Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door scoormachine »

Verrekeskop schreef:
Franske schreef:
Tompie schreef: Een ander aansluitend "groot probleem": een sfeergroep die zich meer en meer profileert als hooligans, ook in het stadion, en daardoor de sfeer net tegenwerkt. Je voelt dat steeds meer en meer mensen niet akkoord gaan met waar zij blijkbaar voor willen staan en daardoor ook afhaken bij het meezingen. Laat ons zeggen dat Sintruin-Maastricht of Sintruin hooligans niet bepaald de songs zijn waarmee je het stadion mee zal krijgen. Ofwel ben ik gewoon te oud aan het worden voor dat sfeervak...
Ik begin me daar ook meer en meer aan te storen. Allemaal in het zwart met een obligaat stukje geel/blauw?! Waar is de trots op onze kleuren? En dat dwepen met Haspengouw/Hesbania heb ik ook nooit begrepen, 95% van de aanwezigen voelt zich allicht Limburger en kan die discussie wel missen. Waar anders een machtige tifo verschijnt komt nu een veredeld spandoek. Ik heb al spijt van mijn 20 EUR donatie een aantal thuismatchen geleden. Soit, tijd voor "back to basics".
F*U*C*K LIMBURG. Blijf maar allemaal braaf blaten bende schapen. G*nk heeft het genoeg uitgehangen, nu ze met hun grote bek wat straatmeubilair in hun smurfenbussen gekeild krijgen gaan ze janken bij de pers. Je zaait wat je oogst, geen medelijden mee.
He Verrekeskop.....wat is er misgelopen bij je geboorte ?
SintV
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jan 2019, 17:17

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door SintV »

Ze hadden beter de spelersbus in vuur gestoken
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door enerkey »

Krisaias schreef:
enerkey schreef: Ik verwacht een signaal van de voetbalbond. Ik wil niet dat dit genre Standard, Brugge, Anderlecht en noem maar op straffeloos blijft. Graag zou ik beter zijn dan dat. Dit kan voor mij zelfs een puntenaftrek zijn of/en wedstrijd voor gesloten deuren met enkel bezoekende supporters. Een geldboete is sowieso te goedkoop.
Dus gij vindt dat ik en met mij vele anderen thuis verplicht thuis moeten blijven van een match van onze favoriete ploeg omdat een paar randdebielen, die hoogstwaarschijnlijk geen enkele band hebben met die club, beslissen om met stenen naar bussen te smijten ? Of dat men die club sportief moet straffen ?

De enige die gestraft moeten worden, zijn de daders ...
Ikzelf zou dan ook onterecht mee gestraft worden. Winnen of verliezen doe je als hele club. Stenen naar een supportersbus gooien helaas ook.
Het beinvloed immers de reputatie van onze club. En voor mij is dit een reputatie die ik en vele anderen absoluut niet willen.

Gewoon effe zeggen: "ahja dat waren die van Maastricht" is wel heel makkelijk. Denk dat we wel beter moeten weten ondertussen. Het zijn er van ons die ze iedere keer op keer uitnodigen om te "verbroederen", je weel wel: met degene die niets met onze club te maken hebben. Het is ondertussen een ellenlange traditie dat ze hier vanalles komen uitsteken. Dit is immers niet het eerste voorval. Niet alles haalt het nieuws. Dit is gewoon het summum.

De hele boel samen straffen zou iedereen wakker maken. Men weet immers dat men niet gewoon de andere kant kan uitkijken indien zoiets dreigt te gebeuren. Gewoon de daders straffen gaat zoiets niet in de kiem smoren vrees ik. De volgende keer gebeurt zoiets gewoon opnieuw. Tenzij er ergens een krachtig signaal zou komen.

Maar goed ik snap jouw standpunt uiteraard ook wel. Idealieter zou een straf signaal van de club uit of de supportersverenigingen uit misschien nog beter zijn?
Franske
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2010, 09:31

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Franske »

enerkey schreef: Ik verwacht een signaal van de voetbalbond. Ik wil niet dat dit genre Standard, Brugge, Anderlecht en noem maar op straffeloos blijft. Graag zou ik beter zijn dan dat. Dit kan voor mij zelfs een puntenaftrek zijn of/en wedstrijd voor gesloten deuren met enkel bezoekende supporters. Een geldboete is sowieso te goedkoop.
Niet akkoord. De club kan in deze niet meteen iets kwalijk genomen worden. Het is voor de eerste keer in jààrren dat ik nog eens gehoord heb dat STVV supps (als je de stenengooiers zo zou durven noemen, ik walg ervan als ik eraan denk) iets mispeuteren. Ik denk dat we overal wel gekend staan als faire supporters.

We zouden als supporters zélf een krachtig signaal moeten geven. Dat tuig moet eruit en wel zo snel mogelijk. Iedereen die zo iemand kent/kan identificeren moet zijn/haar verantwoordelijkheid nemen en aangifte doen. De randgevallen/meelopers moeten erop aangesproken worden.
Franske
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2010, 09:31

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Franske »

Verrekeskop schreef:
Franske schreef:
Ik begin me daar ook meer en meer aan te storen. Allemaal in het zwart met een obligaat stukje geel/blauw?! Waar is de trots op onze kleuren? En dat dwepen met Haspengouw/Hesbania heb ik ook nooit begrepen, 95% van de aanwezigen voelt zich allicht Limburger en kan die discussie wel missen. Waar anders een machtige tifo verschijnt komt nu een veredeld spandoek. Ik heb al spijt van mijn 20 EUR donatie een aantal thuismatchen geleden. Soit, tijd voor "back to basics".
F*U*C*K LIMBURG. Blijf maar allemaal braaf blaten bende schapen. G*nk heeft het genoeg uitgehangen, nu ze met hun grote bek wat straatmeubilair in hun smurfenbussen gekeild krijgen gaan ze janken bij de pers. Je zaait wat je oogst, geen medelijden mee.
Er moet in uw jeugd iets serieus misgelopen zijn. Geen énkel kind dat met zijn ouders naar een voetbalwedstrijd trekt verdient het om angstig in een bus te moeten wegduiken. Volwassenen ook niet trouwens.

Als je klop krijgt omdat je met wederzijdse instemming in een veld afspreekt om wat op elkaar te gaan kloppen, akkoord. Maar niet als je voor ontspanning naar een voetbalwedstrijd gaat.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Brusselmans »

Ondertussen verliest dat kut-Bruhhe ook van Charleroi ...
Weg 6de plek ....
Zaak zal zijn om in Cercle 100% voor de dag te komen !!!
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door pat@ »

Over al de gebeurtenissen tijdens en na de partij kunnen we het eens zijn dat het mensen zijn met bitter weinig verstand. Te beginnen met de supporters uit midden-Limburg voor de partij met hun spektakel (hoe krijgen ze het binnen?) en net na de partij Trossard die met zijn hautain gedrag een deel opgehitste STVV (MVV?) supporters ten gevolg kreeg.

Over de match zelf kunnen we kort zijn. Je staat twee maal voor, dan moet de match eigenlijk gewonnen worden. Het laatste half uur moest er gewoon wat veranderd zijn op het middenveld. Jammer dat er juist deze match geen valabel alternatief was. Sankhon liet toch zien dat hij uit het juiste hout gesneden is voor een plaats op het middenveld. Als het wat sneller moet gaan zie je gewoon dat Asamoah tekort komt voor dat niveau net als De Sart meestal tekort komt voor enig niveau.

Charleroi wint in Brugge en hebben op papier het makkelijkste programma van de ploegen die in aanmerking komen voor PO1. Hopelijk wint Gent zo meteen van Anderlecht, die beiden nog een loodzwaar programma hebben. Voor plaatsen 5 en 6 gaat het superspannend worden. Als we dit willen ambiëren is een 9 op 9 een must, aangezien na die 3 partijen er een wat moeilijker schema aankomt.
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door omeloe »

pat@ schreef:Over al de gebeurtenissen tijdens en na de partij kunnen we het eens zijn dat het mensen zijn met bitter weinig verstand. Te beginnen met de supporters uit midden-Limburg voor de partij met hun spektakel (hoe krijgen ze het binnen?) en net na de partij Trossard die met zijn hautain gedrag een deel opgehitste STVV (MVV?) supporters ten gevolg kreeg.
Jij hebt ook bitter weinig verstand !
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Dreke »

Krisaias schreef:
enerkey schreef: Ik verwacht een signaal van de voetbalbond. Ik wil niet dat dit genre Standard, Brugge, Anderlecht en noem maar op straffeloos blijft. Graag zou ik beter zijn dan dat. Dit kan voor mij zelfs een puntenaftrek zijn of/en wedstrijd voor gesloten deuren met enkel bezoekende supporters. Een geldboete is sowieso te goedkoop.
Dus gij vindt dat ik en met mij vele anderen thuis verplicht thuis moeten blijven van een match van onze favoriete ploeg omdat een paar randdebielen, die hoogstwaarschijnlijk geen enkele band hebben met die club, beslissen om met stenen naar bussen te smijten ? Of dat men die club sportief moet straffen ?

De enige die gestraft moeten worden, zijn de daders ...
Amen. En hard. Enkel zo houdt ge dat tuig weg.
A loyal football fan only supports the shirt...
Frigoo
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 jan 2019, 01:42

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Frigoo »

pat@ schreef: Over de match zelf kunnen we kort zijn. Je staat twee maal voor, dan moet de match eigenlijk gewonnen worden. Het laatste half uur moest er gewoon wat veranderd zijn op het middenveld. Jammer dat er juist deze match geen valabel alternatief was. Sankhon liet toch zien dat hij uit het juiste hout gesneden is voor een plaats op het middenveld. Als het wat sneller moet gaan zie je gewoon dat Asamoah tekort komt voor dat niveau net als De Sart meestal tekort komt voor enig niveau.
Ga hier niet mee akkoord. Sankhon oogde in balbezit verdwaald, traag en log ( is gelukkig niet teveel aan de bal geweest) en maakte duidelijk waarom hij nog nauwelijks minuten maakte dit seizoen. Afschrijven doe ik hem nog niet, maar zonder een serieuze verbetering tijdens de voorbereiding op volgend seizoen zie ik hem niet in het elftal komen. Defensief was het nog oke, al liep hij ook daar enkele keren te slapen en kon hij wat mij betreft met iets beter ingrijpen een paar gevaarlijke situaties sneller inperken.

Asamoah was gisteren in de opbouw niet super neen, maar is de afgelopen weken en maanden vaak bij de betere. stond nu (zeker in de eerste helft) gewoon vaak direct onder druk, en had beperkte afspeelmogelijkheden rond hem. Denk dat Brys Asamoah als eerste naam op het wedstrijdblad schrijft.

De Sart was niet heel slecht ( per uitzondering), maar aanvallend brengt hij te weinig. denk dat hij fysiek ook niet 100 procent in orde is.

Met de rest van uw post hebt u overschot van gelijk.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Jack »

Open brief van Supportersverbond.
Een gemiste kans.
Het had gesierd enkel te spreken over "onze" fouten. Nu lijkt het vuurwerk en Trossard op een dikke 'maar' in de brief. Jammer!
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door bert1924 »

Ik weet een ding: als een STVV speler dit in genk zou doen ,kwam hij niet levend van het veld!!!!!!
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Mikman »

Jack schreef:Open brief van Supportersverbond.
Een gemiste kans.
Het had gesierd enkel te spreken over "onze" fouten. Nu lijkt het vuurwerk en Trossard op een dikke 'maar' in de brief. Jammer!
Klopt. Gewoon ONVOORWAARDELIJK veroordelen. Dan had het OSV ook zijn verantwoordelijkheid moeten opnemen ( wat ze vorig jaar na de banner-diefstal niet deden ) , nu komt alle aandacht op de “maar...” te liggen.

Overigens, hoe laakbaar de actie van Trossard ook was, dit direct koppelen aan het incident lijkt me ongeloofwaardig. Ik kom nooit in een nachtwinkel, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat ze in die rond Stayen bivakmutsen verkopen en dat de stenengooiers na de actie van Trossard die mutsen nog zijn gaan kopen. Dit was gewoon een op voorhand geplande actie, punt.

De vrees is gegrond dat dit tot een opbod van geweld zal leiden.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door voetballiefhebber »

Positivo schreef:Lieve mensen het gaat hier over een spelletje dat voetbal heet!
Een overwinning van je ploeg, geeft je een goed gevoel en een nederlaag een onprettig. Meer is het niet. Waar wij zaten, feliciteerden stvv supporters, Genk supporters voor hun verdiende overwinning. Toch nogal wat beschaafder of leven die stenengooiers nog in de tijd van de stammenoorlogen ?
Zo hoort het ook. Toen wij naar de Heizel gingen in 2003 voor de Bekerfinale en door omstandigheden allemaal plots op de bezoekersparking stonden te wachten op onze bussen hebben wij de supporters van La Louvière ook proficiat gewenst. Alhoewel we uiteraard ook ontgoocheld waren, want de beker was destijds al van ons, weet je nog?

Tegen Genk had je onverhoopt met het nodige geluk 3-3 kunnen spelen. Geen schande om tegen dit Genk te verliezen, want zelfs Europese tegenstanders hebben het er zeer moeilijk tegen gehad. En STVV miste dan nog eens een pak spelers en heel veel mensen vreesden een afstraffing.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Brusselmans »

Een strijd met Anderlecht, Gent en Charleroi voor 2 plaatsen...
Dan zal een 7 op 9 noodzakelijk zijn op Cercle en thuis tegen W.Beveren en Eupen + de 2 thuismatchen tegen Gent en Charleroi winnen.
Haalbaar volgens mij, met de juiste focus van spelers die een dikke transfer willen realiseren .
Ondanks een op alle gebied tegenvallend weekend, niks verloren.
Plaats reactie