Speeldag 16 : STVV -RSC Anderlecht (25/11/18 - 18 uur)

Alles over de wedstrijden van STVV
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 16 : STVV -RSC Anderlecht (25/11/18 - 18 uur)

Bericht door Vouch »

Hein zijne zever, daar moet ge niet te fel naar luisteren.

Toch efkes, we spelen goed, we hebben een goeie ploeg maar Anderlecht (met AL ZIJN SLECHTE VOETBAL EN MISERIE!) staat wel nog steeds in de top 4. Het is niet zoals bij die andere "topclubs" die in een slecht seizoen ergens tussen plaats 6 en 10 draaien. Nee, hoe slecht ze ook spelen en hoeveel iedereen er ook mee lacht, Anderlecht zal altijd meedoen voor de eerste 3 plaatsen. Wat dus natuurlijk ook wil zeggen dat ze genoeg punten pakken en matchen winnen...

Schrik moeten we er hélemaal niet voor hebben, maar we mogen het toch echt niet te licht opnemen, hoor.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 16 : STVV -RSC Anderlecht (25/11/18 - 18 uur)

Bericht door enrique »

In het Astridpark moet er iets te zien zijn of de trainer ligt buiten
Perusevic lag buiten en ze stonden op 1...
Heintje zal maximum het einde vh seizoen halen
Als zijn ploeg zo blijft voortploeteren, vrees ik nog erger
Dit terzijde
Dat er met die man iets scheelt, is al lang duidelijk
Altijd op randzaken focussen om de aandacht van zijn eigen middelmatig ploegje af te wenden
Niks van aantrekken
Zorgen dat er maandag 10 bladzijden klaagzang in de gazet staan
Dan hebben we er een paar ingelegd...
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 16 : STVV -RSC Anderlecht (25/11/18 - 18 uur)

Bericht door Positivo »

Niet bomvol. Maar goed gevuld lijkt me.
Tenslotte is ring 2 van west tribune niet open.
West tribune is niet helemaal uitverkocht.
Maar toch nog wat méér dan tegen Brugge.
10,000 lijkt me inderdaad haalbaar ...
Dit lijkt me een enige gelegenheid om aan "zieltjes winnen" te doen.
6 op 6 in de komende twee wedstrijden en het zit ok tegen standard ...
Zijn er loketten morgen nog open ?
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 16 : STVV -RSC Anderlecht (25/11/18 - 18 uur)

Bericht door Vouch »

Als ik ga kijken op de online verkoop zie ik dat er nog beetje plaats is op Noord, en er nog een stuk meer kaarten verkocht zijn op Oost (in K vb maar 14 vrije plaatsen meer) en West dan tegen Club (toen 10.132 toeschouwers volgens HLN en HNB). Maar nu zou er minder volk zijn dan tegen Club? Zit het bezoekersvak dan niet vol? Want anders snap ik er niet veel van.

Enfin, vertrouwen gaat te paard en komt te voet, je wint geen duizenden mensen terug op een half seizoen tijd. Ten andere, veel mensen hebben het vorige seizoen nog in gedachte, met ook een goede eerste seizoenshelft en een serieuze terugval daarna.
Vroeger (en dan spreek ik sinds 2004) zat er trouwens ook zelden meer dan 11.000 man bij een topmatch op Stayen.... De lakmoesproef is de match tegen Standard binnen enkele weken, vorig seizoen 6.000! man op Stayen, en ik geloof dat het jaar ervoor niet veel beter was. Als je dan terug rond de 10.000 kunt draaien, ben je echt wel terug vertrokken. Maar daar gaat de wedstrijd van morgen bepalend voor zijn.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 16 : STVV -RSC Anderlecht (25/11/18 - 18 uur)

Bericht door Positivo »

Ben nog eens gaan kijken.
In zuid kun je de meeste vakken (op 2 na) niet meer aanklikken. die zitten dus (ei)vol.
Oost zit zo goed als vol - West een 200 tal plaatsen.
Over het bezoekersvak hebben we dus geen info.
Samengevat : beduidend meer dan tegen Club Brugge.
We kunnen inlopen op de koplopers. Wie weet worden de Japanners euforisch ? Kunnen ze dat gegeven dik verlappen in Japan .... besluiten ze om in de winter een gooi te doen naar ? positief denken hé mannen.
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 16 : STVV -RSC Anderlecht (25/11/18 - 18 uur)

Bericht door Hallo-Tokyo »

Je zal noord bedoelen.
De bezoekers is zuid.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 16 : STVV -RSC Anderlecht (25/11/18 - 18 uur)

Bericht door Positivo »

Hallo-Tokyo schreef:Je zal noord bedoelen.
De bezoekers is zuid.
Met al dat beter nieuws raakt ne mens het noorden kwijt ( het zuiden dus ook ....)
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 16 : STVV -RSC Anderlecht (25/11/18 - 18 uur)

Bericht door lindoke »

Voor wie thuis op tv aan het kijken is. Was het effectief penalty voor Anderlecht?
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 16 : STVV -RSC Anderlecht (25/11/18 - 18 uur)

Bericht door smol »

@ Lindoke, ja het was penalty, Steppe was net te laat.

Match die meerdere malen kantelde, en gelukkig op het juiste ogenblik in ons voordeel !
Texeira had Anderlecht vroeg in de match dood kunnen (moeten) doen maar miste onbegrijpelijk.
Maar na de 1-1 en 1-2 hebben we enkele malen ook wat mazzel gehad.
Brys doet de match kantelen door Botaka te wisselen en De Norre in te brengen tegen Amazu. Botaka had hier totaal geen vat op.
Volgende week naar Antwerp. Verschillende hier zullen misschien gelukkig zijn dat Boli zijn 5e gele kaart pakte, maar net hier in dergelijke matchen gaan we zijn balvastheid missen. Hij speelde vandaag weeral een sterke match !
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 16 : STVV -RSC Anderlecht (25/11/18 - 18 uur)

Bericht door toyotacorolla »

Was geen strafschop.
Zelfs volgens Sonck niet, onterechte strafschop
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 16 : STVV -RSC Anderlecht (25/11/18 - 18 uur)

Bericht door lindoke »

smol schreef:@ Lindoke, ja het was penalty, Steppe was net te laat.

Match die meerdere malen kantelde, en gelukkig op het juiste ogenblik in ons voordeel !
Texeira had Anderlecht vroeg in de match dood kunnen (moeten) doen maar miste onbegrijpelijk.
Maar na de 1-1 en 1-2 hebben we enkele malen ook wat mazzel gehad.
Brys doet de match kantelen door Botaka te wisselen en De Norre in te brengen tegen Amazu. Botaka had hier totaal geen vat op.
Volgende week naar Antwerp. Verschillende hier zullen misschien gelukkig zijn dat Boli zijn 5e gele kaart pakte, maar net hier in dergelijke matchen gaan we zijn balvastheid missen. Hij speelde vandaag weeral een sterke match !
Ja Botaka was vandaag erg zwak. Het verwonderde me echt dat Brys hem er al zo vroeg af haalde omdat hij toch een boontje voor hem lijkt te hebben. Maar het gevaar op de flank van Botaka was te groot en je zag het van ver aankomen dat dit desastreus ging aflopen als Botaka was blijven staan. Ik vind hem verdedigend toch erg beperkt hoor.

RSCA was voetballend tamelijk goed hoor. Maar ze verliezen door individuele fouten.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 16 : STVV -RSC Anderlecht (25/11/18 - 18 uur)

Bericht door STVV-fan »

hamster schreef:Laatste berichtje: ben niet zeker dat het abo/niet abo regeltje in lijn is met de discrimatiewetgeving. Discriminatie is het maken van een onderscheid.
Nee hamster.

Discriminatie is het maken van onderscheid zonder een (juridisch) objectieve verantwoording

@ Toyota: Amuzu gaat haast liggen nog voor Steppe hem raakt, maar Steppe raakt hem wel.

Zeer licht, dat wel, maar gebeurt het bij ons schreeuw ik moord en brand.
Hij raakt hem
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 16 : STVV -RSC Anderlecht (25/11/18 - 18 uur)

Bericht door STVV-fan »

By the way, als Boli serieus zijn vijfde geel gepakt heeft, ziehier dan het belang om Gladon en/of Buya en/of Nazon meer speelkansen te geven.

Vooral Gladon dan.

Wordt puzzelen, maar ik zou niet "zonder spits" gaan spelen op Antwerp.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 16 : STVV -RSC Anderlecht (25/11/18 - 18 uur)

Bericht door Jacques »

Mooie overwinning, zonder eigenlijk heel goed te spelen. We begonnen goed, met een verdiende snelle voorsprong en grote misser van Teixeira, na een ingestudeerd nummertje. De scheids had evenzeer kunnen (moeten) voordeel geven aan De Sart die quasi vrij op doel kan afgaan. Nadien geven we de match gaandeweg uit handen. Te weinig duels en te diep inzakken (bewust?) op het middenveld en Amuzu die Botaka steeds meer problemen bezorgde. Binnendoor, buitenom,...ik denk dat Botaka hem geen drie keer wist af te stoppen. Weinig verrassend dat de voorzet voor de 1-1 van zijn voet kwam. Ook centraal niet goed verdedigd. Begin tweede helft hetzelfde verhaal met al vroeg een strafschop en 1-2 nadat Amuzu weer weg was en goed gevonden werd door Verschaeven. Dan toch de reactie van ons. In de eerste plaats ook op de bank, waar Brys Botaka uit zijn lijden verloste en Acolatse bracht waardoor De Norre naar rechts verhuisde. Die deed het beter en wij kwamen terug beter in de match. Teixeira had kunnen (moeten) scoren, maar Tomi deed het helemaal. En dan was het weer aan Daichi met zijn wekelijkse moment. Onwaarschijnlijk dat die bal er in gaat, fout ook van de doelman, maar als je in vorm zit....na nog 25 min strijden maakte Boli uiteindelijk de verlossende 4-2 in de blessuretijd.
Niet onze beste match, maar dat maakt de overwinning niet minder zoet. Onze rechterkant had het moeilijk. In eerste instantie Botaka, maar ook Tomi speelde naar mijn gevoel -ondanks zijn doelpunt- zeker niet zijn beste match. Chapeau wel voor de reactie van de ploeg na de 1-2, ook dankzij de moedige wissel van Brys die zijn zwalpende kapitein naar de kant durfde halen. De Norre deed het goed, zowel links als rechts en ligt met de voorzet op Teixeira aan de basis van de 2-2. Teixeira heeft -opvallend genoeg- nog geen doelpunt achter zijn naam, is op stilstaande fases thans al vaak in een goede positie gekomen, maar hij blijft een krijger en die doelpunten komen nog wel...desnoods in PO1. ;) Bezus toonde ook weer zijn waarde vandaag, vanzelfsprekend bij de 1-0, maar ook bij de 3-2. Om even terug te koppelen naar een discussie eerder deze week: Morioka is een goede voetballer, maar de actie die Bezus daar maakt en de pass op Kamada zie ik met (de huidige) Morioka niet gebeuren. Toch maar eens goed tellen hoeveel die optie lichten juist kost. ;)
De 5de plaats blijft de onze, we sluipen dichter naar de top 4, we hebben de 10 000 aanwezigen gegeven waar ze voor kwamen. Volgende week hopelijk niet verliezen op Antwerp, wat een zware match gaat worden, en ons kwalificeren tegen Mandel en dan kan het weer leuk worden tegen Standard. Trust the process!
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 16 : STVV -RSC Anderlecht (25/11/18 - 18 uur)

Bericht door stvvilvoorde »

toyotacorolla schreef:Was geen strafschop.
Zelfs volgens Sonck niet, onterechte strafschop
en die in de eerste helft, was dat penaltyfout? (als Boli zijn kous kapot getrapt wordt?)
(zag die fase niet eens in de samenvatting)
Plaats reactie