Speeldag 19: Lokeren - STVV (15/12/18, 20u)

Alles over de wedstrijden van STVV
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 19: Lokeren - STVV (15/12/18, 20u)

Bericht door Mikman »

Het is hoe we met dit soort tegenslagen omgaan dat straks zal bepalen of we PO1 halen of niet.

Dit was vooraf aangekondigd als een verraderlijke wedstrijd en dat bleek ook. Op verplaatsing tegen een weinig getalenteerde maar wel verbeten tegenstander, dat is wat anders dan vanuit de organisatie spelen zoals tegen de topploegen. Ik denk dat het sleutelwoord dan niet 'inzet' of 'motivatie' maar 'focus' is. Mentaal helemaal klaar zijn om zo'n lastige wedstrijd te spelen. Ik denk niet dat bijvoorbeeld Bezus een draak van een match speelde omdat hij geen goesting had, maar wel omdat hij het te veel wou forceren. Onmogelijke passes door het centrum proberen terwijl er simpeler oplossingen waren. Het was echt holderdebolder, zoveel technische fouten door een gebrek aan concentratie.

(Zeker) op verplaatsing verkies ik toch Endo boven De Sart. Onze beste uitmatchen speelden we uiteindelijk met onze Japanner op het middenveld. Nu ja, misschien moet Brys op verplaatsing eens vaker de Antwerp-tactiek overwegen, zonder diepe spits en meer mensen op het middenveld zodat ze wel moéten bewegen.

Sollied zei in het interview voor de match al ( niet met zoveel woorden, maar wel voor de goede verstaander in zijn uiteenzetting over de invulling van zijn basiself ) dat Botaka de schlemiel bij STVV was en dat ze daar gebruik van moesten maken. Brys wijzigde inderdaad te laat. Het is goed wanneer je blindelings de elf namen kan invullen van de basiself want dat betekent dat je geen geblesseerden of geschorsten hebt en dat er onderlinge automatismen zijn, maar soms keert zich dat ook wel eens tegen je.

Uiteindelijk kon het nog anders zijn uitgedraaid indien Steppe geen vermijdbaar doelpunt incasseerde, en je één van de 3 prima mogelijkheden omzette in een doelpunt. Die bal van Bezus was inderdaad een kantelpunt, jammer dat de daaropvolgende druk van STVV een beetje in de kiem gesmoord werd door de blessures bij Lokeren die het spel telkens een hele tijd stil deden liggen ( voor alle duidelijkheid: dit waren echte blessures, dus geen verwijt ).

Samengevat: een ondermaatse prestatie, de slechtste match van het seizoen en toch nog kans gehad om wat mee te graaien. Nu de komende 10 dagen al het mooie dat de voorbije maanden is opgebouwd niet weggooien vlak voor de winterstop.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 19: Lokeren - STVV (15/12/18, 20u)

Bericht door Brusselmans »

Mikman schreef:
Sollied zei in het interview voor de match al ( niet met zoveel woorden, maar wel voor de goede verstaander in zijn uiteenzetting over de invulling van zijn basiself ) dat Botaka de schlemiel bij STVV was en dat ze daar gebruik van moesten maken.
Nochtans geen van beide doelpunten hebben iets met hem te maken.

Maaaarrrrrrrr .... samen met Boli zal hij moeten uitvechten wie de slechtste was ...

De taktiek om dit STVV lam te leggen :
- Stamp maar op Bezus, van de refs mag het.
- Zet 3 man rond Kamada, da Boli dan vrijloopt is absoluut niet zo erg.
- Laat Botaka maar oprukken en voorzetten geven of zich in de knoop spelen.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 19: Lokeren - STVV (15/12/18, 20u)

Bericht door STVV-fan »

Brusselmans schreef:
Mikman schreef:
Sollied zei in het interview voor de match al ( niet met zoveel woorden, maar wel voor de goede verstaander in zijn uiteenzetting over de invulling van zijn basiself ) dat Botaka de schlemiel bij STVV was en dat ze daar gebruik van moesten maken.
- Stamp maar op Bezus, van de refs mag het.
Idd Brusselmans, dat is overduidelijk.

Kwam de lucky goal van Lokeren ook niet voort uit een fase waar er eerst (alweer) een fout op Bezus werd gemaakt?
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 19: Lokeren - STVV (15/12/18, 20u)

Bericht door Since '54 »

Inderdaad dat zal de schitterende taktiek van Sollied geweest zijn. Ik volg Brusselmans hierin. Deze topic staat weer bol van negatieve kritieken typisch voor STVV-supporters. Brys is opeens weer een slechte coach, enz Indien Bezus scoort zouden wij de match zelfs naar onze hand hebben kunnen zetten. Schiet Brys maar verder af velen hier weten het allemaal beter. Voor mij was het een match om snel te vergeten zoals Barcelona er ook al elk seizoen op hun actief hebben.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 19: Lokeren - STVV (15/12/18, 20u)

Bericht door metser »

Ik kan best nog begrijpen dat een ploeg een dip kan hebben, maar...... heb juist late night in uitgesteld relais gezien ! Bij het interview achteraf kan botaka nauwelijks zijn irritante glimlach onderdrukken bij de vraag van de reporter, en dat voor de kapitein ! Hoe geloofwaardig moeten wij als supporter zoiets aannemen ? Moest ik leider zijn na zo een non match , ik zou boos zijn ! Dat weerspiegelt de ingesteldheid van pseudo vedetten.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 19: Lokeren - STVV (15/12/18, 20u)

Bericht door Franz »

metser schreef:Ik kan best nog begrijpen dat een ploeg een dip kan hebben, maar...... heb juist late night in uitgesteld relais gezien ! Bij het interview achteraf kan botaka nauwelijks zijn irritante glimlach onderdrukken bij de vraag van de reporter, en dat voor de kapitein ! Hoe geloofwaardig moeten wij als supporter zoiets aannemen ? Moest ik leider zijn na zo een non match , ik zou boos zijn ! Dat weerspiegelt de ingesteldheid van pseudo vedetten.
Het minste dat je kan zeggen is dat het hoogst ongelukkig was:
zowel de uitspraak van Brys voor de match ('Een match die niemand wil spelen'),
als de zelfvoldane glimlach van Botaka na de match ('We hebben verloren hé').
Wat was er gisteren aan de hand? Ze wilden niet winnen??? Waren tevreden na het verlies???
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 19: Lokeren - STVV (15/12/18, 20u)

Bericht door toyotacorolla »

. :end:
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 19: Lokeren - STVV (15/12/18, 20u)

Bericht door Franz »

toyotacorolla schreef:. :end:
Bedankt voor uw reactie.
Gij zijt zeker dat ge dat interview met Botaka na de match gezien hebt?
En gij vindt dat dus OK?
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Verrekeskop
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 apr 2015, 13:06

Re: Speeldag 19: Lokeren - STVV (15/12/18, 20u)

Bericht door Verrekeskop »

De STVV relativeringsbrigade is weer uitgerukt hoor. Het zit blijkbaar in het DNA dat iedere keer er gewonnen moet worden, iedere keer er een prijs kan gepakt worden, of iedere keer er IETS op het spel staat, deze ploeg het laat afweten. De reden ook dat ik na 35 jaar trouw supporterschap me dit jaar nog niet op Staaien heb begeven, evenzeer in afwachting of de gebruikelijke winterkoopjes gaan plaatsvinden. Remember Judas Ferreira.

Stel je voor dat een bokser voor een kamp niet gemotiveerd zou zijn: die kunnen ze horizontaal afvoeren, bij die gatachterlijk verwende voetballers wordt het blijkbaar aanvaard, en dat zijn dan profs. My ass.
Ik mag hopen dat Brys er een paar tegen de muur heeft geplakt in de kleedkamer.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 19: Lokeren - STVV (15/12/18, 20u)

Bericht door Vouch »

Ik zie het leven liever wat rooskleurig in dan sommigen hier, ik zeg dus liever 13 op 18 dan 1 op 6 (zeker dit seizoen), ook al zijn beide correct, natuurlijk.

Ook ik vind de uitslag (en puntenverlies) spijtig, want we hadden een heel mooie slag kunnen slaan, zelfs op 1 punt van plaats 2 kunnen komen. Als Bezus scoort ipv binnenkant paal, als Kamada scoort bij de puike aanval half 2e helft en als Steppe de bal wel pakt, dan was er geen probleem geweest. Maar ja, ALS Club een beetje op niveau had gepresteerd de laatste weken stonden ze nu makkelijk eerste. Of ALS Genk op niveau had gespeeld en punten had gepakt, stonden ze nu makkelijk 10 punten voor op de 2e. Dus, ALS ALS ALS, pffff.

Kunnen we deze match gebruiken om ons allemaal (ook de supporters) terug met de voeten op de grond te krijgen, en we kunnen ons dinsdag kwalificeren en hopelijk nog 4 op 6 halen voor nieuwjaar, dan is dit een waardevol resultaat geweest.

Lessen trekken uit zulke matchen is een zeer grote kwaliteit, hopelijk hebben we die.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 19: Lokeren - STVV (15/12/18, 20u)

Bericht door Jan Bulder »

Club gelijk, verlies voor Antwerp, RSCA en Gent. Op die laatste na, allemaal tegen kleintjes. Als het daar ook overal het begin van het einde is, dan kunnen Eupen en Moeskroen zich alvast beginnen opmaken voor PO1.

Ja, gisteren was een zwakke prestatie waar ik ook niet vrolijk van werd, ik heb ook genurkt. We staan echter 5e na 19 (!) wedstrijden, spelen de kwartfinales van de beker en hebben al enkele mooie momenten gekregen. We staan momenteel virtueel even dicht bij PO2 als bij de voorrondes van de Champions League.

Nee, niet alles is 100% wat het moet zijn. Maar we staan in een positie die we normaal zowat om de 10 jaar eens meemaken. We hebben clubeigenaars die sportieve ambitie tonen en daadwerkelijk investeren. En dan lees ik hier commentaren die alles afbranden, die nu al een spreekwoordelijke handdoek werpen, zelf posters die we al wekenlang niet gezien hebben en even komen 'gniffelen'. Wie nu opgeeft, wie nu thuisblijft, of nog altijd niet komt kijken, ja die gaat nooit nog de motivatie vinden om dat wel te doen, mag zich evenzeer een loser noemen en mee in het rijtje gaan staan van diegenen die denken dat we het altijd zullen blijven verkloten. Ook al is die kans bestaande, met die instelling heeft nog nooit iemand gewonnen. Of ge kunt doen zoals echte winnaars, vanaf nu mee op de barricades kruipen en vechten tot het einde, zonder garantie op succes.

Kop omhoog en dinsdag vlammen verdoeme. Vooruit STVV.

(Red Lions na verlies OS-finale, EK-finale en vandaag 2 shootouts achter in de WK-finale: het momentum volledig tegen. Ipv mentaal te breken, blijven vechten én wereldkampioen. Pure winnaarsmentaliteit)
Krikke
Berichten: 315
Lid geworden op: 22 sep 2011, 13:19

Re: Speeldag 19: Lokeren - STVV (15/12/18, 20u)

Bericht door Krikke »

Dat ze maar efkes voor de spiegel gaan staan, ge had een fantastische zaak kunnen doen deze speeldag.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 19: Lokeren - STVV (15/12/18, 20u)

Bericht door Franz »

Krikke schreef:Dat ze maar efkes voor de spiegel gaan staan, ge had een fantastische zaak kunnen doen deze speeldag.
Zo is dat!
Vouch en Bulder hebben gelijk dat de oogst tot nog toe uit-ste-kend was, en hopelijk zit de mentaliteit tegen Gent en de matchen erna terug goed.
Maar tegen Lokeren was het niet OK en dat mag/moet ook gezegd worden.
En dan is het toch misplaatst om na de match het verlies weg te lachen, of voor de match de handdoek al te gooien.
Dat was waarschijnlijk allebei onbewust vanwege Brys en Botaka, maar het blijft hoogst ongelukkig.
Verliezen is verliezen, en zeker tegen godbeteret de laatste in de stand Lokeren...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 19: Lokeren - STVV (15/12/18, 20u)

Bericht door Vouch »

Franz schreef:
Krikke schreef:Dat ze maar efkes voor de spiegel gaan staan, ge had een fantastische zaak kunnen doen deze speeldag.
Zo is dat!
Vouch en Bulder hebben gelijk dat de oogst tot nog toe uit-ste-kend was, en hopelijk zit de mentaliteit tegen Gent en de matchen erna terug goed.
Maar tegen Lokeren was het niet OK en dat mag/moet ook gezegd worden.
En dan is het toch misplaatst om na de match het verlies weg te lachen, of voor de match de handdoek al te gooien.
Dat was waarschijnlijk allebei onbewust vanwege Brys en Botaka, maar het blijft hoogst ongelukkig.
Verliezen is verliezen, en zeker tegen godbeteret de laatste in de stand Lokeren...
100 % juist! Maar je kan toch niet verwachten dat Brys à la Hein spelers publiekelijk te kakken gaat zetten na zo'n reeks en na het parcours dat we afgelegd hebben.

Intern zal er heus wel een woordje gepraat worden over gister, maar dinsdag kunnen ze al revanche nemen op zichzelf en laten zien dat dit een accident de parcours was.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 19: Lokeren - STVV (15/12/18, 20u)

Bericht door Jones »

Laat ons hopen dat ze zich inhielden voor dinsdag. Als ze zich tegen Gent herpakken en Kortrijk puntenloos naar huis sturen is er geen man overboord.
Eén ding verwijt ik Brys en co wel : ze gebruiken op dit moment de voltallige kern te weinig en er is geen bankzitter die beslissend mag en kan zijn. Zijn gouden wissels zijn een beetje voorbij. Waarom bv. Eens Legaer geen 60 minuten gunnen ? Of Acolatse en Endo. Ceballos komt ook niet op zijn kookpunt en blijft dikwijls in de lappenmand. Hou die mannen ook scherp en geef hen bv. Tegen Lokeren eens een kans.

Offensief zou ik toch iets halen met het oog op PO1 om toch kwalitatief te kunnen roteren. De sart en Boli zijn werkers maar werkers met te weinig efficiëntie. Graag zou ik Kamada op de 8 hebben die kan infiltreren en een goede nr. 9 inhalen en Morioka voor als Bezus uitgeblust is of een mindere dag heeft. De beste speelt. We hebben maar 1 nr 10 he.
Waarom mag Bezus geen concurrentie hebben ? Het zou hem alleen beter maken.

Doorgaan in de beker en een 4 op 6 tegen Kortrijk en Oostende moet ons doel zijn.
Plaats reactie