Speeldag 27 : STVV - Sporting Charleroi (24/2 20:00 uur)

Alles over de wedstrijden van STVV
DJ Amiga
Berichten: 404
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: Speeldag 27 : STVV - Sporting Charleroi (24/2 20:00 uur)

Bericht door DJ Amiga »

smol schreef:Net terug van Staaien :)
Knappe wedstrijd van STVV tegen een toch wel verdienstelijk Charleroi.
Meerdere uitblinkers bij STVV maar toch ook de rol van De Petter mag gezien worden, als aanjager van dit team en zelden of nooit op een foutje te betrappen. Ook de ontbolstering van Sankhon mooi om zien. Voor de rest vooral vandaag een sterke Acolatse gezien en natuurlijk onze verguisde Boli, moet toch deugd doen dat een gans stadion je naam scandeert ! Aan de andere zijde zag ik vooral een zwakke De Sart en Kamada die zeer zwak was.
De Petter heeft vandaag aangetoond dat hij eigenlijk niet in het systeem van Brys past want technisch komt hij veel te kort. De Petter, en dat is volledig zijn verdienste, compenseert zijn gebrek aan technisch vernuft aan inzet en druk. Heeft geen onaardige partij gespeeld maar vliegt volgende week normaal terug naar de bank.

absolute uitblinkers: Boli en Asamoah. Velen onderschatten zijn waarde en rol toch in dit elftal
andere uitblinkers: Steppe. Houdt u ploeg een aantal keren cruciaal recht.
mindere goden vandaag: Kamada, De Sart en mindere mate Botaka (veel balverlies)
verdient een pluim: invaller De Bruyn. is 25 matchen of zo geleden dat die nog 20 minuten heeft mogen spelen maar deed perfect wat de trainer hem opdroeg

dit stvv hoeft van niemand schrik te hebben. Complete ploeg die beter wordt naar het einde van de reguliere competitie. Geen last gehad van vertrekkers De Norre en Bezus. En dan doen de nieuwkomers nog steeds niet mee...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 27 : STVV - Sporting Charleroi (24/2 20:00 uur)

Bericht door Jacques »

Dit was de voorlaatste stap naar PO1 en we hebben hem met glans genomen. Ik heb me gedurende de match meermaals afgevraagd wat voor systeem we nu eigenlijk spelen, zonder het antwoord ooit echt te kennen, maar de spelers wisten het wel en het resultaat was er eens te meer. In Marc we trust! Hoe wij blijven (proberen) uitvoetballen van achteruit, pff, dat gaan we niet snel meer zien, jongens. Echt abnormaal bij momenten. Terugspeelbal op de keeper in de eigen zestien? Ja, waarom ook niet? :) Kalisa en Cantaluppi hadden een been gegeven om in deze ploeg te kunnen spelen. En Boli, ja, wat heeft die gegeten op oefenkamp? Machine gewoon, en dat gaat verder dan zijn doelpunten. Duels winnen, bal bijhouden, ploegmaats bedienen, zelf acties maken... Speelt à la een zeer goede Mbokani op dit moment. Houdt een hele verdediging aan de praat en scoort ineens aan de lopende band.
Topavond op en naast het veld. Zit voor mij qua ontlading en voldoening op het niveau van de match op Antwerp. Beste sfeer van het seizoen? Massa's liefde voor deze ploeg. :love: Nog 1 driepunter of desnoods drie keer één punt en we zijn erbij!
Overdrijven is een kunst
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 27 : STVV - Sporting Charleroi (24/2 20:00 uur)

Bericht door Jones »

Mooie match, een gouden zet richting PO1. Wie mist Bezus en De norre ? Niemand toch ?
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 27 : STVV - Sporting Charleroi (24/2 20:00 uur)

Bericht door toyotacorolla »

Knappe match van Stvv.
Acolatse, meer dan ok.

Dusoleil mag toch wat veel van de scheids zonder sancties.

KOMT DE TITEL IN ZICHT? :beer: :beer: :beer:
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 27 : STVV - Sporting Charleroi (24/2 20:00 uur)

Bericht door Vouch »

Goddelijke Kanaries! Dat waren ze gister!

Tot zover dat, terug met de voetjes op de grond en werken! Nu naar Jan Breydel, daar proberen een puntje mee te ritsen! Zondag is het Zulte Waregem - AA Gent, ik zou het straf vinden dat de Buffalo's daar gaan winnen. Een halve derby, Zulte dat er écht terug staat én het is van te moeten...

Soit, maar éigenlijk, éigenlijk,... naar onder kijken doet de groep oneer aan. Wat ik gister zag heb ik al lang niet meer gezien. Hoe Brys Sankhon vb. heeft omgevormd, hoe hij Boli van werkpaard naar paradepaard bracht,... Eerlijk gezegd, ik durf er niet op te hopen, maar stel nu eens dat hij Kamada terug uit zijn dipje krijgt voor de Play-offs? :o

Nog eentje voor De Roeck en Beckx, kunnen jullie eens uitleggen waarom Steppe vorig jaar niet speelde? :roll:
Franske
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2010, 09:31

Re: Speeldag 27 : STVV - Sporting Charleroi (24/2 20:00 uur)

Bericht door Franske »

STVVninof schreef:Ook de sfeer was als vanouds. Gabber er terug bij, Oost die ook mee was. Prachtig.
Eindelijk krijgt deze ploeg wat het verdient: de vlam in de pan op de vollere tribunes! Ik blijf ervan overtuigd dat dat mee het verschil maakt. Degenen die terug zijn komen opdagen zullen het zich niet beklaagd hebben, lekkere wedstrijd gezien!

Zwakke ref (geel trekken nondedju, of het nu minuut 1 of 85 is!), goddelijke Boli, topprestatie van Steppe, Acolatse, Asamoah, Sankhon... mooi mooi!

Nog 3 finales... C'mon Sintruin!!

1 nadeel... ik slaap daar zo slecht van na een match hé, zelfs na een uur terug naar huis bollen... liedjes in mijne kop, stand flikkert op mijn netvlies, vuist ballen in mijn bed, hartslag nog wat slagen hoger... Ik zit met kanaritis vrees ik.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 27 : STVV - Sporting Charleroi (24/2 20:00 uur)

Bericht door Brusselmans »

de Pol :love:
Wat een speler !!!
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 27 : STVV - Sporting Charleroi (24/2 20:00 uur)

Bericht door stvvilvoorde »

Wat een match!!!!

Tegengoal was duidelijk buitenspel, schande dat de var dit niet zag.

Voor de rest proficiat aan heel de ploeg en vooral aan de generaal Marc Brys, schitterend werk wat die man totnogtoe levert.

Nu 3 matchpunten voor PO1.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 27 : STVV - Sporting Charleroi (24/2 20:00 uur)

Bericht door Bartman »

Wat een prestatie alweer, en dat in een wedstrijd die absoluut gewonnen moest worden ... Zelfs dat kan vandaag de dag ! Dit is nu al een seizoen om in te kaderen, ongeacht of we PO1 halen of niet.

Boli, Acolatse, Pol, Steppe, Tomi, Asamoah, Sankhon ... allemaal top ! Wat mij betreft had Brys toch iets sneller de slappere Kamada mogen vervangen door Sylla. Maar eind goed al goed wor.

Pluim ook voor het talrijker opgekomen publiek. De sfeer zat er goed in en er is zeker en vast steun gekomen vanuit de tribunes.

Rode kaart voor de wedstrijdleiding ! De fouten van Charleroi werden te vaak niet bestraft met een gele kaart, eigenlijk had Dessoleil na een half uur zijn 2de gele kaart moeten krijgen en niet zijn eerste. En dan de buitenspelgoal, tja. Op zo een moment denk je dan dat het misschien niet mag van hogerhand, maar wellicht valt het gewoon onder de noemer onbekwaam.

Nog 3 finales ... Hopelijk moet het niet gebeuren op de slotdag.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 27 : STVV - Sporting Charleroi (24/2 20:00 uur)

Bericht door miel »

the fan schreef:Kamada zwakste op het veld!
Die denkt echt dat het 3 versnellingen trager ook nog kan...
Stop eens met zeveren mijne man
Kamada moet de zogenaamde onmisbare Bezus vervangen en doet dat met brio
Het lijkt haast een cloon :lol:
Fantastische match van onze kanaries , we laten 2 sterkhouders vertrekken , geld in het bakske en sterker dan ooit Chapeau
Ook de 12 de man speelde een dijk van een match , daarmee is ook ineens bewezen dat het huidige Staaien wel sfeer vol kan zijn :toppie:
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 27 : STVV - Sporting Charleroi (24/2 20:00 uur)

Bericht door Brusselmans »

Bartman schreef: Hopelijk moet het niet gebeuren op de slotdag.
Alvast de eerste wiskundige zekerheid !
Winnen, en je bent er ALTIJD bij !
:onfire: :onfire: :onfire:
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 27 : STVV - Sporting Charleroi (24/2 20:00 uur)

Bericht door smol »

gelukkig heeft Brys de redenering van sommige forum leden hier niet gevolgd want anders zat Boli aan de uitgang te bedelen :lol:
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 27 : STVV - Sporting Charleroi (24/2 20:00 uur)

Bericht door Brusselmans »

smol schreef:gelukkig heeft Brys de redenering van sommige forum leden hier niet gevolgd want anders zat Boli aan de uitgang te bedelen :lol:
Beetje flauw ...
De huidige Boli is toch wel wat anders dan die van voor de winter, of nie ?
Binnenkort zal hij zelf wel toegeven dat het allemaal een pak minder was, en dat de kritiek niet helemaal onterecht was !
Als hij 30% van zijn toch wel grote missers had benut, dan stonden we nu naast Genk, en hijzelf naast Samatta !
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 27 : STVV - Sporting Charleroi (24/2 20:00 uur)

Bericht door smol »

Brusselmans schreef:
smol schreef:gelukkig heeft Brys de redenering van sommige forum leden hier niet gevolgd want anders zat Boli aan de uitgang te bedelen :lol:
Beetje flauw ...
De huidige Boli is toch wel wat anders dan die van voor de winter, of nie ?
Binnenkort zal hij zelf wel toegeven dat het allemaal een pak minder was, en dat de kritiek niet helemaal onterecht was !
Als hij 30% van zijn toch wel grote missers had benut, dan stonden we nu naast Genk, en hijzelf naast Samatta !
Deels was de kritiek toen terecht, maar ook niet helemaal.
Het is toch raar dat de kritiek op Kamada bvb veel minder komt en die speelt ook totaal niet goed.
Bij de tegengoal (akkoord buitenspel dat wel) verliest hij de bal en in 2e instantie verliest hij op kinderlijke manier een duel om de bal.
Het is jammer dat niet alle spelers op een zelfde manier bekritiseerd worden. Maar ach laat Kamada hier 3 of 4 seizoenen spelen en dat wordt hij waarschijnlijk ook zo beoordeelt.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 27 : STVV - Sporting Charleroi (24/2 20:00 uur)

Bericht door miel »

smol schreef:gelukkig heeft Brys de redenering van sommige forum leden hier niet gevolgd want anders zat Boli aan de uitgang te bedelen :lol:
De kritiek op Boli voor de winter was zeker terecht
Goals 2 en 3 miste hij toen wekelijks , laat staan goal 1
De lof die hij na de winter krijgt is ook terecht en verdiend
Plaats reactie