De strijd om PO1

Alles over de wedstrijden van STVV
CHRIS
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 apr 2012, 12:12

Re: De strijd om PO1

Bericht door CHRIS »

scoormachine schreef:
CHRIS schreef:Het zal moeilijk worden met Van Driessche als scheidsrechter. STVV gaat tegen 12 mannen moeten winnen: daar heb ik grote twijfel over.
Als je tegen 9 nog niet kan winnen dan gaat het inderdaad moeilijk worden tegen 12.
Inderdaad, maar het is soms moeilijker tegen 10 of 9 want ze vinden kracht in hun minderheid, dit heb ik zo vaak beleefd! Dus is het misschien hopen dat tegen 12 de overwinning toch kan gevierd worden.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: De strijd om PO1

Bericht door tesneusdoek »

https://www.voetbalbelgie.be/2019/03/12 ... ff-1-club/

STVV staat met een half been in Play-off 1. Als het zondag wint van KAA Gent kunnen de Truienaars nieuwe ambities voorleggen, Europese ambities eventueel. Maar is de club daar al mee bezig en wat heeft de toekomst in petto?


In TVL Sport was maandag Jordan Botaka te gast. Toen hem werd gevraagd wat de eventuele ambities zouden zijn in Play-off 1 was zijn antwoord duidelijk. “Momenteel zijn we enkel bezig met het behalen van die top zes. We focussen ons volledig op de slotmatch tegen KAA Gent, daarna mag je proberen verder dromen.”

Jacky Mathijssen gaat akkoord met de stelling van de Truiense kapitein. “Zelfs in RSC Anderlecht heeft men tot vandaag gewacht om daarover na te denken. Ik vind het terecht wat Jordan zegt. Je moet eerst bezig zijn met die wedstrijd perfect tot in de details voor te bereiden, erna zie je wel.”

“STVV zou trouwens nog beter kunnen. Er is een mooie basis, ondanks in de wintermercato twee sterkhouders zijn vertrokken. Ik ga ervan uit dat de club die basis gaat proberen te behouden en naar volgend jaar toe nog zal versterken. Als ze nog méér kans willen maken om bij de laatste zes te belanden, moet men al het goede behouden wat nu in de ploeg zit. Dat is al heel wat. Maar ik denk wel dat de coach terecht mag eisen dat er nog extra kwaliteit bij komt”, beklemtoont Mathijssen.

De basis is gelegd

Volgens Botaka ziet de toekomst er rooskleurig uit op Stayen. “Ik denk dat we goed begonnen zijn en de basis gelegd is. We hebben laten zien dat we na het vertrek van Roman Bezus en Casper De Norre ook gewoon goed voor de dag kunnen komen. Als we het grootste gedeelte van het elftal bij elkaar kunnen houden, ziet de toekomst er goed uit.”

Vooral voor de fans is het nieuw sportief beleid een opkikker. “STVV heeft de ambitie om sportief verder te gaan dan ze ooit geraakt zijn. Als ze nu beginnen met de goede dingen vast te houden, dan kunnen ze ook opnieuw rekenen op supporters die langzaam maar zeker terugkeren naar het stadion. Want dat is hetgeen wat de laatste jaren ontbreekt op Stayen.”

De kapitein van de Kanaries hoopt dat de club zijn woorden naar daden omzet. “Je zag wel vaker dat wanneer het goed ging, de betere spelers vertrokken. Dat bracht teleurstelling teweeg bij de supporters en soms zelfs bij de spelers. Als je praat over een driejarenplan en je wil er een echte Play-off 1 club van maken, wordt het nu tijd om daar werk van te maken.”

Zondag kan alvast een kantelmoment worden in de geschiedenis van de Truiense club. Als het wint tegen AA Gent, neemt de club voor de tweede keer ooit deel aan Play-off 1.

:onfire: :onfire: :onfire: :onfire: :onfire: :onfire: :onfire: :onfire: :onfire: :onfire: :onfire: :onfire: :onfire: :onfire: :onfire: :onfire: :onfire:
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: De strijd om PO1

Bericht door Jan Bulder »

Plots leeft het weer allemaal op. De mensen praten over STVV in de stad, op sociale media, we krijgen lof van de pers, tickets vliegen de deur uit.

Zalig gevoel als echte fan. Ik hoop voor onze club dat we dit enthousiasme ook zondag na 20u kunnen verderzetten. Iedereen met ook maar 1 druppel geelblauw bloed verdient dat na de voorbije jaren.
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: De strijd om PO1

Bericht door bert1924 »

Kunnen wij niet maken dat Vandendriessche toch nog van deze wedstrijd gehaald wordt?
Heeft er iemand he email adres van de voetbalbond of scheidsrechters bond
Kunnen hun zaakje plat leggen.
Want niets doen is UIT pl.off 1!!!!!!!!!!!zeker weten
Gans de bond en de scheidsrechtersbond moesten van schaamte in de grond kruipen!!!!!
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: De strijd om PO1

Bericht door scoormachine »

Jan Bulder schreef:Plots leeft het weer allemaal op. De mensen praten over STVV in de stad, op sociale media, we krijgen lof van de pers, tickets vliegen de deur uit.

Zalig gevoel als echte fan. Ik hoop voor onze club dat we dit enthousiasme ook zondag na 20u kunnen verderzetten. Iedereen met ook maar 1 druppel geelblauw bloed verdient dat na de voorbije jaren.
Zou idd mooi zijn om zondag de overwinning te pakken. Je hebt veel mee.....thuisvoordeel....kunstgras...vol stadion....bij momenten mooi voetbal.
Ons spel spelen en kansen afmaken en het komt goed.
En heel die commotie rond de scheidsrechter...pfff...komt eerlijk gezegd mijn strot uit.
Het is zoals....precies iets zoeken wanneer het fout zou lopen.
"Niet verliezen".....is moeilijker spelen dan ...." moeten winnen".
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: De strijd om PO1

Bericht door Hallo-Tokyo »

Het thuisvoordeel.
1 match verloren.
Stayen is van ons. De twaalfde man zal het verschil maken.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: De strijd om PO1

Bericht door Jacques »

bert1924 schreef:Kunnen wij niet maken dat Vandendriessche toch nog van deze wedstrijd gehaald wordt?
Heeft er iemand he email adres van de voetbalbond of scheidsrechters bond
Kunnen hun zaakje plat leggen.

Want niets doen is UIT pl.off 1!!!!!!!!!!!zeker weten
Gans de bond en de scheidsrechtersbond moesten van schaamte in de grond kruipen!!!!!
Nee. We hebben gezegd wat we moesten zeggen. De zaak is onder de aandacht gebracht. Dat is voor mij voldoende. We moeten ons niet tot zulke praktijken verlagen. De focus moet nu naar de match zelf gaan.
Overdrijven is een kunst
nedr@
Berichten: 75
Lid geworden op: 17 okt 2010, 13:12

Re: De strijd om PO1

Bericht door nedr@ »

Jacques schreef:
bert1924 schreef:Kunnen wij niet maken dat Vandendriessche toch nog van deze wedstrijd gehaald wordt?
Heeft er iemand he email adres van de voetbalbond of scheidsrechters bond
Kunnen hun zaakje plat leggen.

Want niets doen is UIT pl.off 1!!!!!!!!!!!zeker weten
Gans de bond en de scheidsrechtersbond moesten van schaamte in de grond kruipen!!!!!
Nee. We hebben gezegd wat we moesten zeggen. De zaak is onder de aandacht gebracht. Dat is voor mij voldoende. We moeten ons niet tot zulke praktijken verlagen. De focus moet nu naar de match zelf gaan.
Inderdaad, ons opzet is geslaagd. Nu alles op zondag, laten we er samen een geel-blauwe hel van maken.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: De strijd om PO1

Bericht door Vouch »

Dreke schreef:
Vouch schreef:Normaal ben je met 46 punten er altijd bij, het zou ons weer moeten overkomen dat dat net te weinig is.
Dat is de perceptie die hier wel vaker heerst, maar dat klopt niet. In een derde van de seizoenen had je niet genoeg aan 46 punten. Dus "normaal ben je er altijd bij" is overdreven...
Ja wat is "normaal" natuurlijk, dat bestaat niet, als 6 van de 9 keer genoeg was... Enfin, er zijn andere zaken om over te discussiëren.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: De strijd om PO1

Bericht door Vouch »

Jacques schreef:
bert1924 schreef:Kunnen wij niet maken dat Vandendriessche toch nog van deze wedstrijd gehaald wordt?
Heeft er iemand he email adres van de voetbalbond of scheidsrechters bond
Kunnen hun zaakje plat leggen.

Want niets doen is UIT pl.off 1!!!!!!!!!!!zeker weten
Gans de bond en de scheidsrechtersbond moesten van schaamte in de grond kruipen!!!!!
Nee. We hebben gezegd wat we moesten zeggen. De zaak is onder de aandacht gebracht. Dat is voor mij voldoende. We moeten ons niet tot zulke praktijken verlagen. De focus moet nu naar de match zelf gaan.
Pfff, zet hem maar onder druk. Brugge doet niet anders, als die hun prijzen pakken trekken ze zich niets aan van wat de rest van België denkt ze. Ik ben liever een kloteploeg in PO I, dan een sympathieke in PO II.

Het Verbond heeft het trouwens goed gedaan, mag ook eens gezegd worden! Alleen moet je het wel een beetje warm houden, vergelijk het met een incident in de politiek 6 maanden voor de kiezing, tegen dat het kiezing is weet niemand het nog.
Laatst gewijzigd door Vouch op 13 mar 2019, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: De strijd om PO1

Bericht door Vouch »

Jan Bulder schreef:Plots leeft het weer allemaal op. De mensen praten over STVV in de stad, op sociale media, we krijgen lof van de pers, tickets vliegen de deur uit.

Zalig gevoel als echte fan. Ik hoop voor onze club dat we dit enthousiasme ook zondag na 20u kunnen verderzetten. Iedereen met ook maar 1 druppel geelblauw bloed verdient dat na de voorbije jaren.
Inderdaad, het leeft terug, EINDELIJK! Het doet deugd, nu het nog afmaken. Niet simpel, maar deze groep kan moeilijk ook aan!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: De strijd om PO1

Bericht door Jacques »

Vouch schreef:
Jacques schreef:
bert1924 schreef:Kunnen wij niet maken dat Vandendriessche toch nog van deze wedstrijd gehaald wordt?
Heeft er iemand he email adres van de voetbalbond of scheidsrechters bond
Kunnen hun zaakje plat leggen.

Want niets doen is UIT pl.off 1!!!!!!!!!!!zeker weten
Gans de bond en de scheidsrechtersbond moesten van schaamte in de grond kruipen!!!!!
Nee. We hebben gezegd wat we moesten zeggen. De zaak is onder de aandacht gebracht. Dat is voor mij voldoende. We moeten ons niet tot zulke praktijken verlagen. De focus moet nu naar de match zelf gaan.
Pfff, zet hem maar onder druk. Brugge doet niet anders, als die hun prijzen pakken trekken ze zich niets aan van wat de rest van België denkt ze. Ik ben liever een kloteploeg in PO I, dan een sympathieke in PO II.

Het Verbond heeft het trouwens goed gedaan, mag ook eens gezegd worden! Alleen moet je het wel een beetje warm houden, vergelijk het met een incident in de politiek 6 maanden voor de kiezing, tegen dat het kiezing is weet niemand het nog.
Ik heb gisteren al mijn complimenten gegeven over de open brief. Er is echter een groot verschil tussen druk zetten en de halve stalkingspraktijken die Bert voorstelt. Gaan we ons nu echt verlagen tot het niveau dat wege mensen continu gaat lastigvallen met telefoons, e-mails en sms'en? Dat zal dan toch zonder mij zijn. Ik weiger om mezelf te verlagen tot het niveau van een Brugse marginaal. Het moet op het randje zijn, het mag er zelfs een beetje over zijn, maar het niveau van het sopvolk van Genk of Brugge, jamais. Ik heb thuis een deftige opvoeding meegekregen.
Ik ben trouwens vrij zeker dat zoiets ook contraproductief zou zijn. Stel dat je zoiets doet, stel dat de scheidsrechterscommissie plooit en een andere ref aanstelt, denk je dat die u dan goed gezind gaat zijn? Het zijn tot op zeker niveau nog altijd collega's van elkaar. Iemand die mijn collega's gaat stalken, ga ik dubbel en dik naaien, dat geef ik u op een blaadje.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: De strijd om PO1

Bericht door Tompie »

De open brief na STVV-Genk vond ik zwak. Een te hoog "ja maar" of "zij zijn begonnen" gehalte.
Maar deze brief is prima. Gewoon even onze ongerustheid uiten over deze ref. Meer hoeft er ook echt niet te gebeuren, dit is voldoende. Het heeft even wat media-aandacht gekregen, de scheidsrechter in kwestie weet dat hij nauwlettend in de gaten zal worden gehouden. Dat volstaat.

Nu volledig focussen op de wedstrijd zelf en het sportieve.

Ik ben trouwens blij dat Stayen nog eens vol zal lopen, ik hoop vooral dat al die mensen ook hun enthousiasme meebrengen. ;)
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: De strijd om PO1

Bericht door stvvilvoorde »

Ik vind de brief wel goed als drukkingsmiddel, maar had de inhoud toch anders geformuleerd.
Ik heb mijn bedenkingen met de nadruk te leggen op het feit dat hij oostvlaming is en in de buurt van Gent woont.
Dit zou eigenlijk beter als subtext ergens tussenin gegoten moeten zijn, zeker niet nadrukkelijk vermeld worden.
Je moet toch uitgaan van de scheiding tussen de professionaliteit van het scheidsrechtersbestaan en de plaats waar hij woont (en of hij dan nog evt supporter zou zijn van de bewuste club).
Het nadeel is dat de pers nu die brief heeft opgepikt en vooral nadruk legt op het feit dat een oostvlaming uit de buurt van Gent deze match zou fluiten.

Het belangrijkste en enige feit dat letterlijk benadrukt had moeten worden in die brief, was dat Van Driessche ons meermaals echt benadeeld heeft in de wedstrijden waar hij de leiding in had.
Er zijn veel matchen (het is hier ergens opgelijst) waar je duidelijk kan zien dat zijn onterechte beslissingen, een match in ons nadeel hebben beslist.
Het orgelpunt was die thuismatch tegen Brugge, waar je zijn scheidsrechterlijke dwalingen niet meer op één hand kon tellen, met als hoogtepunt zijn overrulen van de VAR. De wraking door STVV, die daar op volgde was niet meer dan terecht.
De enige pointe van de brief zou moeten zijn dat een scheidsrechter die vorig seizoen -terecht- gewraakt werd, nu toch niet een o-zo-belangrijke match zou mogen fluiten?
Spijtig genoeg lees ik nu bijna overal dat het vnl gaat over het feit dat hij in het Gentse woonachtig is, de wraking en zijn slechte beslissingen in ons nadeel worden zelfs niet eens meer vermeld. Op deze manier komen de stvv supporters nu wel een beetje over als relnichten die overal complottheorien in zien.
Maar soit er is wel een zekere druk gezet op de heer Van Driessche en dat was nodig.
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: De strijd om PO1

Bericht door Louis XIV »

stvvilvoorde schreef:Ik vind de brief wel goed als drukkingsmiddel, maar had de inhoud toch anders geformuleerd.
Ik heb mijn bedenkingen met de nadruk te leggen op het feit dat hij oostvlaming is en in de buurt van Gent woont.
Dit zou eigenlijk beter als subtext ergens tussenin gegoten moeten zijn, zeker niet nadrukkelijk vermeld worden.
Je moet toch uitgaan van de scheiding tussen de professionaliteit van het scheidsrechtersbestaan en de plaats waar hij woont (en of hij dan nog evt supporter zou zijn van de bewuste club).
Het nadeel is dat de pers nu die brief heeft opgepikt en vooral nadruk legt op het feit dat een oostvlaming uit de buurt van Gent deze match zou fluiten.

Het belangrijkste en enige feit dat letterlijk benadrukt had moeten worden in die brief, was dat Van Driessche ons meermaals echt benadeeld heeft in de wedstrijden waar hij de leiding in had.
Er zijn veel matchen (het is hier ergens opgelijst) waar je duidelijk kan zien dat zijn onterechte beslissingen, een match in ons nadeel hebben beslist.
Het orgelpunt was die thuismatch tegen Brugge, waar je zijn scheidsrechterlijke dwalingen niet meer op één hand kon tellen, met als hoogtepunt zijn overrulen van de VAR. De wraking door STVV, die daar op volgde was niet meer dan terecht.
De enige pointe van de brief zou moeten zijn dat een scheidsrechter die vorig seizoen -terecht- gewraakt werd, nu toch niet een o-zo-belangrijke match zou mogen fluiten?
Spijtig genoeg lees ik nu bijna overal dat het vnl gaat over het feit dat hij in het Gentse woonachtig is, de wraking en zijn slechte beslissingen in ons nadeel worden zelfs niet eens meer vermeld. Op deze manier komen de stvv supporters nu wel een beetje over als relnichten die overal complottheorien in zien.
Maar soit er is wel een zekere druk gezet op de heer Van Driessche en dat was nodig.
Supportersverbond heeft dat goed gedaan maar daarenboven brengt Brys eigenlijk extra druk op de ketel door subtiel aan te halen dat Brammeke den nummer één is van het huidige scheidsrechter corps en dat hij met hem nog nooit problemen heeft gehad...sterk van de Marc !!
Op het Kiel zeiden ze, met Broas is altoat proas ...op naar zondag we gaan er een lap op geven !!
Plaats reactie