Cercle - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Cercle - STVV

Bericht door Brusselmans »

Eerste van het drieluik waar minstens 7 op 9 moet gehaald worden met oog op PO1 !
Verliezen = seizoen gedaan en nog 16 troosteloze matchen die niemand wil spelen, en nog minder wil zien !

Ik hoop in eerste instantie op keihard vriesweer en afgelasting.
Dan kunnen Tomi en Endo gerecupereerd worden, en missen ze dus maar 1 match ...
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Cercle - STVV

Bericht door vdl »

Laten we realistisch zijn P.O.1 zal niet voor dit seizoen zijn.
Gent en Standard zijn nu eenmaal sterker,hebben een bredere kern en meer ervaring.
Garcia is er nu ook al niet bij,Tommy en Endo ook nog niet terug en Bezus zal ook wel niet meer spelen,dus dit word moeilijk.
De nieuwe linksachter kan wel spelen en ook Acolatse recupereren we.
Toch achteraan word het stillekes nipt
Brijs zal weer iets uit zijn hoed mogen toveren dit weekend
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Cercle - STVV

Bericht door pat@ »

De nieuwe Sloveen zal waarschijnlijk de plaats innemen van Garcia, Botaka die van Sankhon en Acolatse in de plaats van Jordan. Kan je Sankhon er uit zetten na zijn degelijke prestatie (helemaal niet zijn positie) afgelopen vrijdag? Die jongen is wel polyvalent, kan op al de drie posities in het middenveld uit de voeten. Met een beperkte kern moet winst nog altijd mogelijk zijn in Cercle maar enkel en alleen als er de strijdlust is van afgelopen vrijdag.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Cercle - STVV

Bericht door stvvilvoorde »

Sankhon komt voetballend vermogen tekort.
Was inderdaad fysiek en verdedigend vrij sterk, maar zo goed als elke keer hij de bal heroverde, speelde hij slecht in of gaf hij een lel naar voor.
Gevolg was dat we op een gegeven moment niet meer onder de druk uitkwamen.
Als zuivere mandekker kan je die nog gebruiken, voor andere posities lijkt hij tekort te komen.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Cercle - STVV

Bericht door vdl »

stvvilvoorde schreef:Sankhon komt voetballend vermogen tekort.
Was inderdaad fysiek en verdedigend vrij sterk, maar zo goed als elke keer hij de bal heroverde, speelde hij slecht in of gaf hij een lel naar voor.
Gevolg was dat we op een gegeven moment niet meer onder de druk uitkwamen.
Als zuivere mandekker kan je die nog gebruiken, voor andere posities lijkt hij tekort te komen.
Elke ploeg speelt ook niet zo hoog als Genk en zet niet zoveel druk,vond dat hij er soms mooi op techniek uit kwam.
Ik heb Asamoha ook veel balverlies zien hebben en die is normaal heel balvast,dus uw stelling klopt niet echt.
Sankhon stond dan ook nog eens tegen Trossard, de meest vinnige en moeilijkste speler om tegen te spelen van Genk.
Ik zou hem toch eens een eerlijke kans geven op het middenveld.
A.C.
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 feb 2015, 13:35

Re: Cercle - STVV

Bericht door A.C. »

Ondertussen japan naar halve finale. Spelen maandag tegen China of Iran.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Cercle - STVV

Bericht door STimVV »

Indien Brys van mening is dat Gliha het vereiste niveau heeft verwacht ik onderstaande. Onze 5-3-2 die in balbezit een 4-3-3 is.

Afbeelding

Moest Brys niet overtuigd zijn van Gliha verwacht ik Mmaee in een 3-5-2 zoals in onderstaande.

Afbeelding
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Cercle - STVV

Bericht door toyotacorolla »

Sankhon verdient krediet, na zijn prestatie tegen Genk, ondanks de weinige kansen die hij totnogtoe heeft gehad.
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Cercle - STVV

Bericht door Tamas »

vdl schreef:
stvvilvoorde schreef:Sankhon komt voetballend vermogen tekort.
Was inderdaad fysiek en verdedigend vrij sterk, maar zo goed als elke keer hij de bal heroverde, speelde hij slecht in of gaf hij een lel naar voor.
Gevolg was dat we op een gegeven moment niet meer onder de druk uitkwamen.
Als zuivere mandekker kan je die nog gebruiken, voor andere posities lijkt hij tekort te komen.
Elke ploeg speelt ook niet zo hoog als Genk en zet niet zoveel druk,vond dat hij er soms mooi op techniek uit kwam.
Ik heb Asamoha ook veel balverlies zien hebben en die is normaal heel balvast,dus uw stelling klopt niet echt.
Sankhon stond dan ook nog eens tegen Trossard, de meest vinnige en moeilijkste speler om tegen te spelen van Genk.
Ik zou hem toch eens een eerlijke kans geven op het middenveld.
Wel heel kort door de bocht om te stellen dat we alleen door toedoen van Sankhon niet meer onder de druk uitkwamen !!! Al eens gekeken naar uw middenveld waar Assamoah alles over zich heen krijgt terwijl er een De Sart loopt die geen enkel duel aangaat en er dus ook geen wint en overal loopt waar geen bal is. Hij stond altijd bij zijn man als de bal daar niet was, had deze de bal dan was hij niet te bespeuren. Hoeveel ballen zou hij geraakt hebben, zal niet veel zijn.
Als je op Cercle De Sart naast Assamoah op het middenveld zet worden we weer hopeloos weggespeeld !
Frigoo
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 jan 2019, 01:42

Re: Cercle - STVV

Bericht door Frigoo »

Denk dat het zo zal worden:

------------------------------Steppe------------------------------

Botaka---------------Tex----------De Petter---------------Gliha

-------------------Asamoah---------Sankhon--------------------

--------De Sart-----------------------------------Acolatse------

-------------------Boli-----------------Kamada------------------

Met Sankhon die eventueel lager inzakt om toch de 5-mansdefensie te behouden, in geval dat Brys Cercle aanvallend te sterk acht voor het duo Texeira-De Petter. Dan zal Kamada ook moeten terugzakken tot het middenveld om daar mee het werk op te knappen en in de omschakeling Acolatse en Boli te bedienen. Zal waarschijnlijk niet het geval zijn, denk dat ze voornamelijk met 2 spitsen spelen tegen de toppers en in wedstrijden waarin ze zich kansrijk achten 4-3-3 hanteren.

Heb niet veel gezien van cercle de afgelopen tijd,maar denk dat gezien de beperkte mogelijkheden in onze kern momenteel Brys weinig andere keuze heeft dan deze 11 in de wei te sturen. Enkel Sekine zou nog in de plek kunnen komen van Gliha eventueel, als Brys hem nog niet meteen in de basis wilt droppen ( of eventueel zelfs wisselen met Acolatse in een 5mansdefensie, maar daar ben ik persoonlijk geen fan van)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Cercle - STVV

Bericht door Jacques »

Weer een rondje puzzelen voor Brys en co. Ik zou Sankhon laten staan o.w.v. zijn fysieke kracht. Het voetballend vermogen moet dan maar komen van Kamada en Asamoah. Met een driehoek Asamoah, De Sart en Kamada gaan we niet veel ballen heroveren in het middenveld en dan gaat dat voetballend vermogen sowieso voor een deel verloren. Ik denk niet dat Cercle zeer hoog druk gaat zetten (in vgl. met Genk). Ze hebben daar volgens mij niet echt het middenveld of de aanval voor en ik betwijfel ook of Guyot dat type coach is. Dat zou het voor Sankhon ook iets makkelijker voetballen moeten maken. Wat het ook wordt, om onze kansen op PO1 levend te houden, moeten we ginds minstens één (en liefst drie) punten halen.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Cercle - STVV

Bericht door stvvilvoorde »

Gliha zal niet spelen. Nog te veel conditionele achterstand en te groot krachtverschil tussen zijn twee benen.
Kosuke zal nog weken duren eer hij speelgerechtigd is.
Mamadou Sylla zit wel in de kern, maar zal zeker niet starten.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Cercle - STVV

Bericht door STVV-fan »

stvvilvoorde schreef:Gliha zal niet spelen. Nog te veel conditionele achterstand en te groot krachtverschil tussen zijn twee benen.
Dit komt er dus van als je die niet mee op oefenstage kan nemen.

Was dat gebeurt ==> probleem opgelost
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Cercle - STVV

Bericht door Brusselmans »

stvvilvoorde schreef:Gliha zal niet spelen. Nog te veel conditionele achterstand en te groot krachtverschil tussen zijn twee benen.
:o
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Cercle - STVV

Bericht door Jack »

Brusselmans schreef:
stvvilvoorde schreef:Gliha zal niet spelen. Nog te veel conditionele achterstand en te groot krachtverschil tussen zijn twee benen.
:o
Hehe, ik ken het! :grappig:
Plaats reactie