Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door stvvilvoorde »

smol schreef:
Brusselmans schreef:Ik maak mij eerder zorgen over het feit dat de VAR wel centimeter-buitenspel ziet, maar niet meer als het om 1 meter of meer gaat !
Anderlecht, was zelfs een paar meter, en afgelopen zaterdag, was 1,3 meter.
Ik denk als die VAR ons echt had willen naaien dan had hij na de fout van Acolatse de bal op de stip laten leggen.

Niet weer de calimero gaan uithangen zou ik zeggen. De arbitrale beslissingen vallen dit seizoen al bij al nog goed mee !
Inderdaad als ze ons wilden naaien dan was het penalty geweest.

Ik begrijp wel niet dat die lijnrechter dat ten eerste niet ziet dat dat bijna een meter offside was en dat er ook niet gevraagd is aan Boucaut om de beelden effe te herbekijken.
Maar soit later op de match is er gecompenseerd. De fout van Acolatse was licht en werd door de vingers gezien, maar de VAR had daar kunnen ingrijpen.
Stel je maar eens voor dat we zo op 2-2 waren gekomen.
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door smol »

stvvilvoorde schreef:
smol schreef:
Brusselmans schreef:Ik maak mij eerder zorgen over het feit dat de VAR wel centimeter-buitenspel ziet, maar niet meer als het om 1 meter of meer gaat !
Anderlecht, was zelfs een paar meter, en afgelopen zaterdag, was 1,3 meter.
Ik denk als die VAR ons echt had willen naaien dan had hij na de fout van Acolatse de bal op de stip laten leggen.

Niet weer de calimero gaan uithangen zou ik zeggen. De arbitrale beslissingen vallen dit seizoen al bij al nog goed mee !
Inderdaad als ze ons wilden naaien dan was het penalty geweest.

Ik begrijp wel niet dat die lijnrechter dat ten eerste niet ziet dat dat bijna een meter offside was en dat er ook niet gevraagd is aan Boucaut om de beelden effe te herbekijken.
Maar soit later op de match is er gecompenseerd. De fout van Acolatse was licht en werd door de vingers gezien, maar de VAR had daar kunnen ingrijpen.
Stel je maar eens voor dat we zo op 2-2 waren gekomen.
Zo zie ik het ook. De lijnrechter had dit inderdaad moeten zetten en de VAR zeker en vast.

De fase Acolatse ... als zoiets voorvalt nu zaterdag heb je natuurlijk prijs.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door Jacques »

De vaststelling dat de VAR blijkbaar veel moeite heeft om meer dan een meter buitenspel te zien, klopt op zich natuurlijk. Is niet echt calimero, gewoon een feit.
De lichte trekfout van Acolatse had gegeven kunnen worden, maar daar kan je wel veel meer over discussiëren dan over het buitenspel van Osimhen.
Dat is wat mij betreft het verschil tussen een fase die interpretatie vereist en een clear error.
Ma bon, ik heb de indruk dat de VAR tegenwoordig zelf nog amper weet wanneer hij moet of mag ingrijpen en gewoon naar eigen goeddunken handelt. Het is of dat of ze zijn vaak pissen of bokken halen tijdens belangrijke fases. Het kan hoe dan ook niet de bedoeling zijn dat willekeur gaat regeren, want dat is enkel maar in het voordeel van de grote ploegen.
Overdrijven is een kunst
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door miel »

Welke fout van Acolatse ?
Dat penalty ? In geen 100 000 jaar :gek: :gek: :gek: :gek:
Dan fluit ge er elke match 50
Wij zijn wel degelijk genaaid , een flagrante buitenspel goal goedgekeurd en Dessoleil die tot 4 maal toe de gele kaart niet krijgt , die moest hem 2 keer wassen zijn .
Gelukkig is STVV sterk en matuur genoeg om daar mee om te gaan
Elders kreeg Anderlecht dan weer 2 punten cadeau met een buitenspel doelpunt van, 2 meter
En bleef ellebogenwerk onbestraft .
We moeten zeker geen calimero zijn , maar we moeten er wel rekening mee houden dat die gangsters er alles zullen aan doen en de boel beinvloeden om er zelfs bij te zijn
Of hoe verklaar je anders nu weer die hele zever rond het kunstgras .
Verplicht overal kunstgras van het zelfde merk , en pleinen met dezelfde afmetingen , dan is er geen sprake meer van voordeel of nadeel
en hoeft er ook in geen zandbakken of zwembaden gevoetbald te worden
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door Brusselmans »

smol schreef:
Brusselmans schreef:Ik maak mij eerder zorgen over het feit dat de VAR wel centimeter-buitenspel ziet, maar niet meer als het om 1 meter of meer gaat !
Anderlecht, was zelfs een paar meter, en afgelopen zaterdag, was 1,3 meter.
Ik denk als die VAR ons echt had willen naaien dan had hij na de fout van Acolatse de bal op de stip laten leggen.

Niet weer de calimero gaan uithangen zou ik zeggen. De arbitrale beslissingen vallen dit seizoen al bij al nog goed mee !
Ik zie niet echt Calimero, maar gewoon feiten denk ik toch !
Calimero's zijn eerder de Boloni's, Coucke's, Vormers, Clements en Prutsdoms van deze wereld !
Louis XIV
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door Louis XIV »

https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/86 ... ining.html

Brugge op zijn sterkst ? Hopelijk van niet en geven we ze serieus op hun klitsen !!
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door tesneusdoek »

Brusselmans schreef:
smol schreef:
Brusselmans schreef:Ik maak mij eerder zorgen over het feit dat de VAR wel centimeter-buitenspel ziet, maar niet meer als het om 1 meter of meer gaat !
Anderlecht, was zelfs een paar meter, en afgelopen zaterdag, was 1,3 meter.
Ik denk als die VAR ons echt had willen naaien dan had hij na de fout van Acolatse de bal op de stip laten leggen.

Niet weer de calimero gaan uithangen zou ik zeggen. De arbitrale beslissingen vallen dit seizoen al bij al nog goed mee !
Ik zie niet echt Calimero, maar gewoon feiten denk ik toch !
Calimero's zijn eerder de Boloni's, Coucke's, Vormers, Clements en Prutsdoms van deze wereld !
Volgens mij hebben we, als kleinere club, in het algemeen toch baat gehad bij het invoeren van de VAR! OK, er zijn nog beslissingen genomen waarover gediscussiëerd kan worden, maar dat zijn er toch minder dan in het verleden, toen één man een match kon doen kantelen naar de ene of de andere kant, zonder dat daar iets tegen kon gedaan worden. Tja, 't is natuurlijk ook moeilijker en meer risicovol om de man op het veld en die in het busje te benaderen dan alleen maar de scheidsrechter een cadeautje beloven...
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door Vouch »

Van waar ik zat blijf ik het toch onbegrijpelijk vinden dat Dessoleil geen kaart kreeg voor die 2 zeer gemene fouten op de enkels van Boli. Zeker de 2e was snoeihard op de enkel, onbegrijpelijk! Als de ref dit niet ziet moet de VAR het zien.

Pas op, ik vind dat je moet laten voetballen niet voor het minste moet beginnen kaarten trekken en fouten fluiten, 100 % mee akkoord. Maar zelfs de eerste aanslag (net na het doelpunt) verdiende al geel, laat staan de 2e.

Wat het volk betreft, ik zie overal 6.000 staan. Ik heb nu wel geen foto gezien van de Oost, maar ik had het gevoel dat er 7-7,5 zaten, zijn we het dan zo ongewoon geraakt of werd er vroeger serieus gelogen over de toeschouwersaantallen?
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door Vouch »

Wat Club betreft zaterdag, ga eens uw eigen kans.... die zijn niet beter dan ons hoor! Krijg je 3 of 4-1 op je gezicht, dan is dat maar zo. Dan onderschat de rest je misschien terug, dat is niet erg en in het andere geval pak je er misschien iets mee... stel je voor... :)
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door stvvilvoorde »

Vouch schreef:Van waar ik zat blijf ik het toch onbegrijpelijk vinden dat Dessoleil geen kaart kreeg voor die 2 zeer gemene fouten op de enkels van Boli. Zeker de 2e was snoeihard op de enkel, onbegrijpelijk! Als de ref dit niet ziet moet de VAR het zien.

Pas op, ik vind dat je moet laten voetballen niet voor het minste moet beginnen kaarten trekken en fouten fluiten, 100 % mee akkoord. Maar zelfs de eerste aanslag (net na het doelpunt) verdiende al geel, laat staan de 2e.

Wat het volk betreft, ik zie overal 6.000 staan. Ik heb nu wel geen foto gezien van de Oost, maar ik had het gevoel dat er 7-7,5 zaten, zijn we het dan zo ongewoon geraakt of werd er vroeger serieus gelogen over de toeschouwersaantallen?
VAR mag enkel ingrijpen voor rechtstreeks rode kaart of bij een betwistbare doelpuntfase.
Die van Dessoleil waren gemeen, maar hoogstens geel schat ik.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door stvvilvoorde »

Wesley heeft tem donderdag niet getraind bij club, naar alle waarschijnlijkheid zal Jelle Vossen in de basis starten.
Anneke
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:27

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door Anneke »

https://www.voetbalbelgie.be/2019/03/01 ... egen-stvv/

Wesley doet inderdaad waarschijnlijk niet mee!
Louis XIV
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door Louis XIV »

stvvilvoorde schreef:Wesley heeft tem donderdag niet getraind bij club, naar alle waarschijnlijkheid zal Jelle Vossen in de basis starten.
Dat betekent dus met grote zekerheid, schwalbe in de zestien en Vossen die zijn zoveelste penalty mag trappen...
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door Brusselmans »

We gaan toch nie wakker liggen van Vossen zeker ? :toppie:
Louis XIV
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door Louis XIV »

Brusselmans schreef:We gaan toch nie wakker liggen van Vossen zeker ? :toppie:
Vossen wie ?
Plaats reactie