De strijd om PO1

Alles over de wedstrijden van STVV
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

De strijd om PO1

Bericht door STimVV »

Beetje vreemd eigenlijk dat hier nog geen topic voor is.
Door het verlies van Charleroi en de moeilijke matchen van Antwerp, Standard, Anderlecht en Gent kunnen we dit weekend een gouden zaak doen. Tijd om de transferzorgen allemaal achter ons te laten en Brys en z'n jongens extra te stimuleren. Stayen kan het verschil maken.

Als Antwerp verliest op Oostende kan het zijn dat er na dit weekend slechts 3 punten verschil zitten tussen plek 3 en plek 7.
3 punten verschil tussen plek 3 en 7 he!
Hopelijk 4 of 5 punten verschil, want dat wil dan zeggen dat Gent en Anderlecht niet konden winnen.
Dan zijn er dus geen 4 kandidaten voor 2 plekjes zoals we vorige week dachten. Maar wel 5 kandidaten voor 4 PO1-plekjes, met misschien slechts 3a4 punten verschil en nog heel wat onderlinge duels...

Vandaag is't dus efkes: "FORZA KVO!"
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: De strijd om PO1

Bericht door STimVV »

Allez... het ziet er niet naar uit dat Oostende zichzelf of de andere PO1-kandidaten een plezier gaan doen.
Na 3 minuten al 0-1. :roll:
Frigoo
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 jan 2019, 01:42

Re: De strijd om PO1

Bericht door Frigoo »

Antwerpen speelt wel sterk, profiteren ook goed van de voordelen die hun 4-3-3/ 4-3-1-2 oplevert ten opzichte van de 3-4-3 dat Oostende speelt. Beetje vreemd dat Verheyen zich daar nog niet aan heeft aangepast ondertussen, De Bock en Nouri hebben constant 2 man tegenover zich en de voorzetten van Antwerp hun backs zijn echt zeer gevaarlijk.

Het had al makkelijk 0-2 of 0-3 kunnen zijn, een dikke ploeg hebben die Antwerpenaren wel
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: De strijd om PO1

Bericht door stvv'er »

Leuk idee dit topic ! Doet me denken aan enkele jaren geleden "de titelstrijd" in tweede klasse of "de race naar de eindronde".

Mogelijkheden zijn er alvast dit weekend:
Moeskroen - Charleroi 3 - 0
Club Brugge - AA Gent
Standard - Anderlecht
STVV - Eupen
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: De strijd om PO1

Bericht door Vouch »

Ondanks het feit dat de perceptie bestaat dat de Bosuil een onneembare vesting is, pakt Antwerp meer punten buitenshuis dan thuis.
In ieder geval, naar Antwerp moet je niet meer kijken. Die zullen toch nog wel minstens 6-7 punten pakken op 21 (met vandaag bij) om erbij te zijn, neem ik aan.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: De strijd om PO1

Bericht door Positivo »

Frigoo schreef: ......, een dikke ploeg hebben die Antwerpenaren wel
“dragende spelers” zijn wel goed voor het ouderentehuis.
Vandamme, Haroun, Refaelov, Mbokani .... Allemaal 35 +
Voor hetzelfde geld stuikt die ploeg in elkaar als het eens goed vriest.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: De strijd om PO1

Bericht door STimVV »

Positivo schreef:
Frigoo schreef: ......, een dikke ploeg hebben die Antwerpenaren wel
“dragende spelers” zijn wel goed voor het ouderentehuis.
Vandamme, Haroun, Refaelov, Mbokani .... Allemaal 35 +
Voor hetzelfde geld stuikt die ploeg in elkaar als het eens goed vriest.
Vandamme: 35.
Haroun, Refaelov, Mbokani: 32.
Die halen het einde van het seizoen dus nog wel. :)
Ik herinner me in het verleden dat Westerlo het ook jarenlang uitstekend deed met veel oudjes.
Als je hen kan omringen met jong talent is dat nog altijd een goede mix.
Frigoo
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 jan 2019, 01:42

Re: De strijd om PO1

Bericht door Frigoo »

Positivo schreef:
Frigoo schreef: ......, een dikke ploeg hebben die Antwerpenaren wel
“dragende spelers” zijn wel goed voor het ouderentehuis.
Vandamme, Haroun, Refaelov, Mbokani .... Allemaal 35 +
Voor hetzelfde geld stuikt die ploeg in elkaar als het eens goed vriest.
Ze staan er toch maar dit seizoen, een goeie mix aan ervaren spelers en jeugdige talenten. Ongetwijfeld ook deels te danken aan het groter budget dat zij kunnen uitgeven, maar vind dat toch een goed samengesteld geheel ( qua kwaliteit en ervaring, niet per se qua speelstijl.)

buiten Van Damme zijn alle spelers die je vernoemt trouwens maximum 33. En dan nog, Van Damme kan op die leeftijd nog mee, als je dat moet vergelijken met De Petter...
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: De strijd om PO1

Bericht door Mikman »

Hairemans valt in de 91e minuut in en minuutje later trapt hij de 0-2 op het bord.

Oostende twee maal op het doelhout getrapt.

Antwerp wint met een gelukje op Oostende, Botaka "trapte" ginder die belachelijke penalty bij een 0-1-stand. Kan in de eindafrekening het verschil betekenen.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: De strijd om PO1

Bericht door STVV-fan »

Ere wie ere toekomt, maar de keren dat wij tegen Antwerp gespeeld hebben....

Alstublieft zeg, schande dat die in PO I zitten op dit moment :kots:

Ik heb het over het algemeen eigenlijk ook niet echt voor Antwerp.

Ik snapte dan ook niet dat, het eerste jaar terug in eerste klasse voor Antwerp, ze van overal lof kregen. Voor gevechtsvoetbal.

Maar oké, als je in PO I geraakt zonder deftig voetbal, dan zal niemand daar achteraf over komen klagen.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: De strijd om PO1

Bericht door Vouch »

Om deze topic in leven te houden hebben we een 6 op 6 nodig in de volgende 2 matchen. Anders doen we niet meer mee. Mathematisch natuurlijk wel, maar ik denk dat het in matchen tegen Moeskroen, Zulte, Charleroi, Club en Gent het al moeilijk genoeg wordt om nog 2 keer te winnen. Laat staan dat we dan nog 3 keer moeten winnen.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: De strijd om PO1

Bericht door STimVV »

STVV-fan,
Dat is iets wat alleen de tegenstanders zeggen he. Stel je voor dat wij een ploeg hadden die, zoals Antwerp, op enthousiasme, karakter, vechten voor elke cm, maar toch ook met heel wat kwaliteit, op de 3e a 4e plek stonden.
Dan zouden we dat zien als het ouderwetse stvv, net dat wat de mensen hier altijd graag hebben gezien: strijd en passie, vechten voor onze heilige grond. Gevechtsvoetbal. Voetbal, volk en vuur: weetjewel...
Net zoals de Antwerpsupporters zouden ook wij dat geweldig vinden. "Karakterspeler" Kitsiou was hier bijvoorbeeld ook populairder dan "voetballer" Botaka.

Vandaag is een cruciale dag. Nummers 3,4,5,6 spelen tegen elkaar. Nr7 speelt tegen nr10. Nr8 verloor al.
Nr7 MOET beseffen dat ze de winnaar van het weekend kunnen worden.
Ik ervaar er zelfs al een beetje gezonde spanning door.
Ik ga er dus opnieuw 2u30 voor autorijden. Ik hoop dat Stayen positief en aanwezig is. Brys en zn mannen verdienen dat.
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: De strijd om PO1

Bericht door Elgromi »

STimVV schreef:STVV-fan,
Dat is iets wat alleen de tegenstanders zeggen he. Stel je voor dat wij een ploeg hadden die, zoals Antwerp, op enthousiasme, karakter, vechten voor elke cm, maar toch ook met heel wat kwaliteit, op de 3e a 4e plek stonden.
Dan zouden we dat zien als het ouderwetse stvv, net dat wat de mensen hier altijd graag hebben gezien: strijd en passie, vechten voor onze heilige grond. Gevechtsvoetbal. Voetbal, volk en vuur: weetjewel...
Net zoals de Antwerpsupporters zouden ook wij dat geweldig vinden. "Karakterspeler" Kitsiou was hier bijvoorbeeld ook populairder dan "voetballer" Botaka.

Vandaag is een cruciale dag. Nummers 3,4,5,6 spelen tegen elkaar. Nr7 speelt tegen nr10. Nr8 verloor al.
Nr7 MOET beseffen dat ze de winnaar van het weekend kunnen worden.
Ik ervaar er zelfs al een beetje gezonde spanning door.
Ik ga er dus opnieuw 2u30 voor autorijden. Ik hoop dat Stayen positief en aanwezig is. Brys en zn mannen verdienen dat.

Hopelijk word de autorit het waard beleef het moment tot de match ook bij gezonde spanning, kunnen iet mooi neerzetten dit seizoen.
Brys en co respect.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: De strijd om PO1

Bericht door Jacques »

Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, ook Antwerp. Fysiek spel is niet verboden. Het is aan de scheids om op te treden als het te gortig wordt. Dat heeft die een aantal keren niet gedaan, zoals tegen ons, maar dan is het de verantwoordelijkheid van de ref. Het is ook niet verboden om met een deel dertigers te spelen. We moeten tegenwoordig allemaal langer werken. ;)
D'Onofrio heeft een ploeg gebouwd op Standard-fundamenten voor succes op korte termijn. Like it or not, het werkt wel. Ik vind dat ze meer credits verdienen dan gewoon de labels "oud" en "brutaal". Met alleen maar schoffelen raak je niet op de 2de plaats. Dat is een beetje zoals tegenstanders ons succes proberen te reduceren tot ons kunstgras. Nogal flauw.

Wij doen het anders. Vaak tot in het extreme opbouwend van achteruit. Hopelijk blijkt straks dat ook die manier goed genoeg is om mee te blijven doen voor PO1. Ik vond onze confrontaties met Antwerp trouwens twee van onze meest intense matchen van het seizoen. Ik zou er dus maar wat graag nog eens twee bij doen. Ook al omdat we ze tweemaal wisten te kloppen. :P
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: De strijd om PO1

Bericht door STVV-fan »

STimVV schreef:STVV-fan,
Dat is iets wat alleen de tegenstanders zeggen he. Stel je voor dat wij een ploeg hadden die, zoals Antwerp, op enthousiasme, karakter, vechten voor elke cm, maar toch ook met heel wat kwaliteit, op de 3e a 4e plek stonden.
Dan zouden we dat zien als het ouderwetse stvv, net dat wat de mensen hier altijd graag hebben gezien: strijd en passie, vechten voor onze heilige grond. Gevechtsvoetbal. Voetbal, volk en vuur: weetjewel...
Net zoals de Antwerpsupporters zouden ook wij dat geweldig vinden. "Karakterspeler" Kitsiou was hier bijvoorbeeld ook populairder dan "voetballer" Botaka.
Inderdaad zal dat ook met de tegenstanders te maken hebben, net als de meesten zagen over het kunstgras bij ons, of zoals ik ook vind dat Charleroi ook deftig overroepen is geweest in het verleden.

Mjeh, hoe dan ook, STVV MOET winnen en dan zijn we winnaars van het week-end!
Plaats reactie