De strijd om PO1

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: De strijd om PO1

Bericht door STVV-fan »

lakie schreef:
Vouch schreef:Dju, moesten we er nu nog naast pakken zou het toch zuur zijn. Ik acht ons wel in staat om PO II te winnen en voor de finale te gaan, maar dat is toch niet hetzelfde. Normaal ben je met 46 punten er altijd bij, het zou ons weer moeten overkomen dat dat net te weinig is.

Enfin, we moeten nog 1 keer winnen. We hebben al meerdere straffe overwinningen op ons conto dit jaar, Brys moet nog 1 keer toveren!
Klopt niet... Winst tegen Moeskroen is niet voldoende... Winst tegen Gent de laatste speeldag wel...
Winst tegen Moeskroen volstaat als Gent thuis verliest van Oostende
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: De strijd om PO1

Bericht door STimVV »

Het allermooiste scenario is toch om je tijdens de laatste match te plaatsen voor PO1, tegen je rechtstreekse concurrent?
Dat zijn de matchen waar je het voor doet. Een finale in een bruisend Stayen.
Dan zijn wij AL-TIJD in het voordeel.
Toch ook niet vergeten... Gent MOET PO1 halen, wij WILLEN PO1 halen. Er wordt nu een gevoel gecreëerd waarbij we ons toch nog onder druk laten zetten. Niet in mee gaan...
Laat ze maar komen. Mooie match.
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: De strijd om PO1

Bericht door Hallo-Tokyo »

Wat een paniek. We zullen dan wel zien.

Vertrouwen is al half gewonnen.

To support : steunen niet vrezen.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: De strijd om PO1

Bericht door enerkey »

STimVV schreef:Het allermooiste scenario is toch om je tijdens de laatste match te plaatsen voor PO1, tegen je rechtstreekse concurrent?
Dat zijn de matchen waar je het voor doet. Een finale in een bruisend Stayen.
Dan zijn wij AL-TIJD in het voordeel.
Toch ook niet vergeten... Gent MOET PO1 halen, wij WILLEN PO1 halen. Er wordt nu een gevoel gecreëerd waarbij we ons toch nog onder druk laten zetten. Niet in mee gaan...
Laat ze maar komen. Mooie match.
Tis dat. POI zou ook maar een momentopname zijn. Wat ben je er bvb mee als je zoals vorige keer POI haalt en het seizoen erop speelt om erin te blijven en het seizoen erop zelfs degradeert.
Als ze mij bvb nu zouden voorstellen: we grijpen dit seizoen en de komende 2 seizoenen op 1 punt naast POI. Wel ik zou er per direct voor tekenen ;) Dat betekenen dat we ook de volgende 2 seizoenen goed gaan presteren.

Willen die POI halen dat wel. Maar moeten. De vorige keer dat we meededen heeft dat geen enkel voordeel opgeleverd. Het is de lange termijn visie die veel belangrijker is. Zo is Mechelen er ook in geslaagd er net naast te grijpen en het seizoen erna te degraderen.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: De strijd om PO1

Bericht door lakie »

STimVV schreef:Het allermooiste scenario is toch om je tijdens de laatste match te plaatsen voor PO1, tegen je rechtstreekse concurrent?
Dat zijn de matchen waar je het voor doet. Een finale in een bruisend Stayen.
Dan zijn wij AL-TIJD in het voordeel.
Toch ook niet vergeten... Gent MOET PO1 halen, wij WILLEN PO1 halen. Er wordt nu een gevoel gecreëerd waarbij we ons toch nog onder druk laten zetten. Niet in mee gaan...
Laat ze maar komen. Mooie match.
Idd... Vandaar dat ik zeg dat het gaan ramp is als je de laatste wedstrijd moet winnen om geplaatst te zijn.
Gewoon vlammen van minuut 1, niet rekenen, niet twijfelen... Gaan en zien waar je uitkomt...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: De strijd om PO1

Bericht door Brusselmans »

Sowieso nu al een thriller !
Alles of niets ... een soort bekerfinale !
Heel de regio moet gigantisch opgepookt worden, net zoals de matchen tegen Genk.
Brengt enorme druk met zich mee, maar ook voor Gent geldt dat ,,,,
Volgens mij kunnen deze spelers dat aan !
Een match die iedereen wil spelen !!!
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: De strijd om PO1

Bericht door tesneusdoek »

Brusselmans schreef:Sowieso nu al een thriller !
Alles of niets ... een soort bekerfinale !
Heel de regio moet gigantisch opgepookt worden, net zoals de matchen tegen Genk.
Brengt enorme druk met zich mee, maar ook voor Gent geldt dat ,,,,
Volgens mij kunnen deze spelers dat aan !
Een match die iedereen wil spelen !!!
Inderdaad! We moeten er nog 2 matchen volop voor gaan. Niks speculeren, vanaf de eerste minuut het mes op de keel zetten, druk uitoefenen en proberen pijn te doen...

Als we op Moeskroen 3 punten pakken en Gent faalt, kan het al "in de sacoche" zijn...verliezen we of spelen we gelijk, dan hebben we een herkansing tegen AA Gent, waarvan we sowieso gewoon moeten winnen. Revanche voor de uitschakeling in de beker, PO 1 verzekeren en De Witte, Louwagie en Thorup bedanken voor de pogingen om ons te destabiliseren tijdens de wintermercato, de persconferenties, in de kranten... :stvv: :stvv: :stvv:
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: De strijd om PO1

Bericht door Underdog »

Beste collega STVV-supporters,

Sta me toe hier een warme oproep te plaatsen...

Alle meningsverschillen op dit forum ten spijt, hebben we met z'n allen één ding gemeenschappelijk: onze liefde voor STVV. Bij sommigen is die door de jaren heen serieus bekoeld. De oorzaken zijn divers en daar wil ik nu niet over uitweiden. Maar ondanks alle woelige, ontgoochelende en frustrerende periodes, brandt de STVV-vlam in allen van ons.

Mag ik daarom vragen om zondag het comfortabele zitje voor televisie in te ruilen voor een plek in het stadion van Moeskroen. Het is daar - op Le Cannonier - dat de spelers onze steun het hardst voelen en het meest nodig hebben. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat een vol uitvak ervoor zorgt dat de spelers net dat stapje extra kunnen zetten op het veld. Het stapje dat nodig is om ons voor het eerst in 9(!) jaar naar play-off 1 te loodsen.

Ik besef dat het niet evident is wat ik vraag. Je moet bereid zijn er een zondagnamiddag/avond voor op te offeren. Bovendien is Moeskroen een van de verste verplaatsingen van het seizoen, je moet er een autorit (enkel) van een kleine twee uur voor over hebben. Maar geef toe: wat stellen
1 zondagnamiddag/avond en 1 autorit van 2 uur voor in vergelijking met de 9 jaar (!) die we nu al wachten op play-off 1.

Laat ons daarom allemaal samen - bestuur, staf, spelers en supporters - de PO1-missie tot een goed einde brengen. Marc Brys en zijn jongens hebben ons dit seizoen al enorm veel gegeven. Het moment is aangebroken om massaal iets terug te doen.

Vooruit STVV, tot zondag in Moeskroen!
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: De strijd om PO1

Bericht door STimVV »

Niet te vergeten dat Kortrijk komend weekend op Anderlecht vol zal gaan spelen voor de overwinning.
Indien ook STVV en/of Gent dan verliezen maken zij op de laatste speeldag ook nog kans op PO1. Zij zullen dus vollen bak spelen om te winnen op Anderlecht.
Wint Kortrijk op Anderlecht (en dat kan toch echt wel) en winnen wij in Moeskroen, dan ist ook binnen. (maar daar reken ik natuurlijk niet op)
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: De strijd om PO1

Bericht door tesneusdoek »

HUIDIGE STAND:
1 KRC Genk 59 28 17 8 3 59 28 31
2 Club Brugge 53 28 15 8 5 59 30 29
3 Royal Antwerp 49 28 14 7 7 38 30 8
4 Standard 47 28 13 8 7 43 31 12
5 STVV 46 28 12 10 6 46 33 13
6 RSC Anderlecht 45 28 13 6 9 45 34 11
7 KAA Gent 44 28 13 5 10 49 44 5
8 KV Kortrijk 40 28 11 7 10 42 40 2
9 Sp. Charleroi 39 28 11 6 11 40 40 0
10 Moeskroen 36 28 10 6 12 30 31 -1
11 SV Z-Waregem 31 28 8 7 13 45 56 -11
12 Eupen 29 28 9 2 17 32 52 -20
13 Cercle Brugge 28 28 7 7 14 33 54 -21
14 KV Oostende 27 28 6 9 13 28 48 -20
15 W.Beveren 26 28 5 11 12 33 45 -12
16 KSC Lokeren 17 28 4 5 19 25 51 -26


SPEELDAG 29
Waasland-Beveren - SV Zulte Waregem
Eupen - Club Brugge
Cercle Brugge - Standard
KAA Gent - KV Oostende
Royal Antwerp - Sporting Charleroi
Moeskroen - STVV
RSC Anderlecht - KV Kortrijk
KRC Genk -KSC Lokeren

SPEELDAG 30
KV Kortrijk - Royal Antwerp
Club Brugge - Moeskroen
KV Oostende - RSC Anderlecht
Standard - Waasland-Beveren
KSC Lokeren - Cercle Brugge
STVV - KAA Gent
Sporting Charleroi - Eupen
SV Zulte Waregem - KRC Genk
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: De strijd om PO1

Bericht door STVV-fan »

STimVV schreef:Niet te vergeten dat Kortrijk komend weekend op Anderlecht vol zal gaan spelen voor de overwinning.
Indien ook STVV en/of Gent dan verliezen maken zij op de laatste speeldag ook nog kans op PO1. Zij zullen dus vollen bak spelen om te winnen op Anderlecht.
Wint Kortrijk op Anderlecht (en dat kan toch echt wel) en winnen wij in Moeskroen, dan ist ook binnen. (maar daar reken ik natuurlijk niet op)
Merci Tim!

Iedereen kijkt idd enkel naar Gent. Maar je kan evengoed Anderslecht achter je laten!

Kortrijk kan idd winnen, zeker als je ziet welk abominabel niveau Anderslecht haalt, zelfs op Lokeren
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: De strijd om PO1

Bericht door Hallo-Tokyo »

Underdog schreef:Beste collega STVV-supporters,

Sta me toe hier een warme oproep te plaatsen...

Alle meningsverschillen op dit forum ten spijt, hebben we met z'n allen één ding gemeenschappelijk: onze liefde voor STVV. Bij sommigen is die door de jaren heen serieus bekoeld. De oorzaken zijn divers en daar wil ik nu niet over uitweiden. Maar ondanks alle woelige, ontgoochelende en frustrerende periodes, brandt de STVV-vlam in allen van ons.

Mag ik daarom vragen om zondag het comfortabele zitje voor televisie in te ruilen voor een plek in het stadion van Moeskroen. Het is daar - op Le Cannonier - dat de spelers onze steun het hardst voelen en het meest nodig hebben. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat een vol uitvak ervoor zorgt dat de spelers net dat stapje extra kunnen zetten op het veld. Het stapje dat nodig is om ons voor het eerst in 9(!) jaar naar play-off 1 te loodsen.

Ik besef dat het niet evident is wat ik vraag. Je moet bereid zijn er een zondagnamiddag/avond voor op te offeren. Bovendien is Moeskroen een van de verste verplaatsingen van het seizoen, je moet er een autorit (enkel) van een kleine twee uur voor over hebben. Maar geef toe: wat stellen
1 zondagnamiddag/avond en 1 autorit van 2 uur voor in vergelijking met de 9 jaar (!) die we nu al wachten op play-off 1.

Laat ons daarom allemaal samen - bestuur, staf, spelers en supporters - de PO1-missie tot een goed einde brengen. Marc Brys en zijn jongens hebben ons dit seizoen al enorm veel gegeven. Het moment is aangebroken om massaal iets terug te doen.

Vooruit STVV, tot zondag in Moeskroen!
Je hebt gelijk.
Ik ga de auto volduwen.
Desire
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 okt 2010, 23:42

Re: RE: Re: De strijd om PO1

Bericht door Desire »

Hallo-Tokyo schreef:
Underdog schreef:Beste collega STVV-supporters,

Sta me toe hier een warme oproep te plaatsen...

Alle meningsverschillen op dit forum ten spijt, hebben we met z'n allen één ding gemeenschappelijk: onze liefde voor STVV. Bij sommigen is die door de jaren heen serieus bekoeld. De oorzaken zijn divers en daar wil ik nu niet over uitweiden. Maar ondanks alle woelige, ontgoochelende en frustrerende periodes, brandt de STVV-vlam in allen van ons.

Mag ik daarom vragen om zondag het comfortabele zitje voor televisie in te ruilen voor een plek in het stadion van Moeskroen. Het is daar - op Le Cannonier - dat de spelers onze steun het hardst voelen en het meest nodig hebben. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat een vol uitvak ervoor zorgt dat de spelers net dat stapje extra kunnen zetten op het veld. Het stapje dat nodig is om ons voor het eerst in 9(!) jaar naar play-off 1 te loodsen.

Ik besef dat het niet evident is wat ik vraag. Je moet bereid zijn er een zondagnamiddag/avond voor op te offeren. Bovendien is Moeskroen een van de verste verplaatsingen van het seizoen, je moet er een autorit (enkel) van een kleine twee uur voor over hebben. Maar geef toe: wat stellen
1 zondagnamiddag/avond en 1 autorit van 2 uur voor in vergelijking met de 9 jaar (!) die we nu al wachten op play-off 1.

Laat ons daarom allemaal samen - bestuur, staf, spelers en supporters - de PO1-missie tot een goed einde brengen. Marc Brys en zijn jongens hebben ons dit seizoen al enorm veel gegeven. Het moment is aangebroken om massaal iets terug te doen.

Vooruit STVV, tot zondag in Moeskroen!
Je hebt gelijk.
Ik ga de auto volduwen.
Wij met 10 man de bus op. Eerlijk toegegeven, voor het merendeel is een verplaatsing lang geleden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Timme
Berichten: 217
Lid geworden op: 24 jan 2012, 12:57

Re: De strijd om PO1

Bericht door Timme »

Underdog schreef:Beste collega STVV-supporters,

Sta me toe hier een warme oproep te plaatsen...

Alle meningsverschillen op dit forum ten spijt, hebben we met z'n allen één ding gemeenschappelijk: onze liefde voor STVV. Bij sommigen is die door de jaren heen serieus bekoeld. De oorzaken zijn divers en daar wil ik nu niet over uitweiden. Maar ondanks alle woelige, ontgoochelende en frustrerende periodes, brandt de STVV-vlam in allen van ons.

Mag ik daarom vragen om zondag het comfortabele zitje voor televisie in te ruilen voor een plek in het stadion van Moeskroen. Het is daar - op Le Cannonier - dat de spelers onze steun het hardst voelen en het meest nodig hebben. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat een vol uitvak ervoor zorgt dat de spelers net dat stapje extra kunnen zetten op het veld. Het stapje dat nodig is om ons voor het eerst in 9(!) jaar naar play-off 1 te loodsen.

Ik besef dat het niet evident is wat ik vraag. Je moet bereid zijn er een zondagnamiddag/avond voor op te offeren. Bovendien is Moeskroen een van de verste verplaatsingen van het seizoen, je moet er een autorit (enkel) van een kleine twee uur voor over hebben. Maar geef toe: wat stellen
1 zondagnamiddag/avond en 1 autorit van 2 uur voor in vergelijking met de 9 jaar (!) die we nu al wachten op play-off 1.

Laat ons daarom allemaal samen - bestuur, staf, spelers en supporters - de PO1-missie tot een goed einde brengen. Marc Brys en zijn jongens hebben ons dit seizoen al enorm veel gegeven. Het moment is aangebroken om massaal iets terug te doen.

Vooruit STVV, tot zondag in Moeskroen!
Aanwezig!
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: De strijd om PO1

Bericht door voetballiefhebber »

Ik ga ervan uit dat zowel Anderlecht als AA Gent hun matchen winnen. Van Anderlecht ben ik net iets minder zeker. Oostende is al lang helemaal uitgeblust en die mannen kunnen zich nog nauwelijks opladen heb ik de indruk.
Je hebt dus een 4/6 nodig om PO I te halen. Ik vrees toch dat het weer niets wordt als het op die laatste match aan komt.

PO I halen is voor de club enerzijds wel een bonus, maar ook belangrijk. Anderzijds vraag ik me af of je daar iets kunt doen. Je hebt met moeite 11 spelers die je kunt inzetten, want iedere wissel is momenteel een echte verzwakking. En in zo'n intensieve competitie is dat toch wel slopend. In PO II kun je wel spelers gebruiken als Ceballos, De Bruyn, Vloet, Sylla e.d.
Plaats reactie