Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door tesneusdoek »

Jebus4life schreef:
Jones schreef:
STimVV schreef:Ik vind trouwens nog steeds dat we veel te braaf zijn wanneer we weeral eens benadeeld worden door de VAR en ref.
Op het veld en er langs, en ook in de media.
Ik zie niemand op het veld kwaad worden, we ondergaan het te veel. Je kan dan zeggen dat je daardoor je energie in je goede voetbal niet verliest.
Maar wat gisteren gebeurde is ook een gevolg van de druk die Boloni de laatste weken op de refs en VAR legde. Gisteren was hij voortdurend de ref aan het bespelen. Zelfs gewoon door naar hem te kijken begon dat piske al te trillen omdat hij bang was iets in zijn nadeel te doen. Ahja, want dan zou hij na de match afgemaakt worden.
Vanuit onze kant hoor ik nu niets, terwijl het een schande was. Zeg toch eens waar het op staat...
* geen rood voor Bolat.
* 3 overduidelijke fouten in 15 minuten die niet gefloten werden en geel verdienden. (Op Endo, Kamada, Bezus).
* bij de 3e was het bingo en werd de gelijkmaker door Antwerp zelfs niet afgekeurd.
Dat zijn 4 fases die normaal gezien resultaatsbepalend zijn. Dankzij onze topmatch was het dat niet, uitzonderlijk. Maar daarom hoef je het niet dood te zwijgen. Net nu zou de kritiek misschien meer aankomen bij de heren want een oorzaak als "frustratie" kan niet gebruikt worden.

Wanneer Hein, Dury, Boloni het gevoel hebben benadeeld te worden zal je dat in alle geuren en kleuren te horen krijgen. Bij ons kraait er geen haan naar en is dat maar allemaal normaal. Gisteren hoorde ik de commentator bij Zulte Waregem zeggen dat het al de 2e keer op korte tijd is dat Zulte benadeeld wordt door de VAR, want ook op Stayen was dat het geval. Of dat nu het geval was of niet maakt al niet meer uit. Het enige wat ze onthouden is dat Dury dat toen vond, dus het was zo... (terwijl die goal terecht werd afgekeurd)
Je moet niet de janker uithangen, maar je moet jezelf ook niet laten doen.
Wat meer laten zien dat we niet met ons kloten laten spelen.
Heb ik ook gedacht, ook wat een trainersstaf we hebben. De roeck is al even vergeten, Ferreira al zeker. Met Brys ga je Europa in. Alleen spijtig van de Azia-cup. Zo missen we onze Samourai o.a. Tegen Genk. We hebben simpelweg een complete ploeg.
Schade zal nog meevallen denk ik, jammer natuurlijk dat het net een wedstrijd tegen Genk betreft, maar op zich missen we ze maar 2 of 3 wedstrijden (3 dus indien Japan de halve finales haalt, wel zeker niet ondenkbaar)
Hoe zit dat eigenlijk met die Asia-cup? Wordt STVV daarvoor vergoed? Ik meen dat clubs per speler die ze afstaan voor landentoernooien die plaats vinden tijdens het reguliere seizoen een mooie vergoeding krijgen. Is dat hier ook het geval?
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door voetballiefhebber »

Het is misschien vreemd om te zeggen, maar Delferrière stond op eenzame hoogte. Net hij is levenslang geschorst. Dit laat een geweldige leegte na wat arbitrage betreft. De VAR vind ik een goede zaak, maar dan moet het systeem goed gebruikt worden. Als men duidelijke overtredingen met een doelpunt tot gevolg al niet meer gaat affluiten, dan is het zeer erg gesteld.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Jones schreef:
STimVV schreef:Ik vind trouwens nog steeds dat we veel te braaf zijn wanneer we weeral eens benadeeld worden door de VAR en ref.
Op het veld en er langs, en ook in de media.
Ik zie niemand op het veld kwaad worden, we ondergaan het te veel. Je kan dan zeggen dat je daardoor je energie in je goede voetbal niet verliest.
Maar wat gisteren gebeurde is ook een gevolg van de druk die Boloni de laatste weken op de refs en VAR legde. Gisteren was hij voortdurend de ref aan het bespelen. Zelfs gewoon door naar hem te kijken begon dat piske al te trillen omdat hij bang was iets in zijn nadeel te doen. Ahja, want dan zou hij na de match afgemaakt worden.
Vanuit onze kant hoor ik nu niets, terwijl het een schande was. Zeg toch eens waar het op staat...
* geen rood voor Bolat.
* 3 overduidelijke fouten in 15 minuten die niet gefloten werden en geel verdienden. (Op Endo, Kamada, Bezus).
* bij de 3e was het bingo en werd de gelijkmaker door Antwerp zelfs niet afgekeurd.
Dat zijn 4 fases die normaal gezien resultaatsbepalend zijn. Dankzij onze topmatch was het dat niet, uitzonderlijk. Maar daarom hoef je het niet dood te zwijgen. Net nu zou de kritiek misschien meer aankomen bij de heren want een oorzaak als "frustratie" kan niet gebruikt worden.

Wanneer Hein, Dury, Boloni het gevoel hebben benadeeld te worden zal je dat in alle geuren en kleuren te horen krijgen. Bij ons kraait er geen haan naar en is dat maar allemaal normaal. Gisteren hoorde ik de commentator bij Zulte Waregem zeggen dat het al de 2e keer op korte tijd is dat Zulte benadeeld wordt door de VAR, want ook op Stayen was dat het geval. Of dat nu het geval was of niet maakt al niet meer uit. Het enige wat ze onthouden is dat Dury dat toen vond, dus het was zo... (terwijl die goal terecht werd afgekeurd)
Je moet niet de janker uithangen, maar je moet jezelf ook niet laten doen.
Wat meer laten zien dat we niet met ons kloten laten spelen.
Heb ik ook gedacht, ook wat een trainersstaf we hebben. De roeck is al even vergeten, Ferreira al zeker. Met Brys ga je Europa in. Alleen spijtig van de Azia-cup. Zo missen we onze Samourai o.a. Tegen Genk. We hebben simpelweg een complete ploeg.
Ze hebben een zeer volwassen match gespeeld en gelukkig niet te veel gereageerd op de grootste mislukking op het veld (scheids).
Wanneer de potjes gaan overkoken is het risico altijd groot dat jezelf als eerste slachtoffer word , Ik denk dan vooral aan een Bezus!
Ik moet zeggen dat de zelfbeheersing van spelers en staf enorm was na zulke ontoelaatbare flaters van de ref .......ze hebben hier op hun manier perfect op geantwoord,ik heb ze dit seizoen nog geen enkele keer zulke match zien spelen ,gewoonweg perfect !!Hopelijk kunnen we dit nog effe volhouden ,volgend weekend kan je een reuze zaak doen mocht je kunnen winnen van Standaard met ook Anderlecht -Charleroi op het progamma :geelblauw: :geelblauw:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Jacques »

Als je vergelijkt met de thuismatch tegen club Brugge hebben we op dat vlak een stap vooruit gezet. Toen waren we na de 1-1 zo van slag dat we voor rust ook nog de 1-2 slikten. Tegen Antwerp hebben we ons amper laten afleiden door Put zijn geklungel.

Wat die vergoeding betreft: voor het WK betaalde de Fifa bijna 7000 euro (bruto) per speler per dag aan de clubs die spelers moeten afstaan. De Uefa doet dat ook voor het EK. Geen idee of de Asian Football Confederation ook een bedrag uitkeert.
https://www.hln.be/de-krant/clubs-dagel ... ~a99348e7/
https://www.demorgen.be/sport/fifa-en-u ... -baabf34f/
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door STimVV »

Jacques schreef:Als je vergelijkt met de thuismatch tegen club Brugge hebben we op dat vlak een stap vooruit gezet. Toen waren we na de 1-1 zo van slag dat we voor rust ook nog de 1-2 slikten. Tegen Antwerp hebben we ons amper laten afleiden door Put zijn geklungel.
...
Klopt, maar ik vind ook niet dat je het zomaar braaf moet ondergaan.
Bij de 1-1 van Antwerp is er niemand van ons die ook maar enige vorm van protest uit. Terwijl heel de ploeg daar verontwaardigd had moeten reageren. Ik ben er van overtuigd dat de VAR dan sneller zal zeggen tegen de scheids dat hij misschien toch eens naar het schermpje moet komen kijken. Het was bovendien al de 3e opeenvolgende keer dat hij flagrant iets niet zag in ons nadeel.

Op Standard hadden we het omgekeerde voor. Bij elk zuiver duel in de carré was er protest van die mannen. En telkens ging de ref met z'n hand naar z'n oor om te luisteren of er toch zéker niks aan de hand was. Terwijl dat in de verste verte niet het geval was. Maar op die manier kregen we wel het gevoel dat we ons echt niks konden permitteren zonder "prijs" te hebben, en dan geef je net een half metertje ruimte te veel...
We moeten niet de bleiters uithangen, maar een beetje druk zetten kan geen kwaad.
Te beginnen thuis tegen Standard, het momentum is er om ook eens te profiteren van hun flaters ipv benadeeld te worden. De tribunes kunnen daar ook hun rol in spelen. Ik ben er al klaar voor.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Jacques »

Mee eens, een kwestie van balans vinden tussen de focus houden, niet over je heen laten lopen en druk zetten zonder de theatrale clown uit te hangen.
Overdrijven is een kunst
Franske
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2010, 09:31

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Franske »

STimVV schreef:
Op Standard hadden we het omgekeerde voor. Bij elk zuiver duel in de carré was er protest van die mannen. En telkens ging de ref met z'n hand naar z'n oor om te luisteren of er toch zéker niks aan de hand was. Terwijl dat in de verste verte niet het geval was. Maar op die manier kregen we wel het gevoel dat we ons echt niks konden permitteren zonder "prijs" te hebben, en dan geef je net een half metertje ruimte te veel...
We moeten niet de bleiters uithangen, maar een beetje druk zetten kan geen kwaad.
Te beginnen thuis tegen Standard, het momentum is er om ook eens te profiteren van hun flaters ipv benadeeld te worden. De tribunes kunnen daar ook hun rol in spelen. Ik ben er al klaar voor.
Ik heb daar toch een dubbel gevoel bij. Waar vroeger bvb Club Brugge & Antwerp supporters gekend stonden voor sfeer en vooruitstuwen van hun ploeg, merk ik toch een shift naar het continu proberen beïnvloeden van de scheids door bij élke fase te beginnen boe'en of fluiten. Lijkt elke keer weer of er iemand een been doormidden trapt. Bijzonder irritant, maar blijkbaar werkt het dus wel en zal het allicht nog erger worden. Zo krijgt dus bvb Kamada geel voor een schwalbe en mag Mbokani dat zonder bestraffing. Scheids met een geluidsdichte koptelefoon, dat zou mss soelaas brengen :grappig:
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door STimVV »

Tja Franske, wat je hier beschrijft is vintage-staaien…
"Buiten! Buiten! Buiten!" Wanneer er een fout gemaakt werd waarvan niemand vond dat het rood waard was, behalve staaien. Het is toch regelmatig gelukt... :D
Staaien deed in zijn hoogdagen niet anders als druk zetten op de ref en op de tegenstander door hem uit fluiten. Er zijn er veel door gekraakt. (o.a. Peersman)
Ik heb daar dus ook geen probleem mee, het hoort er bij. Als je op Brugge komt is dat inderdaad frustrerend en niet leuk. Maar ik hoop dat het op Stayen ook weer wat meer zal gebeuren zodat ik niet den enigste snul ben die roept...
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Dreke »

Dat is de rol van de supporters nu eenmaal. Hoe vaak wij niet onder elkaar zeggen: "Nee, het was geen fout, maar ge moet altijd muilen." Dat hoort er voor mij bij.
A loyal football fan only supports the shirt...
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Mikman »

STimVV schreef: Er zijn er veel door gekraakt. (o.a. Peersman)

Of Mohammed Barka toen die bij Gent speelde. Liet zich opnaaien, kreeg geel, begon het publiek nog meer uit te dagen en kreeg later in de match rood omdat hij helemaal over de rooie ging. Heerlijk!

Andere notabele slachtoffers: Olivieri toen hij bij La Louvière speelde ( geen rode kaart maar wou wel richting toenmalig Sector-L gaan ) en Vincent Kompany, die meestal heel cool bleef maar het hier wel geweldig op zijn heupen kreeg van Ipoua en daarna het publiek. Verloor echt de pedalen en was meer met gebaartjes bezig dan met zijn match.

Ook vermeldenswaardig: een grensrechter die ooit in Humo verklaarde dat de oude staantribune op Staaien de lastigste plaats was om te vlaggen, met het publiek dat zo in je nek hijgde en de muntjes ( toen nog Belgische Franken ipv Eurocenten ) die tegen zijn benen vlogen.

Dat soort toestanden is helaas voorbij, ja.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door tesneusdoek »

STimVV schreef:Tja Franske, wat je hier beschrijft is vintage-staaien…
"Buiten! Buiten! Buiten!" Wanneer er een fout gemaakt werd waarvan niemand vond dat het rood waard was, behalve staaien. Het is toch regelmatig gelukt... :D
Staaien deed in zijn hoogdagen niet anders als druk zetten op de ref en op de tegenstander door hem uit fluiten. Er zijn er veel door gekraakt. (o.a. Peersman)
Ik heb daar dus ook geen probleem mee, het hoort er bij. Als je op Brugge komt is dat inderdaad frustrerend en niet leuk. Maar ik hoop dat het op Stayen ook weer wat meer zal gebeuren zodat ik niet den enigste snul ben die roept...
Verstonden ze ons dan? "Baate, baate" en "Vale Zwatte" is misschien moeilijk te verstaan op meer dan 15 km van Sint-Truiden :D :D :D
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Vouch »

Mikman schreef:
STimVV schreef: Er zijn er veel door gekraakt. (o.a. Peersman)

Of Mohammed Barka toen die bij Gent speelde. Liet zich opnaaien, kreeg geel, begon het publiek nog meer uit te dagen en kreeg later in de match rood omdat hij helemaal over de rooie ging. Heerlijk!

Andere notabele slachtoffers: Olivieri toen hij bij La Louvière speelde ( geen rode kaart maar wou wel richting toenmalig Sector-L gaan ) en Vincent Kompany, die meestal heel cool bleef maar het hier wel geweldig op zijn heupen kreeg van Ipoua en daarna het publiek. Verloor echt de pedalen en was meer met gebaartjes bezig dan met zijn match.

Ook vermeldenswaardig: een grensrechter die ooit in Humo verklaarde dat de oude staantribune op Staaien de lastigste plaats was om te vlaggen, met het publiek dat zo in je nek hijgde en de muntjes ( toen nog Belgische Franken ipv Eurocenten ) die tegen zijn benen vlogen.

Dat soort toestanden is helaas voorbij, ja.
Nog recenter: "Die in het roos, is een janet" tegen Oudenaarde. Merlier was meer met de tribunes bezig dan met het spel, waardoor Pruna makkelijk 2-0 scoorde.
patattenboer
Berichten: 368
Lid geworden op: 14 okt 2010, 12:54

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door patattenboer »

STimVV schreef:Tja Franske, wat je hier beschrijft is vintage-staaien…
"Buiten! Buiten! Buiten!" Wanneer er een fout gemaakt werd waarvan niemand vond dat het rood waard was, behalve staaien. Het is toch regelmatig gelukt... :D
Staaien deed in zijn hoogdagen niet anders als druk zetten op de ref en op de tegenstander door hem uit fluiten. Er zijn er veel door gekraakt. (o.a. Peersman)
Ik heb daar dus ook geen probleem mee, het hoort er bij. Als je op Brugge komt is dat inderdaad frustrerend en niet leuk. Maar ik hoop dat het op Stayen ook weer wat meer zal gebeuren zodat ik niet den enigste snul ben die roept...
Tristan tristan tristan tristan.
Gewisseld onder de pauze

Carrière om zeep na die 45minuten
Tristan tristan tristan tristan
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door tweety »

Mikman schreef:
STimVV schreef: Er zijn er veel door gekraakt. (o.a. Peersman)

Of Mohammed Barka toen die bij Gent speelde. Liet zich opnaaien, kreeg geel, begon het publiek nog meer uit te dagen en kreeg later in de match rood omdat hij helemaal over de rooie ging. Heerlijk!

Andere notabele slachtoffers: Olivieri toen hij bij La Louvière speelde ( geen rode kaart maar wou wel richting toenmalig Sector-L gaan ) en Vincent Kompany, die meestal heel cool bleef maar het hier wel geweldig op zijn heupen kreeg van Ipoua en daarna het publiek. Verloor echt de pedalen en was meer met gebaartjes bezig dan met zijn match.

Ook vermeldenswaardig: een grensrechter die ooit in Humo verklaarde dat de oude staantribune op Staaien de lastigste plaats was om te vlaggen, met het publiek dat zo in je nek hijgde en de muntjes ( toen nog Belgische Franken ipv Eurocenten ) die tegen zijn benen vlogen.

Dat soort toestanden is helaas voorbij, ja.
Ik heb er nog een paar..

Fadiga.. Zeker 3 matchen op rij rood gekregen op Staaien. Zowel bij Lommel als Club.
Florian Urban, nog zo ene met een kort lontje of Manu Karagiannis.
Gouden tijden, zeg ik u.. :beer:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 17: Antwerp-STVV (01.12.2018 - 20u30)

Bericht door Jacques »

Ik denk dat een deel van de jongere generatie het nu in Keulen hoort donderen. Vaak bereik je met dat soort zaken en door in te spelen op de actie op het veld een groter effect dan door constant met 10 man hetzelfde liedje te zingen.

Soit, Oliveiri, Karagiannis, Barka, Urban, Fadiga, dat waren nog eens figuren. Kerels "you love to hate". Met wat moet je het nu doen? Ideale schoonzonen als Vanaken of Gerkens. Ge moogt tegenwoordig al blij zijn als er ene met een foute tattoo rondloopt.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie