Speeldag 25 : STVV - Waasland Beveren SK (9/2 20 uur)

Alles over de wedstrijden van STVV
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 25 : STVV - Waasland Beveren SK (9/2 20 uur)

Bericht door Jan Bulder »

Als een van de meest dominante matchen uit de geschiedenis een 'rotslechte' match genoemd wordt. Tja.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 25 : STVV - Waasland Beveren SK (9/2 20 uur)

Bericht door zipke373 »

Jan Bulder schreef:Als een van de meest dominante matchen uit de geschiedenis een 'rotslechte' match genoemd wordt. Tja.
Rotslecht is wat overdreven...Inderdaad dominant maar met heel veel afval in het spel. Voor mij mindere match van Boli, Asamoah en Texeira... en dan draait het gewoon minder. En dan zie je ook minder echt uitgespeelde kansen.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 25 : STVV - Waasland Beveren SK (9/2 20 uur)

Bericht door Jack »

Ik heb niks kunnen zien wegens op skivakantie, maar wat een geweldige en belangrijke zege!
In Gent en Anderlecht zijn ze aan 't zweten!
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 25 : STVV - Waasland Beveren SK (9/2 20 uur)

Bericht door Mikman »

Even veel punten als onder Brepoels na de reguliere competitie ( toen werden de matchen tegen Moeskroen geschrapt maar STVV verloor toen in Moeskroen en de thuismatch vond nooit plaats, thx Krisaias om dat even op te zoeken :) ) , derde beste doelsaldo en vijfde plaats, netjes tussen de G5 in. Dan doet het pijn dat Stayen nog altijd zo leeg is. Volgende thuismatch is op zondagavond tegen Charleroi. Ofwel gaat ge als bestuur all-in en zorgt ge dat het vol zit, ofwel worden het er weer een magere 4.000 zoals tegen Eupen.


Al bij al een verdiende overwinning, al kwam er op het einde een beetje geluk aan te pas. Maar goed, in de heenmatch zat het ons ook tegen, dus dat compenseert. Waasland-Beveren is ook geen zwakke uitploeg, ze gingen onder andere gelijk spelen op Club Brugge, in Charleroi en wonnen op Antwerp.

Ik vond de wisselpolitiek van Brys weeral vreemd. Sankhon, die toch goed in de match zat en met zijn balvastheid én recuperatievermogen een groot aandeel had in het dominante spel, eraf halen en dan Ceballos erop, die weer zijn geforceerde zelve was. Dan wel heel lang wachten om Kinoshita erop te gooien, terwijl je in zo'n matchen toch wel wat gestalte in de zestien kan gebruiken. Wat ook bleek bij het doelpunt. Sylla of Sekine op de flank had ook gekund. Uiteindelijk liep het nog goed af, maar dit was toch niet Brys' beste moment.

Steppe is verantwoordelijk bij het tegendoelpunt, talmt te lang.

Tomiyashu: hij staat niet tussen de uitblinkers, maar eigenlijk is het veelzeggend dat je gewoon al op voorhand weet dat hij het gaat oplossen als hij in een 1 tegen 1 terecht komt, zelfs tegen Ampomah.

Niet mee eens dat Kamada een zwakke match speelde. Hij is degene die vaak de moeilijke balaanname moet doen, die de openingen probeert te creëren, dan gaat niet alles altijd vlekkeloos. Dan had ik meer moeite met Botaka, die het zijn tegenstander wel heel makkelijk maakt door op de flank altijd met zijn rug naar doel te spelen.

Straks de andere matchen bekijken en hopen op een slippertje, maar we zijn sowieso al de winnaar van het weekend.
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Speeldag 25 : STVV - Waasland Beveren SK (9/2 20 uur)

Bericht door the fan »

Zoooo weinig volk...
Daar gaan ze toch echt een actie voor moeten ondernemen hoor...
Ik snap het niet, we krijgen de supporters echt niet warm gemaakt voor dit STVV.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 25 : STVV - Waasland Beveren SK (9/2 20 uur)

Bericht door Brusselmans »

the fan schreef:Zoooo weinig volk...
Daar gaan ze toch echt een actie voor moeten ondernemen hoor...
Ik snap het niet, we krijgen de supporters echt niet warm gemaakt voor dit STVV.
Was vandaag @ work in Heers ...
50 man op het puntje van de stoel, en een gigantische ontlading bij de 2 - 1, en topfeest erna tot 5 uur.
Links en rechts eens wat rondgehoord.
"Hier kunnen we pinten pakken en serieus in het rood gaan, we wonen hier toch allemaal in de buurt.
Geen risico op controle van de flikken. We komen hier allemaal met vaste klieken, het is echt geweldig. Geraakt er ene toch nie thuis, dan blijft die wel ergens slapen tot morgen :D "
Wat ga je er veel tegen beginnen ?

De match kort samengevat >>>> :onfire: :onfire: :onfire: :onfire: :onfire: :onfire: :onfire: :onfire: :onfire:
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 25 : STVV - Waasland Beveren SK (9/2 20 uur)

Bericht door toyotacorolla »

Voor wat betreft weinig toeschouwers, inderdaad een wekelijkse vaststelling.
Wanneer je uitzicht hebt op een fantastisch seizoen, zoals we in het verleden te weinig hebben gehad, en je half seizoen je betere spelers van de hand doet, is meermaals gebeurd dan zou dit een logische verklaring kunnen zijn.
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 25 : STVV - Waasland Beveren SK (9/2 20 uur)

Bericht door Hallo-Tokyo »

toyotacorolla schreef:Voor wat betreft weinig toeschouwers, inderdaad een wekelijkse vaststelling.
Wanneer je uitzicht hebt op een fantastisch seizoen, zoals we in het verleden te weinig hebben gehad, en je half seizoen je betere spelers van de hand doet, is meermaals gebeurd dan zou dit een logische verklaring kunnen zijn.
Dat kan allemaal wel zijn. Wat maakt het uit ?
Mensen die niet meer komen kijken dat is hun volste recht maar blijf niet zeuren over het verleden. Die mensen zijn ook niet tevreden over de rest van hun leven. STVV verloor maar 5 matchen van de 25 dit seizoen. Wat een topprestatie.

- Mensen die komen kijken dat is top.
- Mensen die thuis kijken dat is sympathiek.
- Mensen die STVV volgen in de media en naar de goals kijken das meer dan ok.
- Mensen die afhaken dat is die mensen hun volste recht.

MAAR mensen die elke gelegenheid gebruiken om te klagen en te zagen en alles afbreken wat ze zien dat is NIET OK

Leef positief. Leef in de toekomst.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 25 : STVV - Waasland Beveren SK (9/2 20 uur)

Bericht door stvvilvoorde »

Ik vond de match niet zo slecht als de meesten hier, ik vond ons eigenlijk beter voetballen dan in de vorige twee matchen.
Vooral defensief werd er veel minder weggegeven.
Ik denk dat we een rijpe doelkans of 5 gehad hebben, maar de bal moet er uiteindelijk wel in.
Steppe gaat volgens mij in de fout bij de 1-1.
Asamoah vond ik een mindere match spelen, acolatse ook voor de tweede maal op rij.
Kamada vond ik ook minder.
Maar Sankhon amai, elke week sterker uit de verf. Ik snapte die wissel wel niet goed. Had eerder De Sart gewisseld die er toen wel helemaal door zat.
Ceballos zijn invalbeurt trok ook op niet veel... tot hij de beslissende voorzet op de 2-1 gaf.

Het was een match waar je van begin tot einde voelde dat het erin zat, dat het zeker ging komen, maar uiteindelijk de evrlossing uitbleef.
Als dan toch de vertwijfeling begint toe te slaan, valt die beslissende goal. Kippenvelmoment.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 25 : STVV - Waasland Beveren SK (9/2 20 uur)

Bericht door Tompie »

De eerste helft vond ik best wel oke met degelijke combinaties. Jammer dat we die vroege voorsprong zo dom en zo snel opnieuw weggeven. Teixeira en Steppe gaan daar alletwee in de fout. Teixeira had een mindere avond, niet zozeer puur defensief maar wel regelmatig zeer slordig in de opbouw. Maar kom, zelfs dan blijft hij belangrijk. Voor Steppe moet STVV naar volgend seizoen toe de concurrentie wat aanscherpen. Pirard krijgt toch geen kans meer.

In de tweede helft hadden we veel balbezit maar was het allemaal nogal slordig. Beveren plooide ook sterk terug dus evident was het sowieso niet. Ook Asamoah had wat meer afval in zijn spel, Acolatse speelde ook niet meteen een topwedstrijd en Botaka weigert bijna om diepgang in zijn spel te brengen. Sankhon, die goed speelde, moet daar bijna altijd over gaan om op rechts wat diepgang te creëren. Kamada vind ik de jongste twee wedstrijden (vorige week nog meer dan gisteren) wel opnieuw beter.

Brys wachtte net als tegen Eupen lang met zijn wissels. Maar tegen Eupen had zowat iedereen Acolatse al lang gewisseld op het moment dat hij de 3-1 aangaf. En gisterenavond had Kinoshita blijkbaar genoeg aan vijf minuten om mee de beslissing te forceren. Dan heeft de coach altijd gelijk natuurlijk. Zelf had ik eerder een Syllah of Sekine gebracht om wat extra snelheid te brengen. Na de invalbeurt van Ceballos stond je met bijna uitsluitend spelers op het veld die de bal graag in de voet willen. Dan begin je al snel te breien.

Maar goed, eind goed al goed en Brys trekt alweer aan het langste eind. ;) Als hij dat nog enkele keren doet, komt PO1 toch wel écht dichtbij.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 25 : STVV - Waasland Beveren SK (9/2 20 uur)

Bericht door miel »

Mikman schreef:Even veel punten als onder Brepoels na de reguliere competitie ( toen werden de matchen tegen Moeskroen geschrapt maar STVV verloor toen in Moeskroen en de thuismatch vond nooit plaats, thx Krisaias om dat even op te zoeken :) ) , derde beste doelsaldo en vijfde plaats, netjes tussen de G5 in. Dan doet het pijn dat Stayen nog altijd zo leeg is. Volgende thuismatch is op zondagavond tegen Charleroi. Ofwel gaat ge als bestuur all-in en zorgt ge dat het vol zit, ofwel worden het er weer een magere 4.000 zoals tegen Eupen.


Al bij al een verdiende overwinning, al kwam er op het einde een beetje geluk aan te pas. Maar goed, in de heenmatch zat het ons ook tegen, dus dat compenseert. Waasland-Beveren is ook geen zwakke uitploeg, ze gingen onder andere gelijk spelen op Club Brugge, in Charleroi en wonnen op Antwerp.

Ik vond de wisselpolitiek van Brys weeral vreemd. Sankhon, die toch goed in de match zat en met zijn balvastheid én recuperatievermogen een groot aandeel had in het dominante spel, eraf halen en dan Ceballos erop, die weer zijn geforceerde zelve was. Dan wel heel lang wachten om Kinoshita erop te gooien, terwijl je in zo'n matchen toch wel wat gestalte in de zestien kan gebruiken. Wat ook bleek bij het doelpunt. Sylla of Sekine op de flank had ook gekund. Uiteindelijk liep het nog goed af, maar dit was toch niet Brys' beste moment.

Steppe is verantwoordelijk bij het tegendoelpunt, talmt te lang.

Tomiyashu: hij staat niet tussen de uitblinkers, maar eigenlijk is het veelzeggend dat je gewoon al op voorhand weet dat hij het gaat oplossen als hij in een 1 tegen 1 terecht komt, zelfs tegen Ampomah.

Niet mee eens dat Kamada een zwakke match speelde. Hij is degene die vaak de moeilijke balaanname moet doen, die de openingen probeert te creëren, dan gaat niet alles altijd vlekkeloos. Dan had ik meer moeite met Botaka, die het zijn tegenstander wel heel makkelijk maakt door op de flank altijd met zijn rug naar doel te spelen.

Straks de andere matchen bekijken en hopen op een slippertje, maar we zijn sowieso al de winnaar van het weekend.
Het Bestuur moet tegen Charleroi voor niets zorgen , zij hebben al meer dan genoeg gedaan en ons een echt team gegeven
Het is aan de supporters ,
De wissel politiek van Brijs kon ik wel begrijpen
Moesten wij voor hebben gestaan , had hij Sankhon er nooit afgehaald . De wisselwerking tussen Sankhon en Botaka werkt uitstekend
Maar Stvv wou die wedstrijd echt wel winnen , en bracht er een offensieve middenvelder in , voor toch wel de rechts achter , dat Ceballos dan geen al te beste inval beurt maakt , kan je op voorhand niet weten .
Uiteindelijk zijn het net die wissels die aan de basis liggen van de 2-1 . Dan heeft de trainer altijd gelijk :lol:
De verantwoordelijkheid voor het tegendoelpunt , ligt volgens mij toch meer bij Tex dan bij Steppe , ook al gaat die ook niet helemaal vrij uit .
Die meer moeite met Botaka dan met Kamada snap ik dan weer helemaal niet
Beiden speelden een niet onaardige wedstrijd , beiden probeerden de openingen te creeren , ieder op hun manier ,
De laatste weken is Botaka een sterk verhaal aan het schrijven , als ik 3 spelers mag noemen die gisteren bij de betere waren , was dat voor mij
Desart , Botaka en Sankhon
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 25 : STVV - Waasland Beveren SK (9/2 20 uur)

Bericht door STimVV »

Ik begreep de wissel Sankhon-Ceballos wél heel goed. En ik zat er al een half uur op te wachten.
Niet omdat Sankhon het niet goed deed, hij deed het top op de rechtsback. Maar ik vind het duidelijk dat we beter spelen en beter de ruimtes vinden met een 3 mansdefensie dan met 4 man achteraan.
Sankhon doet het eigenlijk te goed om hem op de bank te zetten, maar het kan ook niet de bedoeling zijn om je systeem aan te passen om hem toch maar in de ploeg te houden.
Door een creatieve middenvelder in te brengen kon Kamada hoger langs Boli gaan spelen zodat je kan hopen op zijn neus voor goals.
Ik vind ons moeilijker af te stoppen in onze 3-5-2 dan in de 4-5-1 van gisteren. Dus die omschakeling tijdens de match vond ik logisch.

Bij de inbreng van Kosuke was het duidelijk de bedoeling dat Ceballos vanop de rechterflank de ballen voor doel moest gooien richting onze 2 grote spitsen. En zo viel de goal dus ook. Dan heb je als coach ofwel ne geweldige konijnenpoot ofwel ben je ne magicien. Bij Brys dit seizoen een combinatie van de 2.

Je mag over gisteren niet zeggen dat er bepaalde spelers minder waren vind ik. Iedereen was goed. Er waren gewoon geen uitblinkers.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 25 : STVV - Waasland Beveren SK (9/2 20 uur)

Bericht door Franz »

Klopt, de omzetting naar 3 man achteraan was een goede zet.
Hoe hoger Kamada kan spelen hoe gevaarlijker hij is, best in steun van de spits(en).
Ook de inbreng van Kinoshita als tweede centrale spits heeft gerendeerd, ook dankzij de voorzetten van Ceballos (die zijn toch wel beter dan die van Botaka, hetgeen te begrijpen is: in Futsal leer je geen voorzetten voor doel te geven... heb me toch aan zijn zaalvoetbal-gedoe geërgerd gisteren, ipv diepgaand te maken...).
Beste man gisteren was Pol, en inderdaad niemand die echt door de mand viel (al was Acolatse wel weinig present).
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 25 : STVV - Waasland Beveren SK (9/2 20 uur)

Bericht door enrique »

Btw
Als bewijs van hoe ver Raymond zijn tijd vooruit was
L'OM speelde de CL finale in 1993 met 3 cv's, nadat hij ze het in 2 maanden geleerd had
Nu spelen ze massaal met 3 verdedigers
Bij STVV in de jaren 60 speelde hij op buitenspel
40 jaar later speelde AC Milan ook zo
Daar is dat stelletje roepers, genre Hein en MPH klein bier tegen
Koester je coach
Nog zo'n seizoen en hij is weg met zijn hele staf
Dit terzijde
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 25 : STVV - Waasland Beveren SK (9/2 20 uur)

Bericht door Jacques »

Ik vond ons gisteren 60-70 minuten dominant spelen. Het vertaalde zich niet in veel kansen, omdat W-B stug verdedigde, waardoor het vaak fout liep bij de laatste pass, afgeblokte schoten uit de tweede lijn etc. De manier waarop we druk zetten in het middenveld en vervolgens aanvallen opzetten met slimme loopacties mocht echter gezien worden. Volgens mij is W-B geen vijf keer in de buurt van onze goal geraakt. De tactische omzetting naar een driemansverdediging was op zich een goede zet, we moesten iets proberen, maar ik vond Ceballos wel zeer zwak invallen. Net op het moment dat ik mij serieus ergerde aan dat terugdraaien en het spel vertragen van hem en me bijna had neergelegd bij zuur puntenverlies, levert hij dan toch eens een (half) goede voorzet af waar met een gelukje de 2-1 uit valt...Wat een opluchting. Het is raar hoe we enerzijds een uur lang dominant speelden, maar finaal toch wat geluk nodig hadden om de drie punten over de streep te trekken.
Opmerkelijk: wij beheersen twee verschillende systemen, hebben de mogelijkheid om vooraf en binnen een wedstrijd te switchen tussen die twee. Spelen we volgende week met drie of vier achteraan? Het kan beiden. Dat is allesbehalve vanzelfsprekend en moeilijk voor de tegenstander om zich op in te stellen. Doorgaans heeft een ploeg 1 systeem waar ze mee starten en een paar variaties om iets te forceren met bv. een extra spits. Er is zeer goed gewerkt op winterstage. Qua transfers komen we dan misschien wel licht verzwakt uit de mercato, maar tactisch hebben we in diezelfde periode een stap vooruit gezet door dat tweede systeem er in te slijpen.
Deze drie punten doen veel deugd, omdat we diep zijn moeten gaan om ze te halen, omdat het voor ons (historisch gezien) helemaal niet vanzelfsprekend is om geen punten te laten liggen tegen drie (op papier) makkelijkere tegenstanders, omdat ze het signaal geven aan de PO1 concurrenten dat ze met ons nog lang niet klaar zijn en omdat ze vandaag veel druk leggen bij Gent en Anderlecht. We zullen zien hoe zij met die druk omgaan, maar wij hebben onze opdracht alvast volbracht!
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie