Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Alles over de wedstrijden van STVV
beveren13
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2019, 16:50

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door beveren13 »

Hallo bij ons toch ook maar 4900 toeschouwers voor een wedstrijd tegen de leider. En moesten we nog spelen zoals in het begin van het seizoen dan zouden we het kunnen begrijpen maar nu spelen we echt veel beter voetbal en toch zo een ontgoochelende cijfers. Volgens mij is de oorzaak ook TV. Trouwens hoop dat jullie PO1 halen en Anderlecht niet maar vrees dat de scheidsrechters Anderlecht wat gaan helpen.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door voetballiefhebber »

Dat de match op tv is, is toch ook maar een flauw excuus hoor. Bekermatchen komen bijna nooit op tv, er is zelfs nauwelijks een samenvatting te zien en er zit nog een pak minder volk in de tribune.
Ik denk niet dat een match op tv echt zoveel meer mensen thuis houdt. Kijk eens naar KV Mechelen en dergelijke clubs. Of de match op tv komt of niet, de supporters zijn er telkens.
Desire
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 okt 2010, 23:42

Re: RE: Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Desire »

voetballiefhebber schreef:Dat de match op tv is, is toch ook maar een flauw excuus hoor. Bekermatchen komen bijna nooit op tv, er is zelfs nauwelijks een samenvatting te zien en er zit nog een pak minder volk in de tribune.
Ik denk niet dat een match op tv echt zoveel meer mensen thuis houdt. Kijk eens naar KV Mechelen en dergelijke clubs. Of de match op tv komt of niet, de supporters zijn er telkens.
10 jaar terug werd elke wedstrijd toch ook uitgezonden? Begrijp het dus ook niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Jack »

Premier League is veel toegankelijker geworden.
Ook niet altijd het allerhoogste niveau, maar meestal wel spektakel en een hels tempo.
Dan zit je al snel met een generatie die niet uit zijn zetel komt voor STVV-Eupen.
Maar een voetbalmatch kan leuk om volgen zijn op welk niveau dan ook...
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Tompie »

Ik zie ook graag een voller Stayen.

Anderzijds: was de sfeer gisteren in verhouding slechter dan die tegen Genk, toen het vol dagtoeristen zat? Ik heb me gisteren zeker zo hard geamuseerd met een meer authentieke sfeer.

Als de Noord vol zit, is het er trouwens belachelijk druk om aan drank te geraken, laat staan om naar toilet te gaan. Ik weet niet hoe ze dat berekend hebben, maar dat slaat echt nergens op en het zorgt ook nog eens voor spanningen.

De mooiste avondjes Stayen zijn wat mij betreft die zoals gisterenavond, maar dan wel met een man of 7500. Dat is ook een aantal dat de club momenteel minstens verdient.

Maar zoals hier al eerder gezegd, haal je PO1 dan staan de afwezigen plots weer te drummen om jouw plaats in te nemen. Heb er een beetje een dubbel gevoel bij.

Zouden de lege tribunes ook niet deels te verklaren zijn doordat de Truienaars nogal koppig van aard zijn? Ik wil ze niet te eten geven, zij die het nieuwe beleid en de coach nog voor de start van het seizoen al openbaar met de grond gelijk maakten. Het gebeurde ook in de media.

Het zal nu pijn doen om hun kak opnieuw in te trekken. Ik twijfel er niet aan dat er zelfs bij zijn die hopen op PO2 zodat ze hier en elders weer hun groot gelijk van de daken kunnen schreeuwen. Terwijl ze zelfs als we nog langs PO1 zouden grijpen (want we zijn er nog lang niet) eigenlijk geen gelijk hebben. Het verschil met het vorige beleid is er wel degelijk.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
joost
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 sep 2018, 15:30

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door joost »

@Tompie

De sfeer gisteren in de Noord was prima.
Betreffende de drank. De toog aan de kant van de X was gisteren avond niet geopend, vandaar waarschijnlijk de drukte aan de andere toog.
Franske
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2010, 09:31

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Franske »

Tompie schreef:
Zouden de lege tribunes ook niet deels te verklaren zijn doordat de Truienaars nogal koppig van aard zijn? Ik wil ze niet te eten geven, zij die het nieuwe beleid en de coach nog voor de start van het seizoen al openbaar met de grond gelijk maakten. Het gebeurde ook in de media.

Het zal nu pijn doen om hun kak opnieuw in te trekken. Ik twijfel er niet aan dat er zelfs bij zijn die hopen op PO2 zodat ze hier en elders weer hun groot gelijk van de daken kunnen schreeuwen. Terwijl ze zelfs als we nog langs PO1 zouden grijpen (want we zijn er nog lang niet) eigenlijk geen gelijk hebben. Het verschil met het vorige beleid is er wel degelijk.
Op dat vlak ben ik wel blij dat ik uit Sint-Truiden weggetrokken ben. Beetje bekrompen geest zou ik zeggen. Denken dat je een statement kan maken door weg te blijven is al te belachelijk, daar zijn andere manieren voor. Maar dat vraagt dan weer ballen hebben...

Ik denk eerder dat het aan de combinatie prijzen/TV ligt. Stel dat je PO1 haalt zou een charme-offensief wel eens een goeie zet kunnen zijn. Abonnees toch gratis (als ze hun abo al vernieuwen voor '19-'20) en echte lage prijzen voor de rest.
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door bert1924 »

Er zou vooral meer aandacht moeten gaan naar de prijzen voor de jeugd
Bv een ouder en een kind jonger dan 10 of 12 j gratis.Dit zijn de toekomstige supporters.
Ook nog meer scholen uitnodigen bij gewone wedstrijden(geen topmatches)
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door voetballiefhebber »

3 jaar terug heette het nog dat STVV een trouw publiek had. Er zaten toch zowat 7000 mensen in de tribune voor de 'gewone' matchen. Roland liet destijds zelfs uitschijnen dat wat hij ook deed, het volk toch bleef komen.

Ik heb al vaak gehoord destijds van mensen: "nu kom ik niet meer", maar de week erop waren net die mensen die dat zeiden de eerste die in het stadion zaten.
Na de transfers van Edmilson, Schoofs, Dompé zijn de supporters eigenlijk massaal gaan afhaken en ondanks een straf seizoen met een beperkte kern komen ze momenteel niet terug. De mensen van "nu kom ik niet meer" hebben de daad bij het woord gevoegd volgens mij. Er zijn dan nu weer 2 sterkhouders vertrokken (De Norre en Bezus) en de vervangers zijn niet meteen inzetbaar.

De TV is een gemakkelijk excuus. "Ik zit tenminste warm voor de buis". Zonder een match op TV denk ik niet dat het veel zal uitmaken, want dan gaan mensen misschien gewoon een andere match volgen. En nadien zullen ze de uitslag wel horen, of ze kijken online ergens wel naar de score.
Hasselt Steunt STVV
Berichten: 214
Lid geworden op: 20 apr 2012, 20:34

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Hasselt Steunt STVV »

Is één van de problemen ook niet dat STVV op papier dan wel dé ploeg van Haspengouw is, maar dat in werkelijkheid heel wat mensen uit Zuid-Limburg (reeds een dun bevolkte regio), voor RC Genk (de jongere generaties) of Standard supporteren? Ik ken heel wat mensen uit Bilzen, Kortessem of Tongeren die voor de Genkies zijn.
STVV kan echt niet enkel draaien op supporters uit de eigen stad en een deel van de achterband uit de jaren '80, '90 en de noughties is duidelijk afgehaakt en de fakkel lijkt niet succesvol overgedragen te zijn aan de volgende generatie.

Verder zijn de transferpolitiek van de afgelopen jaren, de minder gezellige nieuwe tribunes (onbegrijpelijk wat ze aan de Tiense neergepoot hebben), de ticketing, de wedstrijden op TV enz. allemaal factoren die meespelen.
Schimpen steunt STVV
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door zipke373 »

Hasselt Steunt STVV schreef:Is één van de problemen ook niet dat STVV op papier dan wel dé ploeg van Haspengouw is, maar dat in werkelijkheid heel wat mensen uit Zuid-Limburg (reeds een dun bevolkte regio), voor RC Genk (de jongere generaties) of Standard supporteren? Ik ken heel wat mensen uit Bilzen, Kortessem of Tongeren die voor de Genkies zijn.
STVV kan echt niet enkel draaien op supporters uit de eigen stad en een deel van de achterband uit de jaren '80, '90 en de noughties is duidelijk afgehaakt en de fakkel lijkt niet succesvol overgedragen te zijn aan de volgende generatie.

Verder zijn de transferpolitiek van de afgelopen jaren, de minder gezellige nieuwe tribunes (onbegrijpelijk wat ze aan de Tiense neergepoot hebben), de ticketing, de wedstrijden op TV enz. allemaal factoren die meespelen.
Wat ik raar vind is dat in mijn zoontje zijn U11 ploeg ( regio Tienen) ze met 4 van de 14 supporteren voor STVV. Ook in de andere ploegen zie je regelmatig gastjes in een trainingsuitrusting van STVV. Dat was vroeger (jaren 80-90), toen er wel veel volk in de tribunes zat op Stayen, nooit het geval. Toen was je in Tienen een uitzondering als STVV supporter tussen al de Standard, RSCA en Club supporters.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Dreke »

Naar mijn gevoel doet het nieuwe bestuur te weinig om de supporters te betrekken bij de club. En dan heb ik het niet over zeggenschap.

De intenties om Staaien vol te krijgen voor één match zijn doodgebloed. Daar hadden ze beter als een kat op gesprongen. De handen in elkaar slaan en ergens voor gaan, dat slaat aan. Als je er dan iets rond bouwt in de media, op de sociale media en in de stad, dan ben je vertrokken. En koppel daar gerust nog een aantal andere zaken aan: flag day met verkoop van vlaggen aan 5 euro, roep iedereen op om zijn oudste replica aan te trekken, schrijf scholen aan, betrek heel de stad en regio.

Van het Verbond zal het niet komen als ik hun reactie op de lage supportersaantallen zie...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Jacques »

De lage opkomst trekt de aandacht van de media.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190204_04151898
Kan iemand aan het volledige artikel?
Overdrijven is een kunst
Hasselt Steunt STVV
Berichten: 214
Lid geworden op: 20 apr 2012, 20:34

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Hasselt Steunt STVV »

There you go, Jacques. Volgorde is omgekeerd. Tweede bijlage eerst lezen :-)
Screen Shot 2019-02-05 at 10.48.11.png
Screen Shot 2019-02-05 at 10.48.01.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Schimpen steunt STVV
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door panter »

Jacques schreef:De lage opkomst trekt de aandacht van de media.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190204_04151898
Kan iemand aan het volledige artikel?
Om te beginnen moet stvv niet alleen op je geld uit zijn maar ook service bieden aan supporters en dat gebeurt veel te weinig!
voor de oudere generatie met een kaartje op de west betalen ze 45 euro en een beetje goede plaats 80 euro en meer!
doet dit maal 2 (koppel) zonder wat je dan nog verbruikt! Dan kost een avondje voetbal u 200 euro!
Plaats reactie