KVC Westerlo - K.STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
ZANDER
Berichten: 813
Lid geworden op: 09 okt 2010, 02:03

KVC Westerlo - K.STVV

Bericht door ZANDER »

Het seizoen 2010-2011 is het 13de seizoen dat beide clubs zich op eerste klasse niveau treffen.

K.STVV UIT:
1997-1998: 4 - 1
1998-1999: 1 - 4
1999-2000: 3 - 2
2000-2001: 4 - 6
2001-2002: 0 - 0
2002-2003: 0 - 3
2003-2004: 3 - 0
2004-2005: 2 - 1
2005-2006: 2 - 1
2006-2007: 1 - 0
2007-2008: 2 – 0
2009-2010: 2 - 0
2010-2011: ? - ?

Uitbilan: (12 uitwedstrijden – driepuntentelling)

Westerlo:
25 punten op 36 (8 x winst - 1 x gelijk - 3 x verlies)
24 x gescoord - 18 tegendoelpunten (+6)

K.STVV:
10 punten op 36 (3 x winst - 1 x gelijk - 8 x verlies)
18 x gescoord - 24 tegendoelpunten (-6)


K.STVV THUIS:
1997-1998: 0 - 0
1998-1999: 0 - 0
1999-2000: 2 - 1
2000-2001: 1 - 2
2001-2002: 2 - 0
2002-2003: 1 - 0
2003-2004: 0 - 0
2004-2005: 1 - 0
2005-2006: 0 - 1
2006-2007: 0 - 2
2007-2008: 0 – 2
2009-2010: 0 - 1
2010-2011: 1 - 2

Thuisbilan: (13 thuiswedstrijden – driepuntentelling)

K.STVV:
15 punten op 39 (4 x winst - 3 x gelijk - 6 x verlies)
8 x gescoord - 11 tegendoelpunten (-3)

Westerlo:
21 punten op 39 (6 x winst - 3 x gelijk - 4 x verlies)
11 x gescoord - 8 tegendoelpunten (+3)


Totaalbilan eerste klasse: (uit en thuis= 25 wedstrijden)

K.STVV:
25 wedstrijden: 25 punten op 75 (7 x winst - 4 x gelijk - 14 x verlies)
26 x gescoord - 35 tegendoelpunten (-9)

Westerlo:
25 wedstrijden: 46 punten op 75 (14x winst - 4 x gelijk - 7 x verlies)
35 x gescoord - 26 tegendoelpunten (+9)



BEKER VAN BELGIË: twee ontmoetingen:
1999-2000: K.STVV - Westerlo: 2 - 1
2000-2001: Westerlo - K.STVV: 1 - 0


TWEEDE KLASSE: één seizoen (ons kampioenenseizoen)
1993-1994:
K.STVV-Westerlo: 2 - 1
Westerlo - K.STVV: 0 – 1
ZANDER
Berichten: 813
Lid geworden op: 09 okt 2010, 02:03

Re: KVC Westerlo - K.STVV

Bericht door ZANDER »

Volgende week wordt het “voetbalcircus” weer op gang geschoten.
Voor K.STVV meteen een uitstap naar één van hun “zwarte beesten”.
In 25 wedstrijden (13 thuiswedstrijden – 12 uitwedstrijden) konden we maar 7 keer een overwinning boeken, Westerlo won er 14!

De laatste 11 duels tegen Westerlo (5 thuiswedstrijden – 6 uitwedstrijden) verloren we allemaal.
Een 0 punten op 33 dus.
Ook ontnuchterende gegevens qua scoringsvermogen in deze 11 wedstrijden.
We scoorden slechts 3 keer en kregen er 20 binnen (doelsaldo –17)
Niet meteen om vrolijk van te worden deze cijfers.

Het weekend nadien volgt dan nog een loodzwaar drieluik met op een week tijd thuis AA Gent, uit Genk en uit Anderlecht. Dan nog afwachten wat de definitieve uitkomst gaat zijn van onze wedstrijd tegen KV Mechelen.
Nadien zijn er nog zes wedstrijdjes te spelen.... het kan dus “snel” gaan... een 0 op 12 (of 0 op 15 met Mechelen erbij) behoort nog altijd tot de mogelijkheden.

In dat opzicht zullen we ook het programma van de ploegen onder ons, tot aan dat weekend van 05-06 februari, even vermelden:

Programma van K.STVV: (momenteel 12de plaats met 20 punten uit 19 wedstrijden)
Zaterdag 22 januari: Westerlo – K.STVV (speeldag 23)
Zondag 30 januari: K.STVV – AA Gent (speeldag 24)
Woensdag 02 februari: KRC Genk – K.STVV (inhaalwedstrijd van speeldag 21)
Zaterdag 05 februari: Anderlecht – K.STVV (speeldag 25)
+ definitieve beslissing wedstrijd tegen KV Mechelen (herspelen of effectief 0-5 forfaitcijfers ?)

Programma van EUPEN: (momenteel 13de plaats met 16 punten uit 20 wedstrijden)
Dinsdag 18 januari: Eupen – KV Mechelen (inhaalwedstrijd van speeldag 15)
Vrijdag 21 januari: Eupen – Club Brugge (speeldag 23)
Zaterdag 29 januari: Lokeren – Eupen (speeldag 24)
Woensdag 02 februari: Eupen – Zulte Waregem (inhaalwedstrijd van speeldag 21)
Zondag 06 februari: Eupen – Standard (speeldag 25)

Programma van GERMINAL BEERSCHOT: (momenteel 14de plaats met 16 punten uit 20 wedstrijden)
Zaterdag 22 januari: Germinal Beerschot – Zulte Waregem (speeldag 23)
Zaterdag 29 januari: Club Brugge – Germinal Beerschot (speeldag 24)
Woensdag 02 februari: Charleroi – Germinal Beerschot (inhaalwedstrijd van speeldag 21)
Zondag 06 februari: Germinal Beerschot – Lokeren (speeldag 25)

Programma van LIERSE SK: (momenteel 15de plaats met 13 punten uit 21 wedstrijden)
Zaterdag 22 januari: Cercle Brugge - Lierse (speeldag 23)
Zaterdag 29 januari: Lierse - Charleroi (speeldag 24)
Vrijdag 04 februari: AA Gent – Lierse (speeldag 25)

Programma van CHARLEROI: (momenteel 16de plaats met 7 punten uit 20 wedstrijden)
Zaterdag 22 januari: Charleroi – KV Mechelen (speeldag 23)
Zaterdag 29 januari: Lierse - Charleroi (speeldag 24)
Woensdag 02 februari: Charleroi – Germinal Beerschot (inhaalwedstrijd van speeldag 21)
Zaterdag 05 februari: Charleroi – Zulte Waregem (speeldag 25)
+ definitieve beslissing wedstrijd tegen Cercle Brugge (herspelen of effectief 0-5 forfaitcijfers ?)

In eerste plaats uiteraard naar ons zelf kijken... maar als we weinig of geen punten sprokkelen, zal het er van gaan afhangen, wat vooral Lierse en Charleroi gaan presteren in de volgende weken, of wij nog gaan te maken krijgen met “degradatiegevaar”. Ze spelen op 29 januari trouwens tegen elkaar.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: KVC Westerlo - K.STVV

Bericht door toyotacorolla »

Hopelijk krijgen ze elf valabele spelers bijeen, anders 5-0
tweety
Berichten: 880
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: KVC Westerlo - K.STVV

Bericht door tweety »

toyotacorolla schreef:Hopelijk krijgen ze elf valabele spelers bijeen, anders 5-0
Hoeft niet per sé... Je mag met 8 aan een match beginnen :lol: :geelblauw:
wim vanaken
Berichten: 759
Lid geworden op: 14 okt 2010, 14:30

Re: KVC Westerlo - K.STVV

Bericht door wim vanaken »

Kotysch hervat pas vandaag de training, dus zijn aantreden wordt heel twijfelachtig tegen Westerlo.
In dat geval neem ik aan dat Odoi waarschijnlijk noodgedwongen terug centraal in de verdediging zal opereren.
Nr. 10 ? Antheunis dus gekwetst....
Ik zou opteren voor Mutombo als "woelwater" achter Sidibé. Iemand die kan infiltreren en voor de nodige onrust kan zorgen in het hart van de Westerlo-defensie.

----------------------------Henkinet
Waggie--------------Odoi--------Euvrard-----------Deferm
--------------------Mennes-----Delorge
Dufer---------------------------------------------Schouterden
-------------------------Mutombo
-----------------------------Sidibé

Iemand een idee van de gele-kaartenlast tot-nu-toe ?
Geen onbelangrijk gegeven met zo'n beperkte kern in het vooruitzicht van wat komen gaat....
Mikman
Berichten: 3683
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: KVC Westerlo - K.STVV

Bericht door Mikman »

Na Antheunis nu ook Bertjens out met een enkelblessure voor morgen. Mutombo wordt de nieuwe nr 10 en Onana is al weg, Sidibé misschien ook nog. Dus dan schiet er straks geen enkele aanvaller meer over. Nochtans stond er in die prachtige "engagementsverbintenis" toch dat men aanvallend voetbal ging nastreven, maar dat zal toch redelijk moeilijk lukken zonder één fitte inzetbare aanvaller. Straks moet ik nog gaan geloven dat Roland Duchâtelet een oplichter en een bedrieger is! :headbang:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: KVC Westerlo - K.STVV

Bericht door Jacques »

wim vanaken schreef: Iemand een idee van de gele-kaartenlast tot-nu-toe ?
Kotysch en Euvrard staan op 4, zoveel is zeker. Dat verklaart ook de beslissing om Masset uit te lenen terwijl Ludo nog niet klaar is om op de bank te zitten. We moesten maar eens 4 fitte, speelgerechtigde spelers hebben voor 2 posities. :gek:



Als Roland ne Chinees was, zou ge zweren dat er omkoping in het spel is.
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: KVC Westerlo - K.STVV

Bericht door STimVV »

De selectie is bekend gemaakt, zelfs ondanks het selecteren van Commers en Vanwelkenhuyzen komen we niet aan 18 man... Bovendien staat er een vraagteken achter Wagemakers.

Als we straks niets rapen in Westerlo (zoals de vorige 8 seizoenen) en Lierse tegelijkertijd zou winnen in Cercle, komen ze tot op 4 punten. Zij hebben dan een thuismatch tegen Charleroi terwijl wij matchen tegen Gent, Genk en Anderlecht voor de boeg hebben. En dan...paniek!! "Wat een onverwachte wending, wie had dat nu gedacht..." :headbang:
Elber
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:53

Re: KVC Westerlo - K.STVV

Bericht door Elber »

Daarnet even op stvv.com de selectie voor Westerlo-stvv bekeken.
Met Vanwelkenhuyzen zit er nu al een " vreemde eend " in de bijt. Rekening houdend dat voor de inhaalwedstrijden Dufer en mogelijk Sidibé verdwijnen wie gaan we dan nog moeten oproepen om het scheidsrechterformulier in te vullen?
Ik volg al bijna 20 jaar stvv van dichtbij maar zo'n smalle kern met daarenboven tal van spelers voor wie het eersteklasse-niveau (voorlopig?) te hoog is ik kan het mij niet herinneren...
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: KVC Westerlo - K.STVV

Bericht door Henri is de man »

Elber schreef:Daarnet even op stvv.com de selectie voor Westerlo-stvv bekeken.
Met Vanwelkenhuyzen zit er nu al een " vreemde eend " in de bijt. Rekening houdend dat voor de inhaalwedstrijden Dufer en mogelijk Sidibé verdwijnen wie gaan we dan nog moeten oproepen om het scheidsrechterformulier in te vullen?
Ik volg al bijna 20 jaar stvv van dichtbij maar zo'n smalle kern met daarenboven tal van spelers voor wie het eersteklasse-niveau (voorlopig?) te hoog is ik kan het mij niet herinneren...
Cruciale wedstrijd in de strijd om het behoud.
Ik hoop...
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: KVC Westerlo - K.STVV

Bericht door Jacques »

STimVV schreef:De selectie is bekend gemaakt, zelfs ondanks het selecteren van Commers en Vanwelkenhuyzen komen we niet aan 18 man... Bovendien staat er een vraagteken achter Wagemakers.

Als we straks niets rapen in Westerlo (zoals de vorige 8 seizoenen) en Lierse tegelijkertijd zou winnen in Cercle, komen ze tot op 4 punten. Zij hebben dan een thuismatch tegen Charleroi terwijl wij matchen tegen Gent, Genk en Anderlecht voor de boeg hebben. En dan...paniek!! "Wat een onverwachte wending, wie had dat nu gedacht..." :headbang:
Twintig hard die's, opstellers van amateuristische tendentieuze enquêtes en nog wat van die 'marginalen' (in de ogen van de ivoren toren). Maar de kleine teen van één van die 20 bevat wel meer voetbalverstand en winnaarsmentaliteit dan alle ja-knikkers aan de Tiense opgeteld.

Traditioneel hou ik niet van onsheilsprofeten, maar zoals elber ook zegt: er zijn heel veel mensen van de 'oude garde' die al 20-30-40-... jaar STVV volgen en die zich zo geen uitverkoop van een al te smalle kern voor de geest kunnen halen. Die 9/9 geeft een bedriegelijk gevoel van veiligheid, alsof het een andere ploeg eens geen 3 weken wat zou kunnen meezitten...Er zijn in de kelder van het klassement altijd ploegen die na de winterstop een sprong voorwaarts maken, maar tenzij Guido kan toveren in het kwadraat zullen wij het in ieder geval al niet zijn.

Enfin, Roland heeft dit jaar toch al 1 ding gezegd dat niet gelogen was: de jeugd krijgt hier effectief kansen, was er geen ondergrens op 16 ingesteld, zou hij er waarschijnlijk nog van de U10 bij halen.
Het moet zo ongeveer zijn eerste en enige niet-leugen van 2011 zijn.
Overdrijven is een kunst
wim vanaken
Berichten: 759
Lid geworden op: 14 okt 2010, 14:30

Re: KVC Westerlo - K.STVV

Bericht door wim vanaken »

STimVV schreef:De selectie is bekend gemaakt, zelfs ondanks het selecteren van Commers en Vanwelkenhuyzen komen we niet aan 18 man... Bovendien staat er een vraagteken achter Wagemakers.

Als we straks niets rapen in Westerlo (zoals de vorige 8 seizoenen) en Lierse tegelijkertijd zou winnen in Cercle, komen ze tot op 4 punten. Zij hebben dan een thuismatch tegen Charleroi terwijl wij matchen tegen Gent, Genk en Anderlecht voor de boeg hebben. En dan...paniek!! "Wat een onverwachte wending, wie had dat nu gedacht..." :headbang:
Als we de volgende 4 matchen punt(en) gaan halen, zal 't op Westerlo moeten gebeuren en de statistieken spelen hier niet in ons voordeel. Zelfs in ons topjaar vorig seizoen konden we gesteund door 2000 man de nederlaag niet ontlopen, dus dat voorspelt weinig goeds. Ik houd rekening met een 0 op 12 en een 15de plaats binnen 4 matchen.
wim vanaken
Berichten: 759
Lid geworden op: 14 okt 2010, 14:30

Re: KVC Westerlo - K.STVV

Bericht door wim vanaken »

ik heb al een informeel gesprek gehad met voorzitter Duchâtelet. Hij zei me dat ik zeker mag blijven als we in eerste klasse blijven.”"Als de club degradeert en volgend seizoen voor de jeugd kiest, is het voor mij over bij STVV"

Veelbetekend uittreksel uit interview met Mennes naar aanleiding van de match op Westerlo. Als we in eerste klasse blijven.....dixit Roland, dus er wordt wel degelijk rekening gehouden met deze optie....Of hoe je op goed 6 maanden tijd van de revelatie van 't seizoen degradeert tot een mogelijke degradant, met dank aan ons fantastisch beleid. Roland en Mangel, ge zijt den doemp op de patatten nie weerd....
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: KVC Westerlo - K.STVV

Bericht door Jan Bulder »

wim vanaken schreef:ik heb al een informeel gesprek gehad met voorzitter Duchâtelet. Hij zei me dat ik zeker mag blijven als we in eerste klasse blijven.”"Als de club degradeert en volgend seizoen voor de jeugd kiest, is het voor mij over bij STVV"

Veelbetekend uittreksel uit interview met Mennes naar aanleiding van de match op Westerlo. Als we in eerste klasse blijven.....dixit Roland, dus er wordt wel degelijk rekening gehouden met deze optie....Of hoe je op goed 6 maanden tijd van de revelatie van 't seizoen degradeert tot een mogelijke degradant, met dank aan ons fantastisch beleid. Roland en Mangel, ge zijt den doemp op de patatten nie weerd....
Het zegt ook al alles over de ambities in tweede bij een mogelijke degradatie. Mennes mag wel blijven in eerste, maar in tweede zou je hem niet meer kunnen gebruiken. Stayenlogica dus.

Niet vergeten trouwens dat der Führer tijdens ons verblijf in tweede al van plan was om het budget drastisch terug te schroeven als we niet zouden promoveren.

Het lijkt wel of hij dat ene jaar voor de schone schijn er alles aan deed om meteen terug te promoveren, dat dat per ongeluk nog lukte ook, en nu weer alles in het werk stelt voor een nieuw verblijf in tweede. Alleen heeft hij nu alle domheid van de vorige periode van 5 jaar die een degradatie opleverde samengepropt in 1 jaar, waardoor het nog wat harder opvalt.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3066
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: KVC Westerlo - K.STVV

Bericht door Tompie »

Ondanks alles tip ik op 0-1, doelpunt van Dufer.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Plaats reactie