De strijd om PO1

Alles over de wedstrijden van STVV
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: De strijd om PO1

Bericht door smol »

Tompie schreef:Zonder rare gebeurtenissen zal het tegen Gent moeten gebeuren.

Op zich weet ik niet wat het beste is: moeten winnen of een gelijkspel dat voldoende is. Puur rationeel is het natuurlijk beter dat een gelijkspel volstaat. Als je daarentegen moet winnen, is de opdracht wel duidelijk en hink je niet op twee gedachten.

Anderzijds, we verloren thuis nog maar 1x in competitieverband. Niets is onmogelijk. Gent had ook even goed kunnen verliezen in Zulte bijvoorbeeld.

Je kan de wedstrijd in Moeskroen niet "opofferen", want op zich kan je er PO1 veilig stellen.

Nog 2 keer vlammen dus. En Kortrijk dat stunt op Anderlecht, dat is mss nog wel meer een optie dan Oostende in Gent.

Spanning met het oog op PO1 ipv degradatie, dat is vaak anders geweest. :)
Het enige dat je moet vermijden is dat Tomi of Asamoah hun 5e geel pakken op le Canonnier, dat zou een ramp zijn voor de waarschijnlijk beslissende wedstrijd te AA Gent.
Ik zie trouwens ook eerder Anderlecht punten verliezen tegen Kortrijk dan Gent tegen Oostende !
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: De strijd om PO1

Bericht door Louis XIV »

Ik heb eens in mijne glazen bol gekeken en heb het gevoel dat het wel eens als volgt zou kunnen lopen :
Kortrijk wint van RSCA, wij winnen van Moeskroen (zonder kapitein Godeau en Friese , beiden geschorst)
Laat ons hopen...
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: De strijd om PO1

Bericht door Brusselmans »

Kortrijk, dat is zowat 1 kans op 1.000.000 ....

Gent of STVV geraken ze niet meer voorbij, door de onderlinge confrontatie.
Haalt STVV 0 op 6, dan heeft Gent sowieso 3 punten erbij.
Halen wij 1 op 6 geraken ze nooit meer langszij.

Alleen als zij 6 op 6 halen en Anderlecht 0/6 zal het nog lukken.
Als Anderlecht verliest van hun en gelijk speelt op Oostende, dan kunnen ze bij een 6/6 nog gelijk Anderlecht komen. Evenveel winstmatchen, maar dan zullen ze wel op 2 matchen hun doelsaldo met +10 moeten opkrikken ...

Teveel factoren dus ...

Waar ik niks over hoor, maar dichter bij de realiteit :
Gent wint, Anderlecht wint ... Verlies van Standard op Cercle ... en laat ons dan voor het grap ook eens winnen ...

4. STVV - 49 ptn - m+ 13
5. Anderlecht - 48 ptn - m+ 14
6. Gent - 47 ptn - m+ 14
7. Standard - 47 ptn - m+ 13

Bij gelijkspel van STVV :
4. Anderlecht - 49 ptn - m+ 14
5. Gent - 47 ptn - m+ 14
6. Standard - 47 ptn - m+ 14
7. STVV - 47 ptn - m+ 12 of bij verlies : 46 ptn - m+ 12

Dan mogen ze in Luik ook nog aan de bak op de laatste dag, wel thuis tegen Beveren.Dat zal wel lukken zeker ?

Spannend is het dus wel ...
Moeskroen is dus voor ons weinig van tel ... alleen winnen tegen Gent is imperatief !
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: De strijd om PO1

Bericht door Louis XIV »

Brusselmans schreef:Kortrijk, dat is zowat 1 kans op 1.000.000 ....

Gent of STVV geraken ze niet meer voorbij, door de onderlinge confrontatie.
Haalt STVV 0 op 6, dan heeft Gent sowieso 3 punten erbij.
Halen wij 1 op 6 geraken ze nooit meer langszij.

Alleen als zij 6 op 6 halen en Anderlecht 0/6 zal het nog lukken.
Als Anderlecht verliest van hun en gelijk speelt op Oostende, dan kunnen ze bij een 6/6 nog gelijk Anderlecht komen. Evenveel winstmatchen, maar dan zullen ze wel op 2 matchen hun doelsaldo met +10 moeten opkrikken ...

Teveel factoren dus ...

Waar ik niks over hoor, maar dichter bij de realiteit :
Gent wint, Anderlecht wint ... Verlies van Standard op Cercle ... en laat ons dan voor het grap ook eens winnen ...

4. STVV - 49 ptn - m+ 13
5. Anderlecht - 48 ptn - m+ 14
6. Gent - 47 ptn - m+ 14
7. Standard - 47 ptn - m+ 13

Bij gelijkspel van STVV :
4. Anderlecht - 49 ptn - m+ 14
5. Gent - 47 ptn - m+ 14
6. Standard - 47 ptn - m+ 14
7. STVV - 47 ptn - m+ 12 of bij verlies : 46 ptn - m+ 12

Dan mogen ze in Luik ook nog aan de bak op de laatste dag, wel thuis tegen Beveren.Dat zal wel lukken zeker ?

Spannend is het dus wel ...
Moeskroen is dus voor ons weinig van tel ... alleen winnen tegen Gent is imperatief !
Dat de kans op POI deelname Kortijk nagenoeg onbestaand is lijkt me logisch maar ik zie daarom eerder Kortrijk vrank en vrij tegen RSCA voetballen en daar misschien toch voor de verrassing zorgen...enfin genoeg gezieverd, laat ons hopen dat volgend weekend POI binnen is, die match tegen Gent zal anders voor de nodige prikkels op de darmen zorgen ...ik schijt me nu al verloren van de stress
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: De strijd om PO1

Bericht door tesneusdoek »

Verheyen stapt het af als trainer van KV Oostende... :shock:

WTF...Anderlecht speelt dus zijn laatste match tegen een ploeg zonder trainer... :kots:

Het zou interessant zijn om daar hetr fijne van te weten te komen... :bat:
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: De strijd om PO1

Bericht door Louis XIV »

tesneusdoek schreef:Verheyen stapt het af als trainer van KV Oostende... :shock:

WTF...Anderlecht speelt dus zijn laatste match tegen een ploeg zonder trainer... :kots:

Het zou interessant zijn om daar hetr fijne van te weten te komen... :bat:
Het fijne van te weten te komen ? Simpel, Verheyen is het moe en blijft niet bij een ploeg zonder
ambitie, niet meer achter zoeken
Anderzijds lees ik dat Broos overpakt , d.w.z. alles dicht vanachter en eventueel eens aan't venster komen piepen
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: De strijd om PO1

Bericht door Mikman »

tesneusdoek schreef:Verheyen stapt het af als trainer van KV Oostende... :shock:

WTF...Anderlecht speelt dus zijn laatste match tegen een ploeg zonder trainer... :kots:

Het zou interessant zijn om daar hetr fijne van te weten te komen... :bat:
En zondag in Gent dus ook... Broos neemt voorlopig over.

Er het fijne van weten? Verheyen gaf eerder deze week al aan dat er voor volgend seizoen veel versterking moet bijkomen, of Oostende wordt het nieuwe Lokeren. En hij had eerder al gezegd dat geen 30 punten halen een mislukking zou zijn ( ze hebben er nu 27 met nog 2 zware matchen ). Dus echt wel de eer aan zichzelf gehouden.

Laat hij daarmee zijn club in de steek? Je zou ook kunnen zeggen dat hij consequent is en Oostende daarmee de tijd geeft om een opvolger te zoeken die wel wil meestappen in hun verhaal.
De vraag is eerder: stopt hij definitief of wordt het straks... Brugge?
moanverke
Berichten: 314
Lid geworden op: 26 jul 2011, 18:27

Re: De strijd om PO1

Bericht door moanverke »

Traditioneel gebeuren er op het einde van het seizoen rare dingen.
Dit seizoen is het niet beneden aan de tabel, maar meer bovenaan.

Enkele opsommingen:
1. Revelatie van 2019, Moeskroen, mag niet winnen op Standard
2. Brugge kan niet winnen van STVV, dus krijgen ze maar een penalty
3. Laforge, die FCB-STVV floot, die dus Brugge de penalty schonk en een half ploeg van STVV geel gaf, floot ook Lokeren-RSCA omdat Dierick forfait gaf >> resultaat: geen penalty aan het einde van de match voor Lokeren + geen rood voor Santini
4. Oostende, die zonder trainer RSCA gaat bekampen, raar dat Verheyen juist nu de pijp aan Maarten geeft (of moet geven)
5....

Ik beweer niet dat dit allemaal georkestreerd is, maar toch doet het mijn wenkbrauwen fronsen.
:gek:
The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does. Phil Woosnam - Welsh soccer player and manager.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: De strijd om PO1

Bericht door tesneusdoek »

moanverke schreef:Traditioneel gebeuren er op het einde van het seizoen rare dingen.
Dit seizoen is het niet beneden aan de tabel, maar meer bovenaan.

Enkele opsommingen:
1. Revelatie van 2019, Moeskroen, mag niet winnen op Standard
2. Brugge kan niet winnen van STVV, dus krijgen ze maar een penalty
3. Laforge, die FCB-STVV floot, die dus Brugge de penalty schonk en een half ploeg van STVV geel gaf, floot ook Lokeren-RSCA omdat Dierick forfait gaf >> resultaat: geen penalty aan het einde van de match voor Lokeren + geen rood voor Santini
4. Oostende, die zonder trainer RSCA gaat bekampen, raar dat Verheyen juist nu de pijp aan Maarten geeft (of moet geven)
5....

Ik beweer niet dat dit allemaal georkestreerd is, maar toch doet het mijn wenkbrauwen fronsen.
:gek:

Ik kan me ook niet van de mening ontdoen dat er op korte tijd veel rare (on)voorzienbare(?) dingen gebeuren... Wetende dat er indertijd vaak enveloppes in het rond vlogen op het einde van het seizoen, dat heel het spelletje serieus heeft gestonken (tot voor kort, en misschien nu nog steeds) en dat er heel veel geld mee gemoeid is, stel ik me inderdaad ook vragen bij dit alles...

Misschien wou Verheyen, als brave jongen met een "proper" imago, niet meespelen in een spelletje potstampen, zonder intentie om echt te winnen en met een paar sterkhouders op de bank, tijdens de laatste twee speeldagen...ondanks het feit dat hij er wat zakgeld voor tijdens de zomervakantie mee kon verdienen... :roll:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: De strijd om PO1

Bericht door Jacques »

Men is hier veel te veel bezig met alle ploegen behalve STVV. Kleine reminder: we hebben ons lot nog altijd zelf in handen. Als wij doen wat we moeten doen, mag de rest van de plopliga, van de zee tot de Oostkantons, op zijne kop gaan staan. We moeten sterk zijn in ons hoofd en vertrouwen hebben in onze voeten, dan komt het wel goed.
Overdrijven is een kunst
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: De strijd om PO1

Bericht door lakie »

Jacques schreef:Men is hier veel te veel bezig met alle ploegen behalve STVV. Kleine reminder: we hebben ons lot nog altijd zelf in handen. Als wij doen wat we moeten doen, mag de rest van de plopliga, van de zee tot de Oostkantons, op zijne kop gaan staan.
Inderdaad!
Ja Moeskroen is goed bezig, brengt mooi voetbal en is de ploeg in vorm.
Maar moeten we daarom schrik hebben? Wij voetballen ook goed, zijn ook aan een sterk parcours bezig en zijn zelden weggespeeld dit seizoen. In elke wedstrijd ook wel ons kansen gehad.
Bovendien speelt Moeskroen zonder Godeau (toch stuk ervaring achterin),zonder Friede op middenveld en mss zonder Leye in de aanval.
Waarom kunnen we hier niks meepakken?
Eerst naar onszelf kijken en dan zien wat de rest gedaan heeft...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: De strijd om PO1

Bericht door smol »

tesneusdoek schreef:
moanverke schreef:Traditioneel gebeuren er op het einde van het seizoen rare dingen.
Dit seizoen is het niet beneden aan de tabel, maar meer bovenaan.

Enkele opsommingen:
1. Revelatie van 2019, Moeskroen, mag niet winnen op Standard
2. Brugge kan niet winnen van STVV, dus krijgen ze maar een penalty
3. Laforge, die FCB-STVV floot, die dus Brugge de penalty schonk en een half ploeg van STVV geel gaf, floot ook Lokeren-RSCA omdat Dierick forfait gaf >> resultaat: geen penalty aan het einde van de match voor Lokeren + geen rood voor Santini
4. Oostende, die zonder trainer RSCA gaat bekampen, raar dat Verheyen juist nu de pijp aan Maarten geeft (of moet geven)
5....

Ik beweer niet dat dit allemaal georkestreerd is, maar toch doet het mijn wenkbrauwen fronsen.
:gek:

Ik kan me ook niet van de mening ontdoen dat er op korte tijd veel rare (on)voorzienbare(?) dingen gebeuren... Wetende dat er indertijd vaak enveloppes in het rond vlogen op het einde van het seizoen, dat heel het spelletje serieus heeft gestonken (tot voor kort, en misschien nu nog steeds) en dat er heel veel geld mee gemoeid is, stel ik me inderdaad ook vragen bij dit alles...

Misschien wou Verheyen, als brave jongen met een "proper" imago, niet meespelen in een spelletje potstampen, zonder intentie om echt te winnen en met een paar sterkhouders op de bank, tijdens de laatste twee speeldagen...ondanks het feit dat hij er wat zakgeld voor tijdens de zomervakantie mee kon verdienen... :roll:
Wie zegt dat wij niks regelen met Moeskroen :) ? Hebben we trouwens niks meer tegoed van Moeskroen na onze laatste alles of niets wedstrijd tegen hun ?
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: De strijd om PO1

Bericht door Positivo »

Iets regelen ?
Heel zeker gebeurd in het verleden. Wie bezondigde zich daar niet aan buiten de G5 ?
Bij RD zal dat onmogelijk geweest zijn en bij de Japanners nog "onmogelijker".
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: De strijd om PO1

Bericht door Franz »

Positivo schreef:Iets regelen ?
Heel zeker gebeurd in het verleden. Wie bezondigde zich daar niet aan buiten de G5 ?
Bij RD zal dat onmogelijk geweest zijn en bij de Japanners nog "onmogelijker".
Het is een beetje aandoenlijk hoe op het forum een soort 'omgekeerd racisme' heerst aangaande de Japanners.
Net zoals geen enkele bevolkingsgroep altijd alles fout doet (racisme),
is er ook geen enkele bevolkingsgroep die nooit iets fout doet.
Dus er zal zeker een Japanner zijn die aan een 'regeling'/omkoping wil/zal doen...
of dat opgaat voor 'onze' Japanners van DMM weten we gewoonweg niet...
(of heeft iemand daarover meer info?)
Ik neem - samen met vele andere forumleden - wel aan dat :Roland: er niet aan mee wou doen, zo kennen we hem.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: De strijd om PO1

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Louis XIV schreef:Ik heb eens in mijne glazen bol gekeken en heb het gevoel dat het wel eens als volgt zou kunnen lopen :
Kortrijk wint van RSCA, wij winnen van Moeskroen (zonder kapitein Godeau en Friese , beiden geschorst)
Laat ons hopen...
Hopelijk was uwe bol goed proper !!! :lol: :lol: :grappig:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Plaats reactie