Speeldag 27 : STVV - Sporting Charleroi (24/2 20:00 uur)

Alles over de wedstrijden van STVV
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 27 : STVV - Sporting Charleroi (24/2 20:00 uur)

Bericht door miel »

voetballiefhebber schreef:Eigenlijk moeten we zeggen dat Brys er meer uithaalt dan er eigenlijk in zit. We moeten eerlijk zijn, we hebben eigenlijk toch maar een beperkte kern.
De vele nieuwkomers slaagden nauwelijks bij de club. Sankhon is nu pas aan de oppervlakte gekomen. Je verkoopt je beste spelers en van de nieuwkomers in de winterstop is er niemand die de basisploeg haalt. Dan moet je de trainer toch wel een pluim geven en zou hij eigenlijk de coach van het jaar moeten zijn. Genk heeft wel een zeer sterkte ploeg en dan is het vrij logisch dat je daarmee bovenaan speelt. Met een trainer als pakweg Custovic zou je zeker niet hoger staan dan plaats 13 of 14.
Eigenlijk moeten wij zeggen dat Brys er een echt team van heeft gemaakt
We moeten eerlijk zijn , we hebben eigenlijk toch een kern die veel sterker is dan menige dachten
De vele nieuwkomers botsten op concurrenten die het voortreffelijk deden ,en als er zich een kans voordeed moest ze echt gepakt worden
wat bv Pol Garcia heeft gedaan
Wanneer je 2 sterkhouders laat vertrekken , en je kan die op zo een manier opvangen binnen de reeds bestaande kern
houdt heel uw post geen enkele steek , zonder afbreuk te doen aan de verdienste van de staf , maar het zijn nog altijd de spelers die het moeten uitvoeren , en hoe :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 27 : STVV - Sporting Charleroi (24/2 20:00 uur)

Bericht door stvvilvoorde »

Zijn post houdt wel steek.
Brys heeft alle verdienste.
Bij de persconferentie na de transfer van Bezus heeft Brys duidelijk te kennen gegeven dat we één van de beste spelers van de competitie verloren waren, dat hij geen echte vervanger in de kern zag en dat de ploeg en de supporters een waardige vervanger verdienden (transfermarkt was toen nog paar dagen open).
Zelfde persconferentie waarin hij liet blijken dat Gilha absoluut niet klaar was en dat de nieuwe japanner mss wel weken kon duren eer die speelgerechtigd zou geraken.
Hij leek toch zichtbaar ontgoocheld in het transferbeleid tijdens die persconferentie.
Dat hij het op deze manier vervolgens heeft opgelost zijn alleen maar extra pluimen op zijn hoed.
En ik zie persoonlijk geen betere kandidaat voor trainer van het jaar.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 27 : STVV - Sporting Charleroi (24/2 20:00 uur)

Bericht door Jan Bulder »

stvvilvoorde schreef:Zijn post houdt wel steek.
Brys heeft alle verdienste.
Bij de persconferentie na de transfer van Bezus heeft Brys duidelijk te kennen gegeven dat we één van de beste spelers van de competitie verloren waren, dat hij geen echte vervanger in de kern zag en dat de ploeg en de supporters een waardige vervanger verdienden (transfermarkt was toen nog paar dagen open).
Zelfde persconferentie waarin hij liet blijken dat Gilha absoluut niet klaar was en dat de nieuwe japanner mss wel weken kon duren eer die speelgerechtigd zou geraken.
Hij leek toch zichtbaar ontgoocheld in het transferbeleid tijdens die persconferentie.
Dat hij het op deze manier vervolgens heeft opgelost zijn alleen maar extra pluimen op zijn hoed.
En ik zie persoonlijk geen betere kandidaat voor trainer van het jaar.
Ik wil ook altijd betere spelers, dat is toch logisch. Maar als we PO1 halen, wil dat gewoon zeggen dat er genoeg kwaliteit in de groep zat, ook zonder De Norre en Bezus (13 op 18), dat is ook logisch. Een linksback op de linksback zetten, daarvoor moet ge geen trainersdiploma hebben. Een coach wordt nu eenmaal betaald om een meerwaarde te leveren, anders kunt ge evengoed Tateishi de ploeg laten opstellen en dat geld uitsparen. Misschien hebben RSCA en AA Gent individueel iets meer kwaliteit, maar ze hebben/hadden alleszins geen coach die dat kon laten renderen. Voetbal is meer dan de 11 op het veld. Brys heeft dus de dikke verdienste van de juiste keuzes te maken. De spelers de verdienste dat om te zetten in punten.

Laten we dan allemaal ook akkoord gaan dat het binnenhalen van deze trainersstaf een hele dikke geslaagde transfer was, ook gedaan door DMM.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 27 : STVV - Sporting Charleroi (24/2 20:00 uur)

Bericht door miel »

stvvilvoorde schreef:Zijn post houdt wel steek.
Brys heeft alle verdienste.
Bij de persconferentie na de transfer van Bezus heeft Brys duidelijk te kennen gegeven dat we één van de beste spelers van de competitie verloren waren, dat hij geen echte vervanger in de kern zag en dat de ploeg en de supporters een waardige vervanger verdienden (transfermarkt was toen nog paar dagen open).
Zelfde persconferentie waarin hij liet blijken dat Gilha absoluut niet klaar was en dat de nieuwe japanner mss wel weken kon duren eer die speelgerechtigd zou geraken.
Hij leek toch zichtbaar ontgoocheld in het transferbeleid tijdens die persconferentie.
Dat hij het op deze manier vervolgens heeft opgelost zijn alleen maar extra pluimen op zijn hoed.
En ik zie persoonlijk geen betere kandidaat voor trainer van het jaar.
Als gij van oordeel bent dat wij een beperkte kern hebben is dat voor uw rekening
Ik vind dat er behoorlijk wat kwaliteit inzit , geen enkele trainer kan 46 punten halen met een beperkte kern
Als wij dan toch één van de beste spelers van de competitie verloren zijn , meen ik te mogen zeggen dat we hem tot nog toe niet hebben gemist
En dat wij zonder vrij productief zijn .
Alle lof voor Brys en wat mij betreft is het zeker een kandidaat trainer van het jaar .
Maar nog veel meer lof voor de spelers , want stvv heeft een sterke ploeg
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 27 : STVV - Sporting Charleroi (24/2 20:00 uur)

Bericht door stvvilvoorde »

Als Ducha vorig jaar zei dat we met die ploeg PO1 gingen spelen verklaarde het merendeel hem gek.
Steppe, Botaka, De Petter, Texeira, Acolatse, De Sart, Boli, Asamoah, Ceballos (+Bezus en De Norre) zaten hier toen al allemaal he, zelfs Tomiyasu was al hier, maar dat die er van dag 1 staat is toch ook lichtelijk de verdienste van Brys.
Net zoals je voor of tegen Botaka kan zijn, maar er toch niet omheenkan wat een transformatie die doorgemaakt heeft dankzij de verantwoordelijkheid en andere positie die hij kreeg van Brys.
Ik wil het volk niet tellen dat zijn kruiwagen in het begin van het seizoen ter beschikking wou stellen om Boli ergens naartoe te brengen.
Ja Kamada is er last minute in de zomer bijgekomen (maar een speler met een specifieke handleiding die volgens mij niet onder elke trainer rendeert), Garcia was echt een transfervrije voltreffer en Sankhon was eigenlijk op weg naar Beerschot, maar koos Brys te volgen naar STVV.
Iedereen gelooft wat hij wil. Ik vind dat een aantal spelers boven zichzelf uitstijgt en ik denk dat dit grotendeels door de technische staf komt.
Met de gemiddelde trainer deed je volgens mij niet beter dan De Roeck vorig jaar.
Brys was duidelijk ontgoocheld in het transferbeleid van de afgelopen mercato, en dat van de zomer trok eigenlijk ook op niks, maar hij tesamen met zijn staf, heeft een oplossing gevonden die pakte (ook wel een beetje poker, maar het werkte).

Ik weet dat Clement veelal gesuggereerd wordt als trainer van het jaar, maar die kan Pozuelo nog niet eens vervangen.
Voor mij is er dit jaar geen betere kandidaat als trainer van het jaar dan Brys.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 27 : STVV - Sporting Charleroi (24/2 20:00 uur)

Bericht door Dreke »

Tomiyasu verdient alle lof voor zijn prestaties. Maar zoals zo vaak gaat het hier een beetje in overdrive. Verdedigend is hij echt goed, maar gisteren bijvoorbeeld vond ik het in aanvallend opzicht niet zo'n succes. Dan bedoel ik vooral zijn rushes naar voor.

Ik vond ook Asamoah niet op niveau. Maar dat zegt meer over de rest van zijn seizoen. Top.
A loyal football fan only supports the shirt...
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 27 : STVV - Sporting Charleroi (24/2 20:00 uur)

Bericht door omeloe »

Dreke schreef:Tomiyasu verdient alle lof voor zijn prestaties. Maar zoals zo vaak gaat het hier een beetje in overdrive. Verdedigend is hij echt goed, maar gisteren bijvoorbeeld vond ik het in aanvallend opzicht niet zo'n succes. Dan bedoel ik vooral zijn rushes naar voor.

Ik vond ook Asamoah niet op niveau. Maar dat zegt meer over de rest van zijn seizoen. Top.
Toch ene die niet met dichtgeknepen ogen naar de wedstrijd gekeken heeft . :toppie:
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 27 : STVV - Sporting Charleroi (24/2 20:00 uur)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Vouch schreef:Goddelijke Kanaries! Dat waren ze gister!

Tot zover dat, terug met de voetjes op de grond en werken! Nu naar Jan Breydel, daar proberen een puntje mee te ritsen! Zondag is het Zulte Waregem - AA Gent, ik zou het straf vinden dat de Buffalo's daar gaan winnen. Een halve derby, Zulte dat er écht terug staat én het is van te moeten...

Soit, maar éigenlijk, éigenlijk,... naar onder kijken doet de groep oneer aan. Wat ik gister zag heb ik al lang niet meer gezien. Hoe Brys Sankhon vb. heeft omgevormd, hoe hij Boli van werkpaard naar paradepaard bracht,... Eerlijk gezegd, ik durf er niet op te hopen, maar stel nu eens dat hij Kamada terug uit zijn dipje krijgt voor de Play-offs? :o

Nog eentje voor De Roeck en Beckx, kunnen jullie eens uitleggen waarom Steppe vorig jaar niet speelde? :roll:
Steppe is momenteel een van de betere keepers op de Belgische velden, hopelijk kan hij die vorm nog enkele weken aanhouden.

Ik had Kamada gisteren zeker niet vervangen (al was het weer een matige wedstrijd van hem ,en omdat je 3-1 voor stond) hij loopt er wat verloren
bij , ik zie ook geen uitbundigheid wanneer er gescoord word ,hopelijk kan hij snel zijn doelpunt weer meepikken.
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 27 : STVV - Sporting Charleroi (24/2 20:00 uur)

Bericht door miel »

stvvilvoorde schreef:Als Ducha vorig jaar zei dat we met die ploeg PO1 gingen spelen verklaarde het merendeel hem gek.
Steppe, Botaka, De Petter, Texeira, Acolatse, De Sart, Boli, Asamoah, Ceballos (+Bezus en De Norre) zaten hier toen al allemaal he, zelfs Tomiyasu was al hier, maar dat die er van dag 1 staat is toch ook lichtelijk de verdienste van Brys.
Net zoals je voor of tegen Botaka kan zijn, maar er toch niet omheenkan wat een transformatie die doorgemaakt heeft dankzij de verantwoordelijkheid en andere positie die hij kreeg van Brys.
Ik wil het volk niet tellen dat zijn kruiwagen in het begin van het seizoen ter beschikking wou stellen om Boli ergens naartoe te brengen.
Ja Kamada is er last minute in de zomer bijgekomen (maar een speler met een specifieke handleiding die volgens mij niet onder elke trainer rendeert), Garcia was echt een transfervrije voltreffer en Sankhon was eigenlijk op weg naar Beerschot, maar koos Brys te volgen naar STVV.
Iedereen gelooft wat hij wil. Ik vind dat een aantal spelers boven zichzelf uitstijgt en ik denk dat dit grotendeels door de technische staf komt.
Met de gemiddelde trainer deed je volgens mij niet beter dan De Roeck vorig jaar.
Brys was duidelijk ontgoocheld in het transferbeleid van de afgelopen mercato, en dat van de zomer trok eigenlijk ook op niks, maar hij tesamen met zijn staf, heeft een oplossing gevonden die pakte (ook wel een beetje poker, maar het werkte).

Ik weet dat Clement veelal gesuggereerd wordt als trainer van het jaar, maar die kan Pozuelo nog niet eens vervangen.
Voor mij is er dit jaar geen betere kandidaat als trainer van het jaar dan Brys.
Dus toch ?
Het lag dan niet aan :Roland: ? maar aan de trainer ;)
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 27 : STVV - Sporting Charleroi (24/2 20:00 uur)

Bericht door stvvilvoorde »

De meeste voetballers in eerste kunnen wel voetballen hoor.
Er zijn meer details die meespelen in het succes van een ploeg dan de intrinsieke kwaliteit van de voetballers.
Lokeren en Waregem speelden vorig seizoen de play off 2 finale met bijna dezelfde spelers als nu, de een staat nu afgetekend laatste , de ander heeft ook lang moeten krabben.
Brepoels haalde hier geweldige successen met een ploeg waarmee Van Wijk geen enkele match wist te winnen.

Als ik het STVV van dit seizoen zie, zie ik enkele elementen die ik de vorige seizoenen minder zag:
Mentale weerbaarheid, truitje nat maken voor elkaar, verzorgde passing, goede opbouw van achteruit en conditioneel allemaal in orde, weinig blessures, niemand die zich boven het ploegbelang stelt.
Eerste helft van het seizoen zag je ook geregeld goede nummertjes op standardsituaties, die ons ook lwat punten hebben opgeleverd (sinds vertrek van Bezus is het op dat vlak wel minder.)
Toch allemaal grotendeels de verdienste van de huige technische staf met Brys als generaal.
Franske
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2010, 09:31

Re: Speeldag 27 : STVV - Sporting Charleroi (24/2 20:00 uur)

Bericht door Franske »

Louis XIV schreef:Ge kunt daar pillen tegenpakken bvb antidepressiva die werken tegen alles ook tegen bvb den diarree. Ik schijt dan nog wel in mijn broek maar trek het me met die pillen niet meer aan :lol:
:grappig: :grappig: :grappig:
ik lig hier strike, zalig!
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 27 : STVV - Sporting Charleroi (24/2 20:00 uur)

Bericht door Jan Bulder »

stvvilvoorde schreef: Toch allemaal grotendeels de verdienste van de huige technische staf met Brys als generaal.
Ja.

En lopen op de positie, waar en wanneer Brys dat wil. De bal trappen daar en wanneer Brys dat wil, dat kan een speler alleen als hij er de kwaliteit voor heeft.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 27 : STVV - Sporting Charleroi (24/2 20:00 uur)

Bericht door stvvilvoorde »

Jan Bulder schreef:
stvvilvoorde schreef: Toch allemaal grotendeels de verdienste van de huige technische staf met Brys als generaal.
Ja.

En lopen op de positie, waar en wanneer Brys dat wil. De bal trappen daar en wanneer Brys dat wil, dat kan een speler alleen als hij er de kwaliteit voor heeft.
Oefening baart kunst.
De voorbereiding was zwaar, volgens sommige spelers zelfs wat te zwaar (oa texeira, legear), maar daar is de basis van dit seizoen gelegd.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 27 : STVV - Sporting Charleroi (24/2 20:00 uur)

Bericht door Jan Bulder »

stvvilvoorde schreef:
Jan Bulder schreef:
stvvilvoorde schreef: Toch allemaal grotendeels de verdienste van de huige technische staf met Brys als generaal.
Ja.

En lopen op de positie, waar en wanneer Brys dat wil. De bal trappen daar en wanneer Brys dat wil, dat kan een speler alleen als hij er de kwaliteit voor heeft.
Oefening baart kunst.
De voorbereiding was zwaar, volgens sommige spelers zelfs wat te zwaar (oa texeira, legear), maar daar is de basis van dit seizoen gelegd.
Ja jongens :zot:

Als ge wilt moogt gij het laatste woord hebben, want hier ga ik niet meer verder over discussieren.
Plaats reactie