De strijd om PO1

Alles over de wedstrijden van STVV
DJ Amiga
Berichten: 405
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: De strijd om PO1

Bericht door DJ Amiga »

STimVV schreef: Ik ga er dus opnieuw 2u30 voor autorijden. Ik hoop dat Stayen positief en aanwezig is. Brys en zn mannen verdienen dat.
ook al zijn zondagavondmatchen niet mijn dada, ook ik zal deze avond van de partij zijn en 2u autorijden er voor over hebben...
Baatshove
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 feb 2011, 20:34

Re: De strijd om PO1

Bericht door Baatshove »

Thats the spirit mannen. Respect !!!
Zal er ook bijzijn. Moet wel maar 10 minutjes rijden :toppie:
bert1924
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: De strijd om PO1

Bericht door bert1924 »

Veel respect voor de supporters die dat alles er voor over hebben.
En dat in tegenstelling met velen hier uit de omgeving die liever lui in de zetel de match volgen op TV.
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: De strijd om PO1

Bericht door the fan »

Inderdaad, de discussies hebben we gehad... nu supporteren!
stvv'er
Berichten: 2443
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: De strijd om PO1

Bericht door stvv'er »

Gent momenteel 0-1 voor in Bruhhe, maar net met 10 man gevallen. Spannend!
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: De strijd om PO1

Bericht door Mikman »

Gent speelde een sterk eerste uur op Brugge. Zéér sterke Dompé, Bezus wel veel goeie wil en hard werkend maar al bij al weinig bijgebracht. Na een uur werd hij vervangen, net daarna krijgt Essiti rood en kon Brugge gelijk maken. Het was behoorlijk potig en Leko kreeg het publiek op zijn dak toen hij Vormer eraf haalde voor Cools.

Gent heeft toch echt wel kwaliteit erbij op enkele weken/maanden tijd met Sorloth, een fitte Vadis en een gemotiveerde Dompé. Dat scheelt een slok op een borrel. Ook Kaminski als uitvoetballende doelman is een meerwaarde.

Zou een mirakel zijn moesten we nog voor hun eindigen maar blijven hopen.


Alle ploegen rond ons hebben meer gewonnen matchen dus bij gelijke stand zijn we altijd in het nadeel. Eerste mikpunt is de doelstelling voor dit seizoen halen ( 40 punten ) , daarna op jacht naar Brepoels ( 42 punten ) en dan proberen om op de slotspeeldag nog competitief te zijn tegen Gent.
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: De strijd om PO1

Bericht door Hallo-Tokyo »

Mikman schreef:Eerste mikpunt is de doelstelling voor dit seizoen halen ( 40 punten ) , daarna op jacht naar Brepoels ( 42 punten ) en dan proberen om op de slotspeeldag nog competitief te zijn tegen Gent.
39 punten

Heel zeker ben je met 50 punten.
Normaal met 48 punten ook erbij.
De helft van de keren was 45 ook genoeg maar dit jaar niet....

Dus nog 3 matchen winnen van de 6. Blijft zware opdracht maar waarom er niet in geloven. Forza STVV
Laatst gewijzigd door Hallo-Tokyo op 03 feb 2019, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: De strijd om PO1

Bericht door Hallo-Tokyo »

Er waren al 9 seizoenen met PO1. In totaal 11 deelnemers. Dit jaar komt Antwerp erbij normaal als 12 de ploeg.

Anderlecht 9 deelnames
Club Brugge 9
Gent 7
Standard 6
G*nk 6
Zulte 5
Charleroi 3
Lokeren 3
Kortrijk 3
Oostende 2
STVV 1
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: De strijd om PO1

Bericht door Vouch »

3 van de 6 zijn al binnen, nu moét er nog gewonnen worden tegen Waasland. Doen we dat, zijn we serieus onderweg naar PO I.
Jebus4life
Berichten: 1272
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: De strijd om PO1

Bericht door Jebus4life »

Ale, de match die we absoluut moesten winnen is gewonnen.
Volgende week de match waarin we absoluut geen punten mogen verliezen.

Genk - Standard
Standard lijkt me wel veilig voor een plekje in de top-6 (maar ik schrijf ze toch nog even neer), met een moeilijke partij op Genk (die wel in mindere doen waren de afgelopen 2 wedstrijden) is puntenverlies voor de Rouches niet ondenkbaar, indien de uitslagen slecht uitvallen voor Standard op de andere velden komt Standard terug in zicht van de achtervolgers

Charleroi - Oostende
Relatief makkelijke wedstrijd voor Charleroi om niet nog meer terein te verliezen in de strijd voor PO1, het missen van de bekerfinale (en de manier waarop) is een zware opdoffer geweest voor Oostende, die behoudens een onwaarschijnlijke remonte van Lokeren, nergens meer voor te spelen hebben. Puntenverlies van de zebra's zou ontzettend goed zijn voor ons. Dan lijkt de kans op PO1 volledig vervlogen voor de Zebra's met het drieluik STVV - Genk - Antwerp in het vooruitzicht.

STVV - Beveren
Beveren speelde niet slecht tegen Genk, en wil zich definitief redden met puntengewin. We mogen de jongens uit het Waasland dus zeker niet onderschatten. Indien we de broodnodige 3 punten pakken met het oog op PO1 leggen we bijzonder veel druk op Gent & Anderlecht die op zondag spelen.

Zulte - Anderlecht
Niet te onderschatten partij voor Anderlecht, Zulte staat met 6/6 en Anderlecht is bijzonder wisselvallig. Indien de Kanaries de zege pakken tegen Beveren gaan ze het wel warm krijgen in Brussel, een achterstand van 5 punten op STVV met een kalender Antwerp (uit) & Brugge (thuis) kunnen ze zich absoluut niet permitteren.

Gent - Moeskroen
Ook Moeskroen is zo'n ploeg in vorm, ook voor Gent is puntenverlies uit den boze in de strijd op PO11. De vorm bij Gent lijkt beter te zijn dan bijvoorbeeld Anderlecht en hebben volgende speeldag een wedstrijd tegen Beveren in het vooruitzicht, maar zal absoluut geen punten willen laten liggen en terug op achtervolgen aangewezen zijn.



Elke speeldag kan in deze fase de sleutel zijn, maar indien de uitslagen deze speeldag in ons voordeel uitdraaien zetten we een bijzonder grote stap naar PO1. Alles begint natuurlijk met zelf de 3 puntne binnenhalen. Indien RCSA punten laat liggen op Zulte staat RCSA op 1 winstmatch achterstand met die 2 loodzware wedstrijden (Antwerp & Brugge) die eraan komen... Als ook Charleroi nu met punten zou morsen zijn die waarschijnlijk volledig uitgeteld in die strijd, wat onze wedstrijd de 24e wel eens wat makkelijker kan maken.
stvv'er
Berichten: 2443
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: De strijd om PO1

Bericht door stvv'er »

Jebus4life schreef:Ale, de match die we absoluut moesten winnen is gewonnen.
Volgende week de match waarin we absoluut geen punten mogen verliezen.

Genk - Standard
Standard lijkt me wel veilig voor een plekje in de top-6 (maar ik schrijf ze toch nog even neer), met een moeilijke partij op Genk (die wel in mindere doen waren de afgelopen 2 wedstrijden) is puntenverlies voor de Rouches niet ondenkbaar, indien de uitslagen slecht uitvallen voor Standard op de andere velden komt Standard terug in zicht van de achtervolgers

Charleroi - Oostende
Relatief makkelijke wedstrijd voor Charleroi om niet nog meer terein te verliezen in de strijd voor PO1, het missen van de bekerfinale (en de manier waarop) is een zware opdoffer geweest voor Oostende, die behoudens een onwaarschijnlijke remonte van Lokeren, nergens meer voor te spelen hebben. Puntenverlies van de zebra's zou ontzettend goed zijn voor ons. Dan lijkt de kans op PO1 volledig vervlogen voor de Zebra's met het drieluik STVV - Genk - Antwerp in het vooruitzicht.

STVV - Beveren
Beveren speelde niet slecht tegen Genk, en wil zich definitief redden met puntengewin. We mogen de jongens uit het Waasland dus zeker niet onderschatten. Indien we de broodnodige 3 punten pakken met het oog op PO1 leggen we bijzonder veel druk op Gent & Anderlecht die op zondag spelen.

Zulte - Anderlecht
Niet te onderschatten partij voor Anderlecht, Zulte staat met 6/6 en Anderlecht is bijzonder wisselvallig. Indien de Kanaries de zege pakken tegen Beveren gaan ze het wel warm krijgen in Brussel, een achterstand van 5 punten op STVV met een kalender Antwerp (uit) & Brugge (thuis) kunnen ze zich absoluut niet permitteren.

Gent - Moeskroen
Ook Moeskroen is zo'n ploeg in vorm, ook voor Gent is puntenverlies uit den boze in de strijd op PO11. De vorm bij Gent lijkt beter te zijn dan bijvoorbeeld Anderlecht en hebben volgende speeldag een wedstrijd tegen Beveren in het vooruitzicht, maar zal absoluut geen punten willen laten liggen en terug op achtervolgen aangewezen zijn.



Elke speeldag kan in deze fase de sleutel zijn, maar indien de uitslagen deze speeldag in ons voordeel uitdraaien zetten we een bijzonder grote stap naar PO1. Alles begint natuurlijk met zelf de 3 puntne binnenhalen. Indien RCSA punten laat liggen op Zulte staat RCSA op 1 winstmatch achterstand met die 2 loodzware wedstrijden (Antwerp & Brugge) die eraan komen... Als ook Charleroi nu met punten zou morsen zijn die waarschijnlijk volledig uitgeteld in die strijd, wat onze wedstrijd de 24e wel eens wat makkelijker kan maken.
't Is Anderlecht - Zulte Waregem ;)

Ik denk dat er komend weekend allicht minder zaakjes te doen gaan zijn, RSCA en Gent zouden normaal hun thuiswedstrijd moeten winnen. Maar in de JPL weet je nooit ...
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: De strijd om PO1

Bericht door lakie »

stvv'er schreef: Ik denk dat er komend weekend allicht minder zaakjes te doen gaan zijn, RSCA en Gent zouden normaal hun thuiswedstrijd moeten winnen. Maar in de JPL weet je nooit ...
Maakt ook niet uit...
Je moet (voorlopig) niet kijken naar de andere ploegen.
Jij hebt/had een tweeluik Eupen, W-B, allebei thuis... Wil je meespelen moet dat 6/6 zijn, it's as simple as that.
Wat de andere ploegen dan doen maakt niet uit.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: De strijd om PO1

Bericht door Brusselmans »

Morgenavond op 1 puntje van Standard ?
DOEN !!!
:onfire: :onfire: :onfire:
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: De strijd om PO1

Bericht door Hallo-Tokyo »

Omdat we toch Genk gaan tegenkomen in PO1 :-). Maby..

Die kinderen in de bussen die schrik hadden op Stayen. Alle twee.
Zouden die gisteren ook iets zijn gaan drinken in Sittard...
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ho ... ~aa91d85f/

En waren dit ook die van MVV ?
https://www.hln.be/regio/halle/hooligan ... ~a5a3fe1f/

Als we PO 1 halen zal het niet zo rustig worden dan P02.

Ik ben aan kijken of de burgemeester, schepenen, ex schepenen en andere gestelde lichamen van Genk, Anderlecht, Brussel ook dit scherp veroordelen en zo negatief in het nieuws komen.
Negeer het dat is het beste voor iedereen....
Jebus4life
Berichten: 1272
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: De strijd om PO1

Bericht door Jebus4life »

We zijn nu al opnieuw dé winnaars van het weekend.

Charleroi kunnen we nu wel definitief afschrijven als concurrent voor PO1 hoop ik. Een kloof van 7 punten mogen we niet meer weggeven (zelfs met een rechtstreeks duel op Mambourg op de planning). Bovendien lijkt het geloof van Charleroi wat weg te zijn, dat zou in ons voordelen kunnen uitdraaien.

We komen tot op 1 punt van Standard, de rouches leken wel safe, maar gaan misschien toch nog een (klein) beetje moeten oppassen. Lokeren dat volgende week met een hernieuwde drive op bezoek komt, gevolgd door wedstrijden op Antwerp en dan Moeskroen (dat durft wel eens een veraderlijke match zijn voor Standard als ik me niet vergis?

Ook Antwerp staat plots op 3 punten (wel 2 winstmatchen meer, dus eigenlijk 3,5) en moeten oppassen met de wedstrijden Antwerp/Gent de komende 2 speeldagen.


Bij Gent & Anderlecht zullen ze het toch wel wat warm beginnen krijgen. Zulte is niet in grootse doen, maar trekt wel met 6/6 naar het Astridpark. Gent krijgt dan weer Moeskroen over de vloer dat wel degelijk in goede doen is en 9/9 heeft... Van beiden verwacht ik eigenlijk wel gewoon een overwinning morgen, maar morsen met punten zou wel eens fataal kunnen blijken. Ik durf misschien zelfs meer zeggen, als Anderlecht morgen niet wint, dan staan we gewoon in Play-Off 1 volgens mij (behoudens een inzinking zoals in december).
Plaats reactie