Speeldag 14: STVV - Zulte Waregem (04.11.2018 - 20u00)

Alles over de wedstrijden van STVV
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 14: STVV - Zulte Waregem (04.11.2018 - 20u00)

Bericht door smol »

Hoewel sommige op dit forum de kop van De Sart niet meer willen zien net zoals de kop van Boli hebben beiden een voet in de terugkeer vanavond.

Leer toch eens met wat kennis naar een voetbal wedstrijd te kunnen ipv met kleppen op.
En ja beiden hebben al slechte wedstrijden / momenten gekend maar hebben wel degelijk hun waarde voor dit STVV.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 14: STVV - Zulte Waregem (04.11.2018 - 20u00)

Bericht door voetballiefhebber »

Een gelukkige zege met voor één keer hulp van de arbitrage. Redelijk in het begin had hij ook een penalty kunnen geven voor Zulte-Waregem. Die 0-2 wordt onterecht afgekeurd door VAR en scheids. Bij die fase kreeg Harbaoui ten onrechte zijn eerste gele kaart die hen nog zuur opbrak. Als je onderaan staat zit het vaak ook nog eens tegen. Bij STVV kon men er in het verleden ook over meespreken.

De Norre en Botaka hadden het heel moeilijk. Endo en Ceballos verzopen zowat op het middenveld. Boli vond ik voor de rust eigenlijk één van de minst slechte kanaries. Hij probeerde een aantal keer de bal goed bij te houden tot er iemand was aangesloten. Toen kon Bossut een zetel naast het doel zetten en rustig toekijken.

Buya viel eens wat meer gedreven in, vind ik. Zelfs het proberen zat er bij zijn vorige invalbeurten niet echt in.
Hasselt Steunt STVV
Berichten: 214
Lid geworden op: 20 apr 2012, 20:34

Re: Speeldag 14: STVV - Zulte Waregem (04.11.2018 - 20u00)

Bericht door Hasselt Steunt STVV »

De gecontesteerde beslissingen die in ons voordeel uitvielen, hier op een rijtje:

https://sporza.be/nl/2018/11/04/enkele- ... zulte-war/

- De afgekeurde 0-2 wegens buitenspel lijkt me correct; speler Z-W staat toch net buitenspel.
- De afgekeurde 0-2 wegens voorafgaande ellenboogstoot Harbaoui jegens De Norre: discutabel,beiden maken zich breed in het kopbalduel, maar Hamdi
lijkt me Casper toch een tik te geven
- De niet gefloten strafschop voor Zulte: er is licht contact, maar de speler van Zulte gaat wel theatraal tegen de grond. Niettemin komen we hier goed
weg.
- De tweede gele kaart voor Harbaoui: raakt in het duel met Ceballos in eerste instantie de bal, die hij niet volledig ontzet waardoor Ceballos in balbezit
blijft, maar hij lijkt uit evenwicht gebracht en valt, al zie ik geen contact tussen het been van Harbaoui en Ceballos...

Wat jullie?
Laatst gewijzigd door Hasselt Steunt STVV op 05 nov 2018, 10:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Schimpen steunt STVV
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Speeldag 14: STVV - Zulte Waregem (04.11.2018 - 20u00)

Bericht door Yellow Feaver »

Ik lees overal negatieve commentaar op de wedstrijd van Botaka. Ik ben geen fan maar vandaag vond ik hem een van de beteren.
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 14: STVV - Zulte Waregem (04.11.2018 - 20u00)

Bericht door Dreke »

Wat me opviel:
- Het grote contrast tussen de eerste en de tweede helft.
- Ceballos, auch...
- Het koekje van eigen deeg voor Zulte met dat tijdrekken.
- Het zat er bovenarms op tussen Kamada en Turay na de match. Er kwam serieus wat bluswerk bij kijken...
A loyal football fan only supports the shirt...
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 14: STVV - Zulte Waregem (04.11.2018 - 20u00)

Bericht door STVV-fan »

We hebben zeer veel geluk gehad.

De fout op Bongonda is penalty.
Het duel met Harbaoui is in mijn ogen geen fout. Dit is een duel gelijk een ander
De "fout" op Ceballos is geen fout. Harbaoui tackelt op de bal. Ceballos weet dat Harbaoui al geel heeft en doet er een schep bovenop.

Je kan zeggen van Buya wat je wil, maar hij heeft wel een assist achter zijn naam :grappig: :cool:

Wat scheelde er tussen Buya en Kamada na de match dan? Niet gezien
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Speeldag 14: STVV - Zulte Waregem (04.11.2018 - 20u00)

Bericht door Trunekson »

Tja remember Zulte-Stvv vorig jaar, toen Dury bijna op het veld sprong bij de 2de gele kaart van Dussaut en het theatraal neergaan van Kaya. :cool:
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 14: STVV - Zulte Waregem (04.11.2018 - 20u00)

Bericht door Vouch »

STVV-fan schreef:We hebben zeer veel geluk gehad.

De fout op Bongonda is penalty.
Het duel met Harbaoui is in mijn ogen geen fout. Dit is een duel gelijk een ander
De "fout" op Ceballos is geen fout. Harbaoui tackelt op de bal. Ceballos weet dat Harbaoui al geel heeft en doet er een schep bovenop.

Je kan zeggen van Buya wat je wil, maar hij heeft wel een assist achter zijn naam :grappig: :cool:

Wat scheelde er tussen Buya en Kamada na de match dan? Niet gezien
Zo zie je maar dat het helemaal niet zwart/wit is allemaal.

Voor mij is de fase met Bongonda geen penalty, De Norre houdt zich net op tijd goed in. Bongonda loopt zich te pletter op De Norre, ja je kunt jezelf ook niet doen verdwijnen.

Op de beelden die ik al gezien heb is niet veel te zien van een fout van Harbaoui, zie je echter de foto van HBvL dan zie je een elleboog. Nja.... dan lijkt t wel een fout en het zal dat beeld wel geweest zijn dat de ref ook zag. (Dat plus de reputatie van Harbaoui op het vlak van ellebogen.) Voor alle duidelijkheid, als de fasen omgekeerd was hadden wij ook weinig begrip gehad, denk ik.

De tackle waar Harbaoui rood krijgt, die kaart geef ik ook niet. Maar de regels strikt genomen, is het een tackle langs achter....

Het mag ook eens meezitten. Nu 4 op 6 tegen Eupen en Anderlecht!
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 14: STVV - Zulte Waregem (04.11.2018 - 20u00)

Bericht door toyotacorolla »

Dury dit is het verschil tussen een topploeg en een degradatie kandidaat zeker? :grappig:
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 14: STVV - Zulte Waregem (04.11.2018 - 20u00)

Bericht door Brusselmans »

Verdiend op basis van de 2de helft.
Waren nog beter dan ZW de eerste helft.

De VAR ? Laat me zeggen "niet mopperen" voor eens ene keer !
We hebben hierna nog een paar beslissingen te goed om van een evenwicht te kunnen spreken, want de balans hangt nog serieus negatief.

Boli ? Echt nie meer normaal !!! Ben benieuwd of Kamada dat geflater kan blijven rechtzetten, want anders ziet het er niet goed uit.
Tomi ? Waar zat die wel overal ? Deed een bijjobke als rechterflank !
Desart ? Eindelijk goed !

4 op 12 in deel 2 ... Zo begon ook deel 1 met 4 gelijke spelen.
Het blijft op deze manier leuk als je voor iets kan strijden, met name plaats 5 of 6, de 4 erboven zijn vliegen en niet meer in te halen.
Een strijd met Gent, Standard, Charleroi en Oostende, misschien Kortrijk is volop bezig.
En ze mogen op 1 na nog allemaal een bezoekje brengen aan Stayen, samen met Genk en Anderlecht.
Dat zijn mooie perspectieven !
wiekes
Berichten: 867
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Speeldag 14: STVV - Zulte Waregem (04.11.2018 - 20u00)

Bericht door wiekes »

terecht afgekeurd elleboog in de nek van de norre , en terecht rood tackle langs achter altijd fout en Harboui moet niet veel zeveren de man met de meeste gemaakte fouten van de jupkes leage nog meer als verdedigers.
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: Speeldag 14: STVV - Zulte Waregem (04.11.2018 - 20u00)

Bericht door geelblauw »

de trainer haalt zijn gelijk weeral. top wissels en wat een verschil tussen eerst en tweede helft. De sterkte van de hele kern is duidelijk. Ook fijn dat hij buya speelminuten gunt. Is nog veel werk aan denk ik, maar zit vooral in zijn kopje denk ik. Het weinige dat ik er al van heb gezien is dat hij heel wat potentieel heeft maar stevig moet wennen aan europa en een nieuwe speelstijl. Maar ook dat krijgt brys er wel in. :heil:
pat@
Berichten: 1065
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 14: STVV - Zulte Waregem (04.11.2018 - 20u00)

Bericht door pat@ »

Het was juist of de scheidstrechter aan het compenseren was voor de voorbije VAR momenten tegen Charleroi en Brugge. Deze floot toch wel heel fel in het voordeel van STVV. Ik had bijna compassie met Dury, bijna :grappig: .

De eerste helft heb je licht overwicht maar moet je niet mopperen als het 0-2 is. De 2de helft worden ze precies wakker geschud en probeerden ze met vlot combinatievoetbal naar voor te spelen, de intentie was er ook al lukte het niet veel. De Norre was gisteren wel heel bleek en het leek ook of hij niet vol in duel durfde gaan. Botaka speelt toch met zo weinig spelvreugde, precies of die gozer voetbalt niet zo graag. Hij speelde wel een degelijke 2de helft. Ceballos speelde een zeer slechte eerste helft (een wonder dat hij bleef staan) maar bedankte de trainer dan toch met een veel betere 2de helft. Dat gaat vuurwerk geven als Bezus terug is. Voor mij mag Asamoah toch eens uit de ploeg met na dat hij de bal heeft kunnen controleren dat constant zoeken naar het record "zoveel mogelijk rond je as draaien" om dan breed of naar achter te spelen. Endo komt volgens mij tot zijn recht op natuurlijk gras aangezien hij niet de snelste en beweeglijkste speler van zijn allen is. Wel weer jammer voor Boli, want hij kapt die speler uit zoals het een bonkige spits betaamt maar de afwerking is toch zo moeilijk.

Op naar Eupen, waar een 3 punter broodnodig is met het oog op PO-1 en de loodzware kalender daarna, met achtereenvolgens Anderlecht, Antwerp uit en thuis Standard.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 14: STVV - Zulte Waregem (04.11.2018 - 20u00)

Bericht door STimVV »

Wat ik hier nergens lees, maar wat ik hoop dat toch duidelijk was: Brys liet de ploeg in de 1e helft in een 4-4-2 spelen. En dat liep voor geen meter. Tommy speelde rechtsback, Botaka rechtshalf, Ceballos linkshalf. Zowel Ceballos als Botaka kwamen dan het centrum ingetrokken bij balbezit en liepen alle ruimtes dicht. Brys krijgt terecht complimentjes voor de overwinning en het feit dat hij de match wist te keren. Maar als die 2e goal niet afgekeurd zou worden verlies je gewoon, ook door een beslissing van de coach.

In de 2e helft schakelden we weer over naar de 3-5-2 en ging het meteen een stuk beter. Ook dankzij het feit dat DeSart nog eens op z'n beste positie mocht inkomen. Daar is lof dan weer op zn plaats voor zowel coach als DeSart.
Door het ontbreken van Bezus en Ceballos speelde Alexis de laatste weken weer een rijtje hoger, en dat ligt hem gewoon niet. DeRoeck probeerde dat vorig seizoen ook véél te lang. DeSart moet spelen op de 8. Langs een verdedigende middenvelder, en geen rij hoger. Dat toonde hij gisteren. Achter de spits zijn Ceballos, Bezus en Kamada beter.

Er zijn eigenlijk 3 spelers voor 2 posities achter de diepe spits: Kamada, Bezus, Ceballos. En er zijn ook 3 spelers voor 2 de posities vlak voor de verdediging: Asamoah, Endo, DeSart. (DePetter als 4e keuze)
Als je speelt met én Asamoah, én DeSart, én Endo "marcheert" het niet. Dat is er 1 te veel. DeSart was daar deze keer het slachtoffer van. Brys zette hem terecht op de bank omdat hij de laatste weken zwak speelde op een positie waar hij het zelden echt goed deed. Komende week zal het Endo wel weer zijn die op de bank zal zitten ten voordele van DeSart.

De laatste weken mag ook duidelijk zijn dat we Bezus geweldig missen. We creëeren veel te weinig kansen sinds hij ontbreekt. Tijdens de rust zei ik nog: "Boli mist geen opgelegde kansen meer sinds Bezus er niet meer bij is." Vlak na rust zet hij zichzelf dan knap vrij voor de keeper en slaagt hij er toch weer in om het niet af te maken. Doet hij dat wel dan maakt hij een schitterende goal die hij volledig zelf creëerde. Zet Harbaoui bij ons in de spits en we hebben een pak punten meer. (die scoorde er afgelopen donderdag al 2, en gisteren maakte hij er ook weer 2 af. Boli 2 op een half seizoen)
Ik vond de invalbeurt van Buya trouwens weer om te janken...Boli staat dus terecht in de ploeg.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 14: STVV - Zulte Waregem (04.11.2018 - 20u00)

Bericht door lindoke »

Ik blijf erbij dat we te weinig concreet creëren. Er wordt teveel door het centrum geprobeerd waar het bovendien meestal potdicht zit. Ook moet het inspelen heel gedoseerd gebeuren als het door het centrum moet gaan en dat is ook een probleem. De weinige ballen die van op de flank kwamen zorgden bijna altijd voor gevaar.

Ik ben het niet eens met de mening hier op het forum dat Asamoah eruit zou moeten. Je hebt niemand die meer balvast is als hij en de ploeg kan laten opschuiven. Dat hij af en toe rond de as draait is omdat hij geen aanspeelmogelijkheden ziet omdat er voor hem te weinig zonder bal bewogen wordt. Maar voor mij is Asamoah een absolute certitude bij dit STVV
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Plaats reactie