Speeldag 20: STVV - Kortrijk (22.12.2018 - 20u00)

Alles over de wedstrijden van STVV
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 20: STVV - Kortrijk (22.12.2018 - 20u00)

Bericht door Jones »

STVV-fan schreef:
Verrekeskop schreef:
Jones schreef:
Positivo schreef:Antwerp. Stel je dat voor, die konden alleen op de tweede plaats komen en verliezen daar in Brugge ..... en Charleroi (wat loosers zijn da) die konden naar plaats 4 springen(van 8) , en verliezen die daar niet in Zulte, voorlaatste notabene.

Net aan het kijken naar Sports late night.
Stvv staat slechts derde in de onderlinge duels van de top 6 ploegen. (Voor oa Standard en Anderlecht ....)
Je begrijpt dat er maar 3000 mensen meer komen. Hoorde ik gisteren iemand zeggen :Als die denken dat ze mij hier nog ooit terug zien ....
Het zullen er dus minder worden (supporters)

Even Sarcastico.
Het is gewoon zo : je schept een verwachtingspatroon en hoop bij uw supporters door de goede resultaten en niemand wil die gekelderd zien, net als vorig seizoen. De uitschakeling in de beker : de kortste weg naar Europa nota bene willen vele Truienaars na de debacles tegen Beerschot in 1971 en La Louvière in 2003 eens eindelijk van zich afzetten en dan verlies je kansloos en zwak tegen Gent. Net als er moet geboomd worden, gebeurt het niet.
Een Truienaar wil een droom eens werkelijkheid doen worden, daar is toch niks mis mee ? Daarom dat Brepoels en Matthijssen hier helden zijn.
Die heerschappen is dat wel al gelukt : play off 1 en een bekerfinale. Men hoopt gewoon dat Brys evengoed of beter doet.
Temeer omdat de kern sterker is dan ooit. Al was die ten tijde van Boffin-Mbonabucya en co efficiënter en beter misschien maar dat laat ik in het midden.
Droom jij nooit ? Steeds rationeel ? Niks empatisch, emotioneel ?
Nee, de gemiddelde STVV postivo op dit forum zijn enigste droom is winnen tegen een zogenaamde topploeg, en andere, meer kritisch ingestelde supporters, bestempelen als 'negatief'.
Nul ambitie, nooit eens een prijs willen pakken - ze gaan nog liever op de markt vieren na een verloren finale 'Sei de Beiker en fee et fiest', remember die schandelijke uitspraak van potstamper Voets', grijs seizoen na grijs seizoen, en zich dan verwonderen dat de supporters massaal afhaken.
Steeds teruggrijpen naar dingen die in het verleden gebeurd zijn, gaande van 4-14 jaar geleden, dat noem ik al lang geen "kritische supporters" meer, zeker niet als er al een machtswissel is gebeurd en wanneer de nieuwe machtshebbers ondertussen al bewezen hebben anders te zijn dan de vorige.

dat noem ik "nostalgische nurkpotten".
Maaaaaaaar om het in beroemde woorden te zeggen: "Winter is coming". Ik voel gewoon dat je je kruit opspaart en stilletjes de feeling van het posten op dit forum terug oppakt (want waar was je toen we de overwinningen aan elkaar regen?....) omdat de kans zeer groot is dat er uitgaande transfers gebeuren in de winter, zodat je dan weer kan zeggen: "zie je wel, het blijft gewoon hetzelfde als 4 jaar geleden, NUL ambitie".

Of iets in die dergelijke aard.

En om Jones te repliceren: Jawel Jones, geloof ons vrij wanneer ik zeg dat we ook ons kas opvreten bij zo een match (en zo een kans) gelijk de beker dit seizoen.
MAAR het grote verschil tussen de "positivo's" en de "negativo's" is wat hier al VELE malen aangehaald is geweest, maar niemand van de "negativo's" (de "realistische/de kritische supporters) of whatever ze hunzelf willen noemen willen horen.
Wij bekijken het anders. Wij draaien de knop iets sneller om. Wij herinneren het ons wel, maar wij reageren nooit bij alles wat er negatief gebeurt: "ziet ge wel, das just gelijk x tijd geleden", "Jama weet ge nog, x jaren geleden? Het is nog niks veranderd, NUL ambitie". Het lijkt wel alsof er tot in de eeuwen der tijden voortgenurkt moet worden over die dingen en die te pas en te onpas gebruiken (vooral als het wat minder gaat).
Verwachtingen en ambities mogen bijgesteld worden. Of heb je liever dat de Japanners elders hun tenten opslaan.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 20: STVV - Kortrijk (22.12.2018 - 20u00)

Bericht door Brusselmans »

Ik heb nog NERGENS een woord kritiek gegeven op de Japanners, integendeel !

Ge moet niks in de mond komen leggen wat u het best pâst (voor degenen die zich aangesproken voelen).
Ik ben na jaren ook terug, als ik de mogelijkheid heb tenminste, ....

Het is vooral "de match(en) die niemand wil spelen" die me torenhoog zitten, nu er eindelijk eens zicht is op iets.
Dat is een pure schande vanwege de spelers, punt uit !!!!
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 20: STVV - Kortrijk (22.12.2018 - 20u00)

Bericht door miel »

Dreke schreef:Tussen die 3000 staan ook een pak supporters die ge moeilijk een positivo kunt noemen. Ik kan het weten, want ik hoor daar ook bij. Maar als je een nieuw bestuur geen faire kans geeft (en dat begint voor mij bij opdagen), hebt ge voor mij weinig recht op oordelen aangezien de eigen bijdrage 0,0 is.

De Japanners hebben gewoon niks schuld aan de puinhoop die hun voorgangers achtergelaten hebben.
Toch enige nuance
Dat menig zich niet konden verzoenen met het beleid van de voorgangers , daar kan ik nog inkomen
Maar dat ze een puinhoop hebben achtergelaten is de waarheid geweld aandoen .
75% van de huidige basis was er al , wat niet wegneemt dat de Japanners alle krediet verdienen
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 20: STVV - Kortrijk (22.12.2018 - 20u00)

Bericht door Positivo »

Aan de negatieve medemens. Kunnen we “de puinhoop die de vorige eigenaars achtergelaten hebben” even weglaten ? Als het kan. Een ploeg waarop dit jaar is kunnen voortbouwen (met wisselend succes) en een nieuw stadion kun je niet echt een puinhoop noemen als je het mij vraagt. Dan is er niet veel anders dan puinhopen in het Belgische voetbal !

En aan iedereen een zalig Kerstmis. De terugkomst van het licht.
En als we in Oostende winnen kan zelfs de Champions league nog. Als je droomt moet je groots durven dromen.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 20: STVV - Kortrijk (22.12.2018 - 20u00)

Bericht door Brusselmans »

Positivo schreef: En als we in Oostende winnen kan zelfs de Champions league nog. Als je droomt moet je groots durven dromen.
Uw kalkoen, der scheelt iets mee !!!
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 20: STVV - Kortrijk (22.12.2018 - 20u00)

Bericht door Dreke »

Interpreteer die puinhoop eerder als het wegjagen van de supporters.

Wat die basis betreft. In België is het zo dat als je een matig elftal dat zich kan handhaven kan aanvullen met 2 meerwaardes, speel je voor PO1.
A loyal football fan only supports the shirt...
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 20: STVV - Kortrijk (22.12.2018 - 20u00)

Bericht door STVV-fan »

Jan Bulder schreef:
Verrekeskop schreef:
STVV-fan schreef: Steeds teruggrijpen naar dingen die in het verleden gebeurd zijn, gaande van 4-14 jaar geleden, dat noem ik al lang geen "kritische supporters" meer, zeker niet als er al een machtswissel is gebeurd en wanneer de nieuwe machtshebbers ondertussen al bewezen hebben anders te zijn dan de vorige.
Oh ja? Wat is er al bewezen?
Vroegtijdig uit de Beker geknikkerd, business as usual.
Nu staan ze op plaats 5, maar in geval je het nog niet wist: de prijzen worden aan de meet uitgedeeld.

Ik wacht geduldig af of de zogenaamde trendbreuk er komt. Waren ze doorgestoten in de Beker hadden ze nog nooit zo'n haalbare affiches kunnen hebben, maar ze hadden er blijkbaar geen zin in.

Wil je mij en vele anderen terugkrijgen (en ik ben jaar en dag tot in de diepste regionen van tweede klasse gaan kijken) dan zal je gedurende langere tijd resultaten moeten neerzetten.
Anders ga je heel eenzaam zijn op Staaien, maar goed, je staat dan wel in goed gezelschap: tussen 3000 positivo's.
Vroegtijdig uit de beker? Als kwartfinales vroegtijdig zijn, dan is voortaan elk seizoen halve finales voor u dus de norm. Veel plezier met het zoeken naar een ploeg die dat realiseert, ge zult nog vaak ongelukkig zijn. En nee, ik was niet opgezet met de manier waarop we verloren tegen Gent, en ik ben er nog ziek van dat we een mooie kans op eventuele bekerwinst hebben weggesmeten.

STVV is historisch gezien altijd een middenmotor/degradatiekandidaat geweest. Nu staan we na 3/4 competitie op een 5e plaats, met eigenaars die investeren, sportieve ambitie tonen, spelers niet voor een appel en ei laten vertrekken. Als ge dat allemaal kunt minimaliseren, ja dan zou ik ook thuisblijven. Nee, dat is waar iedereen, IEDEREEN hier al jaren over ligt te janken. En nu het er is blijft iedereen thuis, chapeau. Spelers een gebrek aan mentaliteit verwijten is één, maar er moeten er dringend eens een paar duizend in eigen boezem beginnen kijken.

Als STVV-fan die in de diepste regionen van de 2e klasse heeft gezeten, zou ge moeten weten dat ge geen STVV-fan wordt owv de mogelijke prijzen (wat niet wil zeggen dat je niet moet streven naar het hoogst mogelijke). Ik vraag me dan eigenlijk af waarom ge vroeger niet thuisbleef, want toen stonden we veel verder af van een mogelijke 'prijs' dan nu. Maar deze club en haar nieuwe eigenaars met de huidige resultaten afrekenen op een mogelijke prijs aan het eind van dit seizoen is dikke zever.

Zoals ik elders al enkele keren heb gelezen. Wedstrijden als tegen Kortrijk hadden we wel over de streep kunnen trekken met 7000 fans in de tribunes die de ploeg naar voor jagen. Jammer genoeg moeten we het doen met een 3 à 4000 die écht een prijs willen pakken, en een stuk of 4000 thuisblijvers met uw mentaliteit.
Iets wat ik ook al duizenden keren gezegd heb Bulder.

Vroeger was het NIET beter dan nu.
En stel dat we toch PO I halen en we halen Europees, gaan diezelfde mensen dan ook wenend thuisblijven, verwijzend naar de voorbije 4-5 jaar, als we niet de groepsfase halen? Want ja, dan is er NUL ambitie, hetzelfde als 4 jaar geleden ;) :lollig:
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 20: STVV - Kortrijk (22.12.2018 - 20u00)

Bericht door toyotacorolla »

We zullen in de wintermercato al kunnen vaststellen of er een trendbreuk is.
Wie gaat,......wie komt

Geen POI voor dit Stvv.
Plaats reactie