Speeldag 21: Oostende- STVV (26.12.2018 - 14u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 21: Oostende- STVV (26.12.2018 - 14u30)

Bericht door Jan Bulder »

We hebben meer kwaliteit dan Lokeren, we zijn normaal ook een betere ploeg dan Oostende. Het verschil? Zij legden hun hoofd ervoor, lieten professionalisme primeren boven tierlantijntjes. En dat gaat verder dan alleen Botaka. Ik hoor Brys na de wedstrijd zeggen dat hij de spelers niet wil beperken in hun creativiteit. Ik hoop dat hij in de kleedkamer iets anders zegt. Zo een penalty heeft niks te maken met creativiteit. Daar zet ge de hele club mee te kakken. Creativiteit zet ge op het juiste moment in om zo efficiënt mogelijk een actie in uw voordeel te beslechten.

En dan dat gelul over frisheid. Waarom zouden de ploegen van de voorbije wedstrijden trouwens allemaal frisser geweest zijn dan wij? Oostende speelt plots zijn beste match van het seizoen tegen ons. Idem AA Gent. De nr laatst klopt ons met 2-0. Gewoon een kwestie van mentaliteit. Ik hoop dat de Japanners eens deftig zeggen waar het op staat en de boel op scherp zetten.
Laatst gewijzigd door Jan Bulder op 26 dec 2018, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 21: Oostende- STVV (26.12.2018 - 14u30)

Bericht door Jones »

Charleroi en Gent verliezen, een enorme meevaller voor Botaka en co.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 21: Oostende- STVV (26.12.2018 - 14u30)

Bericht door STVV-fan »

We sluiten 2018 af op een PO I plaats in een seizoen dat de G5 het niet collectief laat afweten.

Onze bazen hebben het voorbije jaar waarlijk geld geïnvesteerd in de kern.

Onze bazen zetten ons stilletjes op de Japanse kaart.

Onze bazen hebben veel nieuwe samenwerkingsovereenkomsten gesloten.

Onze bazen laten onze spelers niet zomaar gaan.

We hebben schone voetbal gezien dit jaar.


Toch blijkt dit NOG niet goed genoeg voor sommigen.

Spijtig. Maar goed
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 21: Oostende- STVV (26.12.2018 - 14u30)

Bericht door Bartman »

Botaka ... is al op mijn zenuwen aan het werken vanaf de eerste dag dat hij op Stayen rondloopt. Vorig seizoen nul komma nul meerwaarde ... en dan wordt dat dit seizoen nog kapitein gemaakt ook.

Op geen enkel moment heeft hij mij de indruk gegeven terecht in de ploeg te staan. Één sterke prestatie (op Antwerp) op ANDERHALF seizoen.

Toen tegen Kortrijk het bordje omhoog ging om de nummer 7 te vervangen was ik zo blij als een zot. Eindelijk was het genoeg geweest, net zoals tegen Anderlecht toen onze showman door een menneke van de jeugdploeg belachelijk werd gemaakt. Maar ik had me vergist, het was Kortrijk dat zijn nummer 7 naar de kant haalde ...

En dan vandaag ...

We kunnen ons deze winterstop versterken zonder 1 nieuwe speler binnen te halen. Gewoon Botaka gratis meegeven bij de eerste uitgaande transfer en het is gebeurd.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 21: Oostende- STVV (26.12.2018 - 14u30)

Bericht door Brusselmans »

Ze hadden makkelijk 4 tot 5 punten meer kunnen hebben !
Dan hadden ze niet eens harder moeten doorduwen, maar gewoon 50 kilo minder arrogantie moeten meenemen !
Botaka als exponent en Boli die een perfecte adjudant is !!!!!!!!

Van mij mogen ze alle2 weg deze winter, liever nog gisteren dan vandaag !
Franske
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2010, 09:31

Re: Speeldag 21: Oostende- STVV (26.12.2018 - 14u30)

Bericht door Franske »

Wreed pijnlijk om die match zo uit handen te geven. Bij 0-2 komen die nooit terug (tenzij ze dan ook met van die foliekes zouden uitpakken). Als het al een paar matchen minder gaat is dit absoluut niet het moment om met zo'n flut penalty uit te pakken. Erwin Coenen zou 'm rechtdoor het midden geramd hebben. Zo'n speller missen we nu: gezond boereverstand en werken voor het team.

Soit, lessen uit trekken en op naar de volgende. Ben eigenlijk blij om er een paar weken vanaf te zijn, heb mijn buik effe vol van het spelletje nu.
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Speeldag 21: Oostende- STVV (26.12.2018 - 14u30)

Bericht door KNRI »

Brusselmans schreef:Ze hadden makkelijk 4 tot 5 punten meer kunnen hebben !
Dan hadden ze niet eens harder moeten doorduwen, maar gewoon 50 kilo minder arrogantie moeten meenemen !
Botaka als exponent en Boli die een perfecte adjudant is !!!!!!!!
N
Van mij mogen ze alle2 weg deze winter, liever nog gisteren dan vandaag !
Ook niet overdrijven. De penalty was rotslecht maar beide spelers hebben zeker hun verdiensten in deze goede heenronde!!
Uiteraard kan alles beter maar wij zijn Barca niet he. Al bij al mogen we bij aanvang van de winterstop niet klagen.
Benieuwd of het bestuur de ambitie kracht gaat bijzetten deze transferperiode...
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 21: Oostende- STVV (26.12.2018 - 14u30)

Bericht door toyotacorolla »

Pijnlijke match.
Zoals voorgaande matchen de eerste 20 minuten het betere van het spel, en dan zakt het kaartenhuisje in elkaar.


Een aantal spelers boven hun waarde gecatalogeerd.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 21: Oostende- STVV (26.12.2018 - 14u30)

Bericht door Vouch »

Jan Bulder schreef:We hebben meer kwaliteit dan Lokeren, we zijn normaal ook een betere ploeg dan Oostende. Het verschil? Zij legden hun hoofd ervoor, lieten professionalisme primeren boven tierlantijntjes. En dat gaat verder dan alleen Botaka. Ik hoor Brys na de wedstrijd zeggen dat hij de spelers niet wil beperken in hun creativiteit. Ik hoop dat hij in de kleedkamer iets anders zegt. Zo een penalty heeft niks te maken met creativiteit. Daar zet ge de hele club mee te kakken. Creativiteit zet ge op het juiste moment in om zo efficiënt mogelijk een actie in uw voordeel te beslechten.

En dan dat gelul over frisheid. Waarom zouden de ploegen van de voorbije wedstrijden trouwens allemaal frisser geweest zijn dan wij? Oostende speelt plots zijn beste match van het seizoen tegen ons. Idem AA Gent. De nr laatst klopt ons met 2-0. Gewoon een kwestie van mentaliteit. Ik hoop dat de Japanners eens deftig zeggen waar het op staat en de boel op scherp zetten.
To be fair, als je laatste staat en je haalt punten, is dat per definitie altijd tegen een hoger geplaatste ploeg. Dus er zijn wel meer ploegen die zich geblameerd hebben.

Wij zijn STVV, we hadden een paar punten meer kunnen hebben, we hebben in sommige wedstrijden ook een paar punten teveel gekregen. Ik denk dat we eens met de voeten op de grond mogen gaan staan en de groep bedanken voor een aangename eerste 21 speeldagen. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat de spelers er op gewezen moeten worden dat ze het nu ook moeten afmaken.

Nog 9 matchen, normaal gezien zijn 12-13 punten genoeg om erbij te zijn. Het is aan hun... Maar eerst mogen ze genieten van welverdiende rust, al bij al heeft deze groep dat echt wel verdient.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 21: Oostende- STVV (26.12.2018 - 14u30)

Bericht door metser »

Heb het interview op play sport night juist gehoord. Wel daar zakt nu echt mijn broek van af . Due kerel pleit zich zelf hier nog vrij en geeft zijn medemaats door het missen van kansen de schuld van het puntenverlies ! Je moet het maat durven ! Ik hoop dat Brys hier radicaal ingrijpt , dit is gewoon een kapitein onwaardig ! Aub, breng dat stukje arrogantie onmiddellijk naar de uitgang !
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Speeldag 21: Oostende- STVV (26.12.2018 - 14u30)

Bericht door KNRI »

Brys gaf al aan na de match dat de pikorde van de penaltynemers nu waarschijnlijk wel zal wijzigen...
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Speeldag 21: Oostende- STVV (26.12.2018 - 14u30)

Bericht door Jebus4life »

242 schreef:
Vouch schreef:Nog 9 matchen, normaal gezien zijn 12-13 punten genoeg om erbij te zijn.
PO1 / #6 / puntentotaal

17-18 = 44
16-17 = 49
15-16 = 43
14-15 = 49
13-14 = 45
12-13 = 50
11-12 = 46 gemiddelde
10-11 = 49
09-10 = 41

Het aantal punten is niet de enige ratio om zich te plaatsen voor PO1, er is ook de beschikbaarheid van het aantal plaatsen. Er zijn thans 8 clubs voor maar 6 plaatsen. Met een record aantal punten speel je als #6+ (#7) PO2. In concreto zijn er thans 4 clubs voor 2 plaatsen #5 en #6. In dit licht is het puntenverlies tegen Lokeren en Oostende onvergeeflijk. Het gaat echt om dat ene puntje. Het grote geluk is dat de overige clubs het niet veel beter doen. #5 KSTVV - #6 Anderlecht - #7 Gent - #8 Charleroi binnen 3 punten. De eindmeet is in zicht!

T = Genk (moeilijk)
U = Cercle Brugge
T = Eupen
T = Beveren (degradatiekandidaat)
U = Zulte-Waregem (degradatiekandidaat)
T = Charleroi (rechtstreeks duel om PO1)
U = Club Brugge (moeilijk)
U = Moeskroen (degradatiekandidaat)
T = Gent (rechtstreeks duel om PO1)
Het zal moeilijk worden, we hadden de laatste 3 wedstrijden ons plekje al min of meer moeten veilig stellen. Onze kalender is écht niet makkelijk.
Zulte & Beveren hebben een beter ritme te pakken (die zijn niet de ploegen van de eerste 10/15 matchen). Dan nog eens de 2 sterkste ploegen...

Je moet denk ik minstens 48 punten hebben dit jaar, dus nog 16 punten op 9 wedstrijden. Dat is pittig met deze kalender, hopeloos met het huidige spelniveau (dat hopelijk wel zal beteren natuurlijk)...
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 21: Oostende- STVV (26.12.2018 - 14u30)

Bericht door Vouch »

Jebus4life schreef:
242 schreef:
Vouch schreef:Nog 9 matchen, normaal gezien zijn 12-13 punten genoeg om erbij te zijn.
PO1 / #6 / puntentotaal

17-18 = 44
16-17 = 49
15-16 = 43
14-15 = 49
13-14 = 45
12-13 = 50
11-12 = 46 gemiddelde
10-11 = 49
09-10 = 41

Het aantal punten is niet de enige ratio om zich te plaatsen voor PO1, er is ook de beschikbaarheid van het aantal plaatsen. Er zijn thans 8 clubs voor maar 6 plaatsen. Met een record aantal punten speel je als #6+ (#7) PO2. In concreto zijn er thans 4 clubs voor 2 plaatsen #5 en #6. In dit licht is het puntenverlies tegen Lokeren en Oostende onvergeeflijk. Het gaat echt om dat ene puntje. Het grote geluk is dat de overige clubs het niet veel beter doen. #5 KSTVV - #6 Anderlecht - #7 Gent - #8 Charleroi binnen 3 punten. De eindmeet is in zicht!

T = Genk (moeilijk)
U = Cercle Brugge
T = Eupen
T = Beveren (degradatiekandidaat)
U = Zulte-Waregem (degradatiekandidaat)
T = Charleroi (rechtstreeks duel om PO1)
U = Club Brugge (moeilijk)
U = Moeskroen (degradatiekandidaat)
T = Gent (rechtstreeks duel om PO1)
Het zal moeilijk worden, we hadden de laatste 3 wedstrijden ons plekje al min of meer moeten veilig stellen. Onze kalender is écht niet makkelijk.
Zulte & Beveren hebben een beter ritme te pakken (die zijn niet de ploegen van de eerste 10/15 matchen). Dan nog eens de 2 sterkste ploegen...

Je moet denk ik minstens 48 punten hebben dit jaar, dus nog 16 punten op 9 wedstrijden. Dat is pittig met deze kalender, hopeloos met het huidige spelniveau (dat hopelijk wel zal beteren natuurlijk)...
Als je in deze wedstrijden niet +/- 15 punten kan pakken, kun je ook niks in PO I gaan doen natuurlijk.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 21: Oostende- STVV (26.12.2018 - 14u30)

Bericht door Jacques »

tweety schreef:Ik heb het helemaal gehad met Botaka.
Wat een alibivoetballer is dat toch. Doe toch es een beetje normaal, man.
Dat moet toch wel de slechtste penalty uit de geschiedenis van STVV geweest zijn.
Dat die kerel kapitein is, is nog de grootste schande.
Jammer genoeg hebben we er zo een beetje veel in de ploeg.
Desart, ceballos, acolatse allemaal hetzelfde, voal djaar. Ma do stopt het dan och bei.

Als je dan zo iemand als vandendriessche ziet vandaag, da's er tenminste voor gaan, zonder al die zever van hakskes op de meest verkeerde momenten.
100% mee eens. Die Vandendriessche vrat bij momenten ons hele middenveld op.
Als je onze "kapitein" daar tegenover zet....trapt de belachelijkste penalty in de bijna 95-jarige geschiedenis van de club en is dan naderhand nog te laf om de hand in eigen boezem te steken. Integendeel, hij gaat nog wat naar de rest wijzen, terwijl hij zelf bij de 1-1 ook nog eens zijn man laat lopen. Kapitein onwaardig. Als mij dat als ploegmaat ter oren komt, plak ik die in de kleedkamer tegen zijn kaske...Ik was al geen fan van de speler Botaka, maar voeg daar nu ook nog maar zijn mentaliteit aan toe. Qua irritatiefactor hetzelfde niveau als Pirard en Dussaut: veel pretentie, weinig kwaliteit. Verheyen zegt het zelf: als het 0-2 wordt, komt KVO niet terug. Botaka kost ons gewoon twee punten.

Finaal mogen we nog blij zijn met dat punt, want KVO had de tweede helft kansen genoeg om de winning goal te maken. Het is problematisch hoe ons middenveld vaak uit elkaar valt, als de tegenstander druk gaat zetten en het op duelkracht begint te halen. Dan zit je aan de ene kant met Asamoah en Endo als stofzuigers vlak voor de verdediging en aan de andere kant met Bezus die dicht bij Kamada en Boli aansluit en ertussen een gat van 20-30m. Door zo'n groot gat te laten vallen, laten wij toe dat tegenstanders tegen ons sterk voor de dag kunnen komen. Op weerbaarheid en met het nodige geluk hebben we dan toch nog een puntje kunnen meepakken. Uit de eindafrekening zal blijken of het een punt gewonnen of twee punten verloren is. We behouden wel onze plek in de top 6, maar hebben daar met de gele kaarten en bijhorende schorsing voor Bezus en Acolatse wel een serieuze prijs voor moeten betalen, terwijl Tomi geen geel pakte en na de Asia cup terugkeert met die 5de gele kaart en schorsing nog steeds boven zijn hoofd. Tegen Genk zal het dus al zeker zonder Tomi, Endo, Bezus en Acolatse moeten en met De Norre aan de overkant. Dat belooft. In tussentijd heeft de staf het nodige werk om hoofden en been opnieuw fris te krijgen, een aantal tactische wijzigingen aan te brengen en mogen VDAB en Tateishi op zoek naar versterkingen op de back en in de punt en vervangers voor de (mogelijke) vertrekkers. Het zal nog een lange strijd om PO1 worden.

Maar laat ons positief blijven: we liggen voor op het driejaren-plan van de Japanners, we staan nog steeds in die top 6 en ik heb niet het gevoel dat we die plek daar gestolen hebben. Op Genk na, heeft iedereen al wel één of meer lastige periodes er op zitten. Bij ons waren dat de eerste vijf en de laatste drie wedstrijden. Als het daarbij blijft en we in de laatste negen matchen terug ons niveau halen, gaan we er dicht bij zijn.
Overdrijven is een kunst
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Speeldag 21: Oostende- STVV (26.12.2018 - 14u30)

Bericht door fruitboerke »

De stoot die Botaka uitgezet heeft kan toch nooit met de mantel der liefde bedekt worden he Mr Brys.Wanneer je als coach hier niet op ingrijpt in een eerste klasse ploeg dan ben je geen coach die naam waardig. Wanneer je zoiets in 4 de provinciale uitsteekt zal je er ongetwijfeld de gevolgen voor dragen maar Mr Brys vind het allemaal ok .Wel leg mij dan eens uit hoe dat je in godsnaam ooit nog een speler tot de orde kan gaan roepen of een sanctie geven als je deze oelewapper (Botaka) zomaar zijn gang laat gaan. Ik geloof nooit dat spelers als Bezus of De petter , Texeira enz...deze kerel met hun volle goesting accepteren als kapitein van de ploeg.Het ergste van al is nog dat die gast geen greintje schuldbesef heeft en integendeel de schuld nog gaat leggen bij anderen voor het puntenverlies. Walgelijk en degoutant :vomit:
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Plaats reactie