Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door Jacques »

STimVV schreef:Janssens en DeBruyn zijn nu niet echt de spelers die een meerwaarde zouden betekenen als je ze zou inbrengen.
Goh, hetzelfde kan je zeggen over Ceballos. Zie vorige week. Het is niet omdat je 1 half gelukte voorzet aflevert, dat je een goede invalbeurt hebt afgeleverd. Over het algemeen vind ik Ceballos een overschatte speler. Ter vergelijking: men maakte in januari terecht de opmerking dat Bezus op 2,5 jaar tijd slechts een half jaar constant een goed niveau gehaald heeft. Ceballos kan niet eens dat voorleggen. Bij hem blijft het bij een goede PO2 en een goede match tegen Gent vorig jaar. Ik zie het er niet echt in. Technisch bovengemiddeld, maar wat levert het op? Soit, ik wil hier niet het proces van Ceballos maken, maar in mijn ogen moeten De Bruyn en Janssens niet echt onderdoen, ook al zijn het inderdaad niet de gedroomde invallers.

Gliha en Vloet: tja, de vaststelling blijft dat er nog veel ruimte is voor verbetering in ons aankoopbeleid. Ik ga ze niet definitief afschrijven, best mogelijk dat ze volgend seizoen wel boven water komen, maar tegelijk kan het toch echt niet de bedoeling zijn dat de helft van je winteraankopen niet eens de selectie haalt, als je voor PO1 gaat.

Wat de match zelf betreft dan: ik ben vooral benieuwd naar onze verdediging. Zowel drie als vier verdedigers behoren tot de opties. Benieuwd of Brys Dury tactisch kan aftroeven. Met een puntje ben ik morgen content. Blijft toch ene lastige verplaatsing waar we zelden wat halen. Als we gelijke tred houden met Anderlecht en Gent is dat top. Als we nog verder zouden uitlopen... :o :party:
Overdrijven is een kunst
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door voetballiefhebber »

Ik blijf ook het aankoopbeleid erg vreemd te vinden. Er werden in de zomer al zoveel speler gehaald waar ze niks mee konden doen. Toen de kern groter was, kwamen De Bruyn en Janssens o.a. niet in het stuk voor en haalden ze bijna nooit de bank.

Nu halen ze een aantal wintertransfers die niet inzetbaar zijn. Die Gliha, daar wisten ze niet van dat het krachtsverschil in beide benen zo groot was en dergelijke meer. Vloet kan precies ook niet gebruikt worden. Zelfs als die Vloet conditioneel nog niet op punt staat, zou hij toch in staat moeten kunnen zijn om een kwartier alles te geven en het verschil te maken. Hij schijnt een erg goede trap te hebben, die hij in de oefenmatch tegen Anderlecht al toonde. Ook die Sylla krijgt nauwelijks of niet zijn kans bij invalbeurten.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door Dreke »

Brys zal zeker zijn redenen hebben. Als er iets is waar we dit seizoen niet aan moeten twijfelen, is dat het inschattingsvermogen van de technische staf wel...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door Halenaar »

En sommige spelers hebben gewoon wat meer tijd nodig dan anderen.

Kijk naar Sankhon. Voor de winterstop een echt drama, maar speelt nu op een hoog niveau.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door stvvilvoorde »

Halenaar schreef:En sommige spelers hebben gewoon wat meer tijd nodig dan anderen.

Kijk naar Sankhon. Voor de winterstop een echt drama, maar speelt nu op een hoog niveau.
Speelde wat met de daver op zijn lijf, schrik om iets verkeerd te doen. Heeft ook wel te maken met het keurslijf wat Brys van zijn spelers verlangt, kan verlammend werken.
Als je ziet wat een evolutie dat die jongen doormaakt de laatste weken, wauw echt wauw.
Wat een beetje vertrouwen geven toch kan doen, zonder de asia cup en de afwezigheid van andere spelers, denk ik dat hij afgeschreven ging zijn.

Ik vind de wintertransferperiode (en bij uitbreiding afgelopen zomer) ook verre van geslaagd.
Als je in de wintermercato (met de toenmalige klassering indachtig) basisspelers van de hand doet, moet je wel zorgen dat hun vervangers op zen minst kans maken op de basis.
Zeker als je van 1 van de twee al van eind december weet dat hij vertrekt en met de andere zelf al zit te leuren van het begin van de mercato.
In principe hebben we onze kern verzwakt, valt moeilijk te rijmen met de plek die we momenteel in het klassement bekleden.
Beste transfer is Brys geweest. Het geraamte van de ploeg stond vorig jaar ook al op de payroll.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door Jan Bulder »

stvvilvoorde schreef:
Halenaar schreef:En sommige spelers hebben gewoon wat meer tijd nodig dan anderen.

Kijk naar Sankhon. Voor de winterstop een echt drama, maar speelt nu op een hoog niveau.
Speelde wat met de daver op zijn lijf, schrik om iets verkeerd te doen. Heeft ook wel te maken met het keurslijf wat Brys van zijn spelers verlangt, kan verlammend werken.
Als je ziet wat een evolutie dat die jongen doormaakt de laatste weken, wauw echt wauw.
Wat een beetje vertrouwen geven toch kan doen, zonder de asia cup en de afwezigheid van andere spelers, denk ik dat hij afgeschreven ging zijn.

Ik vind de wintertransferperiode (en bij uitbreiding afgelopen zomer) ook verre van geslaagd.
Als je in de wintermercato (met de toenmalige klassering indachtig) basisspelers van de hand doet, moet je wel zorgen dat hun vervangers op zen minst kans maken op de basis.
Zeker als je van 1 van de twee al van eind december weet dat hij vertrekt en met de andere zelf al zit te leuren van het begin van de mercato.
In principe hebben we onze kern verzwakt, valt moeilijk te rijmen met de plek die we momenteel in het klassement bekleden.
Beste transfer is Brys geweest. Het geraamte van de ploeg stond vorig jaar ook al op de payroll.
Ik heb ook de nodige kritiek gegeven op het transferbeleid, dat moet zeker nog beter. Maar ondertussen staan er in dit elftal 4 tot 5 vaste basisspelers die gehaald werden door DMM en die elk al iets hebben toegevoegd aan deze ploeg.

Ik heb sinds het vertrek van De Norre en Bezus alleszins nog niet gemerkt dat we verzwakt zouden zijn. Dat is misschien de perceptie als je enkel naar de namen kijkt, maar ik zie daar voorlopig toch weinig van terug op het veld zelf.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door stvvilvoorde »

Jan Bulder schreef:
Ik heb ook de nodige kritiek gegeven op het transferbeleid, dat moet zeker nog beter. Maar ondertussen staan er in dit elftal 4 tot 5 vaste basisspelers die gehaald werden door DMM en die elk al iets hebben toegevoegd aan deze ploeg.

Ik heb sinds het vertrek van De Norre en Bezus alleszins nog niet gemerkt dat we verzwakt zouden zijn. Dat is misschien de perceptie als je enkel naar de namen kijkt, maar ik zie daar voorlopig toch weinig van terug op het veld zelf.
ik vind van wel, ondanks het resultaat.
Acolatse vind ik niet het niveau van Casper halen, vooral verdedigend vind ik acolatse erg zwak.
Kamada brengt volgens mij niet wat Bezus bracht op het middenveld en we verliezen scorend vermogen vooraan (gelukkig dat boli nu wel de forme van zijn leven te pakken heeft).
Brys levert wel schitterend werk zonder twijfel.

De laatste resultaten strooien wat zand in de ogen.
Twee thuismatchen en een uitmatch op cercle waarin we 9/9 halen, maar enkel tegen Beveren vond ik ons heel dominant.
Ik wil eens zien hoe we tegen sterkere ploegen met dit elftal uit de verf komen.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door Jan Bulder »

stvvilvoorde schreef:
Jan Bulder schreef:

ik vind van wel, ondanks het resultaat.
Acolatse vind ik niet het niveau van Casper halen, vooral verdedigend vind ik acolatse erg zwak.
Kamada brengt volgens mij niet wat Bezus bracht op het middenveld en we verliezen scorend vermogen vooraan (gelukkig dat boli nu wel de forme van zijn leven te pakken heeft).
Brys levert wel schitterend werk zonder twijfel.

De laatste resultaten strooien wat zand in de ogen.
Twee thuismatchen en een uitmatch op cercle waarin we 9/9 halen, maar enkel tegen Beveren vond ik ons heel dominant.
Ik wil eens zien hoe we tegen sterkere ploegen met dit elftal uit de verf komen.


Het gaat om het geheel, niet enkel om de positie op zich.

Acolatse is dan ook een ander type speler dan De Norre, die vooral aanvallend dan weer iets extra kan brengen en op Cercle zo bv al beslissend was.

Bezus had geniale ingevingen en werkkracht, maar leidde ook vaak dom balverlies. Die positieve eigenschappen hebben we dus minder, die negatieve zijn ook weg.

Thuis tegen Zulte Waregem en Moeskroen wonnen we ook met moeite, met Bezus. Was dat ook zand in de ogen toen?

Brys vangt het op dit moment inderdaad goed op. De ploeg staat goed en daar draait het om. Ik ben ook benieuwd hoe de ploeg zal reageren op het middenveld als er echt geknokt moet worden. MAAR, thuis tegen Antwerp hebben zonder Bezus ook een harde wedstrijd verdiend gewonnen. Tegen Gent voor de beker werden we thuis ook overpowerd op het middenveld, met Bezus.

Helemaal niet mijn bedoeling om Bezus tekort te doen. Maar deze ploeg heeft al bewezen dat ze meer zijn dan Bezus alleen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door stvvilvoorde »

We mogen gerust van mening verschillen zonder afbraak aan jouw mening te willen doen, ik zie het niet als een sterker geheel.
Alles hangt ook wel wat samen met vormcurves.
Bvb Kamada had betere vorm van september tot december, bij Boli was het omgekeerd.
Ik vond de Norre completer op die flankpositie. En op Cercle was Acolatse inderdaad beslissend, tegen Beveren en Eupen had hij de schlemiel kunnen zijn.
De Bezus van dit seizoen vond ik ook beter dan Kamada totnutoe op die positie.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door STimVV »

stvvilvoorde schreef:
De Bezus van dit seizoen vond ik ook beter dan Kamada totnutoe op die positie.
In mijn ogen kan je dit niet beweren, want Kamada speelde nog niet op Bezus zijn positie. Zijnde: achter 2 spitsen.
Bezus speelde altijd achter Kamada en Boli. Kamada heeft nog niet gespeeld achter 2 spitsen, enkel rond Boli.
Vanavond zou dat misschien wel kunnen. Gezien het feit dat Kinoshota én Sylla én Boli in de kern zitten zou je kunnen spelen met Kamada achter Boli en Sylla, met Konishota als vervanger. Al verwacht ik eerder Sankhon op het middenveld en Kamada een rij hoger.
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door Jebus4life »

Dat eerste kwartier...
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door smol »

0-0 bij de rust.
wedstrijd die alle kanten uit kon en kan.
Beide ploegen kregen enkele doelkansen.
Botaka en Acolatse voor de rust toch weeral erg zwak.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door lindoke »

Ik vind STVV erg zwak spelen vandaag. Buiten Steppe is er niemand op goed niveau. En dat Steppe tot nog toe de beste is zegt alles.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door enrique »

Allemaal de schuld van de zeikerds
En van de sossen ... :lol: :lol: :lol:
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door Henri is de man »

1 0 zat er aan te komen.

Nog erger is de blessure van Teixeira...
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Plaats reactie