Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Alles over de wedstrijden van STVV
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door STimVV »

Sportief beleven we een hoogtepunt, qua belangstelling een dieptepunt. Zo spijtig... Nog maar 4145 fans. :roll:

"Super Sunday eindigde gisteren met een sisser. Op vlak van enthousiasme, toch. Want hoewel clubs als Moeskroen, KV Oostende of KV Kortrijk afgelopen weekend thuis speelden, viel de laagste opkomst te noteren op Stayen. Slechts 4.145 fans zagen hoe Sint-Truiden zich weer in de top zes speelde. Met attractief voetbal. Op weg naar het beste resultaat in tien (!) jaar. En toch geen volk."

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190204_04151898
SintV
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jan 2019, 17:17

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door SintV »

Waar waren al die Succes supporters nu , naar de cinema en dan maar klagen
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Mikman »

STimVV schreef:Sportief beleven we een hoogtepunt, qua belangstelling een dieptepunt. Zo spijtig... Nog maar 4145 fans. :roll:

"Super Sunday eindigde gisteren met een sisser. Op vlak van enthousiasme, toch. Want hoewel clubs als Moeskroen, KV Oostende of KV Kortrijk afgelopen weekend thuis speelden, viel de laagste opkomst te noteren op Stayen. Slechts 4.145 fans zagen hoe Sint-Truiden zich weer in de top zes speelde. Met attractief voetbal. Op weg naar het beste resultaat in tien (!) jaar. En toch geen volk."
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190204_04151898
Inderdaad, onbegrijpelijk toch. Ik ben vandaag misschien niet in de beste positie om dit te veroordelen want ik was er gisteren DOOR OMSTANDIGHEDEN (de rest van de thuismatchen ben ik wel geweest, ik blijf dus niet systematisch thuis ) ook niet bij, maar waarom blijven al die mensen nog thuis? Je wil toch geen eindproduct van een marketingcampagne zijn die enkel komen als het tegen een topper is of de prijzen nog lager gaan? Je bent toch in de eerste plaats supporter? Zoals Jacques terecht aanhaalt: je kan de beleving in een stadion niet hetzelfde beleven thuis.


De supporters zijn altijd de sterkte van deze club geweest, maar op dit moment zijn ze met voorsprong de zwakste schakel. Je zou haast gaan denken aan een black-out waarbij de wedstrijd niet op tv mag uitgezonden worden zolang het stadion niet vol zit, maar helaas is dat niet afdwingbaar.

Wat wel opvalt ( absoluut geen excuus, gewoon een vaststelling : ) we hebben tegenwoordig een verschrikkelijk ongezellig stadion, met aan de ene kant een muur en aan de andere kant een spandoek dat met de week lelijker wordt. Maar het voornaamste is toch dat het stadion zo leeg zit, wat dan weer tot meer ongezelligheid leidt enz... Al zo vaak herhaald, maar die neerwaartse spiraal stoppen is oh zo moeilijk, ondanks de schitterende resultaten en het fraaie voetbal. Als publiek ben je deel van het spektakel, en de stadion-eigenaar had te weinig voeling met voetbal om dat te beseffen.

Dit is natuurlijk ook het gevolg van het feit dat niemand durft ingrijpen bij Ivo ( wat een drama als je van Standard-Anderlecht naar STVV zapte gisteren ) en de prijszetting op tribune West die maakt dat je altijd voor een zo goed als lege tribune speelt. Enfin, twee eigenlijk, want aan de spoorweg zit ook geen volk meer van STVV.

Maar het voornaamste is natuurlijk de STVV-supporter die gewoon uit zijn zetel moet komen. Dat is 90% van het verhaal. Geen excuses meer!


Over de match: duim omhoog voor Boli :toppie: en de knappe assist van De Sart. Sankhon echt sterk, extra transfer! Wie zet je eruit nu Tomyashu terug is?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Jacques »

Beschamende opkomst. Het was waarschijnlijk te koud en zondagavond en [insert slecht excuus 1] en [insert slecht excuus 2]. Maar pas op, moesten we PO1 halen, duwen ze u uit de weg om op de eerste rij te staan. Zo zijn ze wel. :roll:
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Halenaar »

STimVV schreef:Sportief beleven we een hoogtepunt, qua belangstelling een dieptepunt. Zo spijtig... Nog maar 4145 fans. :roll:

"Super Sunday eindigde gisteren met een sisser. Op vlak van enthousiasme, toch. Want hoewel clubs als Moeskroen, KV Oostende of KV Kortrijk afgelopen weekend thuis speelden, viel de laagste opkomst te noteren op Stayen. Slechts 4.145 fans zagen hoe Sint-Truiden zich weer in de top zes speelde. Met attractief voetbal. Op weg naar het beste resultaat in tien (!) jaar. En toch geen volk."

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190204_04151898
Ben eigenlijk benieuwd hoeveel volk er gaat zitten bij PO1, als we dan nog eens een extra abo mogen aanschaffen. Veel meer dan die 4100 zal het niet worden waarschijnlijk.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Halenaar »

Het valt ook trouwens op bij Genk, eerste plaats en attractief voetbal en daar zijn de tribunes ook alles behalve vol.

En die spelen nochtans wél met jongens van de streek :mrgreen:
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door pat@ »

Ik snap het voor een deel wel waarom er zo weinig volk komt opdagen. Een zondagavond om 20 uur en niet alle supporters wonen op een kwartiertje van Staaien. Het feit dat niemand echt kan blijven hangen zoals bijvoorbeeld mensen die met de 6-2 staan, mensen die om 8 uur in Brussel moeten zijn etc. In deze is wel degelijk de bond de schuldige met de opmaak van de speeldata. De matchen op zondag zouden na 15 uur verboden moeten worden want ook bij die matchen om 18 uur is er een andere sfeertje dan bijvoorbeeld op een zaterdag waar dit wel kan.

Over de match dan. Bij het geweldige voetbal dat STVV bracht is De Petter in minuut 21 voor de eerste maal aan de bal gekomen, voor de rest heeft die tegelijkertijd verstoppertje en stofzuiger gespeeld. Asamoah kreeg in de 2de helft veel ruimte (eigen verdienste) en speelde goed, de 1ste helft was er bij hem redelijk veel balverlies en weinig duelkracht. Sankhon speelde voortreffelijk en zal volgende week iemand van deze 2 uit de ploeg spelen, aangezien Tomi terug inzetbaar zal zijn. Laat ons hopen dat de stofzuiger een paar weekjes mag rusten. Garcia is misschien wel de beste transfer die ze gedaan hebben in de zomer. Blijft eigenlijk ook wat onder de radar, maar dit is gewoon de draaischijf met zijn loepzuivere inspeelpass en infiltraties. Vooraan hebben we Kamada die er stilletjes begint door te komen en Boli die de mooiste goal uit zijn carrière maakte notabene met zijn linker. Hij probeerde het nog 2 maal met de linker maar die ballen zijn ze nog aan het zoeken bij de NMBS ;)

Dan nog even mijn wekelijkse Wolke Janssens "tribute". Die jongen valt in, gaat doorjagen en maakt even later de enigste sliding tackle uit de match. Brys wachtte heel lang met wisselen om Wolke wat meer minuten te geven. De winnende coach heeft altijd gelijk, ook ik zal me daar bij neerleggen.

Volgende week terug van dattum en er zit tegen Charleroi een 7/8000 man in de tribune op zondagavond 20 uur match.
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door bert1924 »

Ik heb het hier al eens gezegd: verdient dit Sint-Truiden WEL een Prolique club?????????
Ik vond het gisteren zeer erg voor de nieuwe bezitters.Misschien waren in Japan meer mensen naar de match aan het kijken.
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door tweety »

Mikman schreef: Wie zet je eruit nu Tomyashu terug is?
De petter. en sankhon naar het middenveld
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Jack »

Je moet niet vergeten dat er ook een deel wegblijft gewoonweg doordat er een andere invulling van de vrije tijd gekomen is doorheen de jaren of dat de passie wat weggeëbd is en niet meer terugkeert.

De laatste jaren onder RD hebben er zwaar op ingehakt. Sommige mensen raken gewoon aan iets anders of aan het passiever volgen op tv.
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Mobius »

Jack schreef:Je moet niet vergeten dat er ook een deel wegblijft gewoonweg doordat er een andere invulling van de vrije tijd gekomen is doorheen de jaren of dat de passie wat weggeëbd is en niet meer terugkeert.

De laatste jaren onder RD hebben er zwaar op ingehakt. Sommige mensen raken gewoon aan iets anders of aan het passiever volgen op tv.
Gisteren tickets besteld voor mijn vrouw en mijn zoontje van 4 (die al lang aan het zagen is) voor de match tegen WB zaterdag. Voor mij en mijn andere zoon heb ik een abo. Wat ik wel frappant vind is dat de prijs voor mijn 4-jarige 13! Euro is. Dat vind ik wel aan de dure kant. Misschien speelt dit toch ook mee voor velen? Een abo op Play Sports is nu eenmaal goedkoper...
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Dreke »

Wat me nog veel meer plezier deed dan het spel van gisteren (met als hoogtepunt de Fifa/PlayStation goal van Boli in de eerste helft), was de reactie van het publiek. Vintage Staaien is overdreven. Maar de interactie tussen het veld en de tribunes was er. Meer van dat.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door stvvilvoorde »

Volgende week winnen tegen W-B en tegen de volgende thuismatch zit het terug vol.
Er zijn er ook die thuisblijven vanwege de afgelopen wintermercato.
Als je in de weekendkrant leest dat Standard -en vooral STVV- het slechtst uit de wintermercato kwamen, dan gaf dat toch net iets minder zin om op een koude zondagavond naar Staaien af te zakken.
Van veraf leek het net iets te veel op drie jaar terug.

Maar zoals ik vorige week zei, de volgende twee matchen winnen en de kans is groot dat de supporters dat vergeven en vergeten.

enfin over de match:

Sankhon kan mij ook steeds meer bekoren. Eerder zei ik dat hij voetballend vermogen mistte, maar dat is niet helemaal zo. Lijkt me eerder nogal veel schrik te hebben om iets mis te doen, waardoor hij soms te snel voor weg is weg lijkt te kiezen. Gisteren gaf hij toch enkele passes waaruit blijkt dat hij wel over een gezonde portie voetballend vermogen beschikt. (oa crosspass op acolatse)
Boli lijkt stilaan op dreef. Die eerste goal in samenspel met De Sart moet de mooiste combinatie van het seizoen zijn. Afwerking van die eerste wijst op zelfvertrouwen.
Asamoah verovert week na week mijn hart. Wat een kilometervreter is me dat toch, met loepzuivere techniek. Onbegrijpelijk dat we die gratis uit de b-kern van eupen zijn gaan opvissen.
Acolatse was echt een kutmatch aan het spelen met als orgelpunt die breedtepass van aan de corner op steppe. Iets daarna geeft hij de voorzet op Boli vr de 3-1.
Laatst gewijzigd door stvvilvoorde op 04 feb 2019, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door enerkey »

Waarschijnlijk als we nog lang meedoen voor POI en er terug geinvesteerd wordt in het zomermercato, dan moet het aantal abonnees wel terug omhoog kunnen. Nu was het probleem: begin seizoen. Velen geloofden niet in het project Brys. Velen vonden de zomertransfers niet geslaagd. Het slechte seizoenseinde heeft iedereen verveelt.

Moest het dan toch niet goedkomen. Tja dan weet ik het ook niet meer...

Het eigenaardige is idd we hebben in die 25 jaar dat ik ga zien nooit zo goed voetbal gespeeld als nu. Onder Brepoels bvb had je geen technische superioriteit, behalve een paar enkelingen (zeker niet Mark Waegemakers, Niel Schouterden, Jonathan Wilmet, Euvrard, Sidibe, Delorge,.. Wel dan blijft er alleen Chimedza en Canataluppi over zeker :D ) In 2003 enkel Perreira en Boffin.

Maar als je nu ziet. Je kan bvb naar zowat iedereen een lange bal spelen. (Wel dan kon in het verleden ook, maar ik heb gisteren gemerkt dat die in bijna 95% van de gevallen de aanname gewoonweg perfect was). Probeerde vroeger eens diezelfde ballen eens naar Voets of Wagemaekers te spelen :lol: ) Botaka, Acolatse, Asamoah, Boli, Kamada, Boli,... Ze kunnen het allemaal. En over inzet valt ook niet klagen vind ik. Voor degene die vooral dit in het verleden graag zagen. Degene die vaak nogal nonchalant is (Botaka dus), liep na balverlies letterlijk de bal over het halve veld achterna om die dan ook nog eens te heroveren aan de linkerflank.

Ik vind het ergens jammer dat degenen die jaren aan stuk het geklungel van bvb Voets hebben moeten aanschouwen, net nu de verlossing er na vele jaren eindelijk is, gewoon thuisblijven.... :grappig: Ook tamelijk hilarisch eigenlijk
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 24: STVV EUPEN (3/2 20:00) zondag

Bericht door Mikman »

Jack schreef:Je moet niet vergeten dat er ook een deel wegblijft gewoonweg doordat er een andere invulling van de vrije tijd gekomen is doorheen de jaren of dat de passie wat weggeëbd is en niet meer terugkeert.

De laatste jaren onder RD hebben er zwaar op ingehakt. Sommige mensen raken gewoon aan iets anders of aan het passiever volgen op tv.
Maar is dat dan een exclusief Haspengouws probleem? Bij de andere clubs is die terugval er toch niet. Vroeger waren wij 6e/7e qua supporters en bij de drie laatste op sportief vlak, nu is het net omgekeerd!
Ik zie dat Oostende zelfs supporters bijwint, ondanks het vertrek van Coucke en de mindere prestaties. Er moet toch 'iets' zijn dat triggert. Ik stel vast -het is zelfs geen verwijt- dat sinds Stan Niessen commercieel directeur is, het aantal toeschouwers is gehalveerd. De J-Day is afgeschaft, en er zijn geen andere initiatieven in de plaats gekomen. En je zit nauwelijks gele shirts in de tribunes. Het gevoel creëren ergens bij te horen, dat mis ik.

En nogmaals, dat ligt voor 90% aan de individuele supporter zelf. Als je leest van: het ligt aan de transfers. Ik ben nooit supporter geworden van STVV omwille van de transfers. Wel omwille van de elektriciteit die in de lucht hing, de supporter als onderdeel van het spektakel. Dat moet terug komen, en daar moet de club veel harder op inzetten. De thuisblijvers kosten de club ieder jaar een Bezus-transfer.

Het probleem is ook: er is geen schaarste. Laat STVV in een stadion van 9.000 man spelen en de match niet op tv uitgezonden worden en het stadion zit wél vol, want dan moet je een abo nemen. En dan ga je wel als het vriest of als het op zondagavond is.
En eerlijk gezegd: tegenwoordig heb je er ook het raden naar of de loketten open zijn of niet.
Plaats reactie