Speeldag 21: Oostende- STVV (26.12.2018 - 14u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 21: Oostende- STVV (26.12.2018 - 14u30)

Bericht door STimVV »

KNRI schreef:Het vat is af...
De wisselmogelijkheden opgebruikt...

De bal ligt het het kamp van het bestuur. Versterken of de ambitie opbergen.
Ik ben benieuwd...
Vind ik ook.
Als de ambitie is om PO1 te halen mogen ze dat nu tonen.
Vergelijk het met onze concurrenten... Gent, Charleroi, Anderlecht, Standard, Antwerp. Ik zie hen geen basis-spelers verkopen deze winterstop. Daar zullen ze hun ploeg eerder nog versterken. Als wij dezelfde ambitie willen hebben als die ploegen zal dat hier ook nodig zijn.
Een 5tal minwaardes proberen dumpen en 1a2 versterkingen halen. Minder kwantiteit, meer kwaliteit.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 21: Oostende- STVV (26.12.2018 - 14u30)

Bericht door zipke373 »

Volgens Botaka op de radio heb je maar fifty-fifty kans om een penalty om te zetten... pijnlijk om te horen. Je kan volgens hem het puntenverlies dan ook niet enkel wijten aan het missen er van. :mrgreen:
Volgens mij heb je toch net iets meer kans om een penalty om te zetten en is bij 0-2 de match zo goed als dood.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 21: Oostende- STVV (26.12.2018 - 14u30)

Bericht door Halenaar »

Als ik de negativiteit hier bekijk zou ik kunnen denken dat we tegen de degradatie aan het spelen zijn :roll:

Afgelopen twee weken waren matig tot slecht, maar daarvoor was het goed tot zeer goed. Het is logisch dat er een vormdip bij een paar spelers is (Kamada, Bezus, ...) na onze goede periode.

Maar ik weet ook 1 ding zeker: matchen gelijk deze vandaag zouden we in het verleden altijd verloren hebben. Nu slepen we er nog een punt uit na een zwakke match, hoe vaak konden we dat in het verleden zeggen?

Op naar het tweede deel van de competitie met terug een fris lichaam en kopjes, en hopelijk met een paar meerwaardes. En dan kijk ik vooral naar vervangers van Botaka en Boli, ze hebben genoeg kansen gehad nu.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 21: Oostende- STVV (26.12.2018 - 14u30)

Bericht door Halenaar »

zipke373 schreef:Volgens Botaka op de radio heb je maar fifty-fifty kans om een penalty om te zetten... pijnlijk om te horen. Je kan volgens hem het puntenverlies dan ook niet enkel wijten aan het missen er van. :mrgreen:
Volgens mij heb je toch net iets meer kans om een penalty om te zetten en is bij 0-2 de match zo goed als dood.
Boli mist alweer een niet te missen kans en wat Botaka doet bij de penalty maak ik liever geen woorden aan vuil.

Dan was het 0-3 geweest en waren de boeken toe voor KVO, en was iedereen tevreden. Nu hebben de veel te kritische 'supporters' alweer reden om te zagen
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 21: Oostende- STVV (26.12.2018 - 14u30)

Bericht door zipke373 »

Halenaar schreef:Als ik de negativiteit hier bekijk zou ik kunnen denken dat we tegen de degradatie aan het spelen zijn :roll:

Afgelopen twee weken waren matig tot slecht, maar daarvoor was het goed tot zeer goed. Het is logisch dat er een vormdip bij een paar spelers is (Kamada, Bezus, ...) na onze goede periode.

Maar ik weet ook 1 ding zeker: matchen gelijk deze vandaag zouden we in het verleden altijd verloren hebben. Nu slepen we er nog een punt uit na een zwakke match, hoe vaak konden we dat in het verleden zeggen?

Op naar het tweede deel van de competitie met terug een fris lichaam en kopjes, en hopelijk met een paar meerwaardes. En dan kijk ik vooral naar vervangers van Botaka en Boli, ze hebben genoeg kansen gehad nu.
Ik ben niet echt bepaald negatief hoor en we staan veel verder dan voor het seizoen werd verwacht, maar van Botaka zijn penalty en uitspraken er omtrent krijg ik maagzuur.
Als kapitein moet hij het lef hebben om te zeggen dat hij die bal er gewoon moest inrammen en dat het puntenverlies waarschijnlijk te wijten is aan zijn misser.
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Speeldag 21: Oostende- STVV (26.12.2018 - 14u30)

Bericht door Alain »

Ik zie ook verschillen met de periode De Roeck. Vorig seizoen hebben we in de heenronde regelmatig wel wat meeval gehad terwijl we ons puntentotaal dit jaar meer gerechtvaardigd hebben met kwaliteit en een plan. Ik zie het dus niet volledig instorten, ook omdat we er in mindere matchen en uitmatchen toch nog in slagen om een puntje te pakken.

Het vat is momenteel af en het is aan Brys en de technische staf om iedereen op 18/01 terug scherp te krijgen. Ik vrees wel dat dit erg kort dag is.
Vraag is met welke spelers dit moet gebeuren. Ik vind Bezus beter dan Morioka, maar als Roman toch weg wil/gaat dan is de Japanner misschien wel het beste alternatief. Het is aan STVV om de vertrekkers met kwaliteit te vervangen. Een serieuze uitdaging. Als dit niet gebeurt, zullen spelers als Teixeira en Tomi ook liever naar een club met meer ambities willen. Als er zo'n sfeer in het team kruipt, kan de terugval wél gigantisch zijn.

Nu wat Botaka vandaag heeft gedaan is absoluut onvergeeflijk. Een echte kapitein is bezig met zijn team en de drie punten. Jordan was al aan het denken aan hoe hij zijn penalty op instagram zou delen en hoeveel likes dit hem zou opleveren. Van mij mag de band naar Tex gaan.
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 21: Oostende- STVV (26.12.2018 - 14u30)

Bericht door Louis XIV »

Jack schreef:Botaka is een grap.
Wegjagen die Hollander en eerder vandaag dan morgen. En dat is dan kapitein he!!
Idd , nooit begrepen waarom die de band mag dragen
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 21: Oostende- STVV (26.12.2018 - 14u30)

Bericht door stvvilvoorde »

Botaka was gewoon waardeloos, behalve de goal, gene zak aan gehad.
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 21: Oostende- STVV (26.12.2018 - 14u30)

Bericht door Louis XIV »

zipke373 schreef:Volgens Botaka op de radio heb je maar fifty-fifty kans om een penalty om te zetten... pijnlijk om te horen. Je kan volgens hem het puntenverlies dan ook niet enkel wijten aan het missen er van. :mrgreen:
Volgens mij heb je toch net iets meer kans om een penalty om te zetten en is bij 0-2 de match zo goed als dood.
Zo kennen we nog ene die alles met stats dacht kunnen te bewijzen...
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 21: Oostende- STVV (26.12.2018 - 14u30)

Bericht door omeloe »

Halenaar schreef: Maar ik weet ook 1 ding zeker: matchen gelijk deze vandaag zouden we in het verleden altijd verloren hebben. Nu slepen we er nog een punt uit na een zwakke match, hoe vaak konden we dat in het verleden zeggen?
Ze hebben hardnekkig geprobeerd om deze wedstrijd alsnog te verliezen maar KVO heeft niet genoeg meegewerkt . :lol:
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 21: Oostende- STVV (26.12.2018 - 14u30)

Bericht door Vouch »

Charleroi haalt in de vorige 4 matchen 1 punt meer dan wij, allemaal perceptie dus.

Het was niet goed vandaag, en toch zat er alweer meer in. Tegen Genk gaan we wel met de reserven mogen spelen, geloof ik :) .

Enfin, mooie (uitgebreide) heenronde gehad, paar heel mooie resultaten behaald en we zijn nog volop in de running voor PO I na 21 speeldagen. Wie had dat gedacht?
Krikke
Berichten: 315
Lid geworden op: 22 sep 2011, 13:19

Re: Speeldag 21: Oostende- STVV (26.12.2018 - 14u30)

Bericht door Krikke »

Realistische analyse: deze ploeg hoort (voorlopig) niet thuis in PO1! Best ni teveel illusies maken voor de derby.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 21: Oostende- STVV (26.12.2018 - 14u30)

Bericht door smol »

Krikke schreef:Realistische analyse: deze ploeg hoort (voorlopig) niet thuis in PO1! Best ni teveel illusies maken voor de derby.
Klopt zuiver op de graat genomen hebben Genk, Brugge, Standard, Gent, Antwerp en Anderlecht meer kwaliteit in huis.
Buiten meer kwaliteit hebben al deze teams ook nog eens een stevige achterban die hen in moeilijke wedstrijden er nog al eens doortrekt.
Dit STVV is niet klaar voor PO I. Maar mits enkele goede transfers wil ik het toch nog wel zien (1 of 2 backs, 1 diepe spits en 1 nr 10).
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Speeldag 21: Oostende- STVV (26.12.2018 - 14u30)

Bericht door Tamas »

Als kapitein moet de groep belangrijker zijn dan jezelf, dit is helemaal niet van toepassing op Botaka. Je kan altijd een strafschop missen maar op deze manier dan is er maar een uitleg mogelijk : kicken op eigen succes en glorie en het belang van de ploeg compleet onbelangrijk vinden.
Dus één logische beslissing, pak hem die band af en vervang hem op de rechterflank want hij is daar compleet waardeloos !
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 21: Oostende- STVV (26.12.2018 - 14u30)

Bericht door tweety »

Ik heb het helemaal gehad met Botaka.
Wat een alibivoetballer is dat toch. Doe toch es een beetje normaal, man.
Dat moet toch wel de slechtste penalty uit de geschiedenis van STVV geweest zijn.
Dat die kerel kapitein is, is nog de grootste schande.
Jammer genoeg hebben we er zo een beetje veel in de ploeg.
Desart, ceballos, acolatse allemaal hetzelfde, voal djaar. Ma do stopt het dan och bei.

Als je dan zo iemand als vandendriessche ziet vandaag, da's er tenminste voor gaan, zonder al die zever van hakskes op de meest verkeerde momenten.

Tja Casper,... Ik vrees dat het veel bankzitten wordt. Uronen gaat hij er niet uitspelen. En Maehle, daar vrees ik ook voor.
Als de bedragen kloppen, 3, 4 mio .. Moet je hem dan houden ?
Da's veel geld voor een back dat eigenlijk gene back is. Zeker voor een ploeg met ons budget.
Als dat geld kan gebruikt worden om de ploeg te versterken (minstens 2 goede backs en een spits), waarom niet. ?
Het viel mij op dat hij vandaag heel weinig in het spel betrokken werd. En hij heeft tegen Canesin serieus afgezien bij momenten.

Als hij per sé wil teruggaan naar een ploeg die hem al eens afgeserveerd heeft, dat hij dan maar gaat.

Voor een serieuze prijs wel te verstaan.
Plaats reactie