Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Alles over de wedstrijden van STVV
joost
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 sep 2018, 15:30

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door joost »

Laat de jeugdploegen van de omgeving eens gratis komen kijken.
Het stadion zal direct voller lijken. Er zullen ook wel wat ouders meekomen en deze moeten wel hun entree betalen en zullen ook iets consumeren.
Misschien win je er wel een supporter door (terug).

Was er vroeger zo geen jeugd-dag?
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door zipke373 »

kenniksvanvoetbal schreef:
zipke373 schreef:
kenniksvanvoetbal schreef:
zipke373 schreef:
Oscar schreef:Zonder iemand te kwetsen toch even een bedenking neerschrijven.
Ikzelf ben ouder dan 55 en ons huis is afbetaald.
In mijn omgeving zijn verschillende jonge gezinnen die gebouwd en kinderen
hebben. Die jonge mensen moeten iedere maand knokken om alles betaald te
krijgen en rond te komen. Als ik dan hoor dat een ticket tegen Genk in tribune
oost in vak D vijfendertig euro kost is dat wel veel geld voor die mensen.
Er zullen wel plaatsen zijn die iets goedkoper zijn maar het is toch veel geld.
Er zijn natuurlijk nog andere factoren die schuld hebben aan de terugloop van
het aantal supporters maar de prijs van tickets en abbonementen heel zeker.
Nog even een voorstel i.v.m. abbonementsprijzen (zal wel veel kritiek op komen)
Heeft men bij STVV geen databank over het verleden van “het nemen van een abonnement”.
Kan men trouwe klanten dan niet belonen met een percentage op de volgende aankoop.
Beste Oscar, Op de Noord aan de zijkant waar je comfortabel kan zitten en een heel goed zicht hebt betaal je 18 euro voor een topmatch, 15 voor een " gewone" match. Dat is goedkoper dan ergens een spaghetti gaan eten met een cola er bij...
Wel ik ben van oordeel dat die 18 en /of 15 € teveel zijn .En bij een topmatch van 18€ zie je er niks of je moet gaan rechtstaan.
Dan heb je zoals in andere topic's reeds aangehaald een hoop volk dat je nooit ziet !!
18 € mag dan niet veel lijken maar als je met twee of drie komt en uwe cola hier drinkt ben je rap een hoop geld kwijt.(70/80€) en je bent 2.5h van huis geweest.Vroeger was er voetbal alleen ........ nu is het 1 van de zoveel en mensen maken ,moeten ,keuzes maken.
Ik zit meer naar de zijkant en heb nog geen enkele match moeten staan. In eerste provinciale betaal je tussen de 7 en 9 euro om met je voeten in de modder te staan. Als 15€ te veel is, dan zit er inderdaad niks anders op dan thuis blijven vrees ik...maar dan moet je ook letterlijk van alles thuis blijven. Ook geen bioscoop, niet bowlen, niet op restaurant of om het even wat... allemaal duur dan.


Vooreerst moet je lezen wat er staat: het is 1 van de zoveel ,en naar de voetbal 15€ ,en ne spaghetti van 15€ met ne coca, en ne film,en op restaurant ,en bowlen....
Point taken :) Vooreerst moet jij dat dan ook doen : " Wel ik ben van oordeel dat die 18 en /of 15 € teveel zijn" Ik lees dat als 18 euro is tout court te veel... Ook zonder te moeten kiezen tussen voetbal en andere dingen.
Laatst gewijzigd door zipke373 op 05 feb 2019, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door kenniksvanvoetbal »

:heil: ;)
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door smol »

kenniksvanvoetbal schreef:
zipke373 schreef:
Oscar schreef:Zonder iemand te kwetsen toch even een bedenking neerschrijven.
Ikzelf ben ouder dan 55 en ons huis is afbetaald.
In mijn omgeving zijn verschillende jonge gezinnen die gebouwd en kinderen
hebben. Die jonge mensen moeten iedere maand knokken om alles betaald te
krijgen en rond te komen. Als ik dan hoor dat een ticket tegen Genk in tribune
oost in vak D vijfendertig euro kost is dat wel veel geld voor die mensen.
Er zullen wel plaatsen zijn die iets goedkoper zijn maar het is toch veel geld.
Er zijn natuurlijk nog andere factoren die schuld hebben aan de terugloop van
het aantal supporters maar de prijs van tickets en abbonementen heel zeker.
Nog even een voorstel i.v.m. abbonementsprijzen (zal wel veel kritiek op komen)
Heeft men bij STVV geen databank over het verleden van “het nemen van een abonnement”.
Kan men trouwe klanten dan niet belonen met een percentage op de volgende aankoop.
Beste Oscar, Op de Noord aan de zijkant waar je comfortabel kan zitten en een heel goed zicht hebt betaal je 18 euro voor een topmatch, 15 voor een " gewone" match. Dat is goedkoper dan ergens een spaghetti gaan eten met een cola er bij...
Wel ik ben van oordeel dat die 18 en /of 15 € teveel zijn .En bij een topmatch van 18€ zie je er niks of je moet gaan rechtstaan.
Dan heb je zoals in andere topic's reeds aangehaald een hoop volk dat je nooit ziet !!
18 € mag dan niet veel lijken maar als je met twee of drie komt en uwe cola hier drinkt ben je rap een hoop geld kwijt.(70/80€) en je bent 2.5h van huis geweest.Vroeger was er voetbal alleen ........ nu is het 1 van de zoveel en mensen maken ,moeten ,keuzes maken.
Persoonlijk vind ik ook dat het voetbal gewoon te duur is geworden. 18 euro zonder iets gedronken te hebben voor een matchke voetbal te kijken. Met enkele euro's erbij ga je hiervoor inderdaad een spaghetti steken met een cola erbij samen met je vrouw of vriendin. En zo koppel je meteen quality voor je gezin. Een mens moet tegenwoordig keuzes maken en net als vele anderen veronderstel ik dat ik voor het gezinsleven gekozen heb en het voetbal van STVV vanop afstand volg, maar met een toch nog zeer groot supportershart. En ja ik heb jaren alle wedstrijden gezien. Meer nog alle trainingen gezien zelfs ;) . Ieder zijn keuze respecteren zou ik zeggen.
joost
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 sep 2018, 15:30

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door joost »

Een abo in de Noord kost €175 voor 15 wedstrijden in de reguliere competitie en nog eens 5 wedstrijden in PO2. PO1 is normaal niet inbegrepen. Afwachten nog.
Dus vorig jaar had je 20 wedstrijden. 175:20= €8,75 per wedstrijd. Dat betaal je tegenwoordig ook in provinciale denk ik.
Daar mag je dan nog rechtstaan, terwijl je op STVV kan zitten. In Noord kan je nog kiezen waar. Dat is toch niet teveel om je favoriete ploeg aan te moedigen. Dus daar zal het wel niet aan liggen.
Volgens mij hangt het afhaken van de supporters dus niet aan de prijs maar aan andere factoren. Deze mag ieder zelf invullen.
In Oost begint het vanaf €250. :20 is dat €12,5
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door weekenders »

smol schreef:
kenniksvanvoetbal schreef:
zipke373 schreef:
Oscar schreef:Zonder iemand te kwetsen toch even een bedenking neerschrijven.
Ikzelf ben ouder dan 55 en ons huis is afbetaald.
In mijn omgeving zijn verschillende jonge gezinnen die gebouwd en kinderen
hebben. Die jonge mensen moeten iedere maand knokken om alles betaald te
krijgen en rond te komen. Als ik dan hoor dat een ticket tegen Genk in tribune
oost in vak D vijfendertig euro kost is dat wel veel geld voor die mensen.
Er zullen wel plaatsen zijn die iets goedkoper zijn maar het is toch veel geld.
Er zijn natuurlijk nog andere factoren die schuld hebben aan de terugloop van
het aantal supporters maar de prijs van tickets en abbonementen heel zeker.
Nog even een voorstel i.v.m. abbonementsprijzen (zal wel veel kritiek op komen)
Heeft men bij STVV geen databank over het verleden van “het nemen van een abonnement”.
Kan men trouwe klanten dan niet belonen met een percentage op de volgende aankoop.
Beste Oscar, Op de Noord aan de zijkant waar je comfortabel kan zitten en een heel goed zicht hebt betaal je 18 euro voor een topmatch, 15 voor een " gewone" match. Dat is goedkoper dan ergens een spaghetti gaan eten met een cola er bij...
Wel ik ben van oordeel dat die 18 en /of 15 € teveel zijn .En bij een topmatch van 18€ zie je er niks of je moet gaan rechtstaan.
Dan heb je zoals in andere topic's reeds aangehaald een hoop volk dat je nooit ziet !!
18 € mag dan niet veel lijken maar als je met twee of drie komt en uwe cola hier drinkt ben je rap een hoop geld kwijt.(70/80€) en je bent 2.5h van huis geweest.Vroeger was er voetbal alleen ........ nu is het 1 van de zoveel en mensen maken ,moeten ,keuzes maken.
Persoonlijk vind ik ook dat het voetbal gewoon te duur is geworden. 18 euro zonder iets gedronken te hebben voor een matchke voetbal te kijken. Met enkele euro's erbij ga je hiervoor inderdaad een spaghetti steken met een cola erbij samen met je vrouw of vriendin. En zo koppel je meteen quality voor je gezin. Een mens moet tegenwoordig keuzes maken en net als vele anderen veronderstel ik dat ik voor het gezinsleven gekozen heb en het voetbal van STVV vanop afstand volg, maar met een toch nog zeer groot supportershart. En ja ik heb jaren alle wedstrijden gezien. Meer nog alle trainingen gezien zelfs ;) . Ieder zijn keuze respecteren zou ik zeggen.
iedereen zijn keuze natuurlijk, mijn vrouw en men dochter met haar vriend gaan allen mee naar STVV. Wij slaan geen match over (thuismatchen wel te verstaan en sommige verplaatsingen) en ik zou niet durven zeggen: ik ga er mee stoppen, want dan hebben we een gezinsdrama denk ik. :grappig: :grappig:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Jacques »

Vouch schreef: Het gaat niet over prijzen. Een paar jaar geleden zat het volk er wel op Stayen en de ticketprijzen waren toen even hoog als nu, alleen was het voetbal veel slechter. Een cola kostte toen ook al een fortuin in de Kinepolis, een grote spaghetti op de Grote Markt ook al 15 euro, alleen de Diesel is serieus duurder geworden.

Neen, ga eens kijken op een zaterdagavond in de restaurants in Hasselt of in Sint-Truiden of ga eens in de week kijken in de Kinepolis. Me dunkt dat het daar goed vol zit en dat er geld genoeg gespendeerd wordt. Als de festivals één keer beginnen is een goei 2-300 euro niks om een avond in de slijk en de miserie te gaan staan (niks op tegen trouwens, ieder zijn plezier!).
Als ik de vergelijking mag maken met toen ik jong was, wij gingen letterlijk 0,0 keer op restaurant per maand omdat wij daar op dat moment de centen nog niet voor hadden, wij gingen zelfs ons huis in zonder dat er al binnendeuren hingen! Dat is nu toch iets anders denk ik. Maar ik had mijn geld wel over voor die avond op Stayen met pa en nonk.

Neen, het gaat om prioriteiten en gewoonte en ja misschien is de maatschappij ook wel wat veranderd. Misschien verwachten de jonge vrouwen dat de man na een lange werkweek (die korter is als vroeger!) iets met haar en de kinderen doet ipv met de kameraden naar de voetbal, ik weet het niet, ik denk maar luidop.
Hier schuilt een pak waarheid in.
Iedereen moet keuzes maken, maar kom niet af dat 15 euro te duur is als je diezelfde 15 euro wel kan spenderen aan een spaghetti met 5 euro aan ingrediënten of aan een film in de Kinepolis die je in de Cameo voor 6 euro en 3 maand later op Telenet aan 5 euro kan zien. Dan ben je keuzes aan het maken en prioriteiten aan het stellen. Daar is niks mis mee. Tenzij je een oneindig budget hebt, moet iedereen keuzes maken en prioriteiten stellen, maar dan is de conclusie wel dat STVV niet (meer) de eerste prioriteit is.

Moeten we daar dan aan tegemoetkomen door onze tickets aan spreekwoordelijke dumpingprijzen weg te geven? Ik vind persoonlijk van niet. Ik vind een Japans international in een stvv shirt in eerste klasse 15 euro waard, als ik zie dat Juventus en zowat de hele premier League 100 durven vragen en Jef en Jos die meer langs de bal dan op de bal stampen in 4de provinciale ook 7,5 moeten kosten. Wanneer is laag, laag genoeg als sommigen al gaan klagen dat ze bij hun abo dit seizoen geen gratis shirt kregen? Moeten ze straks nog iedere week 5 bonnekes bij een ticket geven? Sorry, als het dat is, blijf dan maar gewoon thuis en ga uwe spaghetti eten op de markt. Even goede vrienden, maar daar hoeft de club wat mij betreft niet aan mee te doen.
Overdrijven is een kunst
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Tamas »

Jacques schreef:
Vouch schreef: Het gaat niet over prijzen. Een paar jaar geleden zat het volk er wel op Stayen en de ticketprijzen waren toen even hoog als nu, alleen was het voetbal veel slechter. Een cola kostte toen ook al een fortuin in de Kinepolis, een grote spaghetti op de Grote Markt ook al 15 euro, alleen de Diesel is serieus duurder geworden.

Neen, ga eens kijken op een zaterdagavond in de restaurants in Hasselt of in Sint-Truiden of ga eens in de week kijken in de Kinepolis. Me dunkt dat het daar goed vol zit en dat er geld genoeg gespendeerd wordt. Als de festivals één keer beginnen is een goei 2-300 euro niks om een avond in de slijk en de miserie te gaan staan (niks op tegen trouwens, ieder zijn plezier!).
Als ik de vergelijking mag maken met toen ik jong was, wij gingen letterlijk 0,0 keer op restaurant per maand omdat wij daar op dat moment de centen nog niet voor hadden, wij gingen zelfs ons huis in zonder dat er al binnendeuren hingen! Dat is nu toch iets anders denk ik. Maar ik had mijn geld wel over voor die avond op Stayen met pa en nonk.

Neen, het gaat om prioriteiten en gewoonte en ja misschien is de maatschappij ook wel wat veranderd. Misschien verwachten de jonge vrouwen dat de man na een lange werkweek (die korter is als vroeger!) iets met haar en de kinderen doet ipv met de kameraden naar de voetbal, ik weet het niet, ik denk maar luidop.
Hier schuilt een pak waarheid in.
Iedereen moet keuzes maken, maar kom niet af dat 15 euro te duur is als je diezelfde 15 euro wel kan spenderen aan een spaghetti met 5 euro aan ingrediënten of aan een film in de Kinepolis die je in de Cameo voor 6 euro en 3 maand later op Telenet aan 5 euro kan zien. Dan ben je keuzes aan het maken en prioriteiten aan het stellen. Daar is niks mis mee. Tenzij je een oneindig budget hebt, moet iedereen keuzes maken en prioriteiten stellen, maar dan is de conclusie wel dat STVV niet (meer) de eerste prioriteit is.

Moeten we daar dan aan tegemoetkomen door onze tickets aan spreekwoordelijke dumpingprijzen weg te geven? Ik vind persoonlijk van niet. Ik vind een Japans international in een stvv shirt in eerste klasse 15 euro waard, als ik zie dat Juventus en zowat de hele premier League 100 durven vragen en Jef en Jos die meer langs de bal dan op de bal stampen in 4de provinciale ook 7,5 moeten kosten. Wanneer is laag, laag genoeg als sommigen al gaan klagen dat ze bij hun abo dit seizoen geen gratis shirt kregen? Moeten ze straks nog iedere week 5 bonnekes bij een ticket geven? Sorry, als het dat is, blijf dan maar gewoon thuis en ga uwe spaghetti eten op de markt. Even goede vrienden, maar daar hoeft de club wat mij betreft niet aan mee te doen.
Inderdaad, helemaal akkoord. Tickets zijn er aan verschillende prijzen en daar zijn zeker haalbare prijzen bij in vergelijking met andere ontspanningsmogelijkheden.
Als je geel/blauw bloed hebt/had en altijd voor STVV sympathie hebt gehad dan kan je even kwaad en/of ontgoocheld zijn over bepaalde toestanden, en dat valt iedereen wel eens ten deel, maar kwaad blijven en anti-STVV worden ? Neen, dan was je geen echte ! Of … en zo lopen er volgens mij ook heel wat rond : zo hoog van de toren geblazen nooit meer te willen gaan kijken, met de huidige gang van zaken eigenlijk wel opnieuw willen maar niet meer kunnen/durven om geen gezichtsverlies te lijden. Effen de zure appel doorbijten jongens, zaterdag er zijn en jullie horen er weer bij : zo simpel is dat toch.
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Tamas »

stvvilvoorde schreef:Ze moeten zich vooral ook niet van de domme houden en een kat een kat durven noemen.

Ik vind het wat belachelijk om stellingen in te nemen als "Blijkbaar zien de mensen ons liever kampioen spelen in tweede klasse"
Dat is echt met te weinig respect naar de supporters toe die je wel drie jaar in die laatste periode in tweede klasse gesteund hebben en ook het seizoen erna in grote getale hun abo verlengd hebben.
Dat seizoen in eerste kon je die mensen iets teruggeven voor hun steun in de moeilijke jaren, maar we weten ondertussen allemaal wel wat er toen gebeurd is.

We speelden geweldig voetbal die eerste maanden in eerste klasse en toen begon de interne sabotage.
Eerst leuren met je trainer die na twee maand het schip verlaat, die vervangen door het meeste gelaten figuur dat hier rondliep en vervolgens geef je tijdens de winterstop al je belangrijke spelers weg aan prjzen dat je zelfs moeilijk solden kan noemen.
Ergens begrijp ik wel dat Lammens zijn persoonlijke investeringen zo snel mogelijk terugwou, maar dat heeft echt heel veel kapot gemaakt tussen club en supporters en het zou eens goed zijn dat ze dit ook erkennen.
Akkoord het is niet de schuld van het huidige beleid, maar er zijn toch mensen nog steeds op de club die dit moeten inzien en erover waken dat zulke dingen niet meer gebeuren.
De afgelopen transferperiode viel niet goed in de perceptie van de modale stvv-supporter en ik hoorde meer dan eens het gezegde 'oude wijn in japanse zakken'
Er is ook nooit een initiatief vanuit stvv zelf gekomen waarin ze mea culpa slaan en een actie verzinnen om de supporters tegemoet te komen.
Ik heb al vaak goede voorstellen gelezen op dit forum, maar slechts zelden goede voorstellen gezien vanuit de clubleiding.
Nee liever wat polariserende oneliners droppen zoals 'blijkbaar zien de mensen ons liever kampioen spelen in tweede klasse'.

De STVV-supporter kon gemiddeld veel verdragen en was gekend als een trouwe supporter, maar op een gegeven moment is trop teveel.
Ik las hierboven ergens dat we ook nogal koppig zijn en dat klopt, ik ken er veel die uit koppigheid niet meer willen gaan.
Het voetbal dat nu gespeeld wordt moet veruit het mooiste zijn dat er ooit te zien geweest is op Staaien, tesamen met dat van die eerste twee maanden van drie jaar geleden. Daar ligt het zeker niet aan.
Allemaal goed en wel maar oude koeien blijven uit de gracht halen lost nergens iets op : niet in een relatie, niet onder vrienden, niet op de werkvloer en hier ook niet.
Deze transferperiode vergelijken met enkele jaren geleden is dan ook helemaal van de pot gerukt : de trainer, een goede, is niet verkast, voor Casper hadden ze een vervanger in eigen midden die onmiddellijk inzetbaar is, de afwezigheid van Tomi is ook degelijk opgevangen en als de nieuwe nummer 10 meevalt, valt uiteraard af te wachten, is ook Bezus degelijk vervangen. Zelfs indien het tegenvalt is de huidige oplossing met een gewijzigd systeem ook positief.
Dat ze in de zomer de bal enkele malen hebben mis geslagen ! So what ! Kijk eens naar andere ploegen hoeveel er daar, zonder te spelen, nu verpatst of uitgeleend zijn, dat is heus niet allen bij STVV.
Gerichte acties ontbreken inderdaad om nieuwe en/of oude supporters (terug) naar Stayen te lokken, dat klopt. Nu is het ideale moment om voor de laatste 3 thuismatchen en eventueel de Play-offs met degelijke en aanlokkelijke initiatieven op de proppen te komen.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Halenaar »

Wat voor mij persoonlijk een groot verschil is met het verleden is de sfeer en beleving. Vroeger wist je wel quasi zeker voor de wedstrijd dat je een slechte match te zien kreeg, maar de sfeer en ambiance compenseerde dat toch wel enorm. Dan nog de véél gezelligere tribune aan de spoorweg, waar je veel korter op het veld stond waardoor je alles toch wat beter beleefde. De leukste uitwedstrijden zijn voor mij nog steeds de uitvakken die dicht bij het veld staan, waar je de spelers voorbij uw neus ziet lopen bij wijze van spreken.

Dat mis ik toch echt wel bij de nieuwe sfeertribune. Akkoord, nog altijd meer beleving dan achter de TV, maar toch ook een heel pak minder dan vroeger. En ik kan mij heel goed voorstellen dat het nieuwe Stayen op TV sfeervol oogt. Vroeger als klein manneke vond ik het op TV geweldig als ze scoorde, als je het publiek achter de goal ziet ontploffen en schreeuwen van vreugde. Dan wist je meteen waarom ze het de hel van Staaien noemen.

Tegenwoordig zie je als TV kijker bij een doelpunt van STVV een grote muur of spandoek, en hoor je luid 'ESTEEEEVEEEVEEEE' afroepen, en precies in de verte wat supporters juichen. Geef toe dat Stayen dan een stuk minder aanlokkelijk is dan vroeger.

Het zou voor mij, en ik denk voor velen andere supporters, schitterend zijn als ze de nieuwe tribune op de spoorweg minder hoog maken. Dezelfde hoogte van vroeger zou fantastisch zijn, maar ik vrees ervoor met RD aan het stuur.
Jacques schreef:
Vouch schreef:
Moeten we daar dan aan tegemoetkomen door onze tickets aan spreekwoordelijke dumpingprijzen weg te geven? Ik vind persoonlijk van niet. Ik vind een Japans international in een stvv shirt in eerste klasse 15 euro waard, als ik zie dat Juventus en zowat de hele premier League 100 durven vragen en Jef en Jos die meer langs de bal dan op de bal stampen in 4de provinciale ook 7,5 moeten kosten. Wanneer is laag, laag genoeg als sommigen al gaan klagen dat ze bij hun abo dit seizoen geen gratis shirt kregen? Moeten ze straks nog iedere week 5 bonnekes bij een ticket geven? Sorry, als het dat is, blijf dan maar gewoon thuis en ga uwe spaghetti eten op de markt. Even goede vrienden, maar daar hoeft de club wat mij betreft niet aan mee te doen.
Hmm, ben ik het toch niet helemaal mee eens.

Als je de feiten op een rij zet: vroeger een hondstrouwe aanhang, daar blijft nu niet veel meer van over. En dat het merendeel van de supporters ouder is dan 40 jaar.

Dan moet je toch iets doen om dat publiek terug naar hier te krijgen, en met de jeugd een nieuw doelpubliek aan te boren? Er kan hier zoveel gedaan worden, maar er gebeurd zo weinig. Het is pas sinds dit seizoen dat STVV wat op gang is geschoten met de sociale media, en ik krijg zowaar terug wekelijkse mails van STVV binnen, maar het blijft al bij al toch een mager beestje in vergelijking met de rest?

Neem nu Genk, die hebben reclame gemaakt om een winter abonnement bij hun te nemen. Is er hier zo'n initiatief geweest deze maand? Nop, nochtans kunnen de omstandigheden niet veel beter hier met PO1 in het zicht. Stuur toch in godsnaam een brief of folder naar die ex abo's, voer actie op de markt, maak promofilmpjes, plak er een interessante prijs aan, ....

Hetzelfde met sociale media, je weet dat de jeugd daar verslaafd aan is, en toch doet de club er amper iets mee. Een interview na de match, de opstelling, soms wat foto's van de training en dan heb ik het meeste toch al wel gehad. Speel daar dan toch meer op in, en richt U als club toch op dat groepsgevoel wat er heerst bij social media. Zo belangrijk tegenwoordig. Organiseer wedstrijden, ga bij spelers langs thuis, laat de mensen taggen, een Q&A bij spelers, sfeerverslagen voor en na de wedstrijd, .... er is zoveel materiaal om mee te werken.

En dan kunnen ze nog gerust acties voeren rond de wedstrijd zelf, wat vele clubs doen. Geef een gratis ticket aan de abo's zodat ze een kameraad kunnen meepakken, halveer de prijs van de drank op een speeldag, een getrouwheidspremie voor abo's et cetera. Laat Brys een emotionele oproep doen naar de supporters, toen Guido Brepoels dat vorige keer had gedaan zat Stayen vol.

En die ticketprijzen, daar kan je toch ook iets aan doen. Verlaag de ticketprijzen voor volgend seizoen tot de laagste van eerste klasse, en laat kinderen gratis binnen tot 12 jaar (indien vergezeld van een volwassene) en voer daar dan campagne mee, samen met de goede resultaten van dit seizoen. Dan heb je wel minder opbrengst van de tickets en abo's, maar dat word dan weer voor een stuk vergoed met de extra consumpties. En dan creëer je een beter imago en sfeer met vollere tribunes, waardoor er daar weer meer mensen op afkomen.

Want eerlijk is eerlijk: 15 a 20 euro voor een staanplaats, 20 a 32 voor een gewone zitplaats...het is en blijft toch veel geld hoor, ook al is het dit seizoen meer dan waard.
joost
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 sep 2018, 15:30

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door joost »

@halenaar

Een kleine correctie.
Voor de thuissupporters zijn er in principe enkel zitplaatsen. Ook in de Noord. Je mag er rechtstaan, maar ook al zittend heb je voor €15 een heel goed zicht. De spionkop staat recht, maar dat is hun keuze. De vakken ernaast heb je meer dan plaats genoeg om te zitten.

Ik ben al een heel stuk ouder dan 40 jaar. Ik ging vroeger nog kijken waar nu de nieuwe noordtribune staat. Dan gingen we er tegenover bij Pee een pint drinken. Dat waren mooie tijden.
Ook al is de beleving nu minder, ik zal blijven gaan zo lang als het mogelijk is.
Ik ben supporter voor het leven. In goede en minder goede tijden.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Jacques »

De inkomsten van consumpties gaan volgens mij naar NV Stayen, dus daar ga je de lagere ticketing-inkomsten niet mee compenseren. De prijzen blijven wel degelijk voor zitplaatsen. Dat de kop recht staat, is de keuze van de kop, het is geen verplichting. Zoals tamas zegt: (zit)plaats genoeg. Alles in acht genomen, vind ik dat correct. Als men 15 euro kan vragen voor een spaghetti en 11 euro voor een film van 90 min dan is 15 euro voor een voetbalmatch niet overdreven. Misschien niet goedkoop, maar dat zijn die anderen dan evenmin. Enfin, ieder denkt daar maar het zijne van en moet zelf maar kiezen waar hij zijn geld aan uitgeeft. Ik geef mijn 15 euro liever aan STVV dan aan een brasserie op de markt of een cinema.

Andere initiatieven ben ik het mee eens, maar daar zijn we imo stappen (of stapjes zo je wil) aan het zetten. Ik "volg" drie clubs op instagram: STVV, Strasbourg en Juventus. Juventus maakt er meer werk van (maar dat is dan ook ons budget x 50 ofzo), maar tegenover bv. Strasbourg doen we het niet slechter is mijn gevoel. Bij Strasbourg zie je wel dat de fans er zelf ook meer mee bezig zijn, met het zelf genereren en plaatsen van content bedoel ik dan. De instagram accounts van een aantal sfeergroepen zijn even actief als die van de club zelf. Ik heb het bij ons nog niet bekeken, maar ik betwijfel of supportersverbond, BH en anderen daar fel actief op zijn en (als ze actief zijn) veel meer doen dan content van anderen liken en delen.
Persoonlijk zou ik, naast het digitale, ook meer op het analoge inzetten: aanwezig zijn in het straatbeeld en in de levens van de mensen. Ik "volg" dus wel drie clubs maar doe voor de rest niks met instagram (er staan letterlijk drie foto's op bij mij) en vind het ook wat overroepen (ik word oud :)). Voor de nieuwe generatie moet je zwaar op de sociale media inzetten, maar voor de oudere generatie (die nog steeds een groot deel van het publiek uitmaken op dit moment) moet je ook het andere niet verwaarlozen. Soit, ik vind dat er toch al stappen gezet zijn tegenover 12 maanden geleden (hadden we toen überhaupt een instagram?) maar dat er ook nog een aanzienlijke marge voor verbetering is.
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door STimVV »

Het "belevingsprobleem" , gecreeerd door de betonnen muur achter doel, zou in mijn ogen toch perfect opgelost kunnen worden zonder daarvoor te moeten verhuizen naar de overkant.
Je kan de muur van noord perfect wegwerken door er een aansluitende tribune voor te zetten tot tegen het veld. Towel qua diepte als qua hoogte is dat perfect mogelijk.
Er staan nu 2 stalen trapconstructies die je kan verwijderen. De "aanbouw" zou dus perfect van de ene trap tot de andere trap gemaakt kunnen worden, toegankelijk via de huidige trapopeningen. Dus niet over de hele breedte, maar wel centraal achter doel. Zodat je niet in conflict komt met het terras vh grand café, en de voorzieningen aan de kant vh rode kruis. Dat zou een staan-of zittribune kunnen zijn die dan misschien enkel voorbehouden is voor de "spionkop".
Het is wel belangrijk dat er visueel contact is tussen "onder" en "boven" zodat je het gevoel krijgt dat dit 1 doorlopende tribune is. Dus niet zoals die enkele trapjes die ze gemaakt hebben voor de hoofdtribune. Maar dichter bij het veld te beginnen (zoals bij de oost) , zodat je ook hoger op de muur kan eindigen.

Allezja... iets vormelijk en visueel is moeilijk uit te leggen, maar simpel uit te tekenen. Ik heb het hier net in 5 minuten geschetst. (Beroepsmisvorming)

Het zou in mijn ogen een heel verschil maken als je daar weer supporters hebt tot tegen het veld, achter de goal. Het zou de noord en de oost ook meer binden zodat er een uniformer geheel ontstaat.
En vooral: het zou een nieuwe positieve start kunnen zijn die de supporters het gevoel geeft dat er iets voor hen gedaan werd waardoor er weer meer mensen deel van willen uitmaken.
Destijds werd er trouwens gezegd dat het stadion op een dergelijke manier zou kunnen uitgebreid worden in de toekomst indien de noodzaak er was.
Die muur is van in het begin voor iedereen een doorn in het oog geweest. Waarom doen we daar dan eens niks aan?
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door zipke373 »

STimVV schreef:Het "belevingsprobleem" , gecreeerd door de betonnen muur achter doel, zou in mijn ogen toch perfect opgelost kunnen worden zonder daarvoor te moeten verhuizen naar de overkant.
Je kan de muur van noord perfect wegwerken door er een aansluitende tribune voor te zetten tot tegen het veld. Towel qua diepte als qua hoogte is dat perfect mogelijk.
Er staan nu 2 stalen trapconstructies die je kan verwijderen. De "aanbouw" zou dus perfect van de ene trap tot de andere trap gemaakt kunnen worden, toegankelijk via de huidige trapopeningen. Dus niet over de hele breedte, maar wel centraal achter doel. Zodat je niet in conflict komt met het terras vh grand café, en de voorzieningen aan de kant vh rode kruis. Dat zou een staan-of zittribune kunnen zijn die dan misschien enkel voorbehouden is voor de "spionkop".
Het is wel belangrijk dat er visueel contact is tussen "onder" en "boven" zodat je het gevoel krijgt dat dit 1 doorlopende tribune is. Dus niet zoals die enkele trapjes die ze gemaakt hebben voor de hoofdtribune. Maar dichter bij het veld te beginnen (zoals bij de oost) , zodat je ook hoger op de muur kan eindigen.

Allezja... iets vormelijk en visueel is moeilijk uit te leggen, maar simpel uit te tekenen. Ik heb het hier net in 5 minuten geschetst. (Beroepsmisvorming)

Het zou in mijn ogen een heel verschil maken als je daar weer supporters hebt tot tegen het veld, achter de goal. Het zou de noord en de oost ook meer binden zodat er een uniformer geheel ontstaat.
En vooral: het zou een nieuwe positieve start kunnen zijn die de supporters het gevoel geeft dat er iets voor hen gedaan werd waardoor er weer meer mensen deel van willen uitmaken.
Destijds werd er trouwens gezegd dat het stadion op een dergelijke manier zou kunnen uitgebreid worden in de toekomst indien de noodzaak er was.
Die muur is van in het begin voor iedereen een doorn in het oog geweest. Waarom doen we daar dan eens niks aan?
Because Rolando doesn't give a f*ck?
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door miel »

STimVV schreef:Het "belevingsprobleem" , gecreeerd door de betonnen muur achter doel, zou in mijn ogen toch perfect opgelost kunnen worden zonder daarvoor te moeten verhuizen naar de overkant.
Je kan de muur van noord perfect wegwerken door er een aansluitende tribune voor te zetten tot tegen het veld. Towel qua diepte als qua hoogte is dat perfect mogelijk.
Er staan nu 2 stalen trapconstructies die je kan verwijderen. De "aanbouw" zou dus perfect van de ene trap tot de andere trap gemaakt kunnen worden, toegankelijk via de huidige trapopeningen. Dus niet over de hele breedte, maar wel centraal achter doel. Zodat je niet in conflict komt met het terras vh grand café, en de voorzieningen aan de kant vh rode kruis. Dat zou een staan-of zittribune kunnen zijn die dan misschien enkel voorbehouden is voor de "spionkop".
Het is wel belangrijk dat er visueel contact is tussen "onder" en "boven" zodat je het gevoel krijgt dat dit 1 doorlopende tribune is. Dus niet zoals die enkele trapjes die ze gemaakt hebben voor de hoofdtribune. Maar dichter bij het veld te beginnen (zoals bij de oost) , zodat je ook hoger op de muur kan eindigen.

Allezja... iets vormelijk en visueel is moeilijk uit te leggen, maar simpel uit te tekenen. Ik heb het hier net in 5 minuten geschetst. (Beroepsmisvorming)

Het zou in mijn ogen een heel verschil maken als je daar weer supporters hebt tot tegen het veld, achter de goal. Het zou de noord en de oost ook meer binden zodat er een uniformer geheel ontstaat.
En vooral: het zou een nieuwe positieve start kunnen zijn die de supporters het gevoel geeft dat er iets voor hen gedaan werd waardoor er weer meer mensen deel van willen uitmaken.
Destijds werd er trouwens gezegd dat het stadion op een dergelijke manier zou kunnen uitgebreid worden in de toekomst indien de noodzaak er was.
Die muur is van in het begin voor iedereen een doorn in het oog geweest. Waarom doen we daar dan eens niks aan?
Eerlijk gezegd geloof ik daar niet in
Tribune oost , de onderste rijen die het dichts bij het veld staan , zijn altijd leeg als er weinig volk is . Dus het gegeven van echt dicht op het veld te willen zitten valt daarmee al weg .De beleving heeft niets met de tribunes te maken , maar eerder met de mensen die veranderd zijn .
Ook een half gevuld stadion doet daar geen goed aan , en het feit dat men steeds met minder genoegen neemt , dat getuigen de posts op forum of sociale media, dat zelfs een overwinning niet goed genoeg meer is , het moet allemaal wervelend en spectaculair .
De fanatieken worden allemaal een jaartje ouder , ik betrap er mij zelf ook op dat het allemaal wat kalmer en rustiger geworden is .
Ons groepje gaat nog wel eens uit de bol , maar we kunnen het geen 90 min niet meer vol houden :grappig:
@ Jaques , ik heb het onlangs eens gevraagd hoe het zat met de verkoop van drank in de revue en de kantines , men heeft mij bevestigd dat de club dit uitbaat tijdens de wedstrijden en dat de opbrengst voor de club is .
Of het zo is , weet ik niet maar de persoon in kwestie kan het weten .
Plaats reactie