Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Alles over de wedstrijden van STVV
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door stvv'er »

Hallo-Tokyo schreef:Jack.

Vorig keer 13/30 in PO1
Das niet weinig.

En 42 punten was genoeg voor PO1 toen...
Op 28 wedstrijden toen weliswaar (faillissement Moeskroen), maar bon, dit terzijde.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Jacques »

Ik zou sommigen hier toch aanraden om uit hun zetel te komen en nog eens een match in een stadion bij te wonen. Sommige zaken zie je volgens mij echt niet beter op tv.

Kon anders gelopen zijn? Niet dus. Not even close. Als het al anders kon lopen, zou dat enkel geweest zijn omdat Eupen altijd onvoorspelbaar is, niet omdat het beter was of zoveel meer kansen had. Als je ziet wat voor reactie we hadden na die 0-1...ik weet niet hoe dat op tv overkomt, maar in het stadion was dat een behoorlijk straf stukje powerplay tussen minuut 10 en minuut 45. En dan kwam die 0-1 er ook al maar na dubbel chance, een afgeweken bal op de lat die terug in de voeten van een aanvaller valt, hoe vaak valt dat voor? Tweede helft ging het moeizamer, Eupen maakte er een match van, maar net als je denkt "oei, ai", levert Acolatse de perfecte assist af voor de 3-1 en boeken toe. Met heel veel malchance hadden we hier punten kunnen laten liggen, maar globaal gezien deed het me denken aan de match op Eupen: Eupen speelt leuk mee, daar heeft het de kwaliteiten voor, maar als puntje bij paaltje komt, moet het zijn meerdere in ons erkennen. Geen 2 keer op rij 4-4. Dat is één van de verschillen met vorig jaar. Wij zijn gewoon een betere ploeg.
De Sart past niet in deze ploeg? Ik heb er ook een haat-liefde verhouding mee, maar hij speelt -samen met de 2de helft op Cercle- zijn beste anderhalve match van het seizoen. Openbloeien is misschien een groot woord, maar op deze manier heeft hij wel zijn plaats in de basis.
Waarom Brys niet eerder vervangt? Wel, die vraag stelde ik me ook. De realiteit is dat Sylla klaar stond klaar om in te vallen, terug ging zitten en Boli 5 min later de 3-1 maakte. Dat zie je misschien niet op tv (camera standpunt) en of het geluk of kunde (van Brys) is, wil ik in het midden laten, maar het leverde wel op en dat is wat telt. Ik zie dit seizoen wel meer dingen die ik zelf niet zou doen, maar 5de plaats dus: in Marc we trust!
Voor mij was dit een match van de verguisden: Boli, De Sart, Botaka, Acolatse. Ze hebben allemaal hun dosis kritiek gekregen (Acolatse misschien wat minder), maar vandaag vond ik ze alle vier sterk. Samen met Kamada die terug de weg naar doel heeft gevonden en Tomi (en Endo, maar geblesseerd) die terugkeert, moet dat ons vertrouwen geven voor de rest. Sankhon is een spreekwoordelijke "extra transfer". Hij trekt zijn plan op een positie die niet echt de zijne is, daar kunnen we zeker nog wat mee aanvangen in de komende matchen.

Na de beelden gezien te hebben: de tv doet die 2-1 echt geen eer aan. Hoe lekker die bal valt en hoe lekker Boli die neemt, dat gevoel krijg je niet mee op tv. Goal van het weekend en live 100 keer leuker dan op tv. Thuis ga je na de 2-1 een pak chips halen en eens kakken, dat is geen emotie, niet genieten, geen passie. Bijna om medelijden mee te hebben, dat je zo'n mooi doelpunt niet live voor je neus ziet. De boodschap: kom eens buiten, vecht mee voor PO1 waar het ertoe doet nl. in een stadion, creëer en geniet mee van het momentum.


De conclusie: wij zijn winnaar van het weekend, wij gaan meedoen tot het einde! Zonder garantie, maar met volle goesting!
Nadat sommigen het al geleend hadden, zal ik het zelf ook nog maar eens zeggen: trust the process! (ook al wordt dat vertrouwen soms op de proef gesteld)
Overdrijven is een kunst
joost
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 sep 2018, 15:30

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door joost »

Ook een dikke proficiat aan de spionkop. (Dat mag ook eens gezegd worden.) Heeft zeker zijn best gedaan. Vanaf het begin hebben ze de spelers steeds blijven aanmoedigen bij ieder balbezit. Hun gezang sloeg zelfs over naar tribune Oost.
Proficiat. Doe de volgende matchen zo verder. Is ook aangenamer voor de andere soms wat oudere supporters die (misschien via hun ouderwets denken) niet altijd mee kunnen met de modernere manier van supporteren.
Vandaag was het top!!!
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door miel »

Henkie-1984 schreef:Ik zou wel eens willen weten waar Brys niet eerder vervangt. Je ziet dat je tweede helft er niet meer uit komt en dat sommige er ook volledig door zaten.
Dan moet je toch gewoon vers bloed brengen en anderen ook een kans geven.
Daar kan ik me mateloos aan ergeren, mja de man heeft uiteindelijk gelijk en zet het tactisch altijd mooi neer.
Wie spreekt er nog over Bezus. Ik heb het gevoel dat Bezus een rem was op de kwaliteit van sommige spelers. Als we zien hoe Boli, Botaka en Desart openbloeien...
Ik ga u daar eens graag op antwoorden , , als ik zag wat Acolatse in de 2de helft allemaal aan het doen was stelde ik mij ook deze vraag , bij hem was echt het licht uit aan het gaan .
En dan werd hij even van kant gewisseld en wat hij daar dan uit zijn sloffen toverdede :o
De goal die zekerheid gaf over de drie punten .
Toen dacht ik Brijs weet het toch beter dan ik :lol:
Laatst gewijzigd door miel op 04 feb 2019, 01:50, 1 keer totaal gewijzigd.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door miel »

the fan schreef:Desart openbloeien!!
Sorry maar die gast past totaal niet in deze ploeg... het duurde tot minuut 83 voor zijn eerste goede actie
Mijne man , sorry hé maar mensen zoals gij hebben geen recht op een mening
De combinatie Desart , Boli leverde het doelpunt van de week op
Desart zet respectievelijk Boli en Kamada nog eens alleen voor de keeper en hij scoort de 4-1
en gij komt zo een post hier plaatsen , schaam u dood belachelijke kerel :gek:
Laatst gewijzigd door miel op 04 feb 2019, 01:51, 1 keer totaal gewijzigd.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door miel »

Het was wel een wedstrijd waar je , als Stvv supporter je soms kon aan ergeren .
HET eerste kwartier eigenlijk een studie ronde waar we niet goed bij de les waren en ongelukkig op achterstand kwamen
Dan namen we over , met wijlen subliem voetbal en kwamen terecht op voorsprong via Kamada deze bal was toch iets moeilijker erin te trappen dan het eruitzag , dan een prachtig doelpunt van Boli en verdiend met 2-1 rusten
Vervolgens een half uur waar iedereen zich de vraag stelde ? Wat moeten we daar van denken ? Is het controleren ? want echt in de problemen kwamen we ook niet .
In elk geval vond ik het een slecht half uur , tot dan voor mij de slechtste man van de 2 de helft iets subliem uit zij sloffen schudde waardoor de overwinning uiteindelijk vrij gemakkelijk over de streep werd getrokken
Opdracht ruimschoots volbracht :toppie:
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Vouch »

Snel even voor ik aan de dagtaak moet beginnen.

In stadia gelijk deze zijn analyses door supporters redelijk overbodig, denk ik, nu moet er gewoon gewonnen worden. Wij deden dat, en hoe!

Als je ziet hoe onze grote concurrent het vorige week deed tegen Eupen, dan denk ik dat wij het nog niet zo slecht gedaan hebben. Good job, Kanaries, echt top! Wij zijn Sint-Truiden, met alles wat daarbij hoort, winnen én verliezen, kwaliteit én een gebrek daar aan.
We staan op 6 matchen van PO I en hebben juist met 4-1 thuis tegen zwarte beest Eupen gewonnen. Als je als supporter nu niet content bent, dan moet je je geel-blauwe sjaal op 2ehands.be zetten en je vrije tijd anders invullen!

Nu Waasland terug naar Beveren sturen met 0 punten volgende week en we zijn serieus op weg naar een mooie afsluiter van een mooi seizoen!
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Brusselmans »

18 op 18, da's altijd erbij !!!
Het lot in eigen handen nu !
:onfire: :onfire: :onfire:
Franske
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2010, 09:31

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Franske »

Jacques schreef:
Na de beelden gezien te hebben: de tv doet die 2-1 echt geen eer aan. Hoe lekker die bal valt en hoe lekker Boli die neemt, dat gevoel krijg je niet mee op tv. Goal van het weekend en live 100 keer leuker dan op tv. Thuis ga je na de 2-1 een pak chips halen en eens kakken, dat is geen emotie, niet genieten, geen passie. Bijna om medelijden mee te hebben, dat je zo'n mooi doelpunt niet live voor je neus ziet. De boodschap: kom eens buiten, vecht mee voor PO1 waar het ertoe doet nl. in een stadion, creëer en geniet mee van het momentum.
Volledig mee eens! Ik geef toe, ik heb ook getwijfeld om weer de 2x100km af te leggen om bij vrieskou in een kil stadion te gaan kijken. Maar de STVV microbe haalt het telkens weer, en het was de moeite! Echt leuke wedstrijd, de supporters die er waren hadden er zin in. Perfecte zondagavond dus.

btw weet er iemand waarom die LED lichten niet meer "flashen" bij de doelpunten of na de wedstrijd? Was toch uniek in België vond ik en had we iets.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Jack »

Franske schreef: btw weet er iemand waarom die LED lichten niet meer "flashen" bij de doelpunten of na de wedstrijd? Was toch uniek in België vond ik en had we iets.
Is toen, na die indrukwekkende lichtshow, kritiek op gekomen van de voetbalbond en ordediensten ivm veiligheid (omdat het licht soms helemaal uit ging).
Spijtig dat ze dat na een match niet meer doen. Ik ben CL gaan kijken in PSV en daar deden ze dat nog wel voor de wedstrijd en voegde toch wel wat toe (ons systeem was ook overgenomen van bij PSV dacht ik).

Ik was gisteren ook aanwezig. Wat ik wel jammer vond is dat de spelers zó lang wachtten eer ze de supporters kwamen groeten.
Heel veel volk in de Oost ging uiteindelijk dan toch al maar door omwille van de koude.

Na edit: ondertussen de beelden gezien en moet nog corrigeren dat Steppe kansloos was bij de goal van Eupen. In het stadion kwam me dat over als een tragere geharrewar fase, maar het ging vliegensvlug en het is eigenlijk de speler die beter moet volgen en anticiperen.
Laatst gewijzigd door Jack op 04 feb 2019, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Positivo »

Franske schreef:
Jacques schreef:
Na de beelden gezien te hebben: de tv doet die 2-1 echt geen eer aan. Hoe lekker die bal valt en hoe lekker Boli die neemt, dat gevoel krijg je niet mee op tv. Goal van het weekend en live 100 keer leuker dan op tv. Thuis ga je na de 2-1 een pak chips halen en eens kakken, dat is geen emotie, niet genieten, geen passie. Bijna om medelijden mee te hebben, dat je zo'n mooi doelpunt niet live voor je neus ziet. De boodschap: kom eens buiten, vecht mee voor PO1 waar het ertoe doet nl. in een stadion, creëer en geniet mee van het momentum.
Volledig mee eens! Ik geef toe, ik heb ook getwijfeld om weer de 2x100km af te leggen om bij vrieskou in een kil stadion te gaan kijken. Maar de STVV microbe haalt het telkens weer, en het was de moeite! Echt leuke wedstrijd, de supporters die er waren hadden er zin in. Perfecte zondagavond dus.

btw weet er iemand waarom die LED lichten niet meer "flashen" bij de doelpunten of na de wedstrijd? Was toch uniek in België vond ik en had we iets.
Naar ik gehoord heb, was dat voor sommige mensen beangstigend !? Dat zou de reden zijn .... maar na een doelpunt was dat niet hoor... wel bij het begin en eind van een wedstrijd.
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Mobius »

Positivo schreef: Naar ik gehoord heb, was dat voor sommige mensen beangstigend !? Dat zou de reden zijn .... maar na een doelpunt was dat niet hoor... wel bij het begin en eind van een wedstrijd.
Dit is ook een paar keer na een doelpunt geweest maar dat was rap gedaan wegens kritiek ja.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Ben helemaal geen Desart fan maar gisteren speelde hij nog eens een heel goede match,
Als Boli zo verdergaat gaan ze nog vechten om hem, wie wil geen hardwerkende spits die ook nog eens een tiental doelpunten maakt ! :blauw:
Acolatse tja, fantastische actie na een rotslechte match ,zat net zoals Kamada het laatste halfuur stikdood.Het enige wat duidelijk terugkomt na het wegvallen van Bezus is het uitvoetballen ,ook Sankhon lijkt daar niet echt een kei in te zijn ,voor het overige heeft iedereen weer zijn persoonlijke steentje bijgedragen al zal Depetter zaterdag een versnelling hoger moeten spelen tegen de zeer snelle spitsen van WB die zeker een punt verdienden
tegen Genk. Onze balvirtuoos kon het gisteren andermaal niet laten wat tralala te verkopen ,is ongetwijfeld de meest begaafde technische speler maar slecht voor hartlijders. Op naar zaterdag ! Zoals Brusselmans schreef :We hebben het lot in eigen handen! :yes: :beer:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door stvv'er »

Vouch schreef:
Als je ziet hoe onze grote concurrent het vorige week deed tegen Eupen, dan denk ik dat wij het nog niet zo slecht gedaan hebben.
En zonder slapende VAR hadden ze nog niet eens gewonnen!
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Bartman »

joost schreef:Ook een dikke proficiat aan de spionkop. (Dat mag ook eens gezegd worden.) Heeft zeker zijn best gedaan. Vanaf het begin hebben ze de spelers steeds blijven aanmoedigen bij ieder balbezit. Hun gezang sloeg zelfs over naar tribune Oost.
Proficiat. Doe de volgende matchen zo verder. Is ook aangenamer voor de andere soms wat oudere supporters die (misschien via hun ouderwets denken) niet altijd mee kunnen met de modernere manier van supporteren.
Vandaag was het top!!!
Mag inderdaad gezegd worden. Back to basics, en het was zeer duidelijk dat de vonk oversloeg naar de andere tribunes. Top van de kop !
Plaats reactie