De strijd om PO1

Alles over de wedstrijden van STVV
ronnieking
Berichten: 384
Lid geworden op: 26 nov 2010, 13:23

Re: De strijd om PO1

Bericht door ronnieking »

Door van Charleroi te winnen heb je een heel goede zaak gedaan. je blijft sowieso in de running tot en met de laatste match, zelfs al verlies je de twee volgende. Anderlecht heeft inderdaad het gemakkelijkste programma en in normale omstandigheden zou dat een 9 op 9 moeten opleveren. De Brusselaars haalden echter slechts 12 op 36, dan is nu die 9 op 9 al minder evident. Wie zegt dat Gent in Zulte gaat winnen zondag ? Ook niet zo gemakkelijk denk ik dan... Ik heb toch liever 4 en 5 punten meer dan de tegenstanders, die zich nog veel minder een uitschuiver kunnen veroorloven.En in het slechtste geval, waarom zouden we niet van Gent kunnen winnen ? Beker en competitie zijn immers niet te vergelijken...Het moet kunnen, play-off 1 na de hartverwarmende prestatie van afgelopen zondag.....
Franske
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2010, 09:31

Re: De strijd om PO1

Bericht door Franske »

Ik word knettergek van dat speculeren. Gewoon uitgaan van eigen kracht/kunnen en dan komt dat dik in orde. Je verliest maar 5x op 27 matchen & hier lijkt het nu soms of een 0/9 realistisch is? Idem voor RSCA of Gent: die hebben al een heel seizoen geen 9/9 gehaald (denk ik) en nu zou dat wel ineens wél gaan lukken?

Je bent sterker dan je zelf denkt, de tegenstanders hebben meer bang van STVV dan je denkt. We hebben al wat zwarte beesten getemd dit jaar (Perbet scoort niet op Stayen, Harbaoui vorige week ook niet, we kloppen Chalala), laat dus die zege in Brugge ook maar komen. Zijt maar zeker dat ze er daar niet gerust in zijn.

Nie ziever, speile! :cool:
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: De strijd om PO1

Bericht door Elgromi »

Zou niet in Gent hun schoenen willen staan, nog een moeilijke wedstrijd tegen zulte.
Ik kan me voorstellen dat Oostende ook revange wilt voor de misgelopen beker finale en dan komen ze nog tegenover ons laatste speeldag.
Oscar
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2015, 19:34

Re: De strijd om PO1

Bericht door Oscar »

Gaan ze ons zo proberen te pakken ?

http://www.voetbalnieuws.be/news/388249 ... robleem-op#
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: De strijd om PO1

Bericht door STVVninof »

Ik kan enkel maar hopen dat we de klus al hebben geklaard voor de laatste match. Mijn slecht voorgevoel zegt dat we 't anders zitten hebben...
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: De strijd om PO1

Bericht door Jebus4life »

Oscar schreef:Gaan ze ons zo proberen te pakken ?

http://www.voetbalnieuws.be/news/388249 ... robleem-op#
Goh, zover is het nog niet. De kans is waarschijnlijk groot/realistisch dat het aangenomen zal worden (anders zouden ze het niet tot de algemene vergadering brengen), maar ik ben benieuwd hoe dat juridisch zal zitten. STVV heeft dat kunstgrasveld aangelegd onder de toenmalige regels, ik ga ervanuit dat Roland dat onderzocht heeft (ik ben geen fan van Roland, maar op dat punt denk ik wel dat je hem niet snel liggen zal hebben...)

Ik snap wel nog altijd niet waarom een grasveld hier onmogelijk zou zijn, ik lees altijd dat het over gewicht zou gaan, maar bij de titel in tweede stond er toch makkelijk 5000 man op het veld om te vieren? Dat is snel geteld toch snel 4000 ton ofzo? Ik kan me moeilijk voorstellen dat een centimer of 20 (dat zal toch wel genoeg zijn?) aarde zoveel zou wegen?

En anders zal een hybride veld misschien nog wel een uitkomst bieden
WimVDW
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 aug 2017, 14:30

Re: RE: Re: De strijd om PO1

Bericht door WimVDW »

Jebus4life schreef:
Oscar schreef:Gaan ze ons zo proberen te pakken ?

http://www.voetbalnieuws.be/news/388249 ... robleem-op#
Goh, zover is het nog niet. De kans is waarschijnlijk groot/realistisch dat het aangenomen zal worden (anders zouden ze het niet tot de algemene vergadering brengen), maar ik ben benieuwd hoe dat juridisch zal zitten. STVV heeft dat kunstgrasveld aangelegd onder de toenmalige regels, ik ga ervanuit dat Roland dat onderzocht heeft (ik ben geen fan van Roland, maar op dat punt denk ik wel dat je hem niet snel liggen zal hebben...)

Ik snap wel nog altijd niet waarom een grasveld hier onmogelijk zou zijn, ik lees altijd dat het over gewicht zou gaan, maar bij de titel in tweede stond er toch makkelijk 5000 man op het veld om te vieren? Dat is snel geteld toch snel 4000 ton ofzo? Ik kan me moeilijk voorstellen dat een centimer of 20 (dat zal toch wel genoeg zijn?) aarde zoveel zou wegen?

En anders zal een hybride veld misschien nog wel een uitkomst bieden
Ik ben niet de lichtste, maar ik weeg verre van 800kg [WINKING FACE]

Een dekking van 20cm zou minstens 2600 ton opleveren. Ik ken wel mensen van Besix die oa de ondergrondse parking op stayen mee hebben aangelegd. Wat ik van hen hoorde destijds is dat er geen rekening mee gehouden is om van kunstgras af te stappen. Het zou echt getuigen van clientisme van de bond als ze nu ineens kunstgras toch zouden verbieden. Dat voordeel is ook een hoop gezever. Elke club heeft minstens één kunstgrasveld op hun oefenterreinen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: De strijd om PO1

Bericht door tweety »

Het is niet alleen de extra grond, maar ook een veldverwarming dat eronder moet.
Die ligt er volgens mij nu niet.
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: De strijd om PO1

Bericht door Louis XIV »

Oscar schreef:Gaan ze ons zo proberen te pakken ?

http://www.voetbalnieuws.be/news/388249 ... robleem-op#
Hierin kan ik me toch serieus opwinden hoor. Wie zit hier achter denkt ge ? Wel, Statler en Waldorf (Gent) en Coucke die met STVV extra concurrent hebben en vrezen in de toekomst. Alle extra sportieve middelen gebruiken die mannen om ons toch maar uit die top 6 te houden. Ik word daar zo mottig van !!
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: De strijd om PO1

Bericht door STVV-fan »

Het is heel simpel en ik heb dat nog al eens gezegd.

MOCHT er effectief een VERBOD komen, dan zal iedere advocaat met iet of wat kennis van het recht, daar snel brandhout van maken.
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: RE: Re: De strijd om PO1

Bericht door Louis XIV »

WimVDW schreef:
Jebus4life schreef:
Oscar schreef:Gaan ze ons zo proberen te pakken ?

http://www.voetbalnieuws.be/news/388249 ... robleem-op#
Goh, zover is het nog niet. De kans is waarschijnlijk groot/realistisch dat het aangenomen zal worden (anders zouden ze het niet tot de algemene vergadering brengen), maar ik ben benieuwd hoe dat juridisch zal zitten. STVV heeft dat kunstgrasveld aangelegd onder de toenmalige regels, ik ga ervanuit dat Roland dat onderzocht heeft (ik ben geen fan van Roland, maar op dat punt denk ik wel dat je hem niet snel liggen zal hebben...)

Ik snap wel nog altijd niet waarom een grasveld hier onmogelijk zou zijn, ik lees altijd dat het over gewicht zou gaan, maar bij de titel in tweede stond er toch makkelijk 5000 man op het veld om te vieren? Dat is snel geteld toch snel 4000 ton ofzo? Ik kan me moeilijk voorstellen dat een centimer of 20 (dat zal toch wel genoeg zijn?) aarde zoveel zou wegen?

En anders zal een hybride veld misschien nog wel een uitkomst bieden
Ik ben niet de lichtste, maar ik weeg verre van 800kg [WINKING FACE]

Een dekking van 20cm zou minstens 2600 ton opleveren. Ik ken wel mensen van Besix die oa de ondergrondse parking op stayen mee hebben aangelegd. Wat ik van hen hoorde destijds is dat er geen rekening mee gehouden is om van kunstgras af te stappen. Het zou echt getuigen van clientisme van de bond als ze nu ineens kunstgras toch zouden verbieden. Dat voordeel is ook een hoop gezever. Elke club heeft minstens één kunstgrasveld op hun oefenterreinen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Die 2600 ton dat klopt ongeveer maar wat is 20 cm ? Als het daarmee moet blijven dan moet dat toch kunnen ? Extra belasting van 2600/(100x65m2) = 0.4 ton/m2 of 2x Maggie De Block/m2 erbij - al weet ik niet of er 2 Maggies op 1m2 kunnen ;)
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: De strijd om PO1

Bericht door AirMontella »

Oostende dan ook graag een winddicht stadion. Want zij halen er om de twee weken voordeel uit dat ze gewend zijn om met sterkte zeewind te spelen!
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: De strijd om PO1

Bericht door STVV-fan »

Het is trouwens je reinste bullshit dat wij er zoveel voordeel uit halen.

In HLN stond er een kadertje met het aantal behaalde punten binnenshuis en buitenshuis van de laatste seizoenen.

Enkel de laatste 2 seizoenen halen we thuis veel punten, terwijl we toch al langer dan 2 jaar op kunstgras spelen?

Als we nu alsnog geen PO I halen door een aantal dubieuze beslissingen, tja, dan weten we allenaal genoeg denk ik
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: De strijd om PO1

Bericht door Jacques »

Ik ben geen fan van kunstgras, maar dit is gewoon een zielige en overduidelijke poging tot destabilisatie onder aanvoering van de dikkoppen van Gent en Anderlecht. Nu Bezus wegplukken onvoldoende blijkt te zijn om onze ambities te kelderen, gaan ze de komende 2,5 week waarschijnlijk nog alles uit de kast halen om ons uit PO1 te houden. Nu het veld, zaterdag waarschijnlijk de ref en als ze ons tussendoor ook nog een rol in Propere Handen proberen aan te naaien, mag dat ook niet verbazen. A la guerre, comme à la guerre. Het klassement pikt precies...Allemaal niks van aantrekken en gewoon focussen op ons doel. Hoe mooi zou het zijn om uitgerekend in de zandbak die het Jan Breydelstadion tegenwoordig is, de poort naar PO1 definitief open te beuken.
Laatst gewijzigd door Jacques op 27 feb 2019, 10:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: De strijd om PO1

Bericht door Franz »

Haalt al die zever niet juist de druk weg van de spelers?
Zie het eerder als een gunstige zaak, no stress over de matchen :toppie:
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Plaats reactie