegen ploegen die niet in de top 6 staan. Misschien kan Zulte-Waregem zijn remonte zondagavond definitief inzetten, STVV kennende.
moanverke
Berichten: 314
Lid geworden op: 26 jul 2011, 18:27

Re: Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Bericht door moanverke »

242 schreef:Charleroi deed gisteren wat STVV niet kon zaterdag, winnen van een topclub.

In navolging van de stayen-tifo 'welcome to the circus of hell', deze pierrot: https://www.youtube.com/watch?v=1aD8r5ANa1g

Do schilt toch iet be och, zur :gek:
The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does. Phil Woosnam - Welsh soccer player and manager.
ronnieking
Berichten: 383
Lid geworden op: 26 nov 2010, 13:23

Re: Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Bericht door ronnieking »

Ik was zaterdag nog eens aanwezig op Stayen. Ik heb me goed geamuseerd met wat ik te zien kreeg. Een leuke pot voetbal met een thuisploeg die er vol voor gegaan is tot de laatste minuut en oververdiend nog een puntje wist te behalen. Wat ik wel gemist heb is beleving rondom mij. Ik zat in vak F, precies tussen een stel lijkbidders, tjonge, speel zo een match tig jaren terug en iedereen stond op de banken, niets van dat nu... wat een dooie boel... als je iets roept heeft iedereen je in de mot al ben je niet goed wijs.... als ik zo naar een match moet kijken blijf ik thuis achter mijn TV alsof ik kijk naar een doodsaaie film of een andere vervelende documentaire om mijn tijd maar wat om te krijgen... enfin het voetbal had me ten minste nog kunnen bekoren. Wat me deed twijfelen om nog eens een kaart te kopen voor tegen Zulte, toch de match tegen Chalala maar afwachten. Wat ik daar te zien kreeg was het tegenovergestelde van zaterdag... man, dit was gewoon slecht, geen excuus...nee, de keus voor zondag is een logisch gevolg... thuis achter de buis.... dat ze me maar eens ongelijk geven en de pannen van het dak spelen op de versleten plastiek en dat de supporters nog eens uit hun dak kunnen gaan...of kunnen die dat nog wel ?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Bericht door Jacques »

Is dat niet wat overdreven? Het was gisteren slecht, niemand die dat betwist, en bijgevolg moet er zondag dan ook gewoon gewonnen worden, maar om dan voor 1 slechte match en omdat je in het foute vak bent gaan zitten tegen Brugge ineens thuis te blijven?
We staan bijna halverwege de competitie nog altijd 7de, op 2 punten van PO1 en tenzij Kortrijk straks met 4 doelpunten verschil wint, blijven we daar na deze speeldag ook gewoon staan. Wie moet er hier feitelijk wiens ongelijk bewijzen, vraag ik me dan af.
Overdrijven is een kunst
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Bericht door Positivo »

Zulte zal hier komen spelen met het mes tussen de tanden.
Die komen hier om te winnen. Die hebben geen andere keuze meer !
Denk maar niet dat, dat een “walk over” wordt !
Als er met dezelfde ingesteldheid gestart wordt als tegen Club Brugge zit puntengewin er in...als er gespeeld wordt zoals tegen Charleroi ..... begin dan maar met kaarsen (of oosterse geurstokjes) te branden.
ronnieking
Berichten: 383
Lid geworden op: 26 nov 2010, 13:23

Re: Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Bericht door ronnieking »

Jacques schreef:Is dat niet wat overdreven? Het was gisteren slecht, niemand die dat betwist, en bijgevolg moet er zondag dan ook gewoon gewonnen worden, maar om dan voor 1 slechte match en omdat je in het foute vak bent gaan zitten tegen Brugge ineens thuis te blijven?
We staan bijna halverwege de competitie nog altijd 7de, op 2 punten van PO1 en tenzij Kortrijk straks met 4 doelpunten verschil wint, blijven we daar na deze speeldag ook gewoon staan. Wie moet er hier feitelijk wiens ongelijk bewijzen, vraag ik me dan af.
Zeg me dan eens waar het juiste vak is, achter de goal ? Daar moet je misschien nog zijn qua sfeer, akkoord. Maar om de match goed te kunnen volgen zit ik liever ergens aan de zijkant... altijd zo geweest.... foute vakken nu qua beleving van A tot K... ik kan de vergelijking heel goed maken met vroeger, ga al een paar jaartjes mee..geloof me het was anders, de oude tijd, als je het quasi met de paplepel hebt meegekregen om voetbal mee te beleven, echt mee te beleven en daar niet te zitten als zoutzakken (de uitzonderingen niet te na gesproken) is het nu heel bedroevend om dat te moeten vaststellen. Iedereen moet voor zich uitmaken of dat belangrijk is of niet, voor mij is het part of the game... en heel belangrijk...Wanneer dat nog niet kan tijdens een match als tegen Brugge, dan is dat heel droevig... voetbal is emotie, mee beleven...niet alleen achter de goal. Ik hoop dat het ooit terugkomt maar ik vrees er voor. Andere generaties....
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Bericht door Smurf »

Ik kom er toch nog eens terug. Het was dus absoluut buitenspel.
Voor het overige wel een verdiend verlies. Maar moeten wij de enige ploeg zijn die telkens verdiend moet winnen? Elke ploeg speelt al wel eens een mindere wedstrijd en gaat dan toch nog met de punten lopen. En ja, dat zou hier ook gekund hebben. Als de VAR zijn werk doet heb je al een (onverdiend) punt. En bal van De Sart aan het eind van de 1e helft kan er zomaar in. Bij het schot van Ceballos stond de keeper van Charleroi ook aan de grond genageld en De Norre krijgt nog de ultieme kans.
Maar het was inderdaad één van de mindere wedstrijden van het seizoen. 1 op 9 is niet goed, al zit er met de wedstrijd tegen Club Brugge toch de beste prestatie in een heel lange tijd tussen.
Halen we met deze ploeg PO1? Meer dan waarschijnlijk niet. Ook al omdat de grote ploegen op dit moment al wat punten voorsprong hebben. En Antwerp lijkt me dit seizoen echt wel klaar om PO1 te halen.
Komen we met deze ploeg in de problemen? Lijkt me ook sterk.

Nog maar eens even Boli. Ja, hij scoort te weinig! Dat ontkent niemand. Maar hij is je aanspeelpunt vooraan. En dat doet hij echt wel heel goed (meestal tegen meerdere verdedigers). Zet daar iemand bij,die met de ogen toe scoort en we staan veel verder. Dus graag een scorende spits erbij. En met erbij bedoel ik: bij Boli. Want als je er eentje hebt die enkel de balletjes tegen het net stampt maar voor de rest niks uitvoert, scoren we nog minder. Waarom? Omdat we dan niet eens voorin geraken.

De Sart wordt hier ondertussen ook vlotjes afgebroken. Jonge gast, Belg, heeft best al mooie dingen laten zien. Maar heeft het op dit moment best wel moeilijk. Tijd geven. Mag gerust eens op de bank hoor. Bezus op die positie, lijkt me (zoals door anderen aangegeven) zeker een optie. Bezus mis je trouwens overduidelijk. Akkoord Asamoah komt beter uit de verf, maar we geraken er niet echt ver mee (op aanvallend vlak). Geen verwijt naar Asamoah toe.

Botaka krijgt veel krediet van Brys. Hij kan moeilijk anders nadat hij 'm kapitein gemaakt heeft en duidelijk gezegd heeft dat hij de rechtsback wordt.

De onenigheid hier op het forum ligt volgens mij aan het verwachtingspatroon. Als je echt gelooft dat we PO1 moeten spelen, dan ben je niet tevreden. Maar volgens mij is die doelstelling niet realistisch. Misschien kan dit wel als de Japanners gedurende de komende jaren de kern stelselmatig versterken op kwalitatief gebied. kwantiteit hebben we op dit moment zelfs iets te veel.
Maar dat is lange termijn denken en dat is blijkbaar niet meer van deze tijd (analisten, kranten, SOMMIGEN OP DIT FORUM,...)!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Bericht door Jacques »

ronnieking schreef: Zeg me dan eens waar het juiste vak is, achter de goal ? Daar moet je misschien nog zijn qua sfeer, akkoord. Maar om de match goed te kunnen volgen zit ik liever ergens aan de zijkant... altijd zo geweest.... foute vakken nu qua beleving van A tot K... ik kan de vergelijking heel goed maken met vroeger, ga al een paar jaartjes mee..geloof me het was anders, de oude tijd, als je het quasi met de paplepel hebt meegekregen om voetbal mee te beleven, echt mee te beleven en daar niet te zitten als zoutzakken (de uitzonderingen niet te na gesproken) is het nu heel bedroevend om dat te moeten vaststellen. Iedereen moet voor zich uitmaken of dat belangrijk is of niet, voor mij is het part of the game... en heel belangrijk...Wanneer dat nog niet kan tijdens een match als tegen Brugge, dan is dat heel droevig... voetbal is emotie, mee beleven...niet alleen achter de goal. Ik hoop dat het ooit terugkomt maar ik vrees er voor. Andere generaties....
Ik heb ook andere tijden gekend hoor, draai al mee sinds Kingambo nog het spektakel verzorgde en Davidts penaltyheld tegen Anderlecht was in de beker. Je hebt gelijk dat het vroeger beter was qua sfeer, spontaner, vuriger en luider. Ook achter de goal hoor, waar ik soms feeling voor de match mis. Ik vind de sfeer zeer belangrijk, want het is zowat het enige dat ons onderscheidt van de Moeskroens en Eupens van deze wereld, maar geloof me, het is nu al (een beetje) beter dan vorig seizoen. We gaan volgens mij stilaan terug de goede richting uit en dus moeten we door doen en niet afhaken. Door af te haken maak je onbewust en ongewild het probleem alleen maar erger. Als iedereen die sfeer wil, afhaakt wegens "geen sfeer" wat blijft er dan over? Juist ja, zoutzakken zonder sfeer. Fijn hoor en de laatste mag het licht uit doen, terwijl de rest thuis tegen vrouw/man/hond/kat aan het klagen is dat het vroeger toch allemaal beter was. Die sfeer in het stadion komt niet alleen van boven, onder of langs u, maar ook van u. Als we sfeer in het stadion willen, hebben we iedereen nodig, in het bijzonder zij die hun keel willen opentrekken of dat nu op Oost, Zuid, West, A, K of Afrika is.

En we kunnen toch ook niet bij iedere slechte match afhaken? Wat zijn wij? Juffertjes van Anderlecht die alleen maar voor kaviaar en champagne komen? Zijn we 25 jaar geleden thuis gebleven, omdat we afgedroogd werden door Abdellah Mateso en KTH Diest? Of toen we met Lippens en Van Marcke bijna in 3de stonden? Dan gaat ge nu toch niet thuis blijven, omdat we als 7de in de stand net tegen Charleroi een slechte match gespeeld hebben en omdat de sfeer tegen Brugge niet was wat je ervan verwacht had? ieder zijn keuze, maar het spijt me, ik kan daar met mijn hoofd niet goed bij.

Gisteren was slecht, zondag moet veel beter, qua spel en resultaat. Dat is het leven, dat is het spel. Als we zondag winnen en met wat geluk terug in de top 6 opduiken, staan we weer op de banken. Ik denk trouwens niet dat we die top 6 uiteindelijk zullen halen, wel top 10, maar ik wil er wel voor mee strijden tot het einde, een aantal mooie resultaten halen, hopelijk en passant wat volk zien terugkeren en sterke bekercampagne neerzetten. Als we daarin slagen, is dit seizoen voor mij meer dan geslaagd, ook met een non-match in het Zwarte Land.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie