Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Alles over de wedstrijden van STVV
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door Mikman »

Afgelopen in Beveren. Gent verliest dus. Het ziet er met de week beter uit voor ons!
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door smol »

De 2 resterende thuiswedstrijden winnen en PO I is binnen, zo simpel is het vanaf nu !!
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door Jones »

smol schreef:De 2 resterende thuiswedstrijden winnen en PO I is binnen, zo simpel is het vanaf nu !!
Juist maar ik weet alleen niet of dit zo simpel is
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door omeloe »

Jones schreef:
smol schreef:De 2 resterende thuiswedstrijden winnen en PO I is binnen, zo simpel is het vanaf nu !!
Juist maar ik weet alleen niet of dit zo simpel is
Je mag ook een uitwedstrijd winnen . :cool:
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door miel »

lindoke schreef:Eindstand 1-1 en daar mogen we allemaal heel tevreden mee zijn. Ik noem dat een onver(dient)hoopt puntje. Al wie denkt dat we meer verdienden mag nu zijn geel-blauw brilletje afzetten.
Awel , ik zet mijn geel blauw brilletje niet af .
We speelden op verplaatsing , tegen een ploeg die toch wel de forme te pakken heeft .
Ik ben dan ook zeer tevreden met de 1-1 met dank aan Kenny .
Misschien is het een onverhoopt punt , maar onverdiend is het zeker niet
Ik ben akkoord dat Zulte meer aanspraak kon maken op de overwinning , maar wij hebben ook onze kansen gehad en dat waren zeker geen halve kansen .
Bovendien heeft Zulte ons toch enkele keren foutief moeten afstoppen , die hen onvermijdelijke gele kaarten opleverden .
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door Brusselmans »

Ik zie ook niet waarom dat punt onverdiend zou zijn.
Harbaoui werkt gewoon slecht af, à la Boli voor de winter zou je bijna zeggen.
Boli alleen voor de keeper, later nog een keertje, dubieuze duwfout op Kamada, Asamoah, Teixeira, ... er was zeker tegengewicht voor de missers van Harbaoui.
4 - 1 had gekund, 1 - 4 eveneens, 3 - 3 ook.
Dus verdiend gelijkspel zonder meer, ook voetballend was het bij momenten echt wel mooi om zien.
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door Tamas »

Brusselmans schreef:Ik zie ook niet waarom dat punt onverdiend zou zijn.
Harbaoui werkt gewoon slecht af, à la Boli voor de winter zou je bijna zeggen.
Boli alleen voor de keeper, later nog een keertje, dubieuze duwfout op Kamada, Asamoah, Teixeira, ... er was zeker tegengewicht voor de missers van Harbaoui.
4 - 1 had gekund, 1 - 4 eveneens, 3 - 3 ook.
Dus verdiend gelijkspel zonder meer, ook voetballend was het bij momenten echt wel mooi om zien.
Helemaal juist : een voor STVV moeilijke verplaatsing bij een ploeg in vorm die toch ook heel wat kwaliteit in de ploeg heeft, dit is geen slecht resultaat en zeker ook niet gestolen.
We kunnen ons enkel de vraag stellen waarom we met 9.5 tegen 11 spelen tot circa 15 min voor het einde :
- De Sart was weer ongelooflijk zwak : geen enkele goede actie én geen enkel duel gewonnen = 0
- Botaka grossierde ook weer in mislukte dribbels, voorzetten die stranden bij de eerste verdediger of in de handen van de keeper … = 0.5
Daartegenover toch ook enkele absolute uitblinkers : Steppe (grandioos) Sankhon (ook zeer sterk op deze positie) Boli (werken en scoren) Pol Garcia (dè transfer van de zomer, verdedigend en zeer zeker ook opbouwend)
Nu Charleroi voor de bijl, hetgeen ook weer niet makkelijk zal zijn, maar dat is geen enkele match.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door Jacques »

Ik ben een tevreden man na gisteren. Het was een match die we zowel konden winnen als verliezen. Steppe houdt ons met een paar fameuze reddingen in de match. Aan de overkant hadden we zelf meer kunnen/moeten doen met een aantal counters. Alles bij elkaar denk ik dat we dit punt wel verdienen. Op Zulte is dat zeker geen slecht resultaat. We gaan er vaker kansloos de boot in, dan dat we met punten terug huiswaarts keren. Dat Gent dan nog eens wil verliezen tegen W-B, maakt dit een gewonnen punt, geen twee verloren punten. Als Anderlecht vandaag ook punten laat liggen, zijn we toch weer een beetje winnaar van het weekend, al was het maar omdat de kloof even groot blijft en we weer een match dichter bij het einde zijn. Spijtig wel van Charleroi. Die grepen hun laatste strohalm en zullen hier volgende week met het mes tussen de tanden komen spelen. Dat belooft een zware (wed)strijd te worden. Maar daar doen we het ook voor: voor de kans om nog 10 zulke matchen te mogen spelen.
Overdrijven is een kunst
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door voetballiefhebber »

Ik vind het vooral knap wat de technische staf allemaal klaarspeelt. Trainer Brys en zijn team doen het uitstekend met laat ons eerlijk zijn, een bescheiden kern.
De coach blijft vooral vasthouden aan de spelers die vorig seizoen op Stayen al rondliepen. Op Kamada, Sankhon en Garcia Tena na, dacht ik. Dit geeft vooral aan dat het transferbeleid weinig potten heeft gebroken. Van de zomertransfers zijn er al een pak weer vertrokken wegens onvoldoende. Geen van de 4 wintertransfers haalde de basis. Twee ervan haalden de bank, waarvan Sylla erin mocht komen net na de 1-0 achterstand. En veel kwam hij ook niet in het stuk voor.
Reden temeer waarom Brys en de andere mensen met wie hij samenwerkt een pluim verdienen om met een vrij beperkte kern op 4 speeldagen van het einde nog steeds op plaats 5 te staan. Bij een andere trainer had je met deze kern misschien voor de 14de plaats gespeeld.
Het transferbeleid moet echt wel veel beter naar volgend seizoen toe. Als je ziet dat Zulte-Waregem toch enkele spelers haalde die direct inzetbaar zijn en dat STVV enkel spelers haalt zonder ritme, dat stemt tot nadenken.

Naar de wedstrijd zelf dan. Steppe was de absolute uitblinker en voor hem vind ik het extra jammer dan hij toch weer een doelpuntje moest slikken, waar hij weliswaar niks aan kon doen. Verder zag ik een beresterke Sankhon en een sterke Boli, die ook zonder te scoren een zeer sterke match speelde.
Je kunt er toch niet onderuit dat je De Norre op links enorm mist. Acolatse vervult die rol uiteraard op een andere manier en persoonlijk vind ik het niet echt een meevaller. Hij verliest enorm snel de bal. Enkel in het slotkwartier vond ik hem er beter doorkomen, aanvallend dan.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door stvvilvoorde »

voetballiefhebber schreef:Ik vind het vooral knap wat de technische staf allemaal klaarspeelt. Trainer Brys en zijn team doen het uitstekend met laat ons eerlijk zijn, een bescheiden kern.
De coach blijft vooral vasthouden aan de spelers die vorig seizoen op Stayen al rondliepen. Op Kamada, Sankhon en Garcia Tena na, dacht ik. Dit geeft vooral aan dat het transferbeleid weinig potten heeft gebroken. Van de zomertransfers zijn er al een pak weer vertrokken wegens onvoldoende. Geen van de 4 wintertransfers haalde de basis. Twee ervan haalden de bank, waarvan Sylla erin mocht komen net na de 1-0 achterstand. En veel kwam hij ook niet in het stuk voor.
Reden temeer waarom Brys en de andere mensen met wie hij samenwerkt een pluim verdienen om met een vrij beperkte kern op 4 speeldagen van het einde nog steeds op plaats 5 te staan. Bij een andere trainer had je met deze kern misschien voor de 14de plaats gespeeld.
Het transferbeleid moet echt wel veel beter naar volgend seizoen toe. Als je ziet dat Zulte-Waregem toch enkele spelers haalde die direct inzetbaar zijn en dat STVV enkel spelers haalt zonder ritme, dat stemt tot nadenken.

Naar de wedstrijd zelf dan. Steppe was de absolute uitblinker en voor hem vind ik het extra jammer dan hij toch weer een doelpuntje moest slikken, waar hij weliswaar niks aan kon doen. Verder zag ik een beresterke Sankhon en een sterke Boli, die ook zonder te scoren een zeer sterke match speelde.
Je kunt er toch niet onderuit dat je De Norre op links enorm mist. Acolatse vervult die rol uiteraard op een andere manier en persoonlijk vind ik het niet echt een meevaller. Hij verliest enorm snel de bal. Enkel in het slotkwartier vond ik hem er beter doorkomen, aanvallend dan.
Inderdaad, de verdienste van Brys is niet te onderschatten.
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door geelblauw »

sankhon is een transfer van brys. hij wou hem al bij beerschot wilrijk. Heeft een half seizoen nodig gehad om gewoon te geraken aan ons voetbal. Ik vind accolatse wel goed op deze nieuwe positie voor hem. Hij heeft veel meer druk vooruit dan de norre had op die positie. Moet inderdaad wel nog leren om zijn mannetje weer op te pakken op die positie, maar heeft snelheid genoeg om dat dikwijls op die manier al goed te maken. Boli moet dringend een contractverlenging krijgen. De iedeale spits voor het systeem dat Brys speelt en als verdediger speel ik toch liever tegen Harbaoui dan tegen Boli. Weet er iemand iets over de blessure van Texeira?
Johan
Berichten: 405
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door Johan »

stvv moet maar stoppen met het realiseren van transfers, Brys wisselt toch nooit , speelt toch altijd met dezelfde elf, dus bijkopen niet nodig.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door enrique »

Zaterdag nie verliezen of het wordt nog bibberen...
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door Hallo-Tokyo »

enrique schreef:Zaterdag nie verliezen of het wordt nog bibberen...
Gaat het terug vriezen ?

Waarom bibberen ?
Niemand op STVV denkt dat de buit binnen is en beseft dat het moeilijk is maar we hebben wel een kans.
Wat ze nodig hebben is steun. Geen onheilsprofeten.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door Mikman »

De match is trouwens op zondag. ;) Net zoals de laatste tegen Gent. Eventjes nagekeken: vorig seizoen waren er slechts 2 PO1-matchen op zaterdag. Als STVV PO1 haalt is de kans dus groot dat we dit seizoen geen zaterdagmatch meer gaan spelen.
Plaats reactie