Cercle - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Cercle - STVV

Bericht door Vouch »

fruitboerke schreef:3 dikke punten , Gent en Anderslecht mogen aan de bak morgen. Al bij al een gevleide overwinning maar who cares. Het begint stilletjes aan money time te worden en dan is het zaak om zoveel mogelijk punten te pakken . Daar hoort soms wat geluk of meeval bij.Ik vond De Sart vandaag één van zijn beste matchen spelen al ben ik zeker geen fan van die gast maar juist is juist . In negatieve zin was het dan weer Kamada die mij opviel. Tjonge wat was dat zeg ..Het programma oogt de komende weken zeer schappelijk , nog een match of 3 winnen hier en daar nog een punt meegraaien en dan gaan we er heel kort bij zijn. :geelblauw:
Als het wat steviger moet, dan is Kamada daar de man niet voor. Daarmee is zijn ambitie voor Spanje misschien wel de juiste.
pat@
Berichten: 1065
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Cercle - STVV

Bericht door pat@ »

Het was geen goede partij van STVV maar wel een spannende en aangename partij om volgen. In de verdediging was Mmaee wel de mindere aangezien het allemaal een tikkeltje sneller gaat dan bij de beloften. Komt pure (start)snelheid te kort, maar hij is nog jong dus dat kan nog wel verbeteren. Op het middenveld is er nog veel (voetballende) ruimte voor verbetering. Ik snap niet waarom De Petter speelde op dat middenveld, wat een drama was mij dat. Sankhon speelde een goede partij en laat zien dat hij zijn vaste plek op het middenveld kan opeisen.

Over Kamada kunnen we kort zijn, als hij zo blijft spelen zal hij volgend seizoen terug worden uitgeleend door Frankfurt. De invalbeurt van Sylla was ook wel goed. Het is echt wel een doublure voor Boli, hij is sneller dan Boli maar wel even doelgericht. Het vieren van het doelpunt van Botaka viel ook op, het was precies een sneer naar alle criticasters op het forum en allerhande social media die hem terecht bekritiseerden.

Straks staan we misschien op de 7de plaats maar we staan wel op 6 punten van de 3de plaats. Alles is nog mogelijk, zelfs dan den Aantwaarp nog uit PO1 valt. Volgend weekend kunnen we alvast rekenen op Garcia, op de Japanners zou ik alvast niet rekenen ook al verliezen ze morgen de halve finale. Die gasten hebben 5 matchen gespeeld op 2/3 weken, reken daar de jetlag nog bij met een dag 'recup" per uurverschil om volledig fit aan de aftrap te verschijnen.
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: Cercle - STVV

Bericht door panter »

pat@ schreef:Het was geen goede partij van STVV maar wel een spannende en aangename partij om volgen. In de verdediging was Mmaee wel de mindere aangezien het allemaal een tikkeltje sneller gaat dan bij de beloften. Komt pure (start)snelheid te kort, maar hij is nog jong dus dat kan nog wel verbeteren. Op het middenveld is er nog veel (voetballende) ruimte voor verbetering. Ik snap niet waarom De Petter speelde op dat middenveld, wat een drama was mij dat. Sankhon speelde een goede partij en laat zien dat hij zijn vaste plek op het middenveld kan opeisen.

Over Kamada kunnen we kort zijn, als hij zo blijft spelen zal hij volgend seizoen terug worden uitgeleend door Frankfurt. De invalbeurt van Sylla was ook wel goed. Het is echt wel een doublure voor Boli, hij is sneller dan Boli maar wel even doelgericht. Het vieren van het doelpunt van Botaka viel ook op, het was precies een sneer naar alle criticasters op het forum en allerhande social media die hem terecht bekritiseerden.

Straks staan we misschien op de 7de plaats maar we staan wel op 6 punten van de 3de plaats. Alles is nog mogelijk, zelfs dan den Aantwaarp nog uit PO1 valt. Volgend weekend kunnen we alvast rekenen op Garcia, op de Japanners zou ik alvast niet rekenen ook al verliezen ze morgen de halve finale. Die gasten hebben 5 matchen gespeeld op 2/3 weken, reken daar de jetlag nog bij met een dag 'recup" per uurverschil om volledig fit aan de aftrap te verschijnen.
Oppassen hé want bij Eupen speelt ook een Garcia! :lol:
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Cercle - STVV

Bericht door Jack »

Super belangrijke overwinning.
Eerste helft STVV beter, 2de helft Cercle.
De Sart die in de eerste helft nog dramatisch was ging in de 2de helft voorop in de strijd. Niks aan te merken op de inzet die hij vertoonde en was dus op die manier toch belangrijk.
Terechte beslissing van de VAR, het was licht, maar de fout was er.
Op de counter hadden we het daarna al lang kunnen afmaken. Egoïsme voor doel zie ik niet graag. Staat iemand beter, dan geef je de bal af. Punt.

Maar dus zeer tevreden met de 3 punten. Anderlecht kan aan de bak.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Cercle - STVV

Bericht door miel »

Desart , en Botaka zijn de meest onderschatte spelers
Ze hebben beiden capaciteiten die belangrijk zijn voor de ploeg die andere spelers in de kern niet hebben
Als deze spelers een mindere dag hebben of in de fout gaan dan valt dat wel zeer fel op , met hun spel stijl of opdrachten kunnen zij weinig camoufleren
en dan krijgen ze vaak de perceptie tegen .
Ondertussen kan Jorden dit seizoen met 6 goals en 3 assist als rechts back de kritikasters toch van antwoord dienen .
Gisteren die afgekeurde tegen goal , Steppe alweer geklopt met een afstandsschot praktisch in het midden van het doel , maar ook Tex gaat daar niet vrij uit , ge kunt niet blijven wijken en zomaar laten schieten dat zijn werkpunten
Alhoewel ze beiden een dik seizoen aan het spelen zijn , maken ze ook hun foutjes maar die vallen minder op .
Zo is ook vaak de kritiek op DePetter overdreven , dit seizoen is Steven depanneur van dienst en hoe ?
We kunnen er altijd op rekenen.
Het was zeker geen grootse wedstrijd , maar wel een zeer belangrijke voor het verdere verloop van de competitie , op verplaatsing dan nog en met een toch wel zeer gehavende ploeg was de wil er om te winnen
Deze prestatie mag dus wel als groots beschouwd worden , omdat we in het verleden zulke wedstrijden gegarandeerd verloren . :toppie:
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Cercle - STVV

Bericht door enerkey »

Vergeet niet dat zowel Charleroi als Anderlecht er zijn gaan verliezen.

Voor mij:
Pro: 61 % balbezit, mentale weerbaarheid: vanuit een achterstand terugkomen, de backs zorgden voor heel veel dreiging, iets minder stereotiep dan met Bezus.
Con: soms iets te makkelijk kansen weggeven, na de voorsprong verkoos men niet meer voor de opbouw maar trapte Steppe alles uit, waardoor de bal vaak snel terug was.
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: Cercle - STVV

Bericht door panter »

miel schreef:Desart , en Botaka zijn de meest onderschatte spelers
Ze hebben beiden capaciteiten die belangrijk zijn voor de ploeg die andere spelers in de kern niet hebben
Als deze spelers een mindere dag hebben of in de fout gaan dan valt dat wel zeer fel op , met hun spel stijl of opdrachten kunnen zij weinig camoufleren
en dan krijgen ze vaak de perceptie tegen .
Ondertussen kan Jorden dit seizoen met 6 goals en 3 assist als rechts back de kritikasters toch van antwoord dienen .
Gisteren die afgekeurde tegen goal , Steppe alweer geklopt met een afstandsschot praktisch in het midden van het doel , maar ook Tex gaat daar niet vrij uit , ge kunt niet blijven wijken en zomaar laten schieten dat zijn werkpunten
Alhoewel ze beiden een dik seizoen aan het spelen zijn , maken ze ook hun foutjes maar die vallen minder op .
Zo is ook vaak de kritiek op DePetter overdreven , dit seizoen is Steven depanneur van dienst en hoe ?
We kunnen er altijd op rekenen.
Het was zeker geen grootse wedstrijd , maar wel een zeer belangrijke voor het verdere verloop van de competitie , op verplaatsing dan nog en met een toch wel zeer gehavende ploeg was de wil er om te winnen
Deze prestatie mag dus wel als groots beschouwd worden , omdat we in het verleden zulke wedstrijden gegarandeerd verloren . :toppie:
Sorry Miel maar wat je over DePetter zegt ben ik het niet eens! Hij komt centraal veel snelheid tekort en dat kan hij niet meer goedmaken bij inzet alleen.
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Cercle - STVV

Bericht door Trunekson »

De Petter is het beste als hij niet teveel aan de bal moet komen.
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Cercle - STVV

Bericht door Tamas »

Zonder echte uitblinkers of tegenvallers viel het op dat Sankhon ons nog van dienst kan zijn, De Sart wel wat in zijn mars heeft maar meer met de verbetenheid van gisteren dient aan te treden, De Petter een duidelijke steun is op het middenveld maar het inspelen te dikwijls een probleem vormt, Sylla goed en gedreven inviel en zeker een versterking zal blijken maar wat er wat mij betreft er zeker uit moet om een wedsstrijd sneller dood te maken is de nonchalance en individualisme is sommige omstandigheden :
- Botaka met zijn foefke op strafschop in Oostende
- Boli die gisteren voor eigen succes ging uit een quasi onmogelijke positie en vertikte Kamada aan te spelen
- De Sart die even later net hetzelfde lapte en ook zijn medespelers die nochtans goed in de zestien gevolgd waren weigerde aan te spelen
- Acolatse de keus had om Boli en Sylla alleen voor de keeper te zetten maar liever pardoes op de verdediger knalde
Dat MOET eruit !!! Gisteren kregen we hiervoor niet het deksel op de neus maar dat blijft niet duren.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Cercle - STVV

Bericht door kenniksvanvoetbal »

panter schreef:
pat@ schreef:Het was geen goede partij van STVV maar wel een spannende en aangename partij om volgen. In de verdediging was Mmaee wel de mindere aangezien het allemaal een tikkeltje sneller gaat dan bij de beloften. Komt pure (start)snelheid te kort, maar hij is nog jong dus dat kan nog wel verbeteren. Op het middenveld is er nog veel (voetballende) ruimte voor verbetering. Ik snap niet waarom De Petter speelde op dat middenveld, wat een drama was mij dat. Sankhon speelde een goede partij en laat zien dat hij zijn vaste plek op het middenveld kan opeisen.

Over Kamada kunnen we kort zijn, als hij zo blijft spelen zal hij volgend seizoen terug worden uitgeleend door Frankfurt. De invalbeurt van Sylla was ook wel goed. Het is echt wel een doublure voor Boli, hij is sneller dan Boli maar wel even doelgericht. Het vieren van het doelpunt van Botaka viel ook op, het was precies een sneer naar alle criticasters op het forum en allerhande social media die hem terecht bekritiseerden.

Straks staan we misschien op de 7de plaats maar we staan wel op 6 punten van de 3de plaats. Alles is nog mogelijk, zelfs dan den Aantwaarp nog uit PO1 valt. Volgend weekend kunnen we alvast rekenen op Garcia, op de Japanners zou ik alvast niet rekenen ook al verliezen ze morgen de halve finale. Die gasten hebben 5 matchen gespeeld op 2/3 weken, reken daar de jetlag nog bij met een dag 'recup" per uurverschil om volledig fit aan de aftrap te verschijnen.
Oppassen hé want bij Eupen speelt ook een Garcia! :lol:
Laat ons hopen dat die ook iet speelt! :mrgreen:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Cercle - STVV

Bericht door toyotacorolla »

Kamada is scorend precies het scoren verloren, toch al een vijftal matchen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Cercle - STVV

Bericht door stvvilvoorde »

Deugddoende overwinning.

Eerste helft domineerde stvv zonder echt gevaarlijk te zijn.
Cercle scoorde op hun enige kans in de eerste helft.
Wij komen langszij op een goed uitgespeelde stilstaande fase.
Tweede helft komen we aantal keer goed weg op paar heel gevaarlijke kansen van cercle,
maar maken we tegen de gang van het spel in toch 1-2.

Cercle maakt niet veel later de 2-2, die door de VAR afgekeurd wordt.
Daar komen we toch wel goed weg, want op Antwerp bij een gelijkaardige fout op Bezus, vond de VAR het niet de moeite om die fase door de ref te laten herkijken.

Dankzij het gelijkspel van Charleroi en mogelijk puntenverlies van Anderlecht doen we zelfs een zeer goede zaak richting PO1.
Met twee thuismatchen tegen Eupen en Beveren voor de boeg ben je het wel aan je huidige klassement bijna verplicht de volle buit binnen te halen.
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Cercle - STVV

Bericht door Trunekson »

Anderlecht 2de goal dik buitenspel, 'topploegen' moeten in PO1 zitten. :rood:
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Cercle - STVV

Bericht door STimVV »

Dit was het type winst waarover ik het op voorhand al had. Cruciale 3punter op een klein diefje. Het had nog een groter diefje mogen zijn van mij. Who cares in de huidige omstandigheden. Dit hadden we nodig. Nu snel een paar cruciale schakels recupereren en weer een algemeen positivisme creëeren.

Kamada krijgt hier nu kritiek. Onterecht voor mij.
Hij kan niet scoren als je geen kans krijgt. Een voorbeeld: in de 42e minuut sturen ze DeSart op weg nd achterlijn. Voor doel doen Boli en Kamada het perfect: Boli loopt vrij naar de 2e paal, Kamada haakt af en moet de bal altijd krijgen. DeSart trapt de bal over de achterlijn... Als Kamada daar de bal wél krijgt en scoort is er geen kritiek. Het is 1 fase die tekenend was voor de 1e helft. Zo zijn er 3 a 4 fases geweest waar een kans had gecreeerd moeten worden maar waar DeSart het steeds verkeerd uitspeeld. Zijn enige goede pass vooruit in de 1e helft was een fase waar Boli buitenspel liep. In de 2e helft was er meer ruimte en dan komt DeSart beter in de match.
De 1e helft deed me denken aan het stvv onder DeRoeck. Die verkoos ook steeds DeSart boven Bezus op de 10, en dan kwamen er ook geen kansen, hij kan dat gewoon niet. Vorig jaar bleek al dat een 3hoek Asamoah-DeSart-DePetter voetballend gewoon te weinig is.
Snel een nieuwe 10 aantrekken, Endo terug op het middenveld, Asamoah op DePetter zn positie. In ons systeem is het cruciaal dat je daar iemand hebt met balvastheid en voetballend vermogen. DePetter 1x om te depanneren is ok. Maar eventuele volgende matchen zal de tegenstander weten dat daar een zwakke plek is, hem onder druk zetten en dan komen er problemen. Zoals Cercle gisteren ook met Mmaee deed.

Top dat we dit resultaat op verplaatsing halen met een B-ploeg. DeRoeck kon dat zelfs niet met zijn typeploeg.
Volgende week met Garcia en Ceballos ipv Sankhon en Mmaee. Dat zal voetballend een serieuze meerwaarde geven. En dan zouden we weer in een goede flow moeten geraken.
Het geloof in PO1 zou bij iedereen nu toch aanwezig moeten zijn? We spelen nog thuis tegen Charleroi en Gent...

2 weken geleden las ik hier: "Boli en Botaka moeten nu maar opstaan." Dat was wat sarcastisch toen.
Maar Botaka scoort nu wel al 3 matchen op rij. (+ een assist)
Boli 2 matchen op rij.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Cercle - STVV

Bericht door lindoke »

Waar ik me vaak in ergerde was de enorme ruimte tussen onze aanvallers en onze middenvelders. Spelers van Cercle konden 20-30 meter lopen zonder een tegenstander tegen te komen. Die afgekeurde goal was daar een goed voorbeeld van.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Plaats reactie