Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door smol »

Eveneens goede invalbeurt van De Petter. Effe meegeven aan de trainer dat je er nog staat. Zo moet het !
Henkie-1984
Berichten: 263
Lid geworden op: 22 jul 2017, 19:28

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Henkie-1984 »

We zijn gered, na 16 matchen! 12 op 12! Prachtige match! Beste uitmatch sinds jaren!
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door voetballiefhebber »

Wat een blok, winnaarsmentaliteit tot en met. Mooie combinaties tegen een ploeg die in het begin meer rugby dan voetbal speelde. De scheids trad niet op. Gelukkig haalde hij na 20 of 25 minuten wel een beter niveau. Alhoewel hij de meest faire ploeg 4 gele kaarten gaf, terwijl die mannen die stampten op alles wat bewoog er maar 2 kregen.

Wat een prestatie van Botaka. Vorige week rotslecht tegen Anderlecht en terecht in het begin van de tweede helft vervangen.
Boli werd toch niet echt gemist. Was was Kamada weer sterk en soms ging hij dieper de bal ophalen, vooral in de eerste helft. Bezus was outstanding, maar werd constant aangetrapt.

We mogen niet te vroeg victorie kraaien. Brys kon onze jongens perfect opladen voor Antwerp. De toppers werden bijna allemaal over de knie gelegd. Alleen verlies op Standard als club uit de top 6. We moeten enkel nog naar Club Brugge en voor de rest speelden we al allemaal uit bij de topclubs.
Als ze nu niet te veel steken laten vallen tegen de kleintjes, dan moet PO I zeker mogelijk zijn.

Het Antwerps team levert schitterend werk en dat is dus niet alleen de verdienste van Brys! Heb je Charai aanwijzingen zien geven? Die mannen zijn echt bezeten van het spelletje.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Geel-Blauw »

Manman Brys, sorry dat ik ooit aan u getwijfeld heb.. :oops:
Na deze match is het me helemaal duidelijk deze ploeg kan en moet echt vol voor de beker gaan.
Nie zievere, speile!
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Brusselmans »

Brusselmans schreef:
Jacques schreef:En ook zonder Baby. Dat allemaal samen opent perspectieven. Al zal het nog steeds een zeer lastige opgave worden om een punt of meer te rapen.
Makkie !
:onfire: :onfire: :onfire:
Ik had het toch gezegd ! :cool:

Morgen of zo meer.
Ik ga nu eens op zoek naar een arsenaal lieve naamkes voor die met hormonen volgepropte baardapige vetturk !!!
:fuckyou:
Franske
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2010, 09:31

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Franske »

Zwaar onder de indruk van de knappe prestatie van onze kanaries. Alles klopte gewoon als een bus, zeer gave collectieve prestatie. Schandalig wel dat je méér gele kartons onder je neus hebt gekregen dan de beenhouwers van Antwerp. Ze hadden duidelijk de opdracht gekregen Bezus lam te leggen met alle mogelijke middelen. Hopelijk geen schade voor volgende week, een Bezus in topvorm is een geseling voor de tegenstander.
Dit is een geolied team, zalig om te zien! Mooie illustratie was de 7 (!) man die nog mee counterden in minuut 93', jammer dat Acolatse daar het overzicht verliest. Fysiek zijn ze top, teamspirit zit ook goed heb ik de indruk.

Ik zat op de (prachtige!) nieuwe tribune en heb ook volop genoten van het mooi gevulde en luidruchtige bezoekersvak! Laten we die lijn nu doortrekken, allemaal vol erachter nu. Ook de thuissupporters waren trouwens onder de indruk van ons clubje. Buiten wat marginalen (en er zitten er eigenlijk nogal wat) veel positieve commentaar gehoord!

Kan al niet wachten to volgende week tg Standard, keet moet ontploffen dan!

PS: heb paar keer serieus moeten grinniken wanneer een Antwerp speler alweer uitgleed. Mss toch eens kunstgras overwegen daar :lol:
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Mikman »

Franske schreef: Dit is een geolied team, zalig om te zien! Mooie illustratie was de 7 (!) man die nog mee counterden in minuut 93', jammer dat Acolatse daar het overzicht verliest. Fysiek zijn ze top, teamspirit zit ook goed heb ik de indruk.
Inderdaad, iets wat onderbelicht is gebleven: de indrukwekkende fysieke paraatheid dit seizoen. Een pluim voor de verantwoordelijke(n). De lange trainingen in de voorbereiding -toen er daarvoor kritiek klonk op Brys- heeft toch zijn vruchten afgeworpen. Niet alleen fysiek, maar ook tactisch en op standaardsituaties.

De spelers die de voorbereiding grotendeels of helemaal gemist hebben komen weinig aan spelen toe, dat is waarschijnlijk geen toeval: Kotysch, Sakhon, Legear, Turay...
Terwijl Boli voor één keer wel eens een hele voorbereiding meemaakte en daar nu de vruchten van plukt. Dus het ik zaak voor de spelers om volgend seizoen meteen bij de les te zijn in de voorbereiding.



Ik zat op de (prachtige!) nieuwe tribune en heb ook volop genoten van het mooi gevulde en luidruchtige bezoekersvak! Laten we die lijn nu doortrekken, allemaal vol erachter nu. Ook de thuissupporters waren trouwens onder de indruk van ons clubje. Buiten wat marginalen (en er zitten er eigenlijk nogal wat) veel positieve commentaar gehoord!
Via twitter toevallig op een blog terecht gekomen van een groep Ajax-fans die regelmatig groundhoppen en gisteren ook aanwezig waren ( https://vanpogototpopo.com/2018/12/02/a ... 1-12-2018/ ) net als tegen Club blijkbaar, en dat viel hun toen ook wel mee ( https://vanpogototpopo.com/2018/11/14/s ... 7-10-2018/ )
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door enrique »

De eerste 25 minuten waren een schande
Talloze overtredingen worden niet gefloten
Op Bezus stampen dat het gene naam heeft
Allemaal met goedkeuring van de JPL, baas vd scheidsrechters en de VAR
Ik heb spijt dat er zo nooit ene op mijn kantoor gezeten heeft
Denk dat zo'n gasten 's avonds wenend buiten lopen
Sorry he, kan echt nie meer
De TV verslaggevers hadden heel veel kritiek op de arbiter
Ik hoop dat dit ook gebeurt met de blauw zwarte en mauve tafelvoetballers in PO1 ;)
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Henri is de man »

Het hoort hier natuurlijk over de geweldige prestatie van STVV te gaan maar na nu al 2x de beelden van het eerste halfuur gezien te hebben, dient er toch ook over de leiding gesproken te worden...

Wat steekt die scheidsrechter ( en VAR!) daar allemaal uit ?

- Elleboog van Bolat had hij nog prima gezien maar dat is toch altijd rood ? Hallo VAR ? Vanaf deze fase begint hij ineens te compenseren , God weet waarom
- eerst enkele lichte fouten in het voordeel van stvv niet gefloten
- eerste duwfout van Lamkelze op Kamada in de tegenaanval. Met 2 handen los in de rug geduwd. Niet eens fout gefloten. Wat mij betreft is dat flirten met geel.
- tweede duwfout van Lamkelze op Bezus. Identiek aan de fout op Kamada, alleen nog wat steviger. Spelbederf, afbreken van tegenaanval. ALTIJD geel. Ref fluit niet eens, Antwerp scoort de gelijkmaker uit die fase. Hallo VAR ???
- Fout in de rug van Bezus bij een kopduel van opnieuw Lamkelze. Gaat gewoon vol in de rug van Bezus om hem tegen te houden, geen oog voor de bal want die vliegt een halve meter tot een meter verder. Lijkt me ook altijd geel ?!
- Kamada krijgt geel voor een fout ? Voor een schwalbe ? Als er al iemand een fout maakt in die fase, is het toch Borges?
- Haroun had altijd een gele kaart moeten hebben. Verschillende overtredingen waarvan minstens 1 altijd een gele kaart was.
- Enige fase in het voordeel van STVV is de zogenaamde duwfout van De Norre op Mbokani in de 16. Het was sowieso al heel licht maar ik denk zelfs da Haroun De Norre in rug duwt waardoor die Mbokani raakt


Een geluk dat we deze wedstrijd winnen, dik verdiend maar het is een tijd geleden dat ik nog zo een flagrante missers zag van het scheidsrechterlijke team. In tijden van VAR was dit onaanvaardbaar!
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door stvvilvoorde »

Inderdaad, zelden zo een kurre als arbiter gezien.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Vouch »

De tactiek van Antwerp was gister heel duidelijk, 1) de frêle voetballers van STVV fysiek overdonderen, 2) als in dat proces Bezus van het veld gestampt kan worden (die bewoording is nog mild) is dat mooi meegenomen.

Dat geholpen door een ref die zééééér gewillig de ogen dichtkneep tijdens het eerste half uur, ja dan weet je wat er gaat gebeuren. Hij moet altijd rood geven aan Bolat, maar ook die kaart mag je onder de categorie "gewillig de ogen dichtknijpen" zetten. De penalty kon hij niet anders dan fluiten, daarvoor was de slag van Bolat te opzichtig, voor de rode kaart dacht hij waarschijnlijk nog wel een uitleg te kunnen verzinnen. Als hij de beelden ondertussen gezien heeft zal hij wel beseffen dat er geen uitleg te verzinnen valt.

Wat STVV betreft: Wat is dit STVV goed, zeg! En dan nog zonder Boli!

Mr. Tateishi, DMM heeft ambitie om van STVV iets te maken zeggen jullie steeds, voeg dan de daad bij het woord en gun Bezus zijn premie en licht die optie, zodat hij minstens tot het einde van het seizoen hier blijft!

Nu Mandel United uitschakelen.

Daarna is het nog Standard (T), Lokeren (U), Kortrijk (T) en Oostende (U) voor nieuwjaar. Pak je daarin 6/12, ga je de winterstop in met 36 punten en zijn een 10-tal punten na nieuwjaar genoeg om zeker te zijn van PO I. Wie had dat gedacht! :)
(Maar eigenlijk moet je gewoon proberen zoveel mogelijk punten te sprokkelen, en wie weet zit er dan wel iets meer in PO I dan gewoon meedoen. :o )
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Hallo-Tokyo »

We scoren 5 keer tegen een ploeg die weinig weggeeft.
Met ons budget dit allemaal doen is niet simpel.
De trainer van het jaar ? Das duidelijk.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Jacques »

Een dikke schande was het hoe Antwerp gedurende 30 min ongestraft mocht trekken, duwen en schoppen op alles wat bewoog. Ongezien. Had die Lamkel Ze Bezus zijn oor er af gebeten, was het waarschijnlijk nog geen fout geweest. Die "penaltyfase" op Mbokani was trouwens inderdaad Haroun die De Norre tegen Mbokani duwt. Dat was het nog geweest, had hij daar penalty gefloten. De VAR gisteren was trouwens (weer) Virant. Zelfde als tegen Club die -toeval of niet- ook door de ref/VAR terug in de wedstrijd gebracht werden. Die zouden ze wat voetbal betreft een levenslang beroepsverbod moeten geven. Met zo'n VAR kan je het systeem beter gewoon afschaffen.
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door STimVV »

Ik vind trouwens nog steeds dat we veel te braaf zijn wanneer we weeral eens benadeeld worden door de VAR en ref.
Op het veld en er langs, en ook in de media.
Ik zie niemand op het veld kwaad worden, we ondergaan het te veel. Je kan dan zeggen dat je daardoor je energie in je goede voetbal niet verliest.
Maar wat gisteren gebeurde is ook een gevolg van de druk die Boloni de laatste weken op de refs en VAR legde. Gisteren was hij voortdurend de ref aan het bespelen. Zelfs gewoon door naar hem te kijken begon dat piske al te trillen omdat hij bang was iets in zijn nadeel te doen. Ahja, want dan zou hij na de match afgemaakt worden.
Vanuit onze kant hoor ik nu niets, terwijl het een schande was. Zeg toch eens waar het op staat...
* geen rood voor Bolat.
* 3 overduidelijke fouten in 15 minuten die niet gefloten werden en geel verdienden. (Op Endo, Kamada, Bezus).
* bij de 3e was het bingo en werd de gelijkmaker door Antwerp zelfs niet afgekeurd.
Dat zijn 4 fases die normaal gezien resultaatsbepalend zijn. Dankzij onze topmatch was het dat niet, uitzonderlijk. Maar daarom hoef je het niet dood te zwijgen. Net nu zou de kritiek misschien meer aankomen bij de heren want een oorzaak als "frustratie" kan niet gebruikt worden.

Wanneer Hein, Dury, Boloni het gevoel hebben benadeeld te worden zal je dat in alle geuren en kleuren te horen krijgen. Bij ons kraait er geen haan naar en is dat maar allemaal normaal. Gisteren hoorde ik de commentator bij Zulte Waregem zeggen dat het al de 2e keer op korte tijd is dat Zulte benadeeld wordt door de VAR, want ook op Stayen was dat het geval. Of dat nu het geval was of niet maakt al niet meer uit. Het enige wat ze onthouden is dat Dury dat toen vond, dus het was zo... (terwijl die goal terecht werd afgekeurd)
Je moet niet de janker uithangen, maar je moet jezelf ook niet laten doen.
Wat meer laten zien dat we niet met ons kloten laten spelen.
Plaats reactie