Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Tompie »

Topper tussen de nummers 2 en 5.

Yohan Boli is geelgeschorst. Aan Brys en co om hier een mouw aan te passen en opnieuw een plannetje te bedenken.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Antismurf »

Van Damme geschorst, Refaelov mogelijk out met een blessure.
https://www.gva.be/cnt/dmf20181128_0399 ... -voor-stvv
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Jacques »

En ook zonder Baby. Dat allemaal samen opent perspectieven. Al zal het nog steeds een zeer lastige opgave worden om een punt of meer te rapen.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Brusselmans »

Jacques schreef:En ook zonder Baby. Dat allemaal samen opent perspectieven. Al zal het nog steeds een zeer lastige opgave worden om een punt of meer te rapen.
Makkie !
:onfire: :onfire: :onfire:
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Underdog »

Hopelijk een wedstrijd met een meer dan goed gevuld bezoekersvak. Dat verdienen spelers en staf wel.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door STVV-fan »

Underdog schreef:Hopelijk een wedstrijd met een meer dan goed gevuld bezoekersvak. Dat verdienen spelers en staf wel.
Combiregeling, dus ik vrees daar een beetje voor
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Underdog »

STVV-fan schreef:
Underdog schreef:Hopelijk een wedstrijd met een meer dan goed gevuld bezoekersvak. Dat verdienen spelers en staf wel.
Combiregeling, dus ik vrees daar een beetje voor
Het is op dit soort momenten dat de club het ijzer moet smeden als het heet is. Waarom geen gratis bussen inleggen bijvoorbeeld? De boost van de twaalfde man deed spelers en staf zichtbaar deugd tegen Anderlecht.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door STimVV »

STVV-fan schreef:
Underdog schreef:Hopelijk een wedstrijd met een meer dan goed gevuld bezoekersvak. Dat verdienen spelers en staf wel.
Combiregeling, dus ik vrees daar een beetje voor
Voor te janken dat...
Was er geen combi-regeling, dan zaten wij wel in het bezoekersvak. En ik denk wel dat het vak dan mooi gevuld zou zijn. Maar mensen die niet de gewoonte hebben om met de bus mee te gaan zullen dat nu ook niet ineens gaan doen.
De meesten weten zelfs niet hoe ze dat moeten regelen.

Die regelgeving maakt veel te veel kapot en houdt te veel mensen thuis. (Uit en thuis)

Een puntje zou top zijn. Het is een tijdje geleden dat Steppe de nul nog eens kon houden... meer hoeft dat zaterdag niet te zijn.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Tompie »

Ik hoop vooral dat we ons niet laten overpoweren. In de wedstrijden die we verloren hebben, was dat wel vaak het geval. Zo ook bijvoorbeeld op Standard, waar we eigenlijk niet verdienden om te verliezen maar Standard met krachtvoetbal een 1-2 wel nog goed maakte.

In die optiek ben ik benieuwd hoe Brys het gaat aanpakken nu Boli er niet bij is. Kamada is vaak onzichtbaar en profiteert van het werk van Boli. Ik ben dan ook tevreden dat Boli nu zelf ook begint te scoren. Dat is voldoende om de mensen van mening te doen veranderen. Nochtans speelde hij daarvoor even goed, dat heb ik hier al vaker gezegd, maar je moest het gewoon willen zien. En hij miste natuurlijk ook gewoon teveel kansen.

Tegen Anderlecht was Kamada lange tijd zeer pover in het spel, maar plots ramt hij dan wel die bal in de korte hoek binnen. Zonder werkpaard langs hem weet ik echter niet of we hem in stelling zullen kunnen brengen.

Je kan ervoor kiezen om zonder echte diepe spits te spelen en met een versterkt middenveld te starten. Ik weet alleen niet of dat een goed idee is. Ik houd liever een extra mannetje voorin om af en toe op de counter te kunnen spelen. Eigenlijk is dit een typische Turay-wedstrijd waar hij met zijn snelheid een rol van betekenis zou moeten kunnen spelen. Anderzijds las ik hier dat na de wedstrijd tegen Zulte er een schermutseling was tussen Kamada en Turay? Ik weet dus niet of dat een goed duo zou zijn, maar ik veronderstel dat dat al lang bijgelegd is ondertussen.

Aangezien ook Antwerp het zonder enkele sterkhouders moet doen, kan de wedstrijd sowieso alle kanten uit.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Dreke »

Dat is zo een verplaatsing waarbij ik op voorhand niks verwacht. Antwerp heeft power, maar voetbalt ook gewoon beter dan vorig seizoen. Al zal ik content zijn als ze mijn ongelijk bewijzen.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Jacques »

Gladon zal in ieder geval niet in de spits lopen morgen, want die haalt nog niet eens de selectie, idem voor Nazon (positivo zal content zijn ;) )...Een veeg teken voor de toekomst van beiden op staaien. Het zal morgen Buya of zonder diepe spits worden.
De Petter en Kotysch zitten sinds lang nog eens beiden in de selectie. Ook De Bruyn is erbij. Het heeft er alle schijn van dat we morgen vooral zullen (moeten) verdedigen en op een snelle uitbraak op de tegenaanval zullen speculeren

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jacques op 30 nov 2018, 13:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Hallo-Tokyo »

STimVV schreef:
STVV-fan schreef:
Underdog schreef:Hopelijk een wedstrijd met een meer dan goed gevuld bezoekersvak. Dat verdienen spelers en staf wel.
Combiregeling, dus ik vrees daar een beetje voor
Voor te janken dat...
Was er geen combi-regeling, dan zaten wij wel in het bezoekersvak. En ik denk wel dat het vak dan mooi gevuld zou zijn. Maar mensen die niet de gewoonte hebben om met de bus mee te gaan zullen dat nu ook niet ineens gaan doen.
De meesten weten zelfs niet hoe ze dat moeten regelen.

Die regelgeving maakt veel te veel kapot en houdt te veel mensen thuis. (Uit en thuis)

Een puntje zou top zijn. Het is een tijdje geleden dat Steppe de nul nog eens kon houden... meer hoeft dat zaterdag niet te zijn.
Het regelen valt best wel mee. Onze supportersclubs zetten zich al jaren belangeloos in. Je kunt altijd mee als je in de buurt van 3800 woont.
Als je niet in 3800 woont is het natuurlijk zonde dat buscombi verplicht is. Dat begrijp ik ook.
Zonder buscombi zat het vol.
Al moet ik zeggen dat er nu 500 mensen met de bus gaan. Das mooi.

Misschien kan er iemand een update geven.
Online vind ik dit.

Beste supporters
Er kan nog steeds ingeschreven worden voor de bus naar Antwerpen op zaterdag 1 december. Onze bus vertrekt om 18u15 op de KLEINE MARKT. Ga mee met onze bus en steun de kanaries.
Inschrijven kan via Lars 0494/925028 of via de fb pagina!
LET OP: VERPLICHT busvervoer
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1446
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Krisaias »

Bussens Spionkop Geel-Blauw volzet (zie ook fb)
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door STimVV »

500 man met buscombi is inderdaad heel mooi. Super dat het weer wat begint te leven. Ik zou er ook graag bij geweest zijn.
Ik werk op 5 minuten van de Bosuil (tot 18u op zaterdag) en woon in Mechelen. Dus voor mij is de bus geen optie.
En natuurlijk weet ik dat de supportersclubs alles doen wat ze kunnen. Maar ik bedoel dat het een extra drempel is om te nemen voor de mensen die nog nooit met de bus mee gingen. Goed dat het hier boven duidelijk vermeld wordt met naam + tel.nr, hopelijk spoort dat nog wat extra mensen aan om effe hun tel te nemen. Al zijn er veel mensen zoals ik: "Ik ga zelf met den otto, ofwel ni."

Ceballos is er terug bij? Een spierblessure waarvan werd gezegd dat hij 5 weken out ging zijn. Maar nu na 3 weken er al terug bij? Met zijn geschiedenis hou ik m'n hart dan toch vast...
Ik ben echt benieuwd hoe Brys het zal aanpakken.
Hij heeft veel opties. Zijn systeem wijzigen zoals hij succesvol deed in Gent? Botaka deed het niet goed tegen Anderlecht op rechtsback, dus misschien schuift hij Botaka een rij hoger en speelt hij in een 4-4-2 met DeNorre en Garcia als backs, Botake en Acolatse aanvallend op de flanken. Met Bezus en Kamada als 2 "valse" spitsen.
Het zou ook zomaar kunnen dat hij ineens voor Botaka als diepe spits kiest, want hij zou ook balvast moeten kunnen zijn. Vorig seizoen (in Lokeren geloof ik) deed hij dat al eens behoorlijk.
Voor Buya ligt er enkel een rol klaar voor het laatste half uur denk ik, wanneer er wat meer ruimte komt.

Nazon en Gladon hun nut in deze kern is nu ook duidelijk: nihil.
Afscheid nemen in de winter en wat anders gaan halen.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Mikman »

Ik denk niet dat je per sé defensiever speelt als je zonder echte diepe spits speelt. Het geeft de mogelijkheid aan anderen om nog vaker mee op te rukken ( bv De Sart ) of je kan bepaalde posities offensiever invullen ( Acolatse op de flank). Je kan de tegenstander ook sneller onder druk zetten. Ik vind het vrij zinloos om met een diepe spits te spelen wanneer je weet dat die toch zo goed als alle duels gaat verliezen, dan kan je beter een spits brengen wanneer de tegenstander wat meer vermoeid is en er meer ruimte komt.

De Norre op de rechterflank zetten om de rushes van Juklerod op te vangen zou zeer wenselijk zijn.
Plaats reactie