Speeldag 18: STVV - Standard (08/12 - 20u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 18: STVV - Standard (08/12 - 20u30)

Bericht door Jack »

Qua spelbeeld kun je zeggen dat gelijkspel verdiend is, maar qua echte kansen had maar 1 ploeg moeten winnen...STVV heeft zichzelf in de voet geschoten vandaag.

Af en toe wel prachtig uitvoetballen van achter uit. Jaren niet gezien.
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Speeldag 18: STVV - Standard (08/12 - 20u30)

Bericht door STVVninof »

Ik vond het vandaag degelijk. Verdediging soms wat wankel en te diep inzakken en ook te makkelijk corners weggeven. Aan de andere kant heb ik nog nooit zo verzorgd uitverdedigen gezien op stayen. Rare wissels van brys. Wel ceballos en de Petter, geen acolatse
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 18: STVV - Standard (08/12 - 20u30)

Bericht door smol »

Beide teams speelden een degelijke wedstrijd ondanks de vele kansen bij de 2 teams.
Lang geleden denk ik dat Casper nog zo af zag op zijn flank trouwens. Fai bezorgde hem een lastig avondje :)
Net de beelden nog eens bekeken en volgens mij is het strafschop op Vanheusden, maar ook de fout op De Sart (randje 16) had dan door de VAR moeten bestraft worden. Al bij al dus zeker geen slechte wedstrijd van Lambrechts, die in het verleden al veel slechtere wedstrijden in ons nadeel floot. Propere handen heeft toch wel degelijk invloed om sommige referees.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 18: STVV - Standard (08/12 - 20u30)

Bericht door Mikman »

Verzorgd proberen voetballen en daar toch heel wat kansen mee afgedwongen, maar helaas te vaak de verkeerde man in stelling. De Sart gaat toch niet zo goed slapen vannacht. In de tweede helft ontbrak het waarschijnlijk aan frisheid en haalde Standard -zonder bekervoetbal in de benen- de bovenhand. Niet onbegrijpelijk gezien het intense programma de afgelopen weken, wel bizar dat Brys niet meer en sneller wisselde. Zeker omdat de zwakke punten weeral de usual suspects waren, en je volwaardige en zeker frissere alternatieven ( Acolatse, Endo ) achter de hand had die je kon inbrengen.


Toch een gigantisch compliment voor een ploeg als STVV dat werkelijk iedere ploeg zich nu volledig op ons instelt. Standard net als Charleroi en Anderlecht ( Brugge doet het standaard ) met 3 centraal achterin. Niemand durft hier zijn eigen spel komen spelen, Genk is misschien de enige die dat straks durft.
Met 13 op 15 en een kwartfinale van de beker op zak mogen we niet klagen. 31 punten is nu al beter dan 2 van de afgelopen 3 seizoenen.


Wat een kloteweer trouwens. Zelden meegemaakt dat je zo hoog in de tribune toch nog nat werd.
ronnieking
Berichten: 384
Lid geworden op: 26 nov 2010, 13:23

Re: Speeldag 18: STVV - Standard (08/12 - 20u30)

Bericht door ronnieking »

Wat een kloteweer, inderdaad. Heeft me in laatste instantie doen besluiten om het vanuit de thuisbasis te bekijken ondanks het feit dat ik een kaart had.
Het was een genietbare match met misschien een verdiend punt voor Standard. Op basis van echte kansen hadden we echter altijd moeten winnen. Wanneer je 4 keer alleen voor de doelman komt en nog een paar goede andere kansen onbenut laat, kun je spijtig genoeg niet winnen. Het had bij de rust minstens 2-0 moeten staan. Dan was de match gespeeld.. ondanks de goede mentaliteit die Standard toonde en het iets minder fris zijn van bepaalde spelers van onze kant na de bekermatch, al was dat maar tegen amateurs.. Standard had met met vooral Vanheusden en in iets mindere mate (maar toch) Oulare een paar klasbakken in huis... Commentator De Coninck is er zeker van dat Vanheusden een toekomstige Rode Duivel wordt...vandaag toonde hij in ieder geval wat hij in zijn mars heeft.. Op één manier was het spijtig dat Standard afgelopen week zo een bolwassing kreeg in Brugge.. Een reactie kon en mocht dan vandaag niet uitblijven, spijtig dat het juist tegen ons was...maar ik blijf er bij, op basis van de kansen had je die match toch altijd moeten winnen.
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Speeldag 18: STVV - Standard (08/12 - 20u30)

Bericht door Alain »

Hoewel Standard zeker zijn verdiensten heeft (oa. met Oulare als vervelende targetman), vond ik het toch een onnodig puntenverlies dat wrang smaakt. We hadden de kansen moeten afmaken en ook sommige periodes iets meer moeten doorduwen.
Maar wat heb ik genoten van de klasse van Kamada! Zijn baltoetsen, zijn kapbewegingen en dan vooral ook die ijskoude afwerking.
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Speeldag 18: STVV - Standard (08/12 - 20u30)

Bericht door Jebus4life »

Jammer, op zich niet ontevreden met dat punt, maar we hadden de kans om Standard volledig uit de race voor play-off 1 te gooien (wij hadden nu een drieluik Anderlecht-Antwerp-Standard: Standard mag eind januari het drieluik Antwerp-Anderlecht-Genk doen (waarvan 2 keer uit) en dan 2 weken daarna ook nog eens naar Gent... Bovendien mogen die ook nog naar Charleroi eind december).

Hopelijk morgen wat meevallers in de uitslagen, dan zie ik dit als een gewonnen punt.
DJ Amiga
Berichten: 404
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: Speeldag 18: STVV - Standard (08/12 - 20u30)

Bericht door DJ Amiga »

Zo n matchen moet je koesteren . Ook al valt het resultaat dan tegen, voetballend is dit het sterkste STVV dat ik in 32 jaar gezien heb. Hoe steppe de bal terug in het spel brengt (soms gewoon door het midden of naar de 7 of 11), zijn situaties die je bij u12-u13 er in gedramd krijgt. Steppe is m.i. Ook de best meevoetballende keeper van België, iets wat dus moet in het systeem van Brys.

Ook de korte combinaties, het vlugge passenspel en het verzorgd voetballen is wat weinig clubs brengen... Ferrera heeft bij de terugkeer ook een aantal knappe matchen gespeeld maar Brys heeft een doordacht systeem en brengt constante. Zonde dat er zo weinig volk komt, al klamp ik me vast in de hoop van de jeugd die massaal aanwezig was vandaag....

Kamada is een speler die je om de 10 jaar op stayen ziet en meestal voor een te korte tijd
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 18: STVV - Standard (08/12 - 20u30)

Bericht door Brusselmans »

DJ Amiga schreef: voetballend is dit het sterkste STVV dat ik in 32 jaar gezien heb.
Er zijn nog wel momenten geweest ...
Om het een beetje recent te houden ...
De beste match ooit gezien, de 3 - 1 tegen Genk, met een weergaloze Dompé.
De ploeg met Kalisa - Boffin - Desiré, dat was ook de moeite met zelfs een tijdlang de best scorende ploeg van Europa.

Maar inderdaad, wat we tegenwoordig te zien krijgen, is champagnevoetbal.
Asamoah was zalig om naar te kijken, Kamada ... Tsjonge tsjonge, zelden, nee nooit gezien in Geel-blauw shirt !
Echt zonde van de opgelegde kansen, De Norre en Desart ... dat moet toch altijd binnen zijn !!!
Johan
Berichten: 405
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Speeldag 18: STVV - Standard (08/12 - 20u30)

Bericht door Johan »

Dikke match gisteren,maar wat een slappe voetballer is Desard, die kan werkelijk niks.Daarvoor laat ik Endo niet uit de ploeg. Besus was gisteren ook niet op zijn normale doen.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 18: STVV - Standard (08/12 - 20u30)

Bericht door Mikman »

DJ Amiga schreef: Steppe is m.i. Ook de best meevoetballende keeper van België, iets wat dus moet in het systeem van Brys.
Inderdaad, is ook de reden waarom Brys voor Steppe blijft kiezen in de beker denk ik. Steppe is echt wel een soort van 12e man in de opbouw en belangrijk in het systeem. En je moet er ook de centrale verdedigers voor hebben natuurlijk, én iemand op de 6 die een bal kan aannemen met een speler in zijn rug. Met Pirard en zijn vaak ondermaats uitverdedigen zou dit allemaal veel moeilijker gaan, en waarschijnlijk ook met Kotysch en mogelijk De Petter.

Met Bezus, Asamoah, Kamada en De Norre hebben we eigenlijk vier spelers in de ploeg staan die als nummer 10 zijn opgeleid, dat helpt ook wel in het combineren. De Norre heeft echt zijn draai wel gevonden op de flank. De eerste thuismatchen was het maar niks in dit systeem, veel te statisch, maar nu zie je dat hij dat veel beter en slimmer invult op offensief vlak. Infiltreert vaak naar binnen, echt heel lastig om te verdedigen.
De overkant, dat is helaas nog wat anders... Botaka heeft gewoon dat profiel niet van zo'n dravende flankspeler. Dat zit niet in zijn spel en ook functioneel-technisch en tactisch is het samen met De Sart toch de zwakkere pion. Vreemd dat Acolatse en Endo geen spelgelegenheid kregen.


Boli krijgt drie goeie kansen en zowel het afstandsschot als de kopbal waren goed gedaan maar die bal alleen voor Ochoa neemt hij een tussenstap te veel waardoor de hoek te klein wordt. Niet dé missers die hij eerder dit seizoen maakte maar bij Kamada hangt zo'n bal gewoon los tegen de touwen, zoals hij later ook bewees.

Geef ons een back zoals Fai en een targetman zoals ( de fitte ) Oulare en we doen mee voor minstens top-3.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 18: STVV - Standard (08/12 - 20u30)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Dat Tommy een goudhaantje is weten en zien we al langer ..... maar ook Caspers waarde stijgt elke week ,wat een vooruitgang maakt deze speler de laatste maanden :shock: Ik heb het gevoel dat hij het goudhaantje van Stvv gaat worden. Vorig seizoen nog beperkt tot uitsluitend verdedigend werk en het onmiddellijk inleveren van de bal bij balrecuperatie zet hij nu de lijnen mee uit.Elke week komt hij voor doel, en ja soms moest hij binnen
zijn, maar als dat ook nog zou zijn was hij al een absolute topper. Laat maar rustig geworden ...hij komt er helemaal. :onfire:

Voor degene die Desart afschieten hier...... moest hij zijn balrecuperatie kunnen koppelen aan perfect uitspelen (wat gisteren een ramp was) is ook hij een topper mij gedacht.
:stvv:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 18: STVV - Standard (08/12 - 20u30)

Bericht door enrique »

Desart moet op goal nog veel beter worden!!
Asamoah is de man op het middenveld
Amai
Bij OHL niet goed genoeg?
...
Direct 5 jaar laten tekenen
Grote Klasse
Hasselt Steunt STVV
Berichten: 214
Lid geworden op: 20 apr 2012, 20:34

Re: Speeldag 18: STVV - Standard (08/12 - 20u30)

Bericht door Hasselt Steunt STVV »

Weet iemand hoeveel toeschouwers er gisteren waren?
Schimpen steunt STVV
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 18: STVV - Standard (08/12 - 20u30)

Bericht door Brusselmans »

Het Limburgse crapuul; waarschijnlijk zelfs Truienaars, dat zich helemaal Wallon voelt moest zich gisteren ook eens laten gelden aan de Kanarie ...
Ik hoop dat ze zich ergens te pletter rijden tegen een boom ...
Straatvechters ! Je kan er niet veel tegen beginnen als je dat niet gewoon bent !
Ze gaan zomaar voor de lol gewone mensen rake klappen uitdelen, en ook al sta je daar met 25 man, tegen 5 zotten kan je niet veel beginnen. Ze lachen eens en gaan naar de volgende om een nieuwe slag uit te delen.

:fuckyou:
Plaats reactie