Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door toyotacorolla »

Als je als scheids je niet boven de druk van trainers en publiek kan stellen heb je als ref geen plaats op een voetbalveld.
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door tweety »

Jacques schreef:Een dikke schande was het hoe Antwerp gedurende 30 min ongestraft mocht trekken, duwen en schoppen op alles wat bewoog. Ongezien. Had die Lamkel Ze Bezus zijn oor er af gebeten, was het waarschijnlijk nog geen fout geweest. Die "penaltyfase" op Mbokani was trouwens inderdaad Haroun die De Norre tegen Mbokani duwt. Dat was het nog geweest, had hij daar penalty gefloten. De VAR gisteren was trouwens (weer) Virant. Zelfde als tegen Club die -toeval of niet- ook door de ref/VAR terug in de wedstrijd gebracht werden. Die zouden ze wat voetbal betreft een levenslang beroepsverbod moeten geven. Met zo'n VAR kan je het systeem beter gewoon afschaffen.
Zolang er gasten in die busjes zitten genre Virant en Pots ga je dit soort toestanden hebben.
Die hebben in het verleden op het veld uitvoerig bewezen niet bekwaam te zijn.
Dat gaat niet veranderen door ze voor een scherm te zetten.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door STVV-fan »

Waar een deel Antwerp-supps over zagen en zelfs de reporter op SLN over begint is de vermeende penaltyfout van De Norre op Mbokani.

Was dat niet gewoonweg een fout van Haroun?
Haroun geeft De Norre een (kleine) duw waarbij die tegen Mbokani knalt.

Nog nooit zoveel teamwork gezien in het proberen uitlokken van een penalty
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Hallo-Tokyo »

We zijn niet Antwerp. Wij zijn STVV en gewonnen.
We zijn de verrassing van dit jaar en we zijn niet uitgezongen.
Persoonlijk liever niet teveel media en op onze kousenvoeten PO1 inschuiven.

Maar eerst Mandel....niet zo simpel.
Voetballers lezen de media ook en zweven voor niks nodig.

Als we ze nu niet steunen moeten we dat nooit meer doen...
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Jones »

STimVV schreef:Ik vind trouwens nog steeds dat we veel te braaf zijn wanneer we weeral eens benadeeld worden door de VAR en ref.
Op het veld en er langs, en ook in de media.
Ik zie niemand op het veld kwaad worden, we ondergaan het te veel. Je kan dan zeggen dat je daardoor je energie in je goede voetbal niet verliest.
Maar wat gisteren gebeurde is ook een gevolg van de druk die Boloni de laatste weken op de refs en VAR legde. Gisteren was hij voortdurend de ref aan het bespelen. Zelfs gewoon door naar hem te kijken begon dat piske al te trillen omdat hij bang was iets in zijn nadeel te doen. Ahja, want dan zou hij na de match afgemaakt worden.
Vanuit onze kant hoor ik nu niets, terwijl het een schande was. Zeg toch eens waar het op staat...
* geen rood voor Bolat.
* 3 overduidelijke fouten in 15 minuten die niet gefloten werden en geel verdienden. (Op Endo, Kamada, Bezus).
* bij de 3e was het bingo en werd de gelijkmaker door Antwerp zelfs niet afgekeurd.
Dat zijn 4 fases die normaal gezien resultaatsbepalend zijn. Dankzij onze topmatch was het dat niet, uitzonderlijk. Maar daarom hoef je het niet dood te zwijgen. Net nu zou de kritiek misschien meer aankomen bij de heren want een oorzaak als "frustratie" kan niet gebruikt worden.

Wanneer Hein, Dury, Boloni het gevoel hebben benadeeld te worden zal je dat in alle geuren en kleuren te horen krijgen. Bij ons kraait er geen haan naar en is dat maar allemaal normaal. Gisteren hoorde ik de commentator bij Zulte Waregem zeggen dat het al de 2e keer op korte tijd is dat Zulte benadeeld wordt door de VAR, want ook op Stayen was dat het geval. Of dat nu het geval was of niet maakt al niet meer uit. Het enige wat ze onthouden is dat Dury dat toen vond, dus het was zo... (terwijl die goal terecht werd afgekeurd)
Je moet niet de janker uithangen, maar je moet jezelf ook niet laten doen.
Wat meer laten zien dat we niet met ons kloten laten spelen.
Heb ik ook gedacht, ook wat een trainersstaf we hebben. De roeck is al even vergeten, Ferreira al zeker. Met Brys ga je Europa in. Alleen spijtig van de Azia-cup. Zo missen we onze Samourai o.a. Tegen Genk. We hebben simpelweg een complete ploeg.
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Jebus4life »

Jones schreef:
STimVV schreef:Ik vind trouwens nog steeds dat we veel te braaf zijn wanneer we weeral eens benadeeld worden door de VAR en ref.
Op het veld en er langs, en ook in de media.
Ik zie niemand op het veld kwaad worden, we ondergaan het te veel. Je kan dan zeggen dat je daardoor je energie in je goede voetbal niet verliest.
Maar wat gisteren gebeurde is ook een gevolg van de druk die Boloni de laatste weken op de refs en VAR legde. Gisteren was hij voortdurend de ref aan het bespelen. Zelfs gewoon door naar hem te kijken begon dat piske al te trillen omdat hij bang was iets in zijn nadeel te doen. Ahja, want dan zou hij na de match afgemaakt worden.
Vanuit onze kant hoor ik nu niets, terwijl het een schande was. Zeg toch eens waar het op staat...
* geen rood voor Bolat.
* 3 overduidelijke fouten in 15 minuten die niet gefloten werden en geel verdienden. (Op Endo, Kamada, Bezus).
* bij de 3e was het bingo en werd de gelijkmaker door Antwerp zelfs niet afgekeurd.
Dat zijn 4 fases die normaal gezien resultaatsbepalend zijn. Dankzij onze topmatch was het dat niet, uitzonderlijk. Maar daarom hoef je het niet dood te zwijgen. Net nu zou de kritiek misschien meer aankomen bij de heren want een oorzaak als "frustratie" kan niet gebruikt worden.

Wanneer Hein, Dury, Boloni het gevoel hebben benadeeld te worden zal je dat in alle geuren en kleuren te horen krijgen. Bij ons kraait er geen haan naar en is dat maar allemaal normaal. Gisteren hoorde ik de commentator bij Zulte Waregem zeggen dat het al de 2e keer op korte tijd is dat Zulte benadeeld wordt door de VAR, want ook op Stayen was dat het geval. Of dat nu het geval was of niet maakt al niet meer uit. Het enige wat ze onthouden is dat Dury dat toen vond, dus het was zo... (terwijl die goal terecht werd afgekeurd)
Je moet niet de janker uithangen, maar je moet jezelf ook niet laten doen.
Wat meer laten zien dat we niet met ons kloten laten spelen.
Heb ik ook gedacht, ook wat een trainersstaf we hebben. De roeck is al even vergeten, Ferreira al zeker. Met Brys ga je Europa in. Alleen spijtig van de Azia-cup. Zo missen we onze Samourai o.a. Tegen Genk. We hebben simpelweg een complete ploeg.
Schade zal nog meevallen denk ik, jammer natuurlijk dat het net een wedstrijd tegen Genk betreft, maar op zich missen we ze maar 2 of 3 wedstrijden (3 dus indien Japan de halve finales haalt, wel zeker niet ondenkbaar)
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Since '54 »

Volgend seizoen een VAR voor de VAR
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door bert1924 »

Dezelfde kl...........die je vroeger te grazen namen ,zitten nu in het busje
Het succes van STVV steekt velen de ogen uit.,,Ze willen STVV absoluut uit pl.off 1
We mogen de invloeden van sommige zogenaamde grote clubs niet onderschatten.
Franske
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2010, 09:31

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Franske »

bert1924 schreef:Dezelfde kl...........die je vroeger te grazen namen ,zitten nu in het busje
Het succes van STVV steekt velen de ogen uit.,,Ze willen STVV absoluut uit pl.off 1
We mogen de invloeden van sommige zogenaamde grote clubs niet onderschatten.
Stop toch eens met overall complottheorieën te zien. Denk je nu echt dat die scheids daar op dat moment in die split second mee bezig is? Dan had hij evengoed de ogen kunnen sluiten voor de slaande beweging van Bolat. En de topclubs zijn heus niet bezig met bang te zijn voor STVV en om te proberen hen uit POI te houden. Die zijn vooral bezig met er zelf in te geraken met zo weinig mogelijk energieverlies.

In het WE ook wat op het forum van Antwerp liggen lezen: daar wordt nogal met complimentjes gesmeten naar ons ploegske: "samen met G*nk best voetballende ploeg", "los uitgetikt op het middenveld", "wat een conditie van die spelers", "continu in beweging", "taktisch overklast",... mooi om lezen. Ook opvallend: die mannen komen uit het vagevuur van tweede, staan op een knappe derde plaats op weg naar POI, hebben een gloednieuwe tribune en 90% ligt daar te mekkeren op dat forum dat het geen naam heeft. Zo vergankelijk is het dus allemaal.

Nu onze lijn nog doortrekken en we hebben een fantastisch seizoen. Allemaal vol erachter zou ik zeggen!
pat@
Berichten: 1065
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door pat@ »

De match gevolgd vanuit tribune 4 aangezien ik niet tijdig bij één van de bussen kon zijn (dank u combi) en mijn vriendin toevallig een Antwerp supporter is. De Bosuil is echt wel een voetbaltempel, met die mooie nieuwe hoofdtribune kort op het veld. De nieuwe tribune 2 zou een type worden zoals de Gelbe Wand, ik ben eens benieuwd.

De match zelf was er eentje om niet snel te vergeten, met een scheids die alleen kaarten bij had voor STVV en Brys die zijn kaarten dan maar weer eens goed geschud had voor de match. Er zat veel pit in de spelers en dit 90 minuten lang. Zelfs Botaka liep daar rond als door een wesp gestoken. Man van de match voor mij persoonlijk was Endo, het toonbeeld van onverzettelijkheid gekoppeld aan inzicht en durf. De anderen speelden op hun niveau van de voorbije weken ;-). Ook nog even vermelding voor de pre assist van Casper bij de 1-2, met zijn linker en het juiste effect de perfecte dieptepass gegeven. Wel hebben we de match een kwartier uit handen gegeven de 1ste helft, maar dat is gewoon maar menselijk en part of the game. Wel een gelukje dat we daar niet ergens de 2-1 hadden geslikt, anders had het wel moeilijk kunnen worden. Dat Antwerp publiek stil krijgen bij een 1-2 met nog 20 minuten te spelen, dat kunnen niet veel ploegen zeggen.

Besuz wilt echt wel blijven heb ik de indruk, maar met een loon van 8000? euro kunnen zijn 3 kinderen natuurlijk niet leven. Nee nee, even alle gekheid op een stokje denk ik wel dat dit hoofdstuk tot een goed einde zal komen. Nu op naar Standard zonder Carcéla en Djenépo, kan niet anders dan een makkie worden :yes:
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Jack »

bert1924 schreef:Dezelfde kl...........die je vroeger te grazen namen ,zitten nu in het busje
Het succes van STVV steekt velen de ogen uit.,,Ze willen STVV absoluut uit pl.off 1
We mogen de invloeden van sommige zogenaamde grote clubs niet onderschatten.
Wat een gezever!
Ik denk dat het duidelijk is dat de VAR bijna wekelijks aantoont onbekwaam te zijn, over alle clubs heen.
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door bert1924 »

Franske,zijt ge de operatie over de scheidsrechters en managers al vergeten
Put kon NIET anders dan penalty geven ,want hier zou ws. de VAR wel ingegrepen hebben.
Daarbij heb ik dit weekend verscheidene mensen horen zeggen dat ze zo een scheids no nooit hadden bezig gezien.
En ik zou ook eens willen weten wat Virant en co daar in dat busje deden.
Leg mij anders eens uit hoe het kwam dat scheids VD Driesche 5min met de VAR discuteerde om een strafschop te geven in onze laatste match
op Club Brugge.De Var zegde geen strafschop maar de scheids gaf WEL strafschop
En zo kan ik kan ik een paar tientalle zaken opnoemen hoe STVV de laatste jaren benadeeld is geweest.
Wij hebben dit seizoen slechts 1 maal de var in ons voordeel weten beslissen
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door omeloe »

Ik vind dit grappig ! In gans Belgie zijn er mensen die denken dat "de Bond" iets tegen hun club heeft . En nu Brijs nog die niet verkozen is tot winnaar van de Trofee Raymond Goethals . Weeral jenk , jenk !
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door weekenders »

omeloe schreef:Ik vind dit grappig ! In gans Belgie zijn er mensen die denken dat "de Bond" iets tegen hun club heeft . En nu Brijs nog die niet verkozen is tot winnaar van de Trofee Raymond Goethals . Weeral jenk , jenk !
En wie begint er als eerste over :lol:
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door smol »

bert1924 schreef:Franske,zijt ge de operatie over de scheidsrechters en managers al vergeten
Put kon NIET anders dan penalty geven ,want hier zou ws. de VAR wel ingegrepen hebben.
Daarbij heb ik dit weekend verscheidene mensen horen zeggen dat ze zo een scheids no nooit hadden bezig gezien.
En ik zou ook eens willen weten wat Virant en co daar in dat busje deden.
Leg mij anders eens uit hoe het kwam dat scheids VD Driesche 5min met de VAR discuteerde om een strafschop te geven in onze laatste match
op Club Brugge.De Var zegde geen strafschop maar de scheids gaf WEL strafschop
En zo kan ik kan ik een paar tientalle zaken opnoemen hoe STVV de laatste jaren benadeeld is geweest.
Wij hebben dit seizoen slechts 1 maal de var in ons voordeel weten beslissen
Denk je nu echt dat STVV zich als enige ploeg bekocht voelt door de scheids, bond en de VAR.
Neen alle "kleinere" ploegen hebben dit voor en zelfs de toppers voelen zich regelmatig benadeeld door deze heren.
Onze scheidsrechters zijn gewoon niet bekwaam momenteel en daar moeten we het mee doen.
Als hij echt tegen ons was geweest zaterdag had hij heus wel de mogelijke strafschop gefloten in het voordeel van Antwerp, zijt gerust.
Plaats reactie