Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4175
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door stvvilvoorde »

Wolke Janssens is toch ingevallen op het einde van de eerste thuismatch tegen Cercle?
xtimx
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jun 2018, 17:43

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door xtimx »

Klopt, dat was me blijkbaar ontgaan. In ieder geval, dat was nog voor het afsluiten van de eerste transferperiode... Vanaf het afsluiten van de zomermercato stond hij niet meer op de lijst. Dat was op zich geen ramp, want die jongen studeert ook nog...
STVV-fan
Berichten: 6007
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door STVV-fan »

sander0910 schreef:
xtimx schreef:
Jacques schreef:
xtimx schreef:Als iemand die Thallyson sedert juni héél wat beter heeft leren kennen, kan ik enkel zeggen dat hij een gemakkelijk, goed karakter heeft, graag in Sint-Truiden verblijft en dat hij niet het type is dat problemen bij de staf veroorzaakt over het feit dat hij geen kans krijgt... Hij kan zeker voldoende Engels om op dat veld te staan, minstens even goed als de Japanners, maar mocht in het eerste gedeelte van het seizoen niet aan de bak komen omdat de kern te groot was en STVV slechts x-aantal spelers boven de 22 jaar oud op de bondslijst mocht plaatsen. Had hij zich nog beter kunnen integreren? Misschien wel, maar vergeet aub niet hoe groot de sociale en culturele impact van een dergelijke verhuis is... En wat STVV betreft, had hij zeker ook beter begeleid en opgevangen kunnen worden, op alle vlakken.. En die smarthone, tja... Dat is de enige communicatielijn naar het thuisland. Maar ik verkies toch liever filmpjes van iemand die traint, dan van stoerdoenerij "met de fréros in de auto (zoals we hier ook voorbeelden genoeg hebben...ik ga geen namen noemen)". Kortom, hij verdient een kans...net zoals elke speler...maar waarom hij ze niet krijgt en anderen wel, is mij een raadsel.
Om wat voor regel gaat dat juist en is dat nu nog het geval? Want dat is natuurlijk wel extreem lullig voor de speler in kwestie: de oceaan oversteken om dan hier niet eens te mogen spelen o.w.v regelgeving.
Als club mag je een maximum aantal spelers boven de 22 jaar op een lijst registreren bij aanvang van het seizoen, maar omdat STVV op een bepaald ogenblik met een dertigtal en meer spelers op de loonlijst zat, moesten er keuzes gemaakt worden... Het precieze aantal heb ik te horen gekregen, maar dat herinner ik mij niet meer. Jonge spelers (<22 jaar) kan je doorheen die seizoenshelft naar hartelust toevoegen aan de wedstrijd kern, maar voor diegenen die uit de boot vallen, is het wachten tot januari. Dit was meteen ook de reden dan Wolke Janssens geen seconde gespeeld heeft, zelfs niet in de beker, en dat ook Dussaut en co. geen seconde in aanmerking is gekomen voor een selectie. Ik hoop dus dat Thallyson, door het vertrek van enkele spelers, nu wel opgenomen wordt....
Nog nooit van die regel gehoord maar kan altijd. Wolke Janssens heeft wel al 12 minuten gespeeld dit seizoen, denk dat Thalysson de enige is van de hele kern die nog niet heeft gespeeld.
Yuta Koike heeft ook nog geen minuten gemaakt, maar is in tegenstelling tot Thallyson al wel geselecteerd geweest
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Vouch »

Kijk eens aan, inderdaad, we leren bij!

Artikel P335 Afdelingen profvoetbal 1A en 1B: indiening van de “Squad size
limit” lijst
1. In te dienen lijsten
11. Alle clubs van het profvoetbal 1A en 1B dienen volgende lijsten via E-Kickoff in te dienen en in stand te houden:
- een lijst van maximaal 25 spelers ouder dan U21, waarvan er minimaal 8 Belg zijn volgens de van kracht zijnde wetgeving
en/of dienen opgeleid te zijn door Belgische clubs, in de zin van Art. P1422.2. er mee rekening houdende dat minimaal 3
spelers dienen te beantwoorden aan de bijkomende vereiste van Art. P1422.3.
Indien deze minima niet worden bereikt, mogen deze niet vervangen worden door spelers die niet beantwoorden aan deze
vereisten.

- een lijst met een onbeperkt aantal spelers U21.
12. Om een speler te kunnen inschrijven op de Squad Size Limit lijst:
- moet hij aangesloten zijn bij de bond met toewijzing of tijdelijke uitlening aan de indienende club
- moet voor de betaalde sportbeoefenaar die geen onderdaan is van een land van de Europese Economische Ruimte
(E.E.R.) worden voorgelegd, hetzij een kopie van de arbeidskaart hetzij de officiële mededeling waardoor de bevoegde
overheid aankondigt dat een arbeidsvergunning is toegestaan. In dit laatste geval dient een kopie van de arbeidskaart
binnen de maand volgend op de inschrijving op de “Squad Size Limit” lijst te worden overgemaakt aan de KBVB.
Een speler kan pas worden ingeschreven op de “Squad Size Limit” lijst wanneer de bondsadministratie heeft bevestigd dat hij
voldoet aan de voorwaarden om hierop te worden ingeschreven.
Wijzigingen aan deze lijst kunnen enkel worden gevalideerd door de bondsadministratie.
13. De lijsten dienen bij de aanvang van elk seizoen te worden ingediend door de clubs, ten laatste voor middernacht op de
laatste dag voorafgaand aan de eerste speeldag van het kampioenschap van de eerste ploegen.
14. De clubs dienen op beide lijsten samen drie spelers aan te duiden die beschouwd worden als hun titularissendoelverdedigers, en dit met het oog op de eventuele toepassing van Art. B912.
2. Lijst met spelers ouder dan U21
21 . De lijst kan op ieder ogenblik aangevuld worden indien hij nog geen 25 spelers telt.
22. Gedurende een transferperiode kan de lijst aangepast worden, ten laatste voor middernacht op de laatste dag voorafgaand
aan de wedstrijd.
Tijdelijke transfers kunnen enkel toegevoegd of verwijderd worden van de lijst van een club gedurende de transferperiodes. Een
plaats komt vrij op de lijst wanneer een speler tijdelijk getransfereerd wordt naar een andere club.
23. Na het sluiten van een transferperiode kan de lijst uiterlijk tot middernacht van de vijfde dag na het sluiten van de
transferperiode aangepast worden.
24. In de volgende omstandigheden kunnen spelers tegen voorleggen van het bewijs aan de dienst aansluitingen gewisseld
worden buiten de voorziene transferperiodes:
- bij het overlijden van een speler;
- bij langdurige ziekte of kwetsuur van een speler van 5 maanden of langer, gestaafd door een attest van de behandelende
geneesheer binnen de eerste 20 dagen van de onbeschikbaarheid;
- bij eenzijdige contractbreuk door de speler;
- bij eenzijdige contractbreuk door de club omwille van een in kracht van gewijsde getreden beslissing van schorsing van de
speler wegens gebruik van doping.
25. Wanneer een club ingevolge overmacht (langdurige ziekte, kwetsuur,...) niet meer kan beschikken over de drie aangeduide
titularissen-doelverdedigers (zie punt 13 hiervoor), kan de buitengewone geschillencommissie een andere doelman valideren op
de lijst van spelers ouder dan U21 (Art. B912).
3. Lijst met spelers U21
Deze lijst kan gedurende het ganse seizoen gewijzigd worden.
4. Om gekwalificeerd te zijn (Art. B1017) voor de officiële wedstrijden van de eerste ploeg van het profvoetbal 1A en 1B dient
de speler de laatste dag om middernacht voorafgaand aan de wedstrijd voor te komen op een van bovenvermelde lijsten.
5. Bovenvermelde lijsten van alle clubs zijn online consulteerbaar in E-Kickoff.

http://www.belgianfootball.be/project/p ... ent_nl.pdf
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Tompie »

Eupen komt traditioneel sterk voor de dag op Stayen. We wonnen thuis ook niet vaak tegen de Panda's. Vorig jaar hadden we altijd moeten winnen in de reguliere competitie, maar werd het nog 4-4...

Een walkover zal het zeker niet worden, maar ik verwacht/hoop een nipte overwinning.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Henri is de man »

In feite zijn het 8 finales maar de komende 3 wedstrijden zijn toch wel cruciaal voor STVV. Minstens 6/9 is nodig anders zijn we uit de PO 1 race geslagen.

Niet vergeten dat je nog altijd 1 punt moet goedmaken op Anderlecht of AA Gent of 4 punten op Standard. Dat wordt aartsmoeilijk.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Jacques »

7 finales zal ook wel goed zijn. ;)
Op Standard tel ik niet meer. Behoudens een fameuze inzinking zijn die buiten schot volgens mij. Het gaat tussen ons, Gent, Anderlecht en Charleroi om plaats 5 en 6.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Brusselmans »

Henri is de man schreef: Niet vergeten dat je nog altijd 1 punt moet goedmaken op Anderlecht of AA Gent of 4 punten op Standard. Dat wordt aartsmoeilijk.
Nogmaals, met het programma van dit weekend kan het zomaar dat je 2 punten voorstaat op die 2, of op 1 punt van Standard en Anderlecht in geval Anderlecht wint op Standard.

Speeldag 25 is oa Genk - Standard. Nog eens verlies van de Luikenaars en je bent 2 punten voor op hun.
Charleroi - Oostende, Anderlecht - Z.Waregem en Gent - Moeskroen ... dat lijkt me allemaal doenbaar voor de concurrentie, maar dat is STVV - Beveren ook die dag.

En nog een week later zie ik Antwerp - Anderlecht ...
Verderop zie ik Gent - Standard, Anderlecht - Bruhhe, Charleroi - Genk, Z.Waregem - Gent en Antwerp - Charleroi ....

6/6 is wel absoluut noodzakelijk uiteraard.
In dat geval begin je normaal als nr.4 of 5 met een bonus van 1 of 2 punten aan de eindsprint van de laatste 5 matchen. Met daarin nog 2 thuismatchen tegen Charleroi en Gent.

Het lijkt me duidelijk waar de sleutel ligt !
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door lakie »

Brusselmans schreef:
Het lijkt me duidelijk waar de sleutel ligt !
De sleutel ligt duidelijk in de thuismatchen...
Thuis tegen Eupen en Waasland Beveren MOET er gewonnen worden... 6/6... minder is te weinig...
Dan krijg je ook nog uw 2 rechtstreeks concurrenten thuis...
Haal je thuis 12/12 en op verplaatsing bij moeskroen of zulte nog iets extra ben je er wss kort bij...
Haal je thuis minder, dan moet je dit al ergens goed maken op verplaatsing...

Tegen Eupen mag het voor mij volgende opstelling zijn:

------------------------------------------------------- Steppe ---------------------------------------------------

------------------------------ Maee ----------------- Teixeira ---------------- Garcia ------------------------

--------- Botaka ------------------------------------------------------------------------------------ Acolatse -----

----------------------------------------- Sankhon ---------------- Asamoah ---------------------------------------

------------------------------------------------------- Kamada ------------------------------------------------------

------------------------------------------ Sylla ------------------------- Boli ------------------------------------------
Laatst gewijzigd door lakie op 01 feb 2019, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1427
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door zipke373 »

lakie schreef:
Brusselmans schreef:
Het lijkt me duidelijk waar de sleutel ligt !
De sleutel ligt duidelijk in de thuismatchen...
Thuis tegen Eupen en Waasland Beveren MOET er gewonnen worden... 6/6... minder is te weinig...
Dan krijg je ook nog uw 2 rechtstreeks concurrenten thuis...
Haal je thuis 12/12 en op verplaatsing bij moeskroen of zulte nog iets extra ben je er wss kort bij...
Haal je thuis minder, dan moet je dit al ergens goed maken op verplaatsing...
We zijn redelijk goed op verplaatsing dit jaar... ;)
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Henri is de man »

Net de persconferentie met Brys gezien:

- Geen nummer 10 - jammer. Maar hij blijft strijdvaardig.
- Kinoshita misschien nog speelklaar voor Eupen, zoniet zeker wel voor Waasland-Beveren
- Bij de vraag over Gliha moest Brys toch even nadenken en antwoordde dan maar dat de drie nieuwkomers nog wat werk hebben om aan te passen. Bij de ene zou dat al wat rapper gaan dan bij de andere. Tussen de lijnen door hoorde je wel dat die andere Gliha zou zijn. Volgens mij gaan we die niet meer zien spelen in de reguliere competitie.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Jack »

Gliha begrijp ik dan toch niet als transfer, tenzij naar de toekomst toe.
De Norre was al iemand die linksback stond omdat we geen linksback hadden. Die verkoop je en dan haal je een niet inzetbare vervanger.
Ik volg de meesten hier.
Uitgaand goed gewerkt, al had Bezus een miljoen meer mogen zijn, maar inkomend toch wel te zwak. We komen dus wel degelijk als geheel licht verzwakt uit de transferperiode.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4175
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door stvvilvoorde »

lakie schreef:
------------------------------------------------------- Steppe ---------------------------------------------------

------------------------------ Maee ----------------- Teixeira ---------------- Garcia ------------------------

--------- Botaka ------------------------------------------------------------------------------------ Acolatse -----

----------------------------------------- Sankhon ---------------- Asamoah ---------------------------------------

------------------------------------------------------- Kamada ------------------------------------------------------

------------------------------------------ Sylla ------------------------- Boli ------------------------------------------
Het zou me verbazen dat Sylla en Boli zullen starten.
Ik denk dat Sylla niet meer dan een alternatief/concurrent voor Boli zal zijn.
We hebben na het vertrek van Buya, Nazon en Gladon geen andere diepe spits meer in de kern (niet dat die andere voldeden).
Ik denk niet dat Brijs een mogelijke gelijktijdige onbeschikbaarheid van Boli en Sylla gaat riskeren.
Ik denk dat de opstelling van zaterdag evenwel niet veel zal verschillen van die je hier post, maar dat De Sart er zal instaan ipv Sylla en met 4 middenvelders.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door toyotacorolla »

Brys kan de nieuwe japanse spits inzetten tegen Eupen.
Positivo
Berichten: 1923
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Positivo »

toyotacorolla schreef:Brys kan de nieuwe japanse spits inzetten tegen Eupen.

Ik zie dat (mijn naam getrouw) allemaal in orde komen....
Brijs is echt een heel clevere trainer....
Het zou me niet verbazen dat hij andere spelers nu gaat laten ontploffen ....(figuurlijk hé)
En je moet echt eens naar de persconferentie (voorbeschouwing) van Marc Brijs , kijken en luisteren ....
Plaats reactie