De strijd om PO1

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: De strijd om PO1

Bericht door Jacques »

Oh, gaan we weer de "wat gaan wij in PO1 doen" toer op? Ik krijg de kriebels van dat gedoe. Een heel seizoen leggen we alles en iedereen het vuur aan de schenen, een week geleden vegen we nog de vloer aan met Chalala (drie seizoenen op rij PO1) en nu zouden we ineens niet goed genoeg meer zijn of wa? :roll: Wat moeten ze bij Anderlecht dan wel niet zeggen? Die hebben niet eens 11 spelers die PO1 waard zijn.
Als we PO1 halen, is het omdat we dat verdienen en dan zullen we daar ook geen mal figuur slaan. Sterker nog, voor Brys wordt dat een feest. We zouden het daar volgens mij echt goed doen. Laat ze maar komen, Genk, Brugge, Antwerp en co. Daar doe je het toch voor?
Groeien als club doe je door resultaten te halen, PO1 te halen, prestige te creëren en uw inkomsten (ticketing, TV) te vergroten. Niet door wat te gaan aanmodderen voor drie man en ne paardekop tegen Westerlo en co. in een flutcompetitie die om drie keer niks gaat en uzelf wijs te maken dat dat uw plek is.
Overdrijven is een kunst
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: De strijd om PO1

Bericht door fruitboerke »

Jacques schreef:Oh, gaan we weer de "wat gaan wij in PO1 doen" toer op? Ik krijg de kriebels van dat gedoe. Een heel seizoen leggen we alles en iedereen het vuur aan de schenen, een week geleden vegen we nog de vloer aan met Chalala (drie seizoenen op rij PO1) en nu zouden we ineens niet goed genoeg meer zijn of wa? :roll: Wat moeten ze bij Anderlecht dan wel niet zeggen? Die hebben niet eens 11 spelers die PO1 waard zijn.
Als we PO1 halen, is het omdat we dat verdienen en dan zullen we daar ook geen mal figuur slaan. Sterker nog, voor Brys wordt dat een feest. We zouden het daar volgens mij echt goed doen. Laat ze maar komen, Genk, Brugge, Antwerp en co. Daar doe je het toch voor?
Groeien als club doe je door resultaten te halen, PO1 te halen, prestige te creëren en uw inkomsten (ticketing, TV) te vergroten. Niet door wat te gaan aanmodderen voor drie man en ne paardekop tegen Westerlo en co. in een flutcompetitie die om drie keer niks gaat en uzelf wijs te maken dat dat uw plek is.
Het valt allemaal te bezien wat Brys van plan is indien STVV play off 1 haalt.Optie 1 , Gaat hij daar telkens de bus parkeren en betonvoetbal spelen of optie 2, gaat hij vrank en vrij voetballen .Indien hij kiest voor optie 1 geef mij dan maar play off 2 waar je tenminste van je eigen kwaliteiten kan uitgaan en kan spelen om deze te winnen.Ik zie liever een strijdende ploeg die vol zijn eigen kansen gaat en soms toch in het zand bijt dan een ploeg die gelijk een bende angsthazen voor de goal ligt.Wat hij in Brugge uit zijn hoed getoverd heeft was niet om aan te zien en vind ik zelfs een gebrek aan vertrouwen en geloof in de kwaliteiten van zijn eigen ploeg. STVV hoeft godverdomme van niemand bang te zijn en moet ALTIJD en OVERAL durven voetballen . :stvv:
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: De strijd om PO1

Bericht door Jacques »

fruitboerke schreef: Het valt allemaal te bezien wat Brys van plan is indien STVV play off 1 haalt.
Er is maar één manier om dat te weten te komen. ;)
Overdrijven is een kunst
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: De strijd om PO1

Bericht door enerkey »

Heb je de wedstrijd tegen Brugge wel gezien? STVV is wel degelijk met aanvallende intenties aan de wedstrijd begonnen. Getuige de eerste minuten. Daarna liep het minder. We werden weggedrukt. Maar er is telkemalen getracht om met veel volk over de middenlijn te komen. In de 2de helft liep zelfs je linker centrale verdediger Garcia tot aan de Brugse achterlijn. Denk jij dat bvb Genk daar zo naief is gaan spelen om bij een Brugse aanval met 4 man voor de bal te blijven. Ik moet je ontgoochelen. Zo zit het hedendaagse voetbal niet meer ineen.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: De strijd om PO1

Bericht door lakie »

voetballiefhebber schreef: Je hebt dus een 4/6 nodig om PO I te halen.
Winnen tegen Gent, dus 3/6 en je bent er altijd bij...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: De strijd om PO1

Bericht door lakie »

fruitboerke schreef: Het valt allemaal te bezien wat Brys van plan is indien STVV play off 1 haalt.Optie 1 , Gaat hij daar telkens de bus parkeren en betonvoetbal spelen of optie 2, gaat hij vrank en vrij voetballen .
Waarom zou hij dat doen? Heeft hij dat zoveel eerder gedaan dan?
Ik herinner mij 2 wedstrijden waar je er totaal niet uitkwam.
Dat was in het begin van de competitie op Genk, daar was het ook bewust.
En dan vorig weekend op Brugge, maar daar was het niet de intentie denk ik, daar werd je gewoon weg gedrukt door Brugge. Toch nog steeds de kampioen van vorig seizoen. Op een akker van een veld wat het voor een voetballende ploeg als ons ook moeilijk maakte.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
STVV1924
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: De strijd om PO1

Bericht door STVV1924 »

Sports Late Night Editie 03/03/19 met Vadis Odidja, Marc Degrijse, Geert Devliegher en Bart Cannaerts.

In de eindsprint naar Play Offs verwacht een voetbalminnend mens vlijmscherpe analyses en correcte inschattingen van PO1 kansen. Groot was mijn verbazing, gigantisch was mijn degoût na het zien en horen van dit stelletje analisten die met een paar uur gezwans de week naar alle waarschijnlijkheid evenveel of misschien nog meer verdienen dan een gemiddelde werkmens na een 38u werkweek en 12u zwartwerk. Waarom zouden wij het immers niet mogen als ze met "Operatie Propere Handen" nog steeds niet verder geraakt zijn dan de exploratiefase. Hoeveel zwart en smeergeld daar weer moet vloeien om de grote kanonnen te ontschuldigen en de loopjongens op te offeren daar kunnen we weer allemaal naar gissen maar het is frappant dat Pihavi, Veljkovic en Bayat na zulke feiten met bewijzen zwart op wit al uit een voorhechtenis zijn. De ganse witwascarroussel lijkt proporties zoals politiek gestuurde en dus het witte boordencriminaliteitsgehalte van de Panama Papers aan te nemen. Maar dit alles even ter zijde.

In hun analyses naar de eindsprint verklaren zij vanuit het niets dat Gent en Anderlecht het pleit gaan winnen. Dit terwijl "La Grand Gantoise" nog op Stayen moet passeren. Voor velen dit jaar een moeilijke opdracht, ze gaan er einde maart zelfs een potje over debatteren met de G5 Raad van Bestuur jegens de Pro League om het kunstgrasveld te verbieden wegens te veel (niet bewezen) thuisvoordeel, terwijl een analyse van de cijfers de laatste vijf jaar het tegendeel bewijst. Maar dit lijkt voor gerespecteerde ex Rode Duivels Degrijse en Devliegher eerder een "fait divers" dan een aartsmoeilijke opdracht. Of hebben die lui al weet wie in het VAR busje zit tegen dan en gaan ze Laforge "no penalty, no glory" nog eens inhuren om stekeblind te zijn voor "ongeziene" fouten en dwalingen van de ref zoals lln. in Brugge de kolos Wesley van 2 meter en 100 kg een halve lilliputter van 1,80 m en 60 kg met een halve Ippon op de grasmat keilde of Santini "ik zet me breed" een vuistslag verkocht in Lokeren aan een verdediger?

Dan maar huilen met de pet op als onze G5 clubs mits VAR, PRO LEAGUE en witwascarrousel ondersteuning nog maar eens met een +3 Handicap tegen clubs uit "ocharme" Oostenrijk en Kroatië met de billen bloot en rood gaan.

Armzalig belgisch voetbal, analisten en randfenomenen teams incluis, we gaan de schaamte toch voorbij in dit circus.
Dat wij Belsen, ooit de dappersten der Galliërs genoemd door een groots wereldleider, deze aangestuurde brainfarts breinloos slikken en verteren in programma's zoals Play Sport en Sports Late Night dat verontrust me nog het meest.

Op naar Moeskroen "Kanaries" voor de scalp van "Les Hurlus" te gaan halen. En de week erna de
"Buffalo's" van sportief antwoord te dienen. Want in Marc Brys en zijn team "we trust and support". En voor de kritikasters wij moeten niks, wij willen gewoon graag. En met die mentaliteit hebben wij ons psychologisch voordeel.

Komop Binken, laat ons Truieneers en inwoners van de randgemeenten van trotsheid blinken. En onze tribunes tegen Gent moeten afgeladen vol zitten... #stvv #yellowbluesarmy #youwillneverwalkalone :geel: 373 :blauw:
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: De strijd om PO1

Bericht door Mikman »

Brys had wel degelijk de intentie om diep in te zakken op Brugge hoor. Zeer goed artikel daarover in HLN gisteren. Er is geen enkele trainer in België die zijn ploeg zo kan instellen op de tegenstander als Brys. In Brugge had men de hele week afgevraagd wat hij zou doen, hoog druk gaan zetten of net heel diep inzakken. Brys koos voor het tweede, maar dat had met zijn eigen ploeg te maken, het camoufleren van een bepaalde zwakte, niet met de kwaliteiten van Brugge. Brys gaf ook de reden aan, maar wou dat niet in de krant zien verschijnen.

Het knappe aan deze ploeg is net dat ze verschillende stijlen aankunnen. Dat is OOK een kwaliteit. Hoe we thuis tegen Standard speelden, met die verzorgde opbouw van achteruit, of zoals op Antwerp, met die controle. En vaak, heel vaak, knap combinerend. Als tegenstander weet je nooit waar je je aan kan verwachten. Maar wel dat je een tegenstander tegen je krijgt die tot in de puntjes is voorbereid, die er op een paar uitzonderingen na ( op Charleroi en op Kortrijk ) iedere week staat en die altijd en overal zijn kansen zal afdwingen, desnoods via standaardsituaties. Ook hier weer: dat is ook kwaliteit. In Luik en Gent worden ze gek van de wisselvalligheid van hun vedetten.

Bovendien, over het zogenaamde gebrek aan kwaliteit: welke verdediger uit de Belgische competitie -op Vanheusden na- zou bij STVV een basisplaats hebben?
Welke ploeg heeft twee spitsen die meer dan tien doelpunten maakte zonder de penalty's erbij te tellen ?
Wie heeft na de twee titelkandidaten het beste doelsaldo?
Op verplaatsing bij iedere PO1-concurrent hebben we het hun lastig gemaakt: gewonnen in Gent en Antwerp, een punt met 10 man op Anderlecht, een punt in Genk, Brugge tot het uiterste gedwongen, onverdiend in blessuretijd onderuit op Sclessin. En op Stayen ziet iederéén af.

Wij hebben absoluut voldoende kwaliteit om onze rol te spelen in PO1.


Het is wel te hopen dat we met een punt voorsprong aan de laatste match beginnen ( van een eerdere beslissing ga ik niet meer uit ) , psychologisch zou dat toch een verschil maken. Als je moét winnen en je komt meteen 0-1 achter...

En ik mag hopen dat de club alles in het werk stelt om die match ook rond het veld een topper te maken ( eerlijk, ik vrees ervoor, gezien hun passiviteit op dat vlak ).
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: De strijd om PO1

Bericht door stvvilvoorde »

STVV1924 schreef:Sports Late Night Editie 03/03/19 met Vadis Odidja, Marc Degrijse, Geert Devliegher en Bart Cannaerts.

In de eindsprint naar Play Offs verwacht een voetbalminnend mens vlijmscherpe analyses en correcte inschattingen van PO1 kansen. Groot was mijn verbazing, gigantisch was mijn degoût na het zien en horen van dit stelletje analisten die met een paar uur gezwans de week naar alle waarschijnlijkheid evenveel of misschien nog meer verdienen dan een gemiddelde werkmens na een 38u werkweek en 12u zwartwerk. Waarom zouden wij het immers niet mogen als ze met "Operatie Propere Handen" nog steeds niet verder geraakt zijn dan de exploratiefase. Hoeveel zwart en smeergeld daar weer moet vloeien om de grote kanonnen te ontschuldigen en de loopjongens op te offeren daar kunnen we weer allemaal naar gissen maar het is frappant dat Pihavi, Veljkovic en Bayat na zulke feiten met bewijzen zwart op wit al uit een voorhechtenis zijn. De ganse witwascarroussel lijkt proporties zoals politiek gestuurde en dus het witte boordencriminaliteitsgehalte van de Panama Papers aan te nemen. Maar dit alles even ter zijde.

In hun analyses naar de eindsprint verklaren zij vanuit het niets dat Gent en Anderlecht het pleit gaan winnen. Dit terwijl "La Grand Gantoise" nog op Stayen moet passeren. Voor velen dit jaar een moeilijke opdracht, ze gaan er einde maart zelfs een potje over debatteren met de G5 Raad van Bestuur jegens de Pro League om het kunstgrasveld te verbieden wegens te veel (niet bewezen) thuisvoordeel, terwijl een analyse van de cijfers de laatste vijf jaar het tegendeel bewijst. Maar dit lijkt voor gerespecteerde ex Rode Duivels Degrijse en Devliegher eerder een "fait divers" dan een aartsmoeilijke opdracht. Of hebben die lui al weet wie in het VAR busje zit tegen dan en gaan ze Laforge "no penalty, no glory" nog eens inhuren om stekeblind te zijn voor "ongeziene" fouten en dwalingen van de ref zoals lln. in Brugge de kolos Wesley van 2 meter en 100 kg een halve lilliputter van 1,80 m en 60 kg met een halve Ippon op de grasmat keilde of Santini "ik zet me breed" een vuistslag verkocht in Lokeren aan een verdediger?

Dan maar huilen met de pet op als onze G5 clubs mits VAR, PRO LEAGUE en witwascarrousel ondersteuning nog maar eens met een +3 Handicap tegen clubs uit "ocharme" Oostenrijk en Kroatië met de billen bloot en rood gaan.

Armzalig belgisch voetbal, analisten en randfenomenen teams incluis, we gaan de schaamte toch voorbij in dit circus.
Dat wij Belsen, ooit de dappersten der Galliërs genoemd door een groots wereldleider, deze aangestuurde brainfarts breinloos slikken en verteren in programma's zoals Play Sport en Sports Late Night dat verontrust me nog het meest.

Op naar Moeskroen "Kanaries" voor de scalp van "Les Hurlus" te gaan halen. En de week erna de
"Buffalo's" van sportief antwoord te dienen. Want in Marc Brys en zijn team "we trust and support". En voor de kritikasters wij moeten niks, wij willen gewoon graag. En met die mentaliteit hebben wij ons psychologisch voordeel.

Komop Binken, laat ons Truieneers en inwoners van de randgemeenten van trotsheid blinken. En onze tribunes tegen Gent moeten afgeladen vol zitten... #stvv #yellowbluesarmy #youwillneverwalkalone :geel: 373 :blauw:
De hebzucht van de G5 maakt ons voetbal helemaal kapot.
Al hetgene wat ze tot nu aan de competitieformats gesleuteld hebben, heeft enkel en alleen als doel meer tv-geld onder mekaar te verdelen.
De andere clubs krijgen het steeds moeilijker in een competitieformat waarin de eerste 6 alle aandacht opslorpen.
1B is in principe een erger kerkhof geworden dan tweede klasse was.
De format trekt op niks, promoveren is een pak moeilijker dan voorheen (toen je nog een evt stijger via eindronde had),1B vergt veel meer investeringen, maar de aandacht die het krijgt ligt nog altijd onder het vriespunt.
Als je meer dan een jaar in 1B vertoeft, zal het verschrikkelijk moeilijk zijn om zonder buitenlandse investeerder te overleven.
Maar dit is de wens van de profliga aangevoerd door de G5, liefst nog minder ploegen zodat ze samen nog meer van het tv-geld kunnen opsouperen.
Play-off 2 is niets meer dan een veredelde oefencompetitie, waar een match tegen een PO1 ploeg met als inzet europees voetbal,de hoofdprijs is.
Laat er geen twijfel over bestaan, voor het merendeel van de ploegen in PO2 betekent dat europese ticketje helemaal niks, maar voor die ene G5 ploeg die toch per ongeluk in PO2 gesukkeld is, kan het wel een manier zijn om hun seizoen toch nog enigzins te redden.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: De strijd om PO1

Bericht door stvvilvoorde »

Mikman schreef:

Het is wel te hopen dat we met een punt voorsprong aan de laatste match beginnen ( van een eerdere beslissing ga ik niet meer uit ) , psychologisch zou dat toch een verschil maken. Als je moét winnen en je komt meteen 0-1 achter...
Ja vind ik ook.
Een overwinning op Moeskroen zou toch deugd doen.
Je legt de druk bij Anderlecht en Gent voor die laatste match (vooral bij anderlecht kan dit hard aankomen), je haalt geen 0/6 voor die belangrijke thuismatch tegen Gent.
toch een wereld van verschil in de kopjes
Branson
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 mei 2013, 22:29
Supporter van: STVV

Re: De strijd om PO1

Bericht door Branson »

En hopen dat je in moerskroen geen onnodige kaarten krijgt zodat je enkele sterkhouders(achteraan) noodgedwongen moet vervangen.
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: De strijd om PO1

Bericht door the fan »

Jeugd geeft alvast het goede voorbeeld en plaatst zich voor het eerst voor Play Off 1! De resulteten van u15, u16 en u 18 worden hiervoor gebruikt.... met de uitslagen van u14 ziet ook de toekomst rooskleurig...
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: De strijd om PO1

Bericht door Brusselmans »

Branson schreef:En hopen dat je in moerskroen geen onnodige kaarten krijgt zodat je enkele sterkhouders(achteraan) noodgedwongen moet vervangen.
Ik zou graag Tomi en Asamoah erbij zien tegen Gent !
Daar kan je echt geen risico bij nemen, absoluut niet !

De match op Moeskroen, tsja wat moet ge er van denken ?
De match tegen Gent, die moet gewonnen worden, behoudens enkele rare uitslagen.
Als je zelf wint in Moeskroen en Gent verliest, dan is het gebeurd natuurlijk, maar daar ga ik niet van uit.
Het aantal winstmatchen speelt je parten, daardoor heb je in feite een punt minder, want als ze op gelijke hoogte komen, zijn ze er gelijk ook over.

Stel : gelijk in Moeskroen (= goed resultaat) en Gent wint...
6. Gent - 47 ptn - 14 m+
7. STVV - 47 ptn - 12 m+

Anderlecht vergeet ik, diehalen hun 6/6.

Opdracht : winnen tegen Gent.

Afin, nog veel andere scenario's met in 80% 1 constante : de laatste match winnen.
Daarom toch eens nadenken dus voor het gele gevaar in Moeskroen.

PS. Gene schrik van Gent, maar dan wel op volle sterkte !
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: De strijd om PO1

Bericht door Smurf »

Anderlecht moet nu tegen Kortrijk. Aanvankelijk dacht ik ook dat Anderlecht 6 op 6 ging halen, maar tegen Lokeren was het toch weer dramatisch. En Kortrijk kan mits 6 op 6 nog steeds PO1 halen. Dus die zullen zondag nog wel gemotiveerd zijn.
En voor de laatste wedstrijd tegen Anderlecht zal Gert het ex-weireldploegske van Coucke wel op scherp krijgen.
Het kan nog heel vreemd lopen.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: De strijd om PO1

Bericht door Tompie »

Zonder rare gebeurtenissen zal het tegen Gent moeten gebeuren.

Op zich weet ik niet wat het beste is: moeten winnen of een gelijkspel dat voldoende is. Puur rationeel is het natuurlijk beter dat een gelijkspel volstaat. Als je daarentegen moet winnen, is de opdracht wel duidelijk en hink je niet op twee gedachten.

Anderzijds, we verloren thuis nog maar 1x in competitieverband. Niets is onmogelijk. Gent had ook even goed kunnen verliezen in Zulte bijvoorbeeld.

Je kan de wedstrijd in Moeskroen niet "opofferen", want op zich kan je er PO1 veilig stellen.

Nog 2 keer vlammen dus. En Kortrijk dat stunt op Anderlecht, dat is mss nog wel meer een optie dan Oostende in Gent.

Spanning met het oog op PO1 ipv degradatie, dat is vaak anders geweest. :)
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Plaats reactie