Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door STVV-fan »

Verrekeskop schreef:
Franske schreef:
Tompie schreef: Een ander aansluitend "groot probleem": een sfeergroep die zich meer en meer profileert als hooligans, ook in het stadion, en daardoor de sfeer net tegenwerkt. Je voelt dat steeds meer en meer mensen niet akkoord gaan met waar zij blijkbaar voor willen staan en daardoor ook afhaken bij het meezingen. Laat ons zeggen dat Sintruin-Maastricht of Sintruin hooligans niet bepaald de songs zijn waarmee je het stadion mee zal krijgen. Ofwel ben ik gewoon te oud aan het worden voor dat sfeervak...
Ik begin me daar ook meer en meer aan te storen. Allemaal in het zwart met een obligaat stukje geel/blauw?! Waar is de trots op onze kleuren? En dat dwepen met Haspengouw/Hesbania heb ik ook nooit begrepen, 95% van de aanwezigen voelt zich allicht Limburger en kan die discussie wel missen. Waar anders een machtige tifo verschijnt komt nu een veredeld spandoek. Ik heb al spijt van mijn 20 EUR donatie een aantal thuismatchen geleden. Soit, tijd voor "back to basics".
F*U*C*K LIMBURG. Blijf maar allemaal braaf blaten bende schapen. G*nk heeft het genoeg uitgehangen, nu ze met hun grote bek wat straatmeubilair in hun smurfenbussen gekeild krijgen gaan ze janken bij de pers. Je zaait wat je oogst, geen medelijden mee.
Besef je de gevolgen hiervan wel goed, achterlijke zot?

Nu mag je hopen dat je geen PO I speelt, want sowieso komen er wraakacties de eerstvolgende keer dat wij op Genk spelen.

Het grote minpunt aan een "afgesloten parking" zoals ze op Genk hebben is dat je gelijk ratten in de val zit.

Rookbommen, Bengaals vuur om genoeg rook te creëren, en dan bommekes en stenen over de omheining gooien, zonder te weten vanwaar ze komen.

Nog erger dan uw reactie (waarmee ge aantoont welk leeghoofd ge zijt) is een reactie van iemand hier die zei dat je de bussen in de fik moest zetten? :gek: :gek: :gek: :gek:
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Henri is de man schreef:
Mobius schreef:Ook aan de trap van de WCs in de Oost-tribune is er gevochten geweest tijdens de rust. Weet er iemand hier iets meer over? Daar was redelijk wat animo en er werd ook enorm geduwd ineens. Ik was blij dat ik mijn 6-jarige niet bij had vrijdag..... Schande allemaal.
Een gast van een jaar of 18 die in drukte tegen de stroom in wilde passeren met 2 pinten. Hij vond dat de mensen hem niet genoeg doorliepen en duwde een vrouw nogal ostentatief aan de kant. Uiteraard was er reactie waarna die gast zijn pint gooit richting die vrouw (ikzelf stond erlangs en kreeg ook een halve pint cadeau...). Drie seconden later aan de trap zelf gebeurt denk ik exact hetzelfde incident waarbij ne kalende 50-er die pint helemaal over zijne kop kreeg. Zeiknat was die mens. Uiteraard bleef dat niet zonder gevolg...

Inderdaad bloedspoor van boven tot onderaan de trap !Het geduw en getrek daar heeft natuurlijk ook heel veel te maken met de plaatsing van de toiletten . Degene die dat bedacht heeft was waarschijnlijk toch niet goed uitgeslapen. Iedereen moet de toog voorbij,bovendien heb je dan nog eens het verhoog op de vloer waar menige mensen vallen omdat je het niet ziet in de drukte.Gezien de lage verdraagzaamheid van de mens,in het algemeen, sluit je die toog beter .
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Krikke
Berichten: 315
Lid geworden op: 22 sep 2011, 13:19

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Krikke »

STVV-fan schreef:
Verrekeskop schreef:
Franske schreef:
Tompie schreef: Een ander aansluitend "groot probleem": een sfeergroep die zich meer en meer profileert als hooligans, ook in het stadion, en daardoor de sfeer net tegenwerkt. Je voelt dat steeds meer en meer mensen niet akkoord gaan met waar zij blijkbaar voor willen staan en daardoor ook afhaken bij het meezingen. Laat ons zeggen dat Sintruin-Maastricht of Sintruin hooligans niet bepaald de songs zijn waarmee je het stadion mee zal krijgen. Ofwel ben ik gewoon te oud aan het worden voor dat sfeervak...
Ik begin me daar ook meer en meer aan te storen. Allemaal in het zwart met een obligaat stukje geel/blauw?! Waar is de trots op onze kleuren? En dat dwepen met Haspengouw/Hesbania heb ik ook nooit begrepen, 95% van de aanwezigen voelt zich allicht Limburger en kan die discussie wel missen. Waar anders een machtige tifo verschijnt komt nu een veredeld spandoek. Ik heb al spijt van mijn 20 EUR donatie een aantal thuismatchen geleden. Soit, tijd voor "back to basics".
F*U*C*K LIMBURG. Blijf maar allemaal braaf blaten bende schapen. G*nk heeft het genoeg uitgehangen, nu ze met hun grote bek wat straatmeubilair in hun smurfenbussen gekeild krijgen gaan ze janken bij de pers. Je zaait wat je oogst, geen medelijden mee.
Besef je de gevolgen hiervan wel goed, achterlijke zot?

Nu mag je hopen dat je geen PO I speelt, want sowieso komen er wraakacties de eerstvolgende keer dat wij op Genk spelen.

Het grote minpunt aan een "afgesloten parking" zoals ze op Genk hebben is dat je gelijk ratten in de val zit.

Rookbommen, Bengaals vuur om genoeg rook te creëren, en dan bommekes en stenen over de omheining gooien, zonder te weten vanwaar ze komen.

Nog erger dan uw reactie (waarmee ge aantoont welk leeghoofd ge zijt) is een reactie van iemand hier die zei dat je de bussen in de fik moest zetten? :gek: :gek: :gek: :gek:
Ik herinner me nog vaag dat jaren geleden wij precies dat mee gemaakt hebben. Na de wedstrijd op Genk stonden we buiten in de bezoekerszone. Deze was afgebakend. Opeens werden we bekogeld met stenen en bier. Verscheidene mensen werden toen geraakt.
Wat er nu na de match gebeurd is is ronduit verwerpelijk! Hopelijk worden de juiste mensen hier zwaar voor gestraft! Trossard mag van mij ook een boete krijgen. En hij ziet er idd uit als een zanger van een boysband uit de jaren '90 maar "heel racing is homo" op die vlag is gewoonweg beschamend & kinderachtig.
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door the fan »

Toch straf dat er in geen enkele media ook aandacht wordt besteed aan de aanleiding voor de rellen.
Het stadion was misschien voor een groot stuk leeg, het verhaal ging als een lopend vuurtje en iedereen was furieus!
Maar ach TV Genk...
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Jack »

the fan schreef:Toch straf dat er in geen enkele media ook aandacht wordt besteed aan de aanleiding voor de rellen.
Het stadion was misschien voor een groot stuk leeg, het verhaal ging als een lopend vuurtje en iedereen was furieus!
Maar ach TV Genk...
Verschuil je daar toch niet achter!
Alsof die mannen dat idee pas toen gekregen hebben. Ik ga niet standard met een bivakmuts naar een voetbalmatch hoor.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: RE: Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door zipke373 »

Jack schreef:
the fan schreef:Toch straf dat er in geen enkele media ook aandacht wordt besteed aan de aanleiding voor de rellen.
Het stadion was misschien voor een groot stuk leeg, het verhaal ging als een lopend vuurtje en iedereen was furieus!
Maar ach TV Genk...
Verschuil je daar toch niet achter!
Alsof die mannen dat idee pas toen gekregen hebben. Ik ga niet standard met een bivakmuts naar een voetbalmatch hoor.
Is ook niet goed te praten...

Wat je wel moet vaststellen vind ik is het feit dat het " groot nieuws" is in alle media...In de buurt van bijvoorbeeld de Bosuil is het elke speeldag van dat... daar lees je amper iets over.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Tompie »

1. Dat vuurwerk en bommetjes bij Genk: daders opsporen en stevig straffen. Ze gooiden zelfs pijlen bengaals richting de hoofdtribune, waar nota bene ook supporters van Genk zaten. Gebeurt dit bij een volgende derby opnieuw, dan is een forfait nederlaag wellicht het enige wat helpt.

2. Die actie van Trossard: tja, niet meteen de slimste van de klas die jongen. Het was Genk of een beschutte werkplaats. Maar wat mij betreft is dit het peper en zout dat een derby kleurt. Ludiek voor de ene, provocerend voor de ander. Het is in ieder geval geen excuus voor wat er daarna gebeurde.

3. Criminele feiten aan de brug: daders zeer zwaar straffen. Ik merk dat Brigada Hesbania zich distantieert van de gebeurtenissen. Maar van waar kwamen die mannen dan en met wie kwamen ze verbroederen? Vecht het uit op een verlaten lap grond maar val geen gewone supporters aan op zo'n laffe manier.
Op het ogenblik van de actie van Trossard waren er nog enkele onder hen in het stadion. Ze riepen toen al dat ze gingen antwoorden "met stenen" en kwamen mij even later voorbij gelopen op de brug richting station. Een deel van de daders zal wel niet eens in het stadion geweest zijn, vermoed ik.

Wat mij betreft begon de brief van het verbond inderdaad prima, maar het aanhalen van dat vuurwerk en dat van Trossard was niet nodig. De brief heeft nu een iets te hoog "ja maar" gehalte, ook al denk ik dat de schrijvers van de brief dat niet zo bedoeld hebben.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door fruitboerke »

the fan schreef:Toch straf dat er in geen enkele media ook aandacht wordt besteed aan de aanleiding voor de rellen.
Het stadion was misschien voor een groot stuk leeg, het verhaal ging als een lopend vuurtje en iedereen was furieus!
Maar ach TV Genk...
De aanleiding vvoor de rellen is een vooraf geplande aktie van een bende debielen dat niks maar dan ook niks te maken heeft met het voetbal in het stadion. Niet zeveren aub.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door AirMontella »

Ik vind die open brief van het supportersverbond eerlijk gezegd een gemist kans, meer zelfs... eigenlijk gewoon een fout signaal.
De feiten van het vuurwerk en die vlag zijn niet doordacht en (voor het vuurwerk in de tribune) gevaarlijk. Maar dat zijn acties van Genkse supporters en spelers. Dat is hun verantwoordelijkheid. Dat die vlag ervoor gezorgd zou hebben dat er met stenen werd gegooid... komaan zeg... :zot:

Als bezoekende supporters worden aangevallen, door wie dan ook (stvv, mvv of mengeling)... dan moet het daar over gaan in zo een brief. Dat zijn ronduit criminele feiten. Dan adresseer je die zaken en moet niet de helft van de brief over een wijzend vingertje gaan 'dat die anderen ook iets verkeerd gedaan hebben'.

Het was de kans om een krachtig statement uit te brengen. Dat alles en iedereen van STVV zich distantieert van die stenengooiers. Op deze manier is dat distantiëren voor mijn ondergesneeuwd door een wijzend vingertje naar de andere kant.
mobiman
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mei 2011, 10:10

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door mobiman »

AirMontella schreef:Ik vind die open brief van het supportersverbond eerlijk gezegd een gemist kans, meer zelfs... eigenlijk gewoon een fout signaal.
De feiten van het vuurwerk en die vlag zijn niet doordacht en (voor het vuurwerk in de tribune) gevaarlijk. Maar dat zijn acties van Genkse supporters en spelers. Dat is hun verantwoordelijkheid. Dat die vlag ervoor gezorgd zou hebben dat er met stenen werd gegooid... komaan zeg... :zot:

Als bezoekende supporters worden aangevallen, door wie dan ook (stvv, mvv of mengeling)... dan moet het daar over gaan in zo een brief. Dat zijn ronduit criminele feiten. Dan adresseer je die zaken en moet niet de helft van de brief over een wijzend vingertje gaan 'dat die anderen ook iets verkeerd gedaan hebben'.

Het was de kans om een krachtig statement uit te brengen. Dat alles en iedereen van STVV zich distantieert van die stenengooiers. Op deze manier is dat distantiëren voor mijn ondergesneeuwd door een wijzend vingertje naar de andere kant.
hier heb je 200% gelijk ik heb genoten van het voetbal van beide ploegen, de actie van leandro is inderdaad niet slim maar god het is een derby,mag het ja een beetje ludiek zijn. Rookbommen vuurwerk, stenen werpen mensen opzettelijk verwonden heeft niets maar dan ook niet met voetbal te maken. Het is erg dat ik bv moet nadenken of ik wel naar een voor mij uitmatch in stvv met mijn kleinzoon mag gaan tijdens een derby ( en ja ik kom regelmatig ook op staaie kijken). Er zijn tijden geweest dat sups gewoon onder elkaar stonden god wat mis ik die tijden en ik denk met mij alle oudere sups. laat voetbal een feest zijn en geen uitlaat klep voor een bende marginalen die de liefde voor het voetbal kapot maken.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Jacques »

KNRI schreef:
Franske schreef:
Tompie schreef: Een ander aansluitend "groot probleem": een sfeergroep die zich meer en meer profileert als hooligans, ook in het stadion, en daardoor de sfeer net tegenwerkt. Je voelt dat steeds meer en meer mensen niet akkoord gaan met waar zij blijkbaar voor willen staan en daardoor ook afhaken bij het meezingen. Laat ons zeggen dat Sintruin-Maastricht of Sintruin hooligans niet bepaald de songs zijn waarmee je het stadion mee zal krijgen. Ofwel ben ik gewoon te oud aan het worden voor dat sfeervak...
Ik begin me daar ook meer en meer aan te storen. Allemaal in het zwart met een obligaat stukje geel/blauw?! Waar is de trots op onze kleuren? En dat dwepen met Haspengouw/Hesbania heb ik ook nooit begrepen, 95% van de aanwezigen voelt zich allicht Limburger en kan die discussie wel missen. Waar anders een machtige tifo verschijnt komt nu een veredeld spandoek. Ik heb al spijt van mijn 20 EUR donatie een aantal thuismatchen geleden. Soit, tijd voor "back to basics".
Vanwaar komt trouwens het 'Brigada Hesbania' concept? Vroeger Sector-L...daarna TSG...nu dit? Waarom?
Ik heb het gevoel dat de huidige groepering meer en meer 'cavalier seul' aant spelen is, en dat ze niet overslaan op de rest van het stadion. De Hooligan houding en haantjesgedrag kunnen we op Stayen missen als kiespijn...
De naamsverandering zou gekomen zijn omdat die van Genk vorig jaar een vlag van TSG gepikt hebben...Volgens de regels van het wereldje moet je dan blijkbaar van naam veranderen of als groep ophouden te bestaan. Zie in dat verband ook https://www.hln.be/sport/time-out/suppo ... ~a3a20422/ En die van ons doen dat dan nog ook. :roll: In plaats van gewoon te zeggen: steek uw kinderachtige ultra regels waar de zon niet schijnt, wij doen gewoon ons ding. We hadden ze beter nog een extra vlag opgestuurd met de post, gewoon om te tonen hoe belachelijk heel die zever wel niet is. Symptomatisch voor het hele gedoe: meer bezig met zichzelf, hun vriendjes en hun imago dan met de club of het voetbal. Ik kan ook maar moeilijk geloven dat zij niets te maken zouden hebben met het stenen gooien van vrijdag. Misschien niet als groep in zijn geheel, maar je handen in onschuld wassen door te wijzen naar anderen die je zelf uitnodigt en te pas en (vooral) te onpas zit te bewieroken tijdens de match, sorry, I don't buy that. Idem voor die brief van het Verbond. Dat verwijzen naar wat de anderen verkeerd doen, zgn. "whataboutism", is in de mode, maar echt geen excuus om bussen te gaan bekogelen. En dat er in het verleden op de bezoekersparking of op de terugweg van Genk ook wel eens wat naar een Truiense bus gegooid werd, is dat evenmin. Ge doet dat gewoon niet. Dat belooft voor de volgende Genk-STVV. Niet verbaasd zijn als dan ook een hoop stenen, flessen en andere projectielen naar truiense bussen wordt gegooid. :roll: Er is een duidelijk verschil tussen rivaliteit en u gedragen als een hoop randdebielen, maar blijkbaar is dat verschil niet voor iedereen even makkelijk te maken.

Zoals Franske zegt: heb ergens ook spijt van mijn donatie, al is het Haspengouw gedeelte misschien wel het enige dat ik wel snap. ;) Als de groep op deze manier verder doet, was het meteen de laatste keer dat ik een donatie gedaan heb. Niet dat ze dat zo fel zullen voelen, maar uit principe. Een deftige tifo in elkaar steken, zit er niet meer in, belangrijker nog: naar een match kijken, erop inspelen en het hele stadion opzwepen evenmin. Men raakt bijna niet meer verder dan mekaar wat vocale lof toezwaaien. Oh ja, en de occasionele "Mandel marginalen" natuurlijk en wat onder elkaar vechten...Als BH18 hun zaken niet op orde kan of wil krijgen, het supportersverbond zich niet klaar en duidelijk wil distantiëren van deze feiten, die imo kaderen in een groter geheel van kinderachtige stammentwisten over en weer,...dan zal ik mij wel als individu distantiëren van dit alles. Ik moet die onzin niet verdedigen of steunen.

En zo wordt een jammerlijk verlies volledig ondergesneeuwd. iedereen vreesde/verwachtte het wel, maar als je tweemaal op voorsprong komt en uiteindelijk met lege handen achterblijft, is dat toch heel zuur. Met alle afwezigen, hebben we het eigenlijk niet slecht gedaan. We hebben ons verweerd met de wapens die we hadden. Een punt was in deze omstandigheden een opsteker geweest, nu ben je (door de winst van Gent en Charleroi) de verliezer van de speeldag. Dat komt mentaal toch aan. Op Cercle is het eigenlijk al meteen van te moeten. Als we daar verliezen en de concurrentie pakt punten, wordt het een moeilijk verhaal. Laat ons hopen dat het terug snel over voetbal mag gaan.
Overdrijven is een kunst
mobiman
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mei 2011, 10:10

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door mobiman »

Jacques schreef:
KNRI schreef:
Franske schreef:
Tompie schreef: Een ander aansluitend "groot probleem": een sfeergroep die zich meer en meer profileert als hooligans, ook in het stadion, en daardoor de sfeer net tegenwerkt. Je voelt dat steeds meer en meer mensen niet akkoord gaan met waar zij blijkbaar voor willen staan en daardoor ook afhaken bij het meezingen. Laat ons zeggen dat Sintruin-Maastricht of Sintruin hooligans niet bepaald de songs zijn waarmee je het stadion mee zal krijgen. Ofwel ben ik gewoon te oud aan het worden voor dat sfeervak...
Ik begin me daar ook meer en meer aan te storen. Allemaal in het zwart met een obligaat stukje geel/blauw?! Waar is de trots op onze kleuren? En dat dwepen met Haspengouw/Hesbania heb ik ook nooit begrepen, 95% van de aanwezigen voelt zich allicht Limburger en kan die discussie wel missen. Waar anders een machtige tifo verschijnt komt nu een veredeld spandoek. Ik heb al spijt van mijn 20 EUR donatie een aantal thuismatchen geleden. Soit, tijd voor "back to basics".
Vanwaar komt trouwens het 'Brigada Hesbania' concept? Vroeger Sector-L...daarna TSG...nu dit? Waarom?
Ik heb het gevoel dat de huidige groepering meer en meer 'cavalier seul' aant spelen is, en dat ze niet overslaan op de rest van het stadion. De Hooligan houding en haantjesgedrag kunnen we op Stayen missen als kiespijn...
De naamsverandering zou gekomen zijn omdat die van Genk vorig jaar een vlag van TSG gepikt hebben...Volgens de regels van het wereldje moet je dan blijkbaar van naam veranderen of als groep ophouden te bestaan. Zie in dat verband ook https://www.hln.be/sport/time-out/suppo ... ~a3a20422/ En die van ons doen dat dan nog ook. :roll: In plaats van gewoon te zeggen: steek uw kinderachtige ultra regels waar de zon niet schijnt, wij doen gewoon ons ding. We hadden ze beter nog een extra vlag opgestuurd met de post, gewoon om te tonen hoe belachelijk heel die zever wel niet is. Symptomatisch voor het hele gedoe: meer bezig met zichzelf, hun vriendjes en hun imago dan met de club of het voetbal. Ik kan ook maar moeilijk geloven dat zij niets te maken zouden hebben met het stenen gooien van vrijdag. Misschien niet als groep in zijn geheel, maar je handen in onschuld wassen door te wijzen naar anderen die je zelf uitnodigt en te pas en (vooral) te onpas zit te bewieroken tijdens de match, sorry, I don't buy that. Idem voor die brief van het Verbond. Dat verwijzen naar wat de anderen verkeerd doen, zgn. "whataboutism", is in de mode, maar echt geen excuus om bussen te gaan bekogelen. En dat er in het verleden op de bezoekersparking of op de terugweg van Genk ook wel eens wat naar een Truiense bus gegooid werd, is dat evenmin. Ge doet dat gewoon niet. Dat belooft voor de volgende Genk-STVV. Niet verbaasd zijn als dan ook een hoop stenen, flessen en andere projectielen naar truiense bussen wordt gegooid. :roll: Er is een duidelijk verschil tussen rivaliteit en u gedragen als een hoop randdebielen, maar blijkbaar is dat verschil niet voor iedereen even makkelijk te maken.

Zoals Franske zegt: heb ergens ook spijt van mijn donatie, al is het Haspengouw gedeelte misschien wel het enige dat ik wel snap. ;) Als de groep op deze manier verder doet, was het meteen de laatste keer dat ik een donatie gedaan heb. Niet dat ze dat zo fel zullen voelen, maar uit principe. Een deftige tifo in elkaar steken, zit er niet meer in, belangrijker nog: naar een match kijken, erop inspelen en het hele stadion opzwepen evenmin. Men raakt bijna niet meer verder dan mekaar wat vocale lof toezwaaien. Oh ja, en de occasionele "Mandel marginalen" natuurlijk en wat onder elkaar vechten...Als BH18 hun zaken niet op orde kan of wil krijgen, het supportersverbond zich niet klaar en duidelijk wil distantiëren van deze feiten, die imo kaderen in een groter geheel van kinderachtige stammentwisten over en weer,...dan zal ik mij wel als individu distantiëren van dit alles. Ik moet die onzin niet verdedigen of steunen.

En zo wordt een jammerlijk verlies volledig ondergesneeuwd. iedereen vreesde/verwachtte het wel, maar als je tweemaal op voorsprong komt en uiteindelijk met lege handen achterblijft, is dat toch heel zuur. Met alle afwezigen, hebben we het eigenlijk niet slecht gedaan. We hebben ons verweerd met de wapens die we hadden. Een punt was in deze omstandigheden een opsteker geweest, nu ben je (door de winst van Gent en Charleroi) de verliezer van de speeldag. Dat komt mentaal toch aan. Op Cercle is het eigenlijk al meteen van te moeten. Als we daar verliezen en de concurrentie pakt punten, wordt het een moeilijk verhaal. Laat ons hopen dat het terug snel over voetbal mag gaan.
Rivaliteit moet het is zelfs leuk als de winnaar een kan beetje plagen, jennen. Maar moeten sfeer groepen eindelijk eens niet gaan ingrijpen, zij hebben de verpletterende verantwoordelijkheid om tegen die bende marginalen individuen te zeggen jullie komen er niet meer in, zolang sfeer groepen zich niet distantiëren van zinloos geweld en oorlogstaal blijft zulke rotzooi duren. En de verliezer is elke sup die naar de voetbal gaat om een leuke avond te hebben, daardoor raakt inderdaad een hele fijne en faire match volledig ondergesneeuwd,en dat is zowel voor het verliezende kamp als het winnende kamp.
StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door StellaWADASWAD »

Frigoo schreef:
pat@ schreef: Over de match zelf kunnen we kort zijn. Je staat twee maal voor, dan moet de match eigenlijk gewonnen worden. Het laatste half uur moest er gewoon wat veranderd zijn op het middenveld. Jammer dat er juist deze match geen valabel alternatief was. Sankhon liet toch zien dat hij uit het juiste hout gesneden is voor een plaats op het middenveld. Als het wat sneller moet gaan zie je gewoon dat Asamoah tekort komt voor dat niveau net als De Sart meestal tekort komt voor enig niveau.
Ga hier niet mee akkoord. Sankhon oogde in balbezit verdwaald, traag en log ( is gelukkig niet teveel aan de bal geweest) en maakte duidelijk waarom hij nog nauwelijks minuten maakte dit seizoen. Afschrijven doe ik hem nog niet, maar zonder een serieuze verbetering tijdens de voorbereiding op volgend seizoen zie ik hem niet in het elftal komen. Defensief was het nog oke, al liep hij ook daar enkele keren te slapen en kon hij wat mij betreft met iets beter ingrijpen een paar gevaarlijke situaties sneller inperken.

Asamoah was gisteren in de opbouw niet super neen, maar is de afgelopen weken en maanden vaak bij de betere. stond nu (zeker in de eerste helft) gewoon vaak direct onder druk, en had beperkte afspeelmogelijkheden rond hem. Denk dat Brys Asamoah als eerste naam op het wedstrijdblad schrijft.

De Sart was niet heel slecht ( per uitzondering), maar aanvallend brengt hij te weinig. denk dat hij fysiek ook niet 100 procent in orde is.

Met de rest van uw post hebt u overschot van gelijk.
Sankhon was duidelijk de man die Trossard uit de wedstrijd moest houden, daarom dat hij ook van op rechts moest opereren. Maar hij liet naar mijn gevoel veel te vaak zijn man lopen. Voorts kan ik de keren dat hij eraf werd gelopen door Trossard niet op een hand tellen.

Dat Asamoah de laatste wedstrijden geen topwedstrijden meer speelt illustreert dat de meeste ploegen doorhebben dat hij een integrale schakel is geworden van het elftal. Kijk maar naar die non match tegen AA Gent in de beker toen ze hem gingen dekken, ook tegen Standard was dit duidelijk. In dat geval heb je Bezus nodig die dieper kan terugzakken om de last van Asamoah over te nemen. Iets wat De Sart amper lijkt te doen.

Die laatste staat volgens mij nog steeds in het elftal puur en alleen vanwege zijn gigantisch loopvermogen. Soms laat hij vlagen zien van technische kwaliteit, maar die momenten zijn toch veel te beperkt voor iemand die al bijna 3 jaar in het eerste elftal speelt. Als hij louter als bliksemafleider moet dienen kun je hem beter een rij vooruit schuiven. Maar daar loopt Boli al met dezelfde opdracht, iets wat totaal niet werkte tegen Genk aangezien Kamada de rol van Bezus moest overnemen en Brys dus koos voor een 3-6-1 ipv 3-5-2.
WimVDW
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 aug 2017, 14:30

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door WimVDW »

Dit is geen kritiek op zij die commentaar hebben op de sfeergroep of het sfeervak. Ik volg voor een groot deel de opmerkingen die er zijn. Maar miss is het wel een momentum om de hand uit te steken en te helpen waar nodig. Ik ben ervan overtuigd dat er zeker genoeg mensen bij die Brigada rond lopen die het menen met het sfeervol maken van stayen.

Om te beginnen met terug meer geel in de tribune [WINKING FACE]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door KNRI »

Persbericht STVV:

Na de Limburgse derby van afgelopen weekend wenst STVV zich volledig te distantiëren van de incidenten na afloop van de wedstrijd. Na analyse en grondig overleg met Burgemeester Veerle Heeren en de lokale politie van Sint-Truiden zullen alle instanties de nodige maatregelen treffen. Niet enkel de geverbaliseerde personen maar ook zij die de verantwoordelijkheid dragen voor deze incidenten zullen door de club worden gesanctioneerd.
De club zal ook met de betrokken overheden samenwerken om het grensoverschrijdende hooliganisme te bestrijden.
Plaats reactie