Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Alles over de wedstrijden van STVV
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door Hallo-Tokyo »

Op 1:30 rijden van Stayen spelen de kanaries hun 26 ste match van het seizoen.
De mannen van Marc Brys verloren maar 5 keren dit seizoen op 25 matchen.
Enkel G*nk doet beter met twee verliesmatchen.

Met een punt aan de gaverbeek blijven we meedoen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... ste_klasse
Mattes
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 jan 2017, 12:49

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door Mattes »

Het zal een bijzonder belangrijke wedstrijd kunnen worden.
Anderlecht moet naar Antwerp en AA Gent moet op verplaatsing naar Waasland Beveren. Een derby.

Ik zie 1 van deze 2 teams opnieuw punten laten liggen waardoor je Anderlecht ( op dit moment 4 punten achter) en AA Gent (4 punten achter) wel eens op een enorme achterstand kunt zetten.

Je moet natuurlijk met de voetjes op de grond blijven staan en stellen dat je met een punt op verplaatsing al blij moogt zijn. Zulte Waregem (12de) haalde in zijn laatste 3 wedstrijden 7 op 9 met overwinningen tegen Lokeren en Cercle Brugge en een gelijkspel afgelopen weekend tegen Anderlecht.

Davy De fauw pakte zijn 5de gele kaart en is geschorst tegen STVV. Maar het zal vooral opletten worden voor de tandem Bongonda ( laatste weken sterk bezig), Harbaoui ( alweer 14 doelpunten) en De pauw( 4 doelpunten, geen afwerker maar brengt steeds veel gevaar).

Achteraan lijkt Zulte Waregem het meest kwetsbaar. In 25 wedstrijden kregen de mannen van Francky Dury maar liefst 50 doelpunten tegen. Daarmee zijn ze de slechtste leerling van de klas. Voorin maakte Essevee dan weer 40 doelpunten waarmee ze op een 5de positie staan met enkel STVV ( 42 doelpunten-, AA Gent (43 doelpunten), Club Brugge (53 doelpunten) en KRC Genk ( 57 doelpunten) voor hen.
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door Jebus4life »

Op voorhand zei ik (ik niet alleen overigens) dat 10/12 nodig zou zijn na de wedstrijd tegen Genk.
Ik kan niet anders dan concluderen dat we perfect on track zitten (dat had ik niet verwacht) en we dus nu de opdracht hebben om minstens een puntje mee te brengen zaterdag.

Makkelijk zal het inderdaad niet worden, Zulte speelt toch best OK momenteel, staat met 7/9 en wil zich ongetwijfeld mathematisch verzekeren van behoud. Zoals de afgelopen 3 wedstrijden zal dit weer dé sleutelmatch zijn. Winst zou een gigantische stap naar PO1 kunnen betekenen, als Anderlecht punten laat liggen diepen we de kloof uit tot minstens 6 punten en zou het wel eens beslist kunnen zijn in ons voordeel.

Voordeel is wel dat wij, in tegenstelling tot Anderlecht & Gent ons op dit moment nog een uitschuiver kunnen permiteren. Andersom niet. Hopelijk kunnen we daar komend weekend 2 uitschuivers van maken :)
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door STVV-fan »

Ik denk dat het vooral nog 5 sleutelmatchen gaan worden.

Geen van de 5 resterende matchen is onderling minder belangrijk.

Als alles en iedereen rustig blijft, dan zouden we op Waregen toch iets moeten rapen.
Zeer moeilijk, gezien de geschiedenis, maar Brys heeft dit seizoen aangetoond dat veel mogelijk is.

Ook belangrijk te onthouden dat de druk niet bij ons, maar bij Gent en Anderslecht liggen. Nog 2 weekends zoals de vorige en Coucke schijt, tesamen met Louwagie en De Witte in zen broek.

Dromen mag, maar we moeten blijven beseffen dat het aartsmoeilijk wordt en dat het ook nog kan mislopen.
Nederig blijven en alles komt goed
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door Hallo-Tokyo »

Contactgegevens:
- Regenboogstadion
- Zuiderlaan 17, 8790 Waregem

Het is daar te doen zaterdag. Met Lenteweer als leuke extra.
tof uitvak in nieuwe tribune met uitzicht op visvijver.

Oogsten de haspengouwers opnieuw een pallox met gouden punten of vissen we achter het net ?
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door Positivo »

Winnen op Zulte en het kan niet meer misgaan.
De voornaamste reden is niet het verliezen van Anderlecht of Aa Gent, Standard of Anderlecht maar de boost die de club zou krijgen .....

Super psycholoog Marc Brijs weet dat.
Ik verwacht een heel gemotiveerd Stvv tegen een heel sterke tegenstander die onder zijn mogelijkheden gerangschikt staat.
Franske
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2010, 09:31

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door Franske »

Ik verwacht een moeilijke wedstrijd, we hebben daar niet echt een goede track record en er loopt daar ene Harbaoui rond die tegen ons altijd wel weet te scoren. Bongonda ook goed in de mot houden: leuke/creatieve speler!

Zou top zijn als we daar minimum een puntje kunnen rapen!
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door Brusselmans »

Franske schreef:Ik verwacht een moeilijke wedstrijd, we hebben daar niet echt een goede track record en er loopt daar ene Harbaoui rond die tegen ons altijd wel weet te scoren. Bongonda ook goed in de mot houden: leuke/creatieve speler!

Zou top zijn als we daar minimum een puntje kunnen rapen!
Hadden we tegen Cercle en Eupen ook niet !
Die krijgen Tomi en Sankhon als cadeau !
moanverke
Berichten: 314
Lid geworden op: 26 jul 2011, 18:27

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door moanverke »

Door de aandacht in de media, de vele (en terechte) lofbetuigingen, bestaat toch het gevaar dat de stress in de groep sluipt. Dat kan verlammend werken, meermaals gezien. De staf zal hun werk hebben om iedereen vrank en vrij te laten voetballen.
:stvv: :drunk:
The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does. Phil Woosnam - Welsh soccer player and manager.
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door Hallo-Tokyo »

moanverke schreef:Door de aandacht in de media, de vele (en terechte) lofbetuigingen, bestaat toch het gevaar dat de stress in de groep sluipt. Dat kan verlammend werken, meermaals gezien. De staf zal hun werk hebben om iedereen vrank en vrij te laten voetballen.
:stvv: :drunk:
Terechte opmerking.
We zouden toch met 300 fans live daar moeten zijn.
Zoals vroeger onverhoopte grote opkomst.
Dat moet ze toch een boost geven.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door Jacques »

De stress bij de fans zal (hopelijk) groter zijn dan bij de spelers. Nergens voor nodig eigenlijk, het is maar 1 van de 30. Niet meer of minder belangrijk dan speeldag 1 of 15. Tegelijk begrijpelijk en in zekere zin leuker dan vorig seizoen toen er vanaf december haast niets anders te horen viel dan "wa gaan wij in godsnaam in PO1 doen?". Het kan verkeren.
Overdrijven is een kunst
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door Underdog »

Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door Hallo-Tokyo »

Underdog schreef:https://www.stvv.com/nl/nieuws/a-kern/b ... tners-stvv

Arei zur. Allemaal naar Waregem.
Plezant voor de mensen die altijd gaan. Een teken van respect.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door AirMontella »

Afbeelding
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door STimVV »

Nog steeds geen Rai Vloet en geen Gliha in de selectie. Ook Ceballos is er weer niet bij wegens blessure. Triestig met da menneke… invalbeurt van 20 minuten en weer geblesseerd.

Toch wel opvallend dat DeBruyn en Janssens wél in de kern zitten en Vloet niet. Zeker nu Ceballos er niet bij is had ik daar toch wel op gerekend.
Wanneer Brys hem op korte termijn een rol zou zien spelen zou hij toch wel al op de bank mogen zitten veronderstel ik?
Om bij de groep te horen, zich te kunnen inwerken. Een invalbeurt zou toch mogelijk moeten zijn?
Feit dat zowel Gliha als Vloet nog steeds niet in de kern zitten, zelfs nu Ceballos weer geblesseerd is, is niet echt een goed teken vind ik.
Janssens en DeBruyn zijn nu niet echt de spelers die een meerwaarde zouden betekenen als je ze zou inbrengen.
Plaats reactie