Speeldag 18: STVV - Standard (08/12 - 20u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 18: STVV - Standard (08/12 - 20u30)

Bericht door STimVV »

Ik vond ons beter spelen dan tegen Anderlecht, toen wonnen we met 4-2 en nu blijf je steken op 1-1. Dat is voetbal, you cant win them all.
Maar genoten van dit STVV.
Chapeau aan Brys, zelden de stempel van een coach zo hard gezien op het veld.
Niet vergeten: met Garcia en Kamada slechts 2 spelers verschil in de basis tov wat DeRoeck kon opstellen.
En die had dan nog een sterke Charisis (die ik beter vond dan de huidige DeSart) en Akpom (die ik beter vind dan Boli). Kamada maakt individueel natuurlijk het verschil.
Maar het is vooral de hand van de trainer die het verschil zo groot maakt.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 18: STVV - Standard (08/12 - 20u30)

Bericht door toyotacorolla »

De grootste en beste kansen waren toch voor Stvv. :rood:
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 18: STVV - Standard (08/12 - 20u30)

Bericht door enrique »

De Roeck kon opstellen...
Daar zeg je het ... maar hij deed het niet
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 18: STVV - Standard (08/12 - 20u30)

Bericht door Mikman »

enrique schreef:De Roeck kon opstellen...
Daar zeg je het ... maar hij deed het niet
Inderdaad, volop speelkansen voor Damien "Le Magicien" Dussaut, zélfs op de 10(!) , maar één schamel minuutje voor Tomiyashu in PO2.

De buitenwereld vroeg zich vorig jaar af waarom STVV een jonge 'beloftevolle' trainer als De Roeck liet gaan. Daarom dus.


BTW Asamoah ligt nog 3,5 jaar onder contract ( technisch gezien 1,5 en een optie voor 2 jaar ) , dus geen reden om dat nu al open te breken. Dat van Tomiyashu ( nog 2,5 jaar ) mag wel natuurlijk.
De Norre ligt nog tot 2020 onder contract maar de club kan bijkomend een optie voor 2 jaar lichten. Dus die ligt nog echt lang vast.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 18: STVV - Standard (08/12 - 20u30)

Bericht door Franz »

Eigenlijk had STVV deze match moeten winnen...
In de loop van de tweede helft kreeg Standard stilaan de overhand, denkelijk voor een stuk vanwege wat vermoeidheid bij STVV.
En dan gaf Brys toch ook aan met de vervanging van Boli door De Petter dat hij in de eerste plaats het gelijkspel wilde veiligstellen.
Dus zullen beide ploegen uiteindelijk wel tevreden zijn met het gelijkspel: voor ons is het voordeel alleszins dat Standard niet dichterbij komt in de top 6.
Ik vond de hele ploeg op een hoog niveau spelen. Het was een genot om het uitverdedigen van achter uit te zien, en dan waren toch vooral Asamoah en Kamada de uitblinkers. Met zo'n ploeg toch nog Play off I missen, het zou doodzonde zijn!

PS: Lag dat nu aan het slechte weer of zat ik te kort bij de Kop van Standard, maar ik vond de beleving gisteren van de STVV-supporters in zo'n belangrijke match toch maar mager (net zoals het aantal toeschouwers in feite...)
PS2: Brusselmans je hebt gelijk: ik passeerde aan de Kanarie en daar waren Limburgers op elkaar aan het schelden, waarbij een STVV-supporter neergeslagen was. Schandalig!
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 18: STVV - Standard (08/12 - 20u30)

Bericht door Vouch »

Franz schreef:Eigenlijk had STVV deze match moeten winnen...
In de loop van de tweede helft kreeg Standard stilaan de overhand, denkelijk voor een stuk vanwege wat vermoeidheid bij STVV.
En dan gaf Brys toch ook aan met de vervanging van Boli door De Petter dat hij in de eerste plaats het gelijkspel wilde veiligstellen.
Dus zullen beide ploegen uiteindelijk wel tevreden zijn met het gelijkspel: voor ons is het voordeel alleszins dat Standard niet dichterbij komt in de top 6.
Ik vond de hele ploeg op een hoog niveau spelen. Het was een genot om het uitverdedigen van achter uit te zien, en dan waren toch vooral Asamoah en Kamada de uitblinkers. Met zo'n ploeg toch nog Play off I missen, het zou doodzonde zijn!

PS: Lag dat nu aan het slechte weer of zat ik te kort bij de Kop van Standard, maar ik vond de beleving gisteren van de STVV-supporters in zo'n belangrijke match toch maar mager (net zoals het aantal toeschouwers in feite...)
Ik had Botaka bij de rust al gewisseld voor Acolatse. Maar goed, Brys heeft bij mij al wel wat krediet opgebouwd dus ik ga hem zeker niet afbranden na gister. Maak je kansen af in de eerste helft, en de match is gespeeld. Maar ja...

Wat de beleving betreft, ja inderdaad, werd dat nu helemaal verzopen gister? Ik weet het niet, maar ik had op geen enkel moment het gevoel dat we tegen Standard speelden. Het had even goed Kortrijk kunnen zijn (ook qua spel van Standard trouwens én het feit dat die mannen precies héél content waren met een punt op Stayen! :o ).

Wat trouwens ook heel merkwaardig is, is het feit dat het bezoekersvak verre van uitverkocht was. Het is misschien niet het bezoekersvak met de grootste luxe in België, maar wel dat met het beste zicht, samen met Lokeren.
De combiregeling zal er wel iets mee te maken hebben, maar dat was er ook voor Anderlecht (op een zondagavond) en voor Club, en zij hadden toch geen moeite om het uitverkocht te krijgen...
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 18: STVV - Standard (08/12 - 20u30)

Bericht door Brusselmans »

Vouch schreef:
Wat trouwens ook heel merkwaardig is, is het feit dat het bezoekersvak verre van uitverkocht was. Het is misschien niet het bezoekersvak met de grootste luxe in België, maar wel dat met het beste zicht, samen met Lokeren.
De combiregeling zal er wel iets mee te maken hebben, maar dat was er ook voor Anderlecht (op een zondagavond) en voor Club, en zij hadden toch geen moeite om het uitverkocht te krijgen...
Ach, laat ze maar in Luik, of in hun caféke aan het stadhuis ...
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Speeldag 18: STVV - Standard (08/12 - 20u30)

Bericht door STVVninof »

Naar Rsca - Charleroi aan het kijken. Wat een bedroevend niveau als je dat vergelijkt met de match op Stayen van gisteren.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 18: STVV - Standard (08/12 - 20u30)

Bericht door Jacques »

Alles bij elkaar een billijk gelijkspel gisteren, denk ik. We speelden bij vlagen zeer goed, maar een vertimmerd Standard presenteerde zich ook verre van slecht. Het was bij momenten een strijd, zeker op het middenveld. We hadden kunnen winnen, maar waar we tegen o.a. Anderlecht in de tweede helft het verschil konden maken, misten we gisteren in de tweede helft de frisheid om Standard weg te zetten en moesten we ons finaal tevreden stellen met een punt. Mogelijk een gevolg van de midweekmatch. Geen excuus, gewoon een vaststelling. Heerlijk doelpunt van Kamada. Hoe hij -met een heel klein beetje geluk- Ochoa omspeelt, lekker gewoon. Verder nog een aantal kansen die erin hadden gekund of gemoeten, zeker die van De Sart. We slikken zelf een vermijdbaar doelpunt. "Te romantisch" verdedigd zou Clement zeggen. In gewone mensentaal: we hadden die aanval eerder moeten afbreken, desnoods foutief, desnoods met geel. Maar ja, c'est la vie. Het kan niet alle dagen feest zijn. Ik merkte vlak na affluiten wel wat ontgoocheling bij zowel spelers als fans omdat we -voor de verandering- thuis niet wisten te winnen. Je zou kunnen zeggen dat we verwend zijn, maar ik noem het liever gretig of ambitieus, niet te snel tevreden zijn. Ik had er zelf ook wel op gehoopt om Standard op 7 punten te zetten. Dat zou een serieuze tik geweest zijn voor hen. De ontgoocheling maakte terecht snel plaats voor een verdiend applaus en de wetenschap dat we nog altijd zeer goed bezig zijn en op koers blijven om tot het einde mee te doen voor PO1.

Wat de sfeer betreft: aan de Tiense zat het wel goed. Ik denk wel dat de stevige wind er mee voor zorgde dat het geluid voor een stuk weggeblazen werd. Het was -zeker voor de rust- echt hondenweer, maar dat draagt tegelijk ook bij aan de charme van dit soort wedstrijden.

De toestand aan de kanarie achteraf,...Het ene moment sta je nog rustig te praten op het terras, ineens wat geroep en getier en voor je het weet vliegen er slagen in het rond en sneuvelt er een ruit van het terras. Triestige bedoening. Domper op de avond.
Overdrijven is een kunst
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Speeldag 18: STVV - Standard (08/12 - 20u30)

Bericht door Jebus4life »

Een snelle rekensom leert ons dat er mathematisch een punt of 46/47 zal nodig zijn om PO1 te halen (als je 50 punten haalt ben je in principe zeker). Dat ligt ook min of meer in de lijn van de resultaten uit het verleden. (we moeten nu geen valse bescheidenheid tonen, dat moet simpelweg het doel zijn na de recente prestaties)

Nu gewoon niet typisch a la stvv dikke resultaten bij elkaar spelen tegen de topploegen om dan kansloos onderuit te gaan tegen de zwakkere broertjes. Zeker te beginnen met de uitwedstrijd tegen Lokeren...

Eigenlijk zullen we toch moeten mikken op zeker 6 op 9 de komende 3 matchen. Puntenverlies op Lokeren zou een serieuze tegenvaller zijn. Dan thuis zeker niet verliezen van Kortrijk (en liefst winnen), en dan hopelijk nog wat punten gaan halen aan de kust op boxing day...

Hopelijk dus meer dan 35 punten op het einde van het kalenderjaar :cool:
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Speeldag 18: STVV - Standard (08/12 - 20u30)

Bericht door Geel-Blauw »

STVVninof schreef:Naar Rsca - Charleroi aan het kijken. Wat een bedroevend niveau als je dat vergelijkt met de match op Stayen van gisteren.
En wat een bedroevende grasmat.. je moet echt geen commentaar op kunstgras geven als je eigen grasmat er zo uit ziet
Nie zievere, speile!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 18: STVV - Standard (08/12 - 20u30)

Bericht door Jacques »

Karma. ;)
Overdrijven is een kunst
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 18: STVV - Standard (08/12 - 20u30)

Bericht door Louis XIV »

Jacques schreef:Karma. ;)
Karma is a bitch :lol:
Franske
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2010, 09:31

Re: Speeldag 18: STVV - Standard (08/12 - 20u30)

Bericht door Franske »

Ben al blij dat we de deksel niet helemaal op de neus hebben gekregen. Andere seizoenen ga je nog de boot in nadat je zo'n paar 100% kansen de nek hebt omgewrongen. Al bij al weer weinig kansen weggeven, wel een dozijn hoekschoppen maar zonder acuut gevaar vond ik.

Desart moet altijd één van die twee kansen afwerken, dan pak je gewoon de 3 punten. Op basis van het aantal doelkansen zou dat verdiend geweest zijn. Vanop 10m huizenhoog overtrappen: faut le faire.

Wat me ook weer opvalt: wat een idiote kaarten krijgen we toch weer. Asamoah wordt onder de plastiek gestopt en niets, die van Standard laat zich vallen en hoppa: geel karton. Die kaartenlast gaat ons toch nog eens pijn doen.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 18: STVV - Standard (08/12 - 20u30)

Bericht door Jan Bulder »

Aan het begin van dit seizoen was ik enkele keren kritisch over het geleverde spel, de inkomende transfers en vooral het gebrek aan aanvallende kwaliteit. Maar wat een stappen hebben we de voorbije maanden gezet. Zoals iemand hier eerder al aanhaalde, 7/9 tegen Anderlecht, Antwerp en Standard, en toch overheerste er zaterdag een gevoel van ontgoocheling. Een gevoel bij spelers én supporters, dat ieders grote honger illustreert.

Wat deze jongens ondertussen op de mat leggen, is voetballend van het beste wat ik sinds 1987 op Staaien heb mogen zien. Die opbouw die telkens bij Steppe start, van waar we ons dan gewoon onder de druk uitvoetballen en kansen creëren. Nooit eerder gezien. Aanvallende automatismen, die ik bij STVV nooit eerder zag. Ingestudeerde nummertjes, die zelfs op internationaal niveau mogen gezien worden. Als Brys deze lijn kan doortrekken, wordt hij de beste trainer ooit van deze club.

Fier op deze spelers, trainer en rest van de staf. Hopelijk een signaal voor de Japanners om verder te gaan op de ingeslagen weg en de efficiëntie/het slagingspercentage van onze inkomende transfers nog te verhogen, misschien al tijdens de wintermercato. Na enkele jaren van apathie, bedankt om mijn STVV-beleving terug helemaal te laten opleven en de voorbije weken voor enkele zalige momenten te zorgen!

Vooruit STVV :onfire:
Laatst gewijzigd door Jan Bulder op 10 dec 2018, 15:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie